Tässä alkaa pahin sokki mennä jo ohi kaverini
kuolemasta, mutta on hiukan omituinen olo.
Ei tunne mitään. Ehkä aivoni suojelevat minua
surulta.
Toinen tuntemus on ettei kaverini ole kuollutkaan,
vaan voisin soittaa hänelle vaikka nyt, vaikka
tiedän aivan varmasti, että hän on kuollut.
Mutta missään vaiheessa ei ole tuntunut siltä,
että ystäväni katsoisi minua pilven reunalta
tai jotain muuta vastaavaa paskaa.
Olen tietyllä asteella hyväksynyt jo koko asian.
Häntä ei enää ole, ja se on hyväksyttävä. Paimentolaissadut
eivät ole kertaakaan tulleet mieleen missään vaiheessa.
Ystäväni haudataan ensiviikolla. Olen ymmärtänyt
että olisi joku haista-paska-jaarittelu luvassa
kirkossa, mutta menen sinne ihan sen takia,
koska se on tärkeää hänen äidilleen, ja kunnioitan
hänen toivomuksiaan.
Minusta tuntuu aivan kuvottavalta, että pappi
jauhaa paskaa sellaisesta ihmisestä, jota ei ole
edes tuntenut. Ja sitten ne vitun virret. En usko
että ystäväni olisi edes halunnut moista pelleilyä.
Kaunis muistotilaisuus olisi ollut parempi,
toisin kuin tuomitseva kirkko-sirkus, missä hoetaan
muinaisia loitsuja. Se tuntuu ajatuksenakin
aika irvokkaalta, suoranaiselta pilkalta
kuollutta ja omaisia kohtaan. Ehkä se jollekin
tuo lohtua, mutta minulla on asia aivan päinvastoin.
Tuntemuksia
22
818
Vastaukset
- e.k.v
Viimeisin kuolema ystäväpiirissäni sattui nelisen vuotta sitten. Sen muistan parhaiten, että siinä tulee kaikenlaisia tuntemuksia vastaan.
Tänäkin päivänä sitä tavallaan "unohtaa" toisen kuolleen. Meinaa soittaa kun ei ole pitkään aikaan kuullut toisesta...noh, tiedät kyllä.
Silloin en päässyt hänen hautajaisiinsa. Toisaalta, en katso menettäneeni kuitenkaan oikeastaan mitään. Hautajaisissa haudataan ainoastaan ruumis, muistot jatkavat elämää. mennä ystäväsi hautajaisiin tuo hänen äitinsä surun kunnioittaminen. Uskonpa hänen arvostavan läsnäoloasi tilaisuudessa todella paljon. Sen kaiken muun voi suodattaa ja niin varmaan tapahtuu ihan tahtomattakin. Oma äitini ei muista lähes mitään isäni hautajaisista ja muutamasta sen jälkeisestä viikosta. Meillä ihmisillä on sellainen suojajärjestelmä, joka menee kuin itsestään päälle.
- Tähdenlento
minulla oli just' yksi viittä vaille valmiina ollut ajatus, jonka olisin halunnut heittää ateistille. Mutta olkoot nyt, toistaiseksi.
Mutta yksi kysymys, mitä tarkoitat tällä lausumallasi:
>>Kaunis muistotilaisuus olisi ollut parempi,
toisin kuin tuomitseva kirkko-sirkus, missä hoetaan muinaisia loitsuja.- Retrohetero
vajakki mietit...
- Tähdenlento
Retrohetero kirjoitti:
vajakki mietit...
tarvitse miettiä, tällaisia juttuja. Olen pettynyt, ateisti ei osannut/halunnut vastata.
- e.k.v
Tähdenlento kirjoitti:
tarvitse miettiä, tällaisia juttuja. Olen pettynyt, ateisti ei osannut/halunnut vastata.
...hän nyt vaan on tällä hetkellä turhautunut typeriin kysymyksiin?
Väännän sen siis rautalangasta.
