Millainen on kuoleman hetki?

Eroe

Me kaikki koemme sen ennemmin tai myöhemmin. Olen nähnyt ihmisen kuoleman. Mitä tapahtuu kun elämä loppuu ja kuolema alkaa? Ruumis alkaa jäykistyä kyllä heti, mutta sielu on jättänyt asuntonsa. Mitä näkyy sen jälkeen? Onko vainaja paratiisissa Aabramamin helmassa kuten Lasarus Luuk. 16:23, vaiko tuskissaan tuonelassa?

Sanoin uskovaiselle kuolevalle hiukan ennen kuolemaa:

Vie terveisiä Jeesukselle. Kohta hän nukkui pois.

Tuo hetki minua kiinnostaa.

Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
Ilm.20:14
[Miksikähän tässä kohden Kuolema ja Tuonela on kirjoitettu isolla kirjaimella?]

Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
1Kor.15:26

Itse uskon että on vain iänkaikkinen elämä Jumalan luona tai iänkaikkinen kadotus,
jossa on itku ja hammasten kiristys.

3

607

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hirvas

      vastaa:

      19 Sillä ihmislasten käy niinkuin eläintenkin; sama on kumpienkin kohtalo. Niinkuin toiset kuolevat, niin toisetkin kuolevat; yhtäläinen henki on kaikilla. Ihmisillä ei ole mitään etua eläinten edellä, sillä kaikki on turhuutta.
      20 Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun.
      21 Kuka tietää ihmisen hengestä, kohoaako se ylös, ja eläimen hengestä, vajoaako se alas maahan?
      22 Niin minä tulin näkemään, että ei ole mitään parempaa, kuin että ihminen iloitsee teoistansa, sillä se on hänen osansa. Sillä kuka tuo hänet takaisin näkemään iloksensa sitä, mikä tulee hänen jälkeensä?

    • hymy huulillaan, joten se hetki hänen kohdallaan oli iloinen ja kaunis :) Niin minäkin haluaisin lähteä täältä, käsi Jeesuksen kädessä.

      • Eroe

        Isä sanoi; Jeesus on Herra ja asiat kunnossa. Seuraavana päivänä olin vierellä kun hän muutti ajasta ikuisuuteen. Miranda sanoi hänen korvaansa;
        nyt voi antaa jo periksi.
        Yksi henkäys ja kaikki oli siinä. Suljin puoliavoimet silmät ja lähdimme pois.
        Hoitaja halasi ja monet ottivat kädestä minua kiinni osoittaakseen myötätuntoa.


    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1104
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      824
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      649
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      616
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      76
      590
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      574
    7. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      54
      547
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      513
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe