Luulenpa että tästä kirjoituiksesta ei moni pidä. Mutta haluaisin vain kysyä. Eikö teistä kukaan epäile että nettipokerisivut eivät pyöri aivan rehellisesti. Pienempänä vilunkipelina pidän sitä, kun epäilen että monilla sivuilla suositaan paljon pelaavia henkilöitä. Toiseksi vähän pelaavia henkilöitä alussa suositaan, mutta kun "riippuvuus" on saatu aikaan, alkavat vähemmän pelaavat hävitä suhteessa enemmän pelaaviin.
VAkavampana huijaamisena uskon, että sivuilla voi hyvin olla myös sivuston omia pelaajia, jotka voittavat vääjäämättä muita pelaajia ja näin saadaas sivustolle todella muhkeita tuottoja verrattuna "rehelliseen" toimintaan. Ajatelkaapa vaikka sivustolla kymmentä pelaajaa, jotka voittavat jatkuvasti kaikki (vain) 100€ tunnissa. Kyse olisi periaatteessa pienestä summasta, eikä kukaan sitä voisi todistaa, mutta laskekaapa minkälaisiin tuottoihin päästäisiin jo viikossa.
Älkääkä nyt valittako että olen joku pokerissa häviävä pelaaja. Olen pelannut vähän nettipokeria, missä olen suunnilleen omillani. Mutta sitä enemmän olen pelannut normaaleilla korteilla ja väittäisin että jaot ovat aivan erillaisia kuin sivustoilla. Oikeilla korteilla pelatessa ei ohivetoja viimeisellä kortilla tapahdu läheskään niin usein. Muutenkin tilanteita, joissa vastakkain on kaksi huippukättä, on paljon harvemmassa kuin netissä. Esim tilanne jossa molemmat saavat floppiin kolmoset on sattunut hyvin usein, kun pelaan tai seuraan muiden pelaamista netissä. Toinen mielenkiintoinen asia on että ässäparista on viimeiset 7-kertaa menty ohi, kun minä olen pelejä seurannut. Siis ässäpari kädessä on hävinnyt 7-kertaa peräkkäin!! Näitä ja vielä uskomattomampia käsiä tulee saiteilla yhtämittaa. JA yleensä tietyt paljon pelaavat henkilöt ovat niitä jotka useiten voittavat sillä viimeisellä kortilla, vaikka tn olisi jotain 10% luokkaa.
Muiden pelejä seuratessani, vähän isommissa pöydissä, joissa en itse pelaa, olen huomannut että ne pelaajat jotka pelaavat yhtämittaa ja useilla pöydillä samanaikaisesti saavat hyvin usein kortteja, joiden todennäköisyys on hyvin pieni. Tilanteissa joissa he tekevät virheen, mennään siis all inniin selvästi häviöllä esim 20% voittotodennäk., he voittavat yli 50% näistä tilanteista. Olen pannut merkille että he häviävät all in tilanteissa yleensä vain silloin , kuin vastustajalla on hyvin vähän rahaa kassassa. Eli häviö on melko mitätön.
Seurasin pitkään muutamia paljon pelaavien pelejä muutamilla pokerisivuilla. He toki välillä pelaavatkin taitavasti ja rohkeasti, en minä sitä kiellä. Mutta olen aivan varma, että myös korteilla heitä suositaan. Liian usein he voittavat ollessaan selvänä altavastaajana flopin jälkeen.
En mainitse minkään sivujen nimiä, ettei tästä tule kinaa yksittäisiä sivuja vastaan. Haluan vain heittää tänne "pokeriuskovaisille" ajatuksia ilmaan. Miksi ihmeessä sivut eivät tekisi rahaa esim feikkipelaajilla, kun sitä olisi täysin mahdotonta kenenkään todistaa ja voitot olisivat melko muhkeita kun niitä pikkuhiljaa kerättäisiin.
Olen sitä mieltä, että sivustoihin uskotaan vähän liian sinisilmäisesti. Historia on osoittanut niin pörssissä kuin muillakin aloilla, että jos on mahdollisuus tehdä laitonta rahaa, niin sitä myös tehdään. Mikä olisi helpompi tapa tehdä rahaa kuin huijaaminen pokerisivustoilla? Älkää pyytäkö todisteita, juuri se tässä ideana on, ei tällaisia väitteitä voi todistaa. Mutta maalaisjärjellä ajateltuna, sivustojen väärinkäyttö olisi mielestäni paljon todennäköisempää kuin se että ne eivät niin tekisi.
Ehkä tällä hetkellä maailman helpoin, tuottavin, sekä riskiltään pienin rikollisuuden muoto olisi kotiin päin vetävä pokerisivusto. Luuletteko ettei kukaan näin tekisi?
Nettipokeri
34
2333
Vastaukset
- hämppyheikki
Joo, ihan hyvä että edes joskus joku kirjoittaa asiallisesti tuollaista. Tällaiset avaukset saavat paljon enemmän kunnioitusta kuin ne "vittu menkää foliohatut perseeseenne niitten todennäköisyyksienne kanssa" -tyyliset kommentit.
Ilmeisesti suhtaudut pokeriin pelinä, jossa taitava pelaaja voi voittaa pidemmällä aikavälillä. Et siis kiistä pokeriammattilaisten olemassa oloa. Sinua vain epäilyttää nettipokerin rehellisyys pelinjärjestäjien osalta. Korjaa, jos olen väärässä.
Eli kuten jos itsekin totesit, kukaan tavallinen henkilö ei voi todistaa huijaamista tai huijaamattomuutta perusteellisesti. On vain ns. mutu-tuntumaa puolin ja toisin. Arvostan mielipidettäsi, enkä voi mitenkään todistaa sitä virheelliseksi (tietyllä todennäköisyydellä se ei edes ole virheellinen), mutta itse olen toista mieltä.
Tapaukset Absolute ja Ultimatebet olivat ainostaan yksittäisten henkilöiden aikaansaannoksia. Niissä tapauksissa siis saitti ei ollut se huijaava osapuoli, vaan yksi (tai muutama, en tiedä) saitin työntekijä. Tämä tietysti todistaa sen, että nettipokerissa todellakin on mahdollista huijata, ihmisen ohjelmoimia ne kaikki softat ovat. Toisaalta siitä, tehdäänkö tämänkaltaista huijausta laajemminkin, voidaan heittää vain arvioita.
Liian sinisilmäinen ei saa olla. En minäkään suinkaan usko kaikkea mitä nettipokerista sanotaan. Olen itse pohtinut asiaa paljonkin, ja tullut siihen johtopäätökseen, että nettipokeri on pääosin rehellistä. Yksittäisiä huijauksia toki tapahtuu, on aina tapahtunut ja tulee aina tapahtumaan niin kauan kuin ihminen on olemassa.
Ensinnäkin voidaan asettua pelinjärjestäjän näkökulmaan ja miettiä, mitä huijaamisella saavutetaan, mikä on ns. riski-hyötysuhde, eli mikä on kiinnijäämisen mahdollisuus. Kansainvälinen poliisi tutkii jatkuvasti kaikkien pokerisaittien tilastoja, lähinnä satunnaisgeneraattorien toimintaa, ja niistä ei ole koskaan tullut ainakaan julkisuuteen mitään rikosepäilyjä. Toisin sanoen ne toimivat matemaattisesti juuri niin kuin pitääkin. Jäljelle jää siis vaihtoehto, että saitilla on ns. superkäyttäjiä, jotka voivat nähdä muiden kortit. Tapaukset Absolute ja Ultimatebet olivat juurikin tällaisia, mutta sillä erotuksella että saitin omistajat eivät tätä käyttäneet vaan ihan normaali(t) työntekijä(t).
Huijauksesta voi siis jäädä kiinni, joten saiteilla ei ole varaa menettää mainettaan. Pokeripelit tuottavat valtavia summia ilman sen kummempaa huijausta. Jos saitit käyttäisivät tuota ”superkäyttäjä”-huijausta, se olisi vain pieni siivu koko liikevaihdosta. Ajatellaan realistisesti: Saitilla on 50 superkäyttäjää, jotka pelaavat keskimäärin joka päivä 5 tuntia ja tienaavat keskimäärin 100 euroa tunnissa. 50 x 100€ x 5h x 7vrk x 52 viikkoa ja saadaan vuosituotoksi 9 100 000 euroa. Tämä summa on suurin piirtein sama kuin kyseisten saittien liikevaihto päivässä. Onko järkeä ottaa noin iso riski?
Oli siinä sitten järkeä tai ei, totuus on se, etteivät saitit voi saada ”järkevällä” huijauksella juurikaan liikevaihtoaan kasvatettua. Riskit ovat aivan liian isot, ja siksi ne eivät sitä tee.
Vaikka jonkinasteista huijausta saittien toimesta olisikin olemassa, se ei estä voitollisen pokerin pelaamista monilta pelaajilta. Netissä pokeria pelaa varmasti satoja tuhansia ihmisiä ympäri maailman voittavaa pokeria. Tämä on ihan todistettu juttu, joten siihen ei sen kummemmin tarvitse paneutua enempää.
Mitä noihin omiin kokemuksiisi tulee, niin se on ihan perinteistä ihmisen psykologiaa. Ihminen muistaa paljon herkemmin tapahtumat, joista on hyötyä oman mielipiteensä perustelemiseksi. Sitten taas ne vastaväittelijät perustelut sivuutetaan hyvin mielin. Sattuma tekee täysin mahdolliseksi sen, että häviää ässäparilla 7 kertaa putkeen, jopa senkin että häviää ässäparilla 1000 kertaa putkeen. Kaikelle on joku todennäköisyys, jos se ei ole kiistattomasti 0%. Ennen floppia mikään käsi ei voi hävitä millekään kädelle aivan varmasti, joten se voi myös silloin teoriassa voittaa tuhansia, miljoonia, miljardeja kertoja putkeenkin. Käytännössä ei voi.
