Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

UKT talli, puutalokymppi talli

säääkki

Antakaa nyt järkeviä vastauksia eli jos ihan oikeasti on kokemuksia...

Kesällä pitäis vääntää talli pihaan. Talotehtaiden paketit lähentelee 20 tuhatta, mutta UKT talli ja puutalokympin tallit maksaa reilusti alle kympin.
Ymmärrän, että näistä puuttuu eristeet ja sisäpinnat, mutta se ei selitä alhaista hintaa. Mikä niissä on vikana, kun on noin halpoja? Mitä tää UKT lyhenne tarkoittaa?
Talliin en viitsisi paljoa panostaa... Riittää kun on lämmin tila. (eristeet levyt sisäpuolella)

Toisaalta jos täällä on asiantuntijoita ja hyviä tekijöitä, niin ottaisin myöskin tarjouksia avaimet käteen periaatteella. Talli tulee Hämeenlinnaan ja tarkoitus on tehdä yhden auton lämmintalli autokatos varasto. Lämpöisen tilan koko 6 * 5,5 autokatos 3 * 5,5

12

10225

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tallintekiä

      tallin teko töineen maksaa kappaletavarasta saman kuin em. puutalokympin vastaava, lisämateriaalit. jos kiinnostaa ota yhteyttä

      [email protected]

    • timppa timpuri

      paksuus ripaa himoen on riittävä esim runko koolarista ite otin pre cuttina talotehtaalta jossa esim 150mm runko ja talli on korkampi ja ovat muutenkin enemän "tehdyn näköisiä"kun noi ja hintaa tuli vajaa kymppitonni rahteineen

      • Ihan tyytyväinen mies

        Talli on juuri rakenteilla. Katselin läpi kaikki valmistallien toimittajat ja pyysin sitten tarjouksen olikohan se Puutimpureilta. Olisi tullut kuitenkin kalliimmaksi tai ainakin saman hintaiseksi kuin pitkästä tavarasta tehtynä. 2 autoa (45 m2), varasto 16 m2 ja askarteluhuone 8 m2. Kaikki lämmintä tilaa, eristeet 175 mm. Rakennusliike rakentaa. Kokonaiskustannusarvio noin 36000 egeä, hyvä jos sillä sen saa. Sisältää kylläkin aika mittavat pohjatyöt ja koko muun tallin avaimet käteen. Itse tallin rakennustyön osuus on noin 14000 euroa, materiaalien ja perustustöiden osuus loput. Pakettitallien hinnat ovat aika harhaan johtavia... siihen päälle kaikki perustuksiin ja maarakentamiseen liittyvät työt, sähkötyöt, valvonta jne..kyllä siitä hintaa kertyy. Mutta vastineeksi saan kyllä juuri omiin tarpeisiin soveltuvan tallin, jossa pystyi vielä rakennusaikanakin vaikuttamaan muutoksiin.

        Mun mielestä..jos tekee lämpimän tallin, niin kannattaa kyllä panostaa eristykseen...muuten saa lämmittää harakoille. Lämpö on pakko pitää aika korkealla (varmaan min. 15 astetta), että auto esim. yön aikana kuivuu kunnolla...muuten kyllä ruoste ja home iskee pahemman kerran. Ja tietty tuuletus pitää olla kunnossa.

        Että tällaista.


    • allimestari

      Hyviä talleja kauhajoelta, niitä meillä jo kaksi pihassa, toinen eristettiin itse, eikä tullu maksaan 20 tonnia hyvä jas puolet siitä.

      • TeMeZ

        Meriitti talli... pystytin kesällä 2auton tallin n.54m2. Ihan ok hintaan nähden kun nuo perustuksetkin kuuluu hintaan.
        Voin suositella.


    • juuri rakentamassa

      Itse menin tuohon vipuun....halpuus houkutteli.

      Kuvittelin että kun perustukset on tehty,niin valmista tulee nopeasti. totuus on kuitenkin toinen.

      Elementit olivat pohjamaalattuja,ja niitä oli oikea määrä,pitsi että kaksi elementtiä oli väärän mittaisia.Ne kyllä vaihdettiin,mutta ylimääräistä aikaa meni purkutöihin ja projekti viivästyi.

      Elementit ovat aika heppoisia ja jrakennejäykkyys ei kelvannut rakennustarkastajalleei muuta kuin lisähommia ja rahanmemoa......

      Pakettiin kuulunut käyntiovi on väärin kasattueli ei mene kiinni. Tästä reklamoitu 1,5 kk.sitten,ei vieläkään korjausehdotustakaan.

      Tässä vasta osa murheista.

      Pitkästa tavarasta runko ja ulkoverhous olisi tullut valmiiksi vähintään yhtä nopeasti...ja halvemmalla...parempi!!!

      Itse en koskaan enää sorru moiseen vaihtoehtoon,enkä kenellekään suosittele.

      On muuten Puutalokymppi, että silleen.

    • aapelskotti

      me ostimme meriittitallin ja ollaan oltu tyytyväisiä, ei ollut meidän mielestä mikään rimpulatalli,elementti toimitus ja osat sopiva yhteen hyvin

      • jee100

        vanha ketju, mutta itse meinaan laittaa pystyyn ultimatemarketin ukt 3 tallin, onko kellään kokemuksia 10000€ pohjatyöt...?


    • Rakentaja

      jee100, me laitettiin UKT3 pystyyn viime kesänä. Talli maksoi vähän yli 15000 e perustuksineen ja sähköineen. Maatöiden osuudesta en osaa sanoa, kun ne tehtiin samassa setissä talolle ja UKT varastolle. (sora, salaojat ja sadevesiputket).

      Eristettiin autotallin takavarasto ja villat laitettiin kaikkiin seiniin ja koko yläpohjaan. Takavarastoon laitettiin lattialämmitys. Itse talli on kylmä vaikka onkin villat seinissä. Maalattiin myös suht. kalliilla maalilla 2 kertaa.

      Ulkoverhoilulautaa tuli riittävästi, ja sitä jäi aika paljon ylimääräistä.

      Kyllä koko setin saa alle 20 000€, riippuu vähän mitä tekee ja mitä ei. (esim. kittaako sisäseinät ja maalaa, vai riittääkö pelkkä kipsilevy, laittaako EKK kipsilevyä vai normia, laittaako levyjä lainkaan, villoittaako, valaako betonilla myös katoksen jne jne....)

    • Tallin haluisin

      Mistä olette löytäneet hyvän tallin rakennusurakoitsian?

    • Martti3

      Myös Piharati Oy on varteenotettava autotallien ja autokatosten rakentaja. Tekee myös pienelementtirakennuksia. www.piharati.fi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe