Onko kukaan ollut Finnmatkojen opaskurssilla? Kurssimaksu on n.500e... onkohan tätä summaa mahdollista saada takaisin kun aloittaa työt kohteessa ns. starttirahana? Nouseeko oppaan palkka ns.ensimmäisen kauden harjoittelun jälkeen vai pysyykö palkka samana samassa kohteessa?
Mitä mieltä olet Finnmatkoista työnantajana? Entä ovatko oppaiden soluasunnot siedettäviä asua...?
Saavatko oppaat esim. sukulaisilleen alennuksia valmismatkoista jos perheenjäsen haluaa tulla morjestamaan opasta kohteeseen? Entä jos haluaa lopettaa työn kesken kauden esim. sairastumisen vuoksi, miten tämä hoituu? Saatko firmasta heti lähtöpassit?
Kiitos jos joku kokemusta omaava voisi kommentoida asiallisesti. :) kiitos
Finnmatkat
2
2446
Vastaukset 2
- ex-opas
hae mieluummin aurinkomatkoille, palkka kaksi kertaa parempi ja maksavat kaikki maksut...tarkoitan viralliset!
- antero45426
Aluksi muutama totuus oppaan työstä, palkka on surkia työmäärä kohtuullinen, vapaa aikaa ei ole paljoa ja viikossa vapaa päiviä on 1,5 ja mihin oppaat lähetetään päättää firma, eli siihen ei voi aluksi itse vaikuttaa. Mutta loppujen lopuksi jos pääsee hyvään kohteeseen ja saa mukavan tiimin niin homma on aivan mahtavaa. Ite tykkäsin duunista ja reissussa oppii paljon ja kielitaito paranee.
Finnmatkojen oppaat työskentelee aina skandi oppaitten kanssa eli toivottavasti ruotsin kieli taipuu, vaatimuksena se ei ole mutta helpottaa elämää paljon.
Tuon kurssimaksun saa takasin jos työskentelee yli vuojen, eli ei starttirahaa. Palkka muistaakseni nousee vasta ku on työskennelly vuojen. Asunnot oli ihan hyviä ei mitään luksusta mutta viihtysiä, riippuu tosin kohteesta. Lähisukulaiset ( vanhemmat ja sisarukset) saa jonkulaista alennusta, en kyllä muista kuinka paljon. Työt voi lopettaa koska vain, mutta siinä on kuukauen irtisanomisaika eli jouvut työskentelemään kuukauen sen jälkeen ku oot allekirjottanu eropaperit.
Kannattee tosin harkita tuota Aurinkomatkojaki, koska sen firman oppailla on parempi palkka.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa431077Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää83887- 164877
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105824Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä29765Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93697Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒197690Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks40653- 22612
- 61592
VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa42576Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu118563Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12525Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as7520On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78510- 39485
- 57475
- 73471
sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75467- 55467