Tällä haluan sanoa, että kun puolustellaan omaa kantaa nettipokerin satunnaisuutta vastaan, ei oikein voida käyttää yksittäisiä esimerkkejä perusteluina, sillä kaikki tapahtumat ovat matemaattisesti mahdollisia. Toki ihmisiin, jotka eivät ole opiskelleet juurikaan todennäköisyyksiä, nämä perustelut menevät täydestä, koska maalaisjärjellä ajatellen hyvin epätodennäköiset tapahtumat tapahtuvat todella harvoin, ei melkein koskaan. Mutta niitä tapahtuu kyllä ihan rehelliselläkin arvonnalla aivan varmasti. Jos ei koskaan tapahtuisi, niin sehän vasta huijausta olisikin.
Oli miten oli, huijaaminen järjestäjän toimesta ei ole kannattavaa. Riski-hyötysuhde oli aivan liian pieni. En silti kiistä, etteikö sitä tehtäisi. En minä sitä tiedä, eikä tiedä kukaan muukaan tätä lukeva. Heitin vain ajatukseni ilmaan, että huijaamisella ei saavuteta merkittävää liikevaihdon kasvua. Kysymys kuuluukin siis: Mitä järkeä huijaamisessa on?- Ajattelija2009
Todennäköisyyksiä kyllä ymmärrän paljon paremmin kuin keskivertokansalainen. Olen lukenut matematiikkaa yliopistotasolla. Ja ymmärrän kyllä todennäköisyyden merkityksen aivan hyvin, mitä monikaan matematiikka lukematon ihminen ei ymmärrä. Siis kun on tarpeeksi suuri otos, niin on jo hyvin todennäköistä, että tapahtuu jotain hyvin epätodennäköistä. Kuten lottovoitto.
Itselläni on siinä mielessä pieni otos, että seurasin pidemmän aikaa lähinnä muutamaa paljon pelaavaa henkilöä. Siinä mielessä paljon pelaavaa, että he pelasivat paljon enemmän suhteesa vastustajiinsa. Eivät välttämättä huippuruurilla panoksilla. Kuitenkin noin 5-10 euron blindeillä. Todennäköisyyksiä ja ihmismielen luonnetta ymmärtäen, kirjoitin välillä ylöskin kuinka monta kertaa heidät pelasti kaksi viimeistä korttia. Ja myös sen kuinka monta kertaa vastustajalle tuli huippukäsi (kolmoset tai parempi, joilla joka pelaaja laittaa all in), mutta heille tuli vielä parempi käsi. Näin tapahtui hyvin monta kertaa, noin neljä kertaa useammin kuin sama toisinpäin, eli vastustajalle hieman parempi huippukäsi. Seurasin muutamaa pelaajaa sen verran pitkään aina kun luppoaikaa riitti, että tuntuu hyvin epäilyttävältä, etteikö heitä mitenkään olisi suosittu.
Ns. voittajiin pelaajiin liittyen olen myös kehittänyt yhden ajatusmallin. Toki edelleen myönnän että on hyviä ja huonoja pelaajia. Mutta väitän että jopa pitkällä aikavälillä useilla voittavilla pelaajilla käy vain hieman parempi tuuri kuin muilla. Kun on miljoona pelaajaa, niin varmasti on jo useampi pelaaja, joille hyvinkin pitkällä aikavälillä käy tuuri. Väitän että osittain tämän vuoksi on pokeriammattilaisia jotka pärjäävät. Asian voi sanoa näin, jos on 1000 kolikonheittäjää, niin ensimmäisen heiton jälkeen 500 saa klaavan, toisen heiton jälkeen 250 saa klaavan, kolmannen heiton jälkeen 125 saa klaavan, 4. jälk 63, 5 jälk 32, 6. jälk 16, 7. jälk 8, 8. jälk 4, mitä enemmän heittäjiä alunperin, sitä enemmän on porukkaa jotka saivat klaavan vaikka kymmenen kertaa peräkkäin. Muu kansa pitää näitä henkilöitä neroina kolikonheitossa...vaikka kyse on ihan normaalista todennäköisyydestä. Minä uskon että ainakin suuri osa voittavista pelaajista selittyy tällä. En toki missään nimessä kiistä myös taidon merkitystä edelleenkään. Näkeehän sen jo sivuilla että siellä on tosi surkeita pelaajia, sekä hyvin kylmähermoisia pelaajia, jotka varmasti bluffaamalla voittavat. No mutta tämä ei varsinaisesti liity huijaamiseen josta alunperin kirjoitin.
No se mitä tulee sivujen "huijaamiseen". Täytyy ottaa huomioon että liikevaihto ja liikevoitto ovat kaksi eri asiaa. Se mitä huijaamalla saataisiin, olisi puhdasta verotonta tulosta. Tämän vuoksi ne alkavat olla hyvin suuria summia, jopa suurille pokerisivustoille. Laskelmaasi ei myöskään tarvitse paljon hioa muutoksia, niin summasta saadaan jo 50.000.0000€ tuotto. Vähän pelaajia lisää, 8h päivä ja voitot 200€ tunnissa. Ehkä realistisempaa olisi vaikka 25.000.000€ vuosituotto. Tietysti nämähän ovat vain arvailuja, mutta idea on siis että aika helpolla saataisiin kerättyä mielettömiä summia verotonta rahaa.
Onko kiinnijäämisen riski todellinen? Ja entä sitten vaikka firma jäisi kiinni. Rahat ovat jo taskussa. Yritykset yleensä rekisteröity maihin joissa lakiasiat eivät toimi aivan kuten Suomessa. Yrityksen omistaja on kuka lie jossain. Kyllä näitä hommia funtsaa ihmiset jotka osaavat tällaiset asiat hoitaa. Pelaajiksi voidaan palkata kehitysmaista kielitaidottomia maalaisia, jotka eivät ikinä pystyisi asiasta kertomaan eteenpäin.
Jos joku pystyy pyörittämään maailmanlaajuista huumebisnestä, tai jos USA:ssa joku pystyy pyörittämään vuositolkulla pyramidipeliä ja keräämään miljardeja, niin ei ole hatusta temmattua väittää että helpompaa ja riski/tuotto suhde pienempää olisi vetää pokerista paljon rahaa.
Toki ymmärrän että ihan laillisestikin pokeri on tällä hetkellä hyvää bisnestä. Mutta veroton suuri tuotto on aika houkutus monelle ihmiselle.
PS. Kulutanpa paljon aikaa asiaan, joka ei sinänsä minun elämää juurikaan hetkauta. =) - joku toinen
Ajattelija2009 kirjoitti:
Todennäköisyyksiä kyllä ymmärrän paljon paremmin kuin keskivertokansalainen. Olen lukenut matematiikkaa yliopistotasolla. Ja ymmärrän kyllä todennäköisyyden merkityksen aivan hyvin, mitä monikaan matematiikka lukematon ihminen ei ymmärrä. Siis kun on tarpeeksi suuri otos, niin on jo hyvin todennäköistä, että tapahtuu jotain hyvin epätodennäköistä. Kuten lottovoitto.
Itselläni on siinä mielessä pieni otos, että seurasin pidemmän aikaa lähinnä muutamaa paljon pelaavaa henkilöä. Siinä mielessä paljon pelaavaa, että he pelasivat paljon enemmän suhteesa vastustajiinsa. Eivät välttämättä huippuruurilla panoksilla. Kuitenkin noin 5-10 euron blindeillä. Todennäköisyyksiä ja ihmismielen luonnetta ymmärtäen, kirjoitin välillä ylöskin kuinka monta kertaa heidät pelasti kaksi viimeistä korttia. Ja myös sen kuinka monta kertaa vastustajalle tuli huippukäsi (kolmoset tai parempi, joilla joka pelaaja laittaa all in), mutta heille tuli vielä parempi käsi. Näin tapahtui hyvin monta kertaa, noin neljä kertaa useammin kuin sama toisinpäin, eli vastustajalle hieman parempi huippukäsi. Seurasin muutamaa pelaajaa sen verran pitkään aina kun luppoaikaa riitti, että tuntuu hyvin epäilyttävältä, etteikö heitä mitenkään olisi suosittu.
Ns. voittajiin pelaajiin liittyen olen myös kehittänyt yhden ajatusmallin. Toki edelleen myönnän että on hyviä ja huonoja pelaajia. Mutta väitän että jopa pitkällä aikavälillä useilla voittavilla pelaajilla käy vain hieman parempi tuuri kuin muilla. Kun on miljoona pelaajaa, niin varmasti on jo useampi pelaaja, joille hyvinkin pitkällä aikavälillä käy tuuri. Väitän että osittain tämän vuoksi on pokeriammattilaisia jotka pärjäävät. Asian voi sanoa näin, jos on 1000 kolikonheittäjää, niin ensimmäisen heiton jälkeen 500 saa klaavan, toisen heiton jälkeen 250 saa klaavan, kolmannen heiton jälkeen 125 saa klaavan, 4. jälk 63, 5 jälk 32, 6. jälk 16, 7. jälk 8, 8. jälk 4, mitä enemmän heittäjiä alunperin, sitä enemmän on porukkaa jotka saivat klaavan vaikka kymmenen kertaa peräkkäin. Muu kansa pitää näitä henkilöitä neroina kolikonheitossa...vaikka kyse on ihan normaalista todennäköisyydestä. Minä uskon että ainakin suuri osa voittavista pelaajista selittyy tällä. En toki missään nimessä kiistä myös taidon merkitystä edelleenkään. Näkeehän sen jo sivuilla että siellä on tosi surkeita pelaajia, sekä hyvin kylmähermoisia pelaajia, jotka varmasti bluffaamalla voittavat. No mutta tämä ei varsinaisesti liity huijaamiseen josta alunperin kirjoitin.
