Ruotsalaiset hokevat että ruotsin kielen taito on rikkaus ja että suomenruotsi on osa suomalaisuutta. Ei. Minä haluan itse valita arvoni ja kulttuuripiirin johon kuulun. Minä haluan valita itse kielet joita opiskelen. Suomenruotsalaisuus ja ruotsin kieli on osa suomenruotsalaista kulttuuria -- 98% suomalaisista ei tähän piiriin kuulu, heille suomenruotsi ja sen kulttuuri on aivan yhtä suuri osa suomalaisuutta kuin hapansilakka ja Ruotsin kuningas. RKP:n nimikin jo sen kertoo: kyseessä on Ruotsalainen Kansanpuolue, Ruotsin vallan viimeinen oljenkorsi Suomessa. Missä muussa maassa vieraan maan etuja ajava kielipuolue on vuodesta toiseen hallituksessa?
Kulttuurin pakottaminen kenellekään on väärin. Valtaväestön pakottaminen pienen vähemmistön palvelijaksi on väärin. Kansa tajuaa tämän jo, on jo aika poliitikkojen tehdä lait ja asetukset kansan oikeustajun mukaan, demokraattisesti. Ruotsille vähemmistökielen asema, virkaruotsivaatimus pois. Hoitakoot suomenruotsalaiset omat palvelunsa säätiöillä ja omilla voimilla.
Mitä tämä tarkoittaa
Ei rkp
5
1203
Vastaukset
- moderaattoreille
kielipolitiikalla on oma palsta muualla
- käyttöä muilla palstoilla
dito.
- Ditu
käyttöä muilla palstoilla kirjoitti:
dito.
Kukaan ei kiellä sinua kyttämästä.
- yritetään sulkea
käyttöä muilla palstoilla kirjoitti:
dito.
joka ainoalla palstalla. Kielipolitiikka on tabu Suomessa.
- Ei Rkp
yritetään sulkea kirjoitti:
joka ainoalla palstalla. Kielipolitiikka on tabu Suomessa.
RKP ja sen suomenruotsalaiset luopiot muissa puolueissa ovat sensuurin takana mediassamme.
"Ruotsin aseman lähestyessä todellista painoarvoaan, kielipolitiikka on muuttunut yhä aggressiivisemmaksi."
Hyökkäykset suomenkielisiä kohtaan ovat entisestään lisääntyneet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921836- 851282
- 1101133
- 761017
- 105919
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 36762
- 47761
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48711- 33683