Me kaikki koemme sen ennemmin tai myöhemmin. Olen nähnyt ihmisen kuoleman. Mitä tapahtuu kun elämä loppuu ja kuolema alkaa? Ruumis alkaa jäykistyä kyllä heti, mutta sielu on jättänyt asuntonsa. Mitä näkyy sen jälkeen? Onko vainaja paratiisissa Aabramamin helmassa kuten Lasarus Luuk. 16:23, vaiko tuskissaan tuonelassa?
Sanoin uskovaiselle kuolevalle hiukan ennen kuolemaa:
Vie terveisiä Jeesukselle. Kohta hän nukkui pois.
Tuo hetki minua kiinnostaa.
Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
Ilm.20:14
[Miksikähän tässä kohden Kuolema ja Tuonela on kirjoitettu isolla kirjaimella?]
Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
1Kor.15:26
Itse uskon että on vain iänkaikkinen elämä Jumalan luona tai iänkaikkinen kadotus,
jossa on itku ja hammasten kiristys.
Millainen on kuoleman hetki?
3
598
Vastaukset
- hirvas
vastaa:
19 Sillä ihmislasten käy niinkuin eläintenkin; sama on kumpienkin kohtalo. Niinkuin toiset kuolevat, niin toisetkin kuolevat; yhtäläinen henki on kaikilla. Ihmisillä ei ole mitään etua eläinten edellä, sillä kaikki on turhuutta.
20 Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun.
21 Kuka tietää ihmisen hengestä, kohoaako se ylös, ja eläimen hengestä, vajoaako se alas maahan?
22 Niin minä tulin näkemään, että ei ole mitään parempaa, kuin että ihminen iloitsee teoistansa, sillä se on hänen osansa. Sillä kuka tuo hänet takaisin näkemään iloksensa sitä, mikä tulee hänen jälkeensä? hymy huulillaan, joten se hetki hänen kohdallaan oli iloinen ja kaunis :) Niin minäkin haluaisin lähteä täältä, käsi Jeesuksen kädessä.
- Eroe
Isä sanoi; Jeesus on Herra ja asiat kunnossa. Seuraavana päivänä olin vierellä kun hän muutti ajasta ikuisuuteen. Miranda sanoi hänen korvaansa;
nyt voi antaa jo periksi.
Yksi henkäys ja kaikki oli siinä. Suljin puoliavoimet silmät ja lähdimme pois.
Hoitaja halasi ja monet ottivat kädestä minua kiinni osoittaakseen myötätuntoa.
Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
"Miko Bergbom, miksi euron bensa maksaa kaksi euroa?"
Valtakunnan suurin kaupallinen porvarimediakin kyselee nyt miksi perussuomalaisset ovat rikkoneet tärkeimmän vaalilupauk385282Maahanmuuttajien vaikutus Suomen valtiontalouteen positiivinen
Maahanmuuttajat maksavat enemmän tuloveroja kuin saavat tulonsiirtoja. Eroavat persuista tässä suhteessa. Persuista o4175029Olen Päivi Räsäsen puolella
En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit5413292SDP: "On hyvä että bensiinin hinta nousee"
Suurin oppositiopuolue SDP on mielissään siitä, että bensan hinta nousee suomalaisille. https://www.iltalehti.fi/polit592810Ukrainan tiedustelun huippupotti - Iski ensin yhteen satamaan, sitten toiseen
Ukrainan tiedustelupalvelu SBU kertoo johtaneensa operaatiota, jossa on isketty drooneilla Venäjän tärkeimpiin satamiin1302684Nuhteettomia edustajia
Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no2612664Ulkomaalaistaustaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle.
Selvitys: Ulkomaalaistaustaiset saivat selvästi enemmän työttömyysetuuksia ja toimeentulotukea kuin suomalaistaustaiset.2012626"Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi."
Räsäsen tuomio on iso harppaus woke-valtioksi. – Tässä maassa on nyt selvästi kiellettyjä sanoja ja ajatusrikoksia. –911769Päivi Räsänen tuomittiin rikoksesta...
...kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Tuskin tajuaa silti vieläkään, että raamattu ei ole lakikirja. https://yle.fi/a6521696Huumeliika mellastaa Suomussalmella
Varastanut S-marketissa, jopa kolme kertaa päivässä. Päätekijä pitänyt kuumeorjanaan naistaan useita vuosia. Mies potki181550