No se mitä tulee sivujen "huijaamiseen". Täytyy ottaa huomioon että liikevaihto ja liikevoitto ovat kaksi eri asiaa. Se mitä huijaamalla saataisiin, olisi puhdasta verotonta tulosta. Tämän vuoksi ne alkavat olla hyvin suuria summia, jopa suurille pokerisivustoille. Laskelmaasi ei myöskään tarvitse paljon hioa muutoksia, niin summasta saadaan jo 50.000.0000€ tuotto. Vähän pelaajia lisää, 8h päivä ja voitot 200€ tunnissa. Ehkä realistisempaa olisi vaikka 25.000.000€ vuosituotto. Tietysti nämähän ovat vain arvailuja, mutta idea on siis että aika helpolla saataisiin kerättyä mielettömiä summia verotonta rahaa.
Onko kiinnijäämisen riski todellinen? Ja entä sitten vaikka firma jäisi kiinni. Rahat ovat jo taskussa. Yritykset yleensä rekisteröity maihin joissa lakiasiat eivät toimi aivan kuten Suomessa. Yrityksen omistaja on kuka lie jossain. Kyllä näitä hommia funtsaa ihmiset jotka osaavat tällaiset asiat hoitaa. Pelaajiksi voidaan palkata kehitysmaista kielitaidottomia maalaisia, jotka eivät ikinä pystyisi asiasta kertomaan eteenpäin.
Jos joku pystyy pyörittämään maailmanlaajuista huumebisnestä, tai jos USA:ssa joku pystyy pyörittämään vuositolkulla pyramidipeliä ja keräämään miljardeja, niin ei ole hatusta temmattua väittää että helpompaa ja riski/tuotto suhde pienempää olisi vetää pokerista paljon rahaa.
Toki ymmärrän että ihan laillisestikin pokeri on tällä hetkellä hyvää bisnestä. Mutta veroton suuri tuotto on aika houkutus monelle ihmiselle.
PS. Kulutanpa paljon aikaa asiaan, joka ei sinänsä minun elämää juurikaan hetkauta. =)”Mutta väitän että jopa pitkällä aikavälillä useilla voittavilla pelaajilla käy vain hieman parempi tuuri kuin muilla. Kun on miljoona pelaajaa, niin varmasti on jo useampi pelaaja, joille hyvinkin pitkällä aikavälillä käy tuuri. Väitän että osittain tämän vuoksi on pokeriammattilaisia jotka pärjäävät. Asian voi sanoa näin, jos on 1000 kolikonheittäjää, niin ensimmäisen heiton jälkeen 500 saa klaavan, toisen heiton jälkeen 250 saa klaavan, kolmannen heiton jälkeen 125 saa klaavan, 4. jälk 63, 5 jälk 32, 6. jälk 16, 7. jälk 8, 8. jälk 4, mitä enemmän heittäjiä alunperin, sitä enemmän on porukkaa jotka saivat klaavan vaikka kymmenen kertaa peräkkäin. Muu kansa pitää näitä henkilöitä neroina kolikonheitossa...vaikka kyse on ihan normaalista todennäköisyydestä. Minä uskon että ainakin suuri osa voittavista pelaajista selittyy tällä.”
Vaikka tämä nyt ei varsinaisesti aiheeseen liity, niin kommentoidaan nyt tätäkin kun kerran asian esille nostit. On toki olemassa pelaajia, joilla käy aivan uskomaton tuuri päivästä toiseen, ja voittavat sen vuoksi. Mutta ei kyllä voida puhua mistään yleisestä ilmiöstä. Tuo viimeinen virke on kyllä pahasti liioiteltu, ellei suuri osa tässä tapauksessa tarkoita promilleja. Ei ole mahdollista, että edes prosentti voittavista pelaajista pelaisi kertoimien valossa tappiollista peliä, mutta voittavat koska ovat niin onnekkaita. Voitollisen pelin ideahan ei ole prosenteissa vaan kertoimissa. Voittava pelaaja tekee hyviä päätöksiä kerrointen valossa, ja sitten se äärimmäisen pieni osuus on vaan uskomattoman onnekkaita myös pitkällä aikavälillä. Jos ymmärrät todennäköisyyksiä, ymmärrät tämän. - Ajattelija2009
joku toinen kirjoitti:
”Mutta väitän että jopa pitkällä aikavälillä useilla voittavilla pelaajilla käy vain hieman parempi tuuri kuin muilla. Kun on miljoona pelaajaa, niin varmasti on jo useampi pelaaja, joille hyvinkin pitkällä aikavälillä käy tuuri. Väitän että osittain tämän vuoksi on pokeriammattilaisia jotka pärjäävät. Asian voi sanoa näin, jos on 1000 kolikonheittäjää, niin ensimmäisen heiton jälkeen 500 saa klaavan, toisen heiton jälkeen 250 saa klaavan, kolmannen heiton jälkeen 125 saa klaavan, 4. jälk 63, 5 jälk 32, 6. jälk 16, 7. jälk 8, 8. jälk 4, mitä enemmän heittäjiä alunperin, sitä enemmän on porukkaa jotka saivat klaavan vaikka kymmenen kertaa peräkkäin. Muu kansa pitää näitä henkilöitä neroina kolikonheitossa...vaikka kyse on ihan normaalista todennäköisyydestä. Minä uskon että ainakin suuri osa voittavista pelaajista selittyy tällä.”
Vaikka tämä nyt ei varsinaisesti aiheeseen liity, niin kommentoidaan nyt tätäkin kun kerran asian esille nostit. On toki olemassa pelaajia, joilla käy aivan uskomaton tuuri päivästä toiseen, ja voittavat sen vuoksi. Mutta ei kyllä voida puhua mistään yleisestä ilmiöstä. Tuo viimeinen virke on kyllä pahasti liioiteltu, ellei suuri osa tässä tapauksessa tarkoita promilleja. Ei ole mahdollista, että edes prosentti voittavista pelaajista pelaisi kertoimien valossa tappiollista peliä, mutta voittavat koska ovat niin onnekkaita. Voitollisen pelin ideahan ei ole prosenteissa vaan kertoimissa. Voittava pelaaja tekee hyviä päätöksiä kerrointen valossa, ja sitten se äärimmäisen pieni osuus on vaan uskomattoman onnekkaita myös pitkällä aikavälillä. Jos ymmärrät todennäköisyyksiä, ymmärrät tämän.No en tarkoittanut suurta osaa...mutta jos voittavia on muistaakseni 3-5%, niin hyvin voisi olla mahdollista että voittajista 30% voittaa vain tuurilla. Tämä on kyllä lonkalta heitetty arvio, ilman perusteita, mitä ei saisi koskaan tehdä. :)
Pokerissahan kyse on odotusarvosta, onko odotusarvona suurempi mahdollisuus voittaa rahaa kuin hävitä rahaa. Tätä ilmeisesti tarkoitit mikäli oikein käsitin. Siis jos on 10% mahdollisuus voittaa, niin kannattaa sijoittaa 10€ jos voi voittaa 110€.
Mutta seuraamissani peleissä yleisin tilanne ja ihan yleisestikin pokerissa on tilanne se, että pelaajalta esim. puuttuu yksi kortti väristä. Todennäköisyys että saat sen on alle 25%. Potissa oli 100€, kaveri heittää 100€ lisää ja sinun pitää sijoittaa 100 € lisää että pääset mukaan, yhteensä potissa lopulta 300 € josta 150 omia rahoja. No todennäköisyyden mukaan ei kannata laittaa 100€ kiinni viimeisellä kortilla. Kuitenkin paljon seuraamani pelaajat maksavat aina näin. Ihmismielen on vaikeaa luovuttaa tuollaisessa tilanteessa, vaikka matematiikan mukaan pitäisi. Näissä tilanteissa he yksinkertaisesti voittavat liian usein. Voiton pitäisi tulla alle kerran neljästä kerrasta...he kuitenkin saavat tarvitsemansa kortin ja voittavat aivan liian usein. Noin joka toinen kerta mitä seurasin pelejä.
Liekö vielä sattumaa, mutta näissä tilanteissa he häviävät (jos jäviävät), kun vastustaja pelaajalla on all in, mutta vain vähän rahaa, esim 200€ kun heillä itsellään on 1500€. He taaseen voittavat jos vastustajalla on paljon rahaa. Tämä häviäminen pienissä all in summissa hämäisi tn. laskentaa suorittavia tietokoneita...sillä se tasoittaisi voitto/tappio suhdetta, mikäli todellista rahamäärää ei huomioida. Vaikka todellisuudessa rahamäärää laskettaessa he voittavat aina isot potit.
On tietysti mahdollista, että minä olen vain seurannut sellaisia tilanteita jossa näin sattumalta käy usein. Todennäköisyys siihen on kuitenkin hyvin pieni.
No joo...mutta nyt meni vähän matemaattiseksi saivarteluksi. Kirjoitin aika nopsaan, toivottavasti ei ole pahoja ajatusvirheitä.
Vähintään yhtä paljon tai enemmän olen kuitenkin huolissani ns. "oman talon pelaajista", jotka siis voittavat aina.
Jos nyt joku (kuten tuo yksi) ajattelee että minulla ei ole muuta tekemistä kuin luoda salaliittoteoriaa, niin ei asia niinkään ole. Aloitin seuraamaan hyviä pelaajia ihan mielenkiinnosta ja oppimismielessä. Pokeria on erittäin mielenkiintoista seurata, ihan TV:ssäkin, mutta myös netissä. Jossain vaiheessa aloin kuitenkin kiinnittämään huomiota että joku tässä hitusen mättää.
Voi olla että olen väärässä. Mutta edelleen olen sitä mieltä, että ihmiset ovat liian sinisilmäisiä koko asian suhteen. Olisi vähintäänkin outoa, ettei yksikään sivusto huijaisi. En ole oikein missään nähnyt, että kukaan epäilisi mitään vilpillistä, vaikka huijaaminen olisi mielestäni erittäin helppoa. Suoraan sanottuna, jos minä loisin pokerisivut, niin todennäköisesti minä huijaisin...sen verran rahanahne paskiainen olen. ;) - pivossa kuin salossa
näin kun itse en pokeria pelaile niin huomioita
ehkä helpompi tehdä.Pokerihan on matemaattisesti
laskettavissa tilastollinen peli.Ohivedot voidaan
laskea ja mikäli tarpeeksi pitkällä tilastolla poikkeamaa on niin silloin vikaa generaattorissa on.Eriasia sitten suosiiko poikkeama ketään,Toki ikävä pelata jos et pysty luottamaan siihen että jossainvaiheessa tilastonmukaan pelisi on kiinni.
Kansainvälinen poliisi ei kyllä tutki näitä
pelinvälittäjiä mitenkään.Vakavaan rikosilmoitukseenkaan poliisin on erittäin vaikea
päästä tutkimaan koska saitit ovat rekistöröityneet sellaisiin alueisiin joissa aivan omat metodinsa.Vaikka eu alueella olisivatkin.
Taisivat absoluten pelaajat itse aktiivisesti olla mukana tutkimassa näitä rikoksia.Eikä kai niissäkään koskaan lopullisesti selvinnyt alkuunpanija.
Joku täällä jo sanoikin että siellä missä rahaa liikkuu,liikkuu myös rikollinen raha(rahanpesu)ja siellä on tietenkin rikollista
toimintaa.Minkä tyyppistä se (rikollisuus)pokerissa on,on vielä tutkimatta.
Mutta on mielestäni täysin naivia ja naurettavaa
väittää että nettipokeri olisi vapaa rikollisuudesta.Niin suurista summista siellä on kuitenkin kysymys.
Niinkuin sanoin suosiiko se erityisesti ketään pelaajaa on hyvin epätodennäköisä,koska se raha voidaan sieltä ottaa niin monella tapaa.
Voittajat kuitenkin löytyvät.Pelin luonne ei vaan ole pokeria parhaimmillaan.
Sentakia suosinkin taitopeleissä kiinteäkertoimisiä pitkävetokohteita,niissä ainakin etukäteen tietää odotusarvon,joitain pesäpallopoikkeuksia ja italianliiga ja ym "poikkeuksia"lukuunottamatta
Nautinnollisia pelihetkiä kuitenkin kaikille,sehän kuitenkin on usemmille tärkeämpää
kuin pakonomainen voittaminen. - Salainen_agentti
No en tarkoittanut suurta osaa...mutta jos voittavia on muistaakseni 3-5%, niin hyvin voisi olla mahdollista että voittajista 30% voittaa vain tuurilla. Tämä on kyllä lonkalta heitetty arvio, ilman perusteita, mitä ei saisi koskaan tehdä. :)
Pokerissahan kyse on odotusarvosta, onko odotusarvona suurempi mahdollisuus voittaa rahaa kuin hävitä rahaa. Tätä ilmeisesti tarkoitit mikäli oikein käsitin. Siis jos on 10% mahdollisuus voittaa, niin kannattaa sijoittaa 10€ jos voi voittaa 110€.
Mutta seuraamissani peleissä yleisin tilanne ja ihan yleisestikin pokerissa on tilanne se, että pelaajalta esim. puuttuu yksi kortti väristä. Todennäköisyys että saat sen on alle 25%. Potissa oli 100€, kaveri heittää 100€ lisää ja sinun pitää sijoittaa 100 € lisää että pääset mukaan, yhteensä potissa lopulta 300 € josta 150 omia rahoja. No todennäköisyyden mukaan ei kannata laittaa 100€ kiinni viimeisellä kortilla. Kuitenkin paljon seuraamani pelaajat maksavat aina näin. Ihmismielen on vaikeaa luovuttaa tuollaisessa tilanteessa, vaikka matematiikan mukaan pitäisi. Näissä tilanteissa he yksinkertaisesti voittavat liian usein. Voiton pitäisi tulla alle kerran neljästä kerrasta...he kuitenkin saavat tarvitsemansa kortin ja voittavat aivan liian usein. Noin joka toinen kerta mitä seurasin pelejä.
Liekö vielä sattumaa, mutta näissä tilanteissa he häviävät (jos jäviävät), kun vastustaja pelaajalla on all in, mutta vain vähän rahaa, esim 200€ kun heillä itsellään on 1500€. He taaseen voittavat jos vastustajalla on paljon rahaa. Tämä häviäminen pienissä all in summissa hämäisi tn. laskentaa suorittavia tietokoneita...sillä se tasoittaisi voitto/tappio suhdetta, mikäli todellista rahamäärää ei huomioida. Vaikka todellisuudessa rahamäärää laskettaessa he voittavat aina isot potit.
On tietysti mahdollista, että minä olen vain seurannut sellaisia tilanteita jossa näin sattumalta käy usein. Todennäköisyys siihen on kuitenkin hyvin pieni.
No joo...mutta nyt meni vähän matemaattiseksi saivarteluksi. Kirjoitin aika nopsaan, toivottavasti ei ole pahoja ajatusvirheitä.
Vähintään yhtä paljon tai enemmän olen kuitenkin huolissani ns. "oman talon pelaajista", jotka siis voittavat aina.
Jos nyt joku (kuten tuo yksi) ajattelee että minulla ei ole muuta tekemistä kuin luoda salaliittoteoriaa, niin ei asia niinkään ole. Aloitin seuraamaan hyviä pelaajia ihan mielenkiinnosta ja oppimismielessä. Pokeria on erittäin mielenkiintoista seurata, ihan TV:ssäkin, mutta myös netissä. Jossain vaiheessa aloin kuitenkin kiinnittämään huomiota että joku tässä hitusen mättää.
Voi olla että olen väärässä. Mutta edelleen olen sitä mieltä, että ihmiset ovat liian sinisilmäisiä koko asian suhteen. Olisi vähintäänkin outoa, ettei yksikään sivusto huijaisi. En ole oikein missään nähnyt, että kukaan epäilisi mitään vilpillistä, vaikka huijaaminen olisi mielestäni erittäin helppoa. Suoraan sanottuna, jos minä loisin pokerisivut, niin todennäköisesti minä huijaisin...sen verran rahanahne paskiainen olen. ;)"No todennäköisyyden mukaan ei kannata laittaa 100€ kiinni viimeisellä kortilla. Kuitenkin paljon seuraamani pelaajat maksavat aina näin."
Siinä tapauksessa et ole seurannut voitollisia pelaajia, joten tilastosi on kutakuinkin yhtä tyhjän kanssa. Laita tracker/office-kantasi jonnekin ladattavaksi, niin käyn sen läpi ja kerron onko se validia tilastollista materiaalia vaiko ei, ja miksi ei. - Ajattelija2009
Salainen_agentti kirjoitti:
"No todennäköisyyden mukaan ei kannata laittaa 100€ kiinni viimeisellä kortilla. Kuitenkin paljon seuraamani pelaajat maksavat aina näin."
Siinä tapauksessa et ole seurannut voitollisia pelaajia, joten tilastosi on kutakuinkin yhtä tyhjän kanssa. Laita tracker/office-kantasi jonnekin ladattavaksi, niin käyn sen läpi ja kerron onko se validia tilastollista materiaalia vaiko ei, ja miksi ei.Seurasin pelaajia jotka voittivat huomattavia summia koko sen jakson jonka heitä seurasin. Pelaajia jotka voittivat useita satoja, jopa muutamia tuhansia euroja päivittäin, melko pitkän ajanjakson aikana. Ja usko pois, he kyllä maksoivat noissa tilanteissa poikkeuksetta. Ja myös tilanteissa joissa he bluffasivat, lopulta viimeiset kortit toivat tulosta aivan liian usein, kaikkien todennäköisyyksien vastaisesti.
Ja minä pidin kyllä kirjaa voitetuista ja hävityiostä peleistä. Olen yliopistossa lukenut matematiikkaa, joten osaan kyllä analysoida tuloksia ilman träkkereitäkin.
Minulla ei ole mitään träkker kantaa, sillä en minä itse pelannut. Vaan seurasin muiden henkilöiden pelejä.
- niin on että peliä se on
pokeri on nettipeli...jo sanan peli tarkottaa sitä että sen taakse on luotu joukko todenäköisyyskiä (ohjelma)ja itse olen huomannut että joukko sivustoja on kääntänyt epätodennäköisyyden voitolliseksi pelaamiseksi, eli altavastaaja käsi voittaa selvän johtokäden. ei se että eikö tätät saisi tapahtua, mutta se miten paljon ja missä tilanteissa sitä tapahtuu herättää epäluuloja.
Mä kysyin joskus vuosi sitten yhdltä saitilta että mikä tarkotus tässä on että niinsanotusti oikei pelaava, hyvät kortit ja oikeat korotukset kusee vihulaisia vastaan..vastaus oli lyhyt ja ytimekäs...ei ole kannattavaa antaa yhden voittaa, joten eri tasoisille pelaajille on annetta mahdollisuus. kertonee paljon netti pokerista.
tosin ei haittaa, itse lopetin vuosi sitten 3 vuoden pelaamisen jälkeen, ei kaduta.- taitolaji niille
jotka ei osaa pelata. sellaiset pelaajat voivat voittaa ainoastaan hyvällä tuurilla.
- tekemään
Itsellä ei (vielä) ole mitään PokerTracker tms. softaa, mutta omien pelien käsihistorianhan saa jokatapauksessa talletettua ja siitä saa tehtyä vaikka mitä analyysiä itsekin jos osais. Siitä vaan etsimään ne erikoiset tilanteet esim. kymmenestätuhannesta kädestä missä olet mukana ja vertaat todennäköisyyteen. Sitten on enemmän objektiivista seurantaa. Luulenpa että ne jotka todella paljon pelaa ja on yhtään kiinnostuneita oman pelin kehittämisestä ja saitin rehellisyydestä, tekee just tämmöstä analyysiä kaiken aikaa. Itse tekisin jos olisin nettipokeriammattilainen.
Mutta samalla täytyy todeta kuten aloittaja jossain viestissään: jos itse perustaisin nettipokerisaitin, niin huijaisin ihan varmuudella. Laittaisin sellaisia käsiä pelaajille joista tulee paljon rakea. Sillähän ei ole saitille niin paljon väliä että kuka on voittava pelaaja kuka häviää, vaan että laitetaan sopivasti monelle pelaajalle hyvät kädet yhtäaikaa niin tulee isoja potteja pöytään = paljon rakea. Tämän pystyy tekemään jopa niin että träkkereiden todennäköisyysanalyysit pitävät edelleen kutinsa ja kukaan ei ala tekemään rikosepäilyä.- Salainen_agentti
"Tämän pystyy tekemään jopa niin että träkkereiden todennäköisyysanalyysit pitävät edelleen kutinsa ja kukaan ei ala tekemään rikosepäilyä."
Jos tämän tekee niin, että käsien jakauma joudattaa satunnaisjakaumaa, niin miten tuo tulos mahtaisi erota satunnaisjakautuneesta tuloksesta? - Ajattelija2009
Salainen_agentti kirjoitti:
"Tämän pystyy tekemään jopa niin että träkkereiden todennäköisyysanalyysit pitävät edelleen kutinsa ja kukaan ei ala tekemään rikosepäilyä."
Jos tämän tekee niin, että käsien jakauma joudattaa satunnaisjakaumaa, niin miten tuo tulos mahtaisi erota satunnaisjakautuneesta tuloksesta?Sanon edelleen, että että epäilen sivuilla toimivan myös saittien omia pelaajia. Näin ollen olisi mahdotonta todistaa mitään vilpillistä.
Sitten mitä tulee noihin träkkereihin. En itse tiedä tarkkaan miten ne toimivat. Mutta arvatenkin niillä pystyy seuraamaan vain omia kortteja, sekä mahdollisesti muiden niitä kortteja jotka lopullisesti näytetään. Tällaista systeemiähän on todella helppo huijata, niin että kaikki näyttää pelaavan todennäköisyyksien mukaan, mutta todellisuudessa yksi vie rahat. Träkkerit eivät esimerkiksi ota huomioon voittetuja tai hävittyjä rahasummia, niissä huomioidaan vain kortit ja voitetut/hävityt pelit. Tämähän mahdollistaa täydellisen huijaamisen niinsanotusti todennäköisyyksien mukaan.
Jos et ymmärrä miten se toimisi, niin ei kannata enempää kirjoitella. Silloin hoet vain ulkoa oppimiasi ajatuksia, etkä osaa ajatella omilla aivoillasi.
Minusta on naurettavaa että ihmiset luottavat siihen että jotkut träkkerit paljastavat totuuden. Jos sivuilla suositaan muutamaa prosenttia pelaajista, ei se näkyisi normaali pelurin tilastoissa millään lailla. Muutakuin että rahat pikkuhiljaa katoavat. Muiden pelehähän sä et varmaankaan pysty analysoimaan.
Joka tapauksessa, koska träkkeri ei voi huomioida rahasummia, ei kyseisellä systeemillä voida mitenkään todistaa käsien oikeellisuutta. - .............
Sanon edelleen, että että epäilen sivuilla toimivan myös saittien omia pelaajia. Näin ollen olisi mahdotonta todistaa mitään vilpillistä.
Sitten mitä tulee noihin träkkereihin. En itse tiedä tarkkaan miten ne toimivat. Mutta arvatenkin niillä pystyy seuraamaan vain omia kortteja, sekä mahdollisesti muiden niitä kortteja jotka lopullisesti näytetään. Tällaista systeemiähän on todella helppo huijata, niin että kaikki näyttää pelaavan todennäköisyyksien mukaan, mutta todellisuudessa yksi vie rahat. Träkkerit eivät esimerkiksi ota huomioon voittetuja tai hävittyjä rahasummia, niissä huomioidaan vain kortit ja voitetut/hävityt pelit. Tämähän mahdollistaa täydellisen huijaamisen niinsanotusti todennäköisyyksien mukaan.
Jos et ymmärrä miten se toimisi, niin ei kannata enempää kirjoitella. Silloin hoet vain ulkoa oppimiasi ajatuksia, etkä osaa ajatella omilla aivoillasi.
Minusta on naurettavaa että ihmiset luottavat siihen että jotkut träkkerit paljastavat totuuden. Jos sivuilla suositaan muutamaa prosenttia pelaajista, ei se näkyisi normaali pelurin tilastoissa millään lailla. Muutakuin että rahat pikkuhiljaa katoavat. Muiden pelehähän sä et varmaankaan pysty analysoimaan.
Joka tapauksessa, koska träkkeri ei voi huomioida rahasummia, ei kyseisellä systeemillä voida mitenkään todistaa käsien oikeellisuutta."Träkkerit eivät esimerkiksi ota huomioon voittetuja tai hävittyjä rahasummia, niissä huomioidaan vain kortit ja voitetut/hävityt pelit."
Bullshit. Et ole tainnut koskaan käyttää ko. ohjelmaa ainakaan ajan kanssa?
Tracker seuraa kaikkien samassa pöydässä olevia pelaajia, mutta ei näytä heidän korttejaan kuin niissä jaoissa jotka menee näyttöön - Ajattelija2009
............. kirjoitti:
"Träkkerit eivät esimerkiksi ota huomioon voittetuja tai hävittyjä rahasummia, niissä huomioidaan vain kortit ja voitetut/hävityt pelit."
Bullshit. Et ole tainnut koskaan käyttää ko. ohjelmaa ainakaan ajan kanssa?
Tracker seuraa kaikkien samassa pöydässä olevia pelaajia, mutta ei näytä heidän korttejaan kuin niissä jaoissa jotka menee näyttöönNo mitä oikein tajuat? Juuri niinhän minä kirjoitinkin. Ja juuri sen takia trakkeri ei kerro mitään siitä, huijataako saitti vai ei. Hitto että täällä joutuu kinastelemaan ihmisten kanssa jotka eivät ymmärrä lukemaansa. Mahtavatko edes ymmärtää kirjoittamaansa?
Sen lisäksi että se näkee vain näytetyt kädet, se ei siis huomioi pelattuja summia mitenkään. Jolloin siis rahan siirtäminen yhdelle pelaajalle on helppoa, vaikka noudatettaisiinkin trakkerin mukaan todennäköisyyslaskennan kaikkia sääntöäjä.
Täällä lienee turha kirjoittaa, kun tuntuu siltä että nämä saitteihin sinisilmäisesti uskovat eivät ymmärrä lukemaansa. Eipä ihme ettei heillä aivokapasiteetti riitä siihenkään että epäilisivät edes hieman näitä sivustoja. - se sieltä
No mitä oikein tajuat? Juuri niinhän minä kirjoitinkin. Ja juuri sen takia trakkeri ei kerro mitään siitä, huijataako saitti vai ei. Hitto että täällä joutuu kinastelemaan ihmisten kanssa jotka eivät ymmärrä lukemaansa. Mahtavatko edes ymmärtää kirjoittamaansa?
Sen lisäksi että se näkee vain näytetyt kädet, se ei siis huomioi pelattuja summia mitenkään. Jolloin siis rahan siirtäminen yhdelle pelaajalle on helppoa, vaikka noudatettaisiinkin trakkerin mukaan todennäköisyyslaskennan kaikkia sääntöäjä.
Täällä lienee turha kirjoittaa, kun tuntuu siltä että nämä saitteihin sinisilmäisesti uskovat eivät ymmärrä lukemaansa. Eipä ihme ettei heillä aivokapasiteetti riitä siihenkään että epäilisivät edes hieman näitä sivustoja.luulin, että olet ensimmäinen nettipokerin vastustaja, joka ei käy muiden kirjoittajien kimmppuun haukkumalla heitä. Ja mitä tulee tuohon täällä kirjoittamisen kannattavuutteen, olet oikeassa. Ei täällä ole lukijoita, jotka näitä asioita oikeasti miettii. Mene Pokeritietoon tai Pokerisivuille, jos haluat kunnon väittelyvastusta. Toki sielläkin on niitä, jotka heti nauravat ajatuksillesi ilman perusteita, mutta keskimäärin ottavat enemmän tosissaan.
- lollerzzz
No mitä oikein tajuat? Juuri niinhän minä kirjoitinkin. Ja juuri sen takia trakkeri ei kerro mitään siitä, huijataako saitti vai ei. Hitto että täällä joutuu kinastelemaan ihmisten kanssa jotka eivät ymmärrä lukemaansa. Mahtavatko edes ymmärtää kirjoittamaansa?
Täällä lienee turha kirjoittaa, kun tuntuu siltä että nämä saitteihin sinisilmäisesti uskovat eivät ymmärrä lukemaansa. Eipä ihme ettei heillä aivokapasiteetti riitä siihenkään että epäilisivät edes hieman näitä sivustoja.Mistä olet keksinyt, että trackeri ei muka huomioi rahasummia. Trackkeri tallentaa kaikki käden tiedot: kortit, positiot, panostukset,...
Joo kannattaa tosiaan postata ajatuksesi pokeritietoon . Sielä joku ehkä pystyy takomaan järkeä sinunkin päähän. - Ajattelija2009
lollerzzz kirjoitti:
Mistä olet keksinyt, että trackeri ei muka huomioi rahasummia. Trackkeri tallentaa kaikki käden tiedot: kortit, positiot, panostukset,...
Joo kannattaa tosiaan postata ajatuksesi pokeritietoon . Sielä joku ehkä pystyy takomaan järkeä sinunkin päähän.Eihän rahasummia voida huomioida missään laskennassa. Nehän ovat järjettömien ihmisten päätöksen alaisia summia, ei niillä ole mitään tekemistä yksinkertaisen todennäköisyyslaskennan kanssa.
Voidaanhan ne tietysti jonnekin tallentaa, mutta ei niillä mitään virkaa ole todistusaineistona. Kunhan pelikertoja voitetaan/hävitään todennäköisyyksien mukaisesti.
Kuitenkin, asia on niin että summia voidaan helposti manipuloida. Niin että yksi henkilö voittaa pöydästä kaikki rahat, vaikka jaot menisivät todennäköisyyksien mukaan. - Ajattelija2009
se sieltä kirjoitti:
luulin, että olet ensimmäinen nettipokerin vastustaja, joka ei käy muiden kirjoittajien kimmppuun haukkumalla heitä. Ja mitä tulee tuohon täällä kirjoittamisen kannattavuutteen, olet oikeassa. Ei täällä ole lukijoita, jotka näitä asioita oikeasti miettii. Mene Pokeritietoon tai Pokerisivuille, jos haluat kunnon väittelyvastusta. Toki sielläkin on niitä, jotka heti nauravat ajatuksillesi ilman perusteita, mutta keskimäärin ottavat enemmän tosissaan.
Joo, voisihan sitä fiksumminkin kommentoida. Oli huono päivä. :) Ja sen lisäksi alkoi ärsyttää epäasialliset kommentit joita itse sain. Mutta yritetäänpä olla nätistä tästä eteenpäin.
- lollerzzz
Eihän rahasummia voida huomioida missään laskennassa. Nehän ovat järjettömien ihmisten päätöksen alaisia summia, ei niillä ole mitään tekemistä yksinkertaisen todennäköisyyslaskennan kanssa.
Voidaanhan ne tietysti jonnekin tallentaa, mutta ei niillä mitään virkaa ole todistusaineistona. Kunhan pelikertoja voitetaan/hävitään todennäköisyyksien mukaisesti.
Kuitenkin, asia on niin että summia voidaan helposti manipuloida. Niin että yksi henkilö voittaa pöydästä kaikki rahat, vaikka jaot menisivät todennäköisyyksien mukaan.Täytyy kyllä sanoa, että minu on aika vaikea ymmärtää sinua. Koitetaanpa yksinkertaista esimerkkiä:
AA vs KK preflop all in. Ässät vie noin 82% kerroista.
Ja sitten katotaan trackerista kaikki AA vs KK tilanteet ja havaitaan, että naulat on tosiaan voittaneet potin n. 82% ja kalleilla se on vastaavasti viety noin 18%.
Ja väität, ettei tarckeri voi ottaa huomioonm rahasummia. Tottakai voi. Toki siitä tietokannasta näkee onko tuuri ollut parempaa vai huonompaa isoa vai pientä stäkkiä vastaan.
Ja tiedoksi sinulle, että nuo eri pokeriverkkojen käyttämät satunnaisgeneraattorit ovat yleensä ulkopuolisesn yrityksen kehittelemiä ja varmistettuja. Ei tuollainen todennäköisyyksien poeukaloiminen todellakaan olisi mikään helppo juttu ja kiinnijäämisen riski ja siitä aiheutuvat tappiot ovat aivan liian suuria ssattavaan hyötyyn nähden, että tuollaista tuskin missään isommassa verkossa harrastetaan. Toki jossain xxxpoker.ru-saiteilla voi tällaistakin taphtua. - Ajattelija2009
lollerzzz kirjoitti:
Täytyy kyllä sanoa, että minu on aika vaikea ymmärtää sinua. Koitetaanpa yksinkertaista esimerkkiä:
AA vs KK preflop all in. Ässät vie noin 82% kerroista.
Ja sitten katotaan trackerista kaikki AA vs KK tilanteet ja havaitaan, että naulat on tosiaan voittaneet potin n. 82% ja kalleilla se on vastaavasti viety noin 18%.
Ja väität, ettei tarckeri voi ottaa huomioonm rahasummia. Tottakai voi. Toki siitä tietokannasta näkee onko tuuri ollut parempaa vai huonompaa isoa vai pientä stäkkiä vastaan.
Ja tiedoksi sinulle, että nuo eri pokeriverkkojen käyttämät satunnaisgeneraattorit ovat yleensä ulkopuolisesn yrityksen kehittelemiä ja varmistettuja. Ei tuollainen todennäköisyyksien poeukaloiminen todellakaan olisi mikään helppo juttu ja kiinnijäämisen riski ja siitä aiheutuvat tappiot ovat aivan liian suuria ssattavaan hyötyyn nähden, että tuollaista tuskin missään isommassa verkossa harrastetaan. Toki jossain xxxpoker.ru-saiteilla voi tällaistakin taphtua.Yksinkertaistettu esimerkki, näin yksinkertaista tämä ei ole, mutta tästä saa vähemmälläkin ajattelulla hyvän käsityksen mitä tarkoitan.
Kolme pelaajaa, kahdella 300€, saitin suosimalla 600€. No, ekaksi laitetaan sellaiset kortit että 300€ pelaajat menevät varmasti all inniin, siis toisella pian 600€. Sen jälkeen laitetaan taas sellaiset kortit aluksi voittaneelle pelaajalle, sekä suositulle pelaajalle, että molemmat varmasti menevät all in, annetaan suositun pelaajan voittaa tämä 600€. Näin iisiä...eikä mikään olisi vastaan todennäköisyyksiä. Mutta kuitenkin saitin suosima pelaaja voittaa.
No jatketaan hieman. Oletetaan yksi pelaaja lisää pöytään. Hänellä on 100€. Laitetaanpa hänet voittamaan all innissä tämä saitin suosima pelaaja...No nytpä periaatteessa kaikki menee niinkuin pitää, suosittu pelaaja on voittanut ja hävinnyt yhden all innin, kaikki tyytyväisiä todennäköisyyslaskennan mukaan. Vaikkakin hänellä on 1100€ rahaa, mistä 500€ voitolla.
Se mitä itse olen seurannut näitä pelejä, niin käytännössä homma toimii juuri näin. Kukaan ei voi mussuttaa vääristä todennäköisyyksistä, mutta silti rahat kerääntyy yhdelle hemmolle. Se minkä kokoinen potti on all innissä (tai missä tahansa tilanteessa) kyseessä, ei ole enää todennäköisyyslaskentaa. Sehän ei ole saittien vastuulla kuinka suuria summia "typerät pelaajat" pelaavat milläkin korteilla. Joten sitä ei voida missään laskelmissa huomioida, vaikka se trakkerista näkyisikin. - lollerzzz
Yksinkertaistettu esimerkki, näin yksinkertaista tämä ei ole, mutta tästä saa vähemmälläkin ajattelulla hyvän käsityksen mitä tarkoitan.
Kolme pelaajaa, kahdella 300€, saitin suosimalla 600€. No, ekaksi laitetaan sellaiset kortit että 300€ pelaajat menevät varmasti all inniin, siis toisella pian 600€. Sen jälkeen laitetaan taas sellaiset kortit aluksi voittaneelle pelaajalle, sekä suositulle pelaajalle, että molemmat varmasti menevät all in, annetaan suositun pelaajan voittaa tämä 600€. Näin iisiä...eikä mikään olisi vastaan todennäköisyyksiä. Mutta kuitenkin saitin suosima pelaaja voittaa.
No jatketaan hieman. Oletetaan yksi pelaaja lisää pöytään. Hänellä on 100€. Laitetaanpa hänet voittamaan all innissä tämä saitin suosima pelaaja...No nytpä periaatteessa kaikki menee niinkuin pitää, suosittu pelaaja on voittanut ja hävinnyt yhden all innin, kaikki tyytyväisiä todennäköisyyslaskennan mukaan. Vaikkakin hänellä on 1100€ rahaa, mistä 500€ voitolla.
Se mitä itse olen seurannut näitä pelejä, niin käytännössä homma toimii juuri näin. Kukaan ei voi mussuttaa vääristä todennäköisyyksistä, mutta silti rahat kerääntyy yhdelle hemmolle. Se minkä kokoinen potti on all innissä (tai missä tahansa tilanteessa) kyseessä, ei ole enää todennäköisyyslaskentaa. Sehän ei ole saittien vastuulla kuinka suuria summia "typerät pelaajat" pelaavat milläkin korteilla. Joten sitä ei voida missään laskelmissa huomioida, vaikka se trakkerista näkyisikin.No niin tätähän minä yritin juuri äsken selittää. Sieltä tietokannasta voi katsoa erikseen tilanteet, joissa potti on vaikka 200€ tai sitten 600€.
Jos tilasto näyttää, että olet voittanut 50/50 tilanteista juurikin se 50%. Sitten katsot erikseen ne tilanteet, joissa potti on ollut pieni. OMG oletkin voittanut niistä 75% ja sitten katsot tilnateet, joissa potti iso ja oho vain 25% voitttoa. Nyt jäi nettipokerisaitti kiinni ja miljoonatappiot edessä. - Ajattelija2009
lollerzzz kirjoitti:
No niin tätähän minä yritin juuri äsken selittää. Sieltä tietokannasta voi katsoa erikseen tilanteet, joissa potti on vaikka 200€ tai sitten 600€.
Jos tilasto näyttää, että olet voittanut 50/50 tilanteista juurikin se 50%. Sitten katsot erikseen ne tilanteet, joissa potti on ollut pieni. OMG oletkin voittanut niistä 75% ja sitten katsot tilnateet, joissa potti iso ja oho vain 25% voitttoa. Nyt jäi nettipokerisaitti kiinni ja miljoonatappiot edessä.Ei sitä voida mitenkään laittaa sivun vastuulle. Pelaajat ne potit "päättävät".
Toiseksi...ethän sinä voi muiden pelejä tallentaa trakkerille (kai?). Eli näet vain omat pelisi, eli ainoastaan suosittu pelaaja näkee että häntä suosittiin. Eihän muut sitä näe, kun häviävät vain yksittäisiä jakoja joskus suositulle pelaajalle.
Kolmanneksi, vaikka se nähtäisiin, niin sitten vain ajateltaisiin että tämä on huippupelaaja, joka osaa laskea todella hyvin odotusarvoja. Ja maksaa vain silloin kun pitää.
Loppujenlopuksi, pottien koolla ei ole mitään varsinaista todistusarvoa, koska potin päättää ihminen, ei saitin kone. Jos sitä tilastona katsoo, niin ei voida mitenkään todistaa että tässä nyt tätä kaveria suosittiin. - lollerz
Ei sitä voida mitenkään laittaa sivun vastuulle. Pelaajat ne potit "päättävät".
Toiseksi...ethän sinä voi muiden pelejä tallentaa trakkerille (kai?). Eli näet vain omat pelisi, eli ainoastaan suosittu pelaaja näkee että häntä suosittiin. Eihän muut sitä näe, kun häviävät vain yksittäisiä jakoja joskus suositulle pelaajalle.
Kolmanneksi, vaikka se nähtäisiin, niin sitten vain ajateltaisiin että tämä on huippupelaaja, joka osaa laskea todella hyvin odotusarvoja. Ja maksaa vain silloin kun pitää.
Loppujenlopuksi, pottien koolla ei ole mitään varsinaista todistusarvoa, koska potin päättää ihminen, ei saitin kone. Jos sitä tilastona katsoo, niin ei voida mitenkään todistaa että tässä nyt tätä kaveria suosittiin.Sinulla taitaa olla jotain vikaa luetun ymmärtämisessä. Tosin enpä minäkään ymmärrä puoliakaan höpinöistäsi. :)
Enkä jaksa enää jankuttaa samaa näinkin typerästä asiasta. Lopetan nyt paskan jauhamisen vähäksi aikaa ja lähden pelaamaan nettipokeria, jos vaikka pokerisaitti suosisi minu jostain kumman syystä. :) - Ajattelija2009
lollerz kirjoitti:
Sinulla taitaa olla jotain vikaa luetun ymmärtämisessä. Tosin enpä minäkään ymmärrä puoliakaan höpinöistäsi. :)
Enkä jaksa enää jankuttaa samaa näinkin typerästä asiasta. Lopetan nyt paskan jauhamisen vähäksi aikaa ja lähden pelaamaan nettipokeria, jos vaikka pokerisaitti suosisi minu jostain kumman syystä. :)Etpä voikkaan enää mitään vastata, sillä olit väärässä ja sanat loppuivat.
Pointti ei ole se, miten se huijaaminen tarkalleen menee. Vaan se että kenelläkään ei ole mahdollisuutta todistaa, huijaako joku sivu vai ei. Ja kun ilmiselvästi näin on, pidän edelleen omituisena, että ihmiset, kuten sinä, sinisilmäisesti luotatte näihin sivustoihin. Kyseessa kun on varsin suuret rahat. Ei ehkä sinun osaltasi, mutta pienistä puroista kasvaa suuret meret.
Pienillä säädöillä saataisiin sivuston tuotto helposti moninkertaistettua. Miksi he eivät niin tekisi? - lolloololol
Etpä voikkaan enää mitään vastata, sillä olit väärässä ja sanat loppuivat.
Pointti ei ole se, miten se huijaaminen tarkalleen menee. Vaan se että kenelläkään ei ole mahdollisuutta todistaa, huijaako joku sivu vai ei. Ja kun ilmiselvästi näin on, pidän edelleen omituisena, että ihmiset, kuten sinä, sinisilmäisesti luotatte näihin sivustoihin. Kyseessa kun on varsin suuret rahat. Ei ehkä sinun osaltasi, mutta pienistä puroista kasvaa suuret meret.
Pienillä säädöillä saataisiin sivuston tuotto helposti moninkertaistettua. Miksi he eivät niin tekisi? - sanoa voittaneensa
Etpä voikkaan enää mitään vastata, sillä olit väärässä ja sanat loppuivat.
Pienillä säädöillä saataisiin sivuston tuotto helposti moninkertaistettua. Miksi he eivät niin tekisi?Ei oikeasti hyvät väittelijät koskaan itse sano voittaneensa väittelyä. Se on täysin sivustaseuraajan päätettävissä, kumpaa pitää voittajana.
Taitavasti kyllä vastaat joka viestissä samat asiat eri sanoin...sultakin loppui varsinainen sanottava monta viestiä sitten.
Mutta viimeisen sananhan sanonut voittaa aina, eikö niin? - Ajattelija2009
sanoa voittaneensa kirjoitti:
Ei oikeasti hyvät väittelijät koskaan itse sano voittaneensa väittelyä. Se on täysin sivustaseuraajan päätettävissä, kumpaa pitää voittajana.
Taitavasti kyllä vastaat joka viestissä samat asiat eri sanoin...sultakin loppui varsinainen sanottava monta viestiä sitten.
Mutta viimeisen sananhan sanonut voittaa aina, eikö niin?No en minä sitä nyt niin tosissani sanonut. Ja siinäkin olet oikeassa että toistin suunnilleen samaa, mutta yritin yksinkertaistaa sitä välillä.
Toisaalta, toistin samaa, koska muut eivät ymmärtäneet mitä tarkoitan. Tai ainakaan heidän vastaväitteensä eivät todellisuudessa kumonneet sitä asiaa mitä minä selitin. Eikä sitä kyllä pystykään kumoamaan järkiperäisesti.
- oleeet
Periaatteessa sinä olet oikeassa kaikessa tuossa tutkimisessasi. Kortit kyllä valitaan ilmeisesti satunnaisgeneraattorilla mutta voittaja valitaan myös etukäteen, siis se pelaaja, jolle annetaan paras käsi. Pelisaittien omistajien kannalta on edullista joskus tasoittaa rahavaroja niin, ettei kukaan karkaa isojen rahojen kanssa. Erikseen on ne suosikkipelaajat, joille jaetaan ylimääräistä palkkabonusta. Siinä voi olla kysymyksessä jonkinsortin rahapesu. Rikollista toimintaa, jota kukaan poliisi ei voi tutkia eikä tutkikaan.
Olisi tietysti mahdollista kerätä riittävän suuri aineisto ja suorittaa siitä pätevä matemaattinen analyysi. Siihen tarvittaisiin riittävästi todistajia ja riittävästi käsiä.
Pelaajien yhdistyksen asia olisi ilmeisesti järjestää tuollainen tutkimus, ei siitä ole mikään valtio tai poliisi kiinnostunut. Pelaajat sitäpaitsi allekirjoittavat sitoumuksen liittyessään pelaajiksi, jossa he alistuvat kaikkeen mielivaltaan.- Unloaded gun
Kyllästyin pokerihuoneen X toistuviin bat beateihin. Myös esitetyt voittokädet olivat yleensä liian hyviä. Monsteripelaajilta sai harvoin vastapeliä ja sitten kun sitä ilmeni, he varmasti ajoivat ohi altavastaajan asemasta. Suuret potit liukuivat pääsääntöisesti muualle.
Nyt olen pelannut toisella pokerihuoneella. Siellä saattaa voittaa potteja kooltaan 15 - 20 * iso blindi pelkällä hailla. Peli on siis löysää, mutta uskottavampaa.
Olen vahvasti sitä mieltä, että tiettyjä pelaajia jeesataan. Aloituskäsillä tuota jeesausta voi jo tehdä. Pelaajalle X annetaan AA ja muille annetaan pelikelvottomat kädet johtaa automaattisesti siihen, että AA:lla ei voiteta paljon. Sitten rakennetaan käsi siten, että X:llä on KK tai JJ ja jollakin toisella AA tai sitten jonkun toisen 88 floppautuu setiksi. Pokerihuoneet voivat hyvin profiloida pelaajat ja antaa sellaisia käsiä, joilla syntyy toimintaa, ja asettaa pelaajat voittojärjestykseen. Jos korkeammalle asetettu luopuu, voi alempi voittaa. Hierarkian pohjalla harvoin pystytään voittamaan. - ne vaan jaksaa..
Unloaded gun kirjoitti:
Kyllästyin pokerihuoneen X toistuviin bat beateihin. Myös esitetyt voittokädet olivat yleensä liian hyviä. Monsteripelaajilta sai harvoin vastapeliä ja sitten kun sitä ilmeni, he varmasti ajoivat ohi altavastaajan asemasta. Suuret potit liukuivat pääsääntöisesti muualle.
Nyt olen pelannut toisella pokerihuoneella. Siellä saattaa voittaa potteja kooltaan 15 - 20 * iso blindi pelkällä hailla. Peli on siis löysää, mutta uskottavampaa.
Olen vahvasti sitä mieltä, että tiettyjä pelaajia jeesataan. Aloituskäsillä tuota jeesausta voi jo tehdä. Pelaajalle X annetaan AA ja muille annetaan pelikelvottomat kädet johtaa automaattisesti siihen, että AA:lla ei voiteta paljon. Sitten rakennetaan käsi siten, että X:llä on KK tai JJ ja jollakin toisella AA tai sitten jonkun toisen 88 floppautuu setiksi. Pokerihuoneet voivat hyvin profiloida pelaajat ja antaa sellaisia käsiä, joilla syntyy toimintaa, ja asettaa pelaajat voittojärjestykseen. Jos korkeammalle asetettu luopuu, voi alempi voittaa. Hierarkian pohjalla harvoin pystytään voittamaan.ehehehe.. joo paljon pelaavat voittaa aina.. joo. juuuh hahhahahah..! kommentit ne vaan paranee. naurua pidätellen odotan lisää.
- Unloaded gun
ne vaan jaksaa.. kirjoitti:
ehehehe.. joo paljon pelaavat voittaa aina.. joo. juuuh hahhahahah..! kommentit ne vaan paranee. naurua pidätellen odotan lisää.
Älä suotta pidättele, vaan anna palaa. Kun naurat selälläsi lattialla, muista, että naurusi ei muuta mitään.
Vaihdoin äskettäin pokerihuonetta. Koska tällä palstalla Pokerihuone on niin usein esillä, kerron, että en ole koskaan pelannut Pokerihuoneella. Edellisessä potit viidestäkymmenestä isosta blindistä ylöspäin alkoivat kertyä vastustajien taskuihin lähes poikkeuksetta.
Nykyisessä pokerihuoneessa olen voitolla yli kaksisataa isoa blindiä. Sessioita lienee jotakin kymmenen ja kahdenkymmenen välissä vain yhdessä pöydässä pelaten. Tämä vastaa kuukausien tulosta edellisessä pokerihuoneessa.
En siis kirjoittanut, että paljon pelaavat voittaisivat aina. Keskeinen asia oli se, että vastapeliä (siis yleensä flopista eteenpäin) heiltä saatuaan saattoi olla varma, että häviää käden, vaikka olisi keulinut aloituskorteilla tai viimeistään flopilla.
Jos todella olet sitä mieltä, että ei missään eikä koskaan nettipokeria fiksattaisi, voisit suhtautua tämäntyyppisiin kirjoituksiin rauhallisesti. Sinulla taitaakin olla oma lehmä ojassa. Muutoin en ymmärrä, miksi ryhdyt väittämään ihmisiä vainoharhaisiksi. - Ajattelija2009
Unloaded gun kirjoitti:
Älä suotta pidättele, vaan anna palaa. Kun naurat selälläsi lattialla, muista, että naurusi ei muuta mitään.
Vaihdoin äskettäin pokerihuonetta. Koska tällä palstalla Pokerihuone on niin usein esillä, kerron, että en ole koskaan pelannut Pokerihuoneella. Edellisessä potit viidestäkymmenestä isosta blindistä ylöspäin alkoivat kertyä vastustajien taskuihin lähes poikkeuksetta.
Nykyisessä pokerihuoneessa olen voitolla yli kaksisataa isoa blindiä. Sessioita lienee jotakin kymmenen ja kahdenkymmenen välissä vain yhdessä pöydässä pelaten. Tämä vastaa kuukausien tulosta edellisessä pokerihuoneessa.
En siis kirjoittanut, että paljon pelaavat voittaisivat aina. Keskeinen asia oli se, että vastapeliä (siis yleensä flopista eteenpäin) heiltä saatuaan saattoi olla varma, että häviää käden, vaikka olisi keulinut aloituskorteilla tai viimeistään flopilla.
Jos todella olet sitä mieltä, että ei missään eikä koskaan nettipokeria fiksattaisi, voisit suhtautua tämäntyyppisiin kirjoituksiin rauhallisesti. Sinulla taitaakin olla oma lehmä ojassa. Muutoin en ymmärrä, miksi ryhdyt väittämään ihmisiä vainoharhaisiksi.Ainoa asia mikä mielestäni on harhaista, on se että uskoo kaikkien sivujen toimivan rehellisesti. Minusta oma epäluuloni on vähintäänkin tervettä. Aika moni muu näyttää olevan samaa mieltä.
En perusta väittämiäni omiin peleihin. En kuvittelekaan olevani huippu pelaaja joka välttämättä voittaisi. Vaikka normaaleilla korteilla pelatessani olenkin pärjännyt hyvin. Netissä olen vähän pelannut, välillä pärjännyt, välillä en. Yksi hauska asia on mielestäni se, että aina saittia vaihtaessa aluksi olen voittanut. Siis puhtaalla "tuurilla" saanut järkyttävän hyviä kortteja. Vähän kauemmin pelatessani kuitenkin alkaa tulla sitä huonoa tuuria. Mutta omat pelini ovat niin vähäisiä, etten niiden pohjalta vedä mitään johtopäätöksiä. Lähinnä muiden henkilöiden peleistä olen johtopäätökseni vetänyt.
Tuon yhden pokeripelaajan kommentit ovat ainakin aivan järjenvastaisia. Ehkä hän tosiaan työskentelee jollain saitilla. On idioottimaista uskoa ettei mikään sivu millään muotoa huijaisi. Vähintäänkin yhtä typerää kuin laittaa rahansa johonkin WinCapitaan tms. ja uskoa että tuottoa tulee ja toiminta on rehellistä... - ammattilainen
Ainoa asia mikä mielestäni on harhaista, on se että uskoo kaikkien sivujen toimivan rehellisesti. Minusta oma epäluuloni on vähintäänkin tervettä. Aika moni muu näyttää olevan samaa mieltä.
En perusta väittämiäni omiin peleihin. En kuvittelekaan olevani huippu pelaaja joka välttämättä voittaisi. Vaikka normaaleilla korteilla pelatessani olenkin pärjännyt hyvin. Netissä olen vähän pelannut, välillä pärjännyt, välillä en. Yksi hauska asia on mielestäni se, että aina saittia vaihtaessa aluksi olen voittanut. Siis puhtaalla "tuurilla" saanut järkyttävän hyviä kortteja. Vähän kauemmin pelatessani kuitenkin alkaa tulla sitä huonoa tuuria. Mutta omat pelini ovat niin vähäisiä, etten niiden pohjalta vedä mitään johtopäätöksiä. Lähinnä muiden henkilöiden peleistä olen johtopäätökseni vetänyt.
Tuon yhden pokeripelaajan kommentit ovat ainakin aivan järjenvastaisia. Ehkä hän tosiaan työskentelee jollain saitilla. On idioottimaista uskoa ettei mikään sivu millään muotoa huijaisi. Vähintäänkin yhtä typerää kuin laittaa rahansa johonkin WinCapitaan tms. ja uskoa että tuottoa tulee ja toiminta on rehellistä...Pelaan työkseni pokeria. Siis olen aikoinani ihan lopettanut työt koska pokerilla tienaa paremmin.
Tämä ketju saisi normaaleilla pokerifoorumeilla kauhean älähdyksen koska heidän mielestään on kerrassaan kauheaa väittää moista. Sanotaanko että olen pelannut aivan tarpeeksi jakoja että tiedän aika pitkälti todellisuuden mitenkä todennäköisyydet pitävät paikkansa. Sinänsä harmi että näitä väittämiä esiintyy vasta kun joku häviää paljon. Ja yleensä nämä väittämät leimataankin tappioiden piikkiin.
En voi puhua kuin omasta puolestani. Mutta tiedän tasan tarkalleen että ainakin muutamilla saiteilla todennäköisyydet eivät pidä kutiansa sitten alkuunkaan. Ja voin kertoa että otanta on todellakin tarpeeksi iso jotta uskallan tämän väitteen esittää. Syitä miksi näin tapahtuu en jaksa alkaa spekuloimaan mutta olen aika pitkälti ketjun aloittajan linjoilla. Ja siis väitän näin siltikin vaikka olen voittava pelaaja.
Sen enempää en jaksa tätä aihetta alkaa sorkkimaan lisäksi oikeastaan tämän ketjun painoarvo on melko vähäinen koska tätä ei käydä sivuilla tai tiedossa. Tosin luojan kiitos ettei käydä koska siellä tämä näkemys tuomittaisiin heti.
Sanotaanko että pelaajat ovat liian hyväuskoisia ruvetakseen organisoidusti valvomaan ja käräyttämään näistä todennäköisyyksien paikkansa pitävyyksistä. Helppohan se on pistää saitit koville koska ei tarvita kuin muutama kymmen pelaajaa ja heille erikseen räätälöidyt ohjelmat. Käsihistorioista lasketaan onko käsissä käynyt oikein vai väärin. Ja tadaa kohta on niin iso otanta että yhdenkään pokerisaitin on turha edes kiistää tuloksia.
- kattonut ja pelannut
yhdellä saitilla missä mennään huonommilla korteilla ohi niin että viuhahtaa...ja aina riveri.kyseises pöydässä AA hävis 6 kertaa 45 suited korteille..ja aina reissu yli puolet vastustajan stäkistä ennen floppia :) se vähän on niin että jos et osaa ja olet tarpeeksi tyhmä uhmatakseksi oddseja niin voitat. okkey pokeri on riskejä ja uskaltamista, mutta se oli uutta että se on myös tyhmien idioottien peli. en mä tiedä mitä nämä pokeri saitit saa näistä älyttömistä ohivedoista, muuta kun sen että pelaajat jotka haluu kunnon peliä häipyy muualle..ja onko se kannattavaa.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123690MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721934Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421598Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811224Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671057Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33988Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778