Sinä kysyit mitä hän tarkoittaa seuraavalla lauseella; "Kaunis muistotilaisuus olisi ollut parempi, toisin kuin tuomitseva kirkko-sirkus, missä hoetaan muinaisia loitsuja."
Näin keskivertoälyllä suomennettua, siitä on luettavissa ajatus, että hänen mielestään kirkollinen hautaus kristinuskon mukaisesti ei ole kaunis, vaan lähinnä jonkin olemattoman jumalan palvontaa jossa ylistetään vielä kaiken lisäksi tuota samaista olemattomuutta. - Tähdenlento
e.k.v kirjoitti:
...hän nyt vaan on tällä hetkellä turhautunut typeriin kysymyksiin?
Väännän sen siis rautalangasta.
Sinä kysyit mitä hän tarkoittaa seuraavalla lauseella; "Kaunis muistotilaisuus olisi ollut parempi, toisin kuin tuomitseva kirkko-sirkus, missä hoetaan muinaisia loitsuja."
Näin keskivertoälyllä suomennettua, siitä on luettavissa ajatus, että hänen mielestään kirkollinen hautaus kristinuskon mukaisesti ei ole kaunis, vaan lähinnä jonkin olemattoman jumalan palvontaa jossa ylistetään vielä kaiken lisäksi tuota samaista olemattomuutta.ollut typerä. Ja Retro on turhautunut kysymyksiin, elämisen ja kuolemisen välissä? Siksikö, että on ateisti? Kovaa tekstiä surevalle, mutta totuutta, ja totuutta ei pidä koskaan unhoittaa!
Lausut:
>>Näin keskivertoälyllä suomennettua, siitä on luettavissa ajatus, että hänen mielestään…>>
Ai, Sinä tiedät ja osaat täydellisesti eläytyä toisen ihmisen sisimpään?!!! Ei pidä koskaan lausua omana mielipiteenään toisen ’mieltymyksiä’!
Ja lausut:
>> kirkollinen hautaus kristinuskon mukaisesti ei ole kaunis, vaan lähinnä jonkin olemattoman jumalan palvontaa jossa ylistetään vielä kaiken lisäksi tuota samaista olemattomuutta. - Kössönöm
Tähdenlento kirjoitti:
ollut typerä. Ja Retro on turhautunut kysymyksiin, elämisen ja kuolemisen välissä? Siksikö, että on ateisti? Kovaa tekstiä surevalle, mutta totuutta, ja totuutta ei pidä koskaan unhoittaa!
Lausut:
>>Näin keskivertoälyllä suomennettua, siitä on luettavissa ajatus, että hänen mielestään…>>
Ai, Sinä tiedät ja osaat täydellisesti eläytyä toisen ihmisen sisimpään?!!! Ei pidä koskaan lausua omana mielipiteenään toisen ’mieltymyksiä’!
Ja lausut:
>> kirkollinen hautaus kristinuskon mukaisesti ei ole kaunis, vaan lähinnä jonkin olemattoman jumalan palvontaa jossa ylistetään vielä kaiken lisäksi tuota samaista olemattomuutta.Sen lisäksi, että olet tyhmä, sinulla ei ole lainkaan empatiakykyä.
- Tähdenlento
Kössönöm kirjoitti:
Sen lisäksi, että olet tyhmä, sinulla ei ole lainkaan empatiakykyä.
Ja empatiakykyä? Ja tyhmä? Ja itse Kössönömkin heräsi?
Tekisi mieli sanoa jotain rumaa, muttei ole tarvetta! Eikä etenkään kuoleman edessä, koska se ei tuota minulle probleemaa, mutta kenties ateistille. - e.k.v
Tähdenlento kirjoitti:
ollut typerä. Ja Retro on turhautunut kysymyksiin, elämisen ja kuolemisen välissä? Siksikö, että on ateisti? Kovaa tekstiä surevalle, mutta totuutta, ja totuutta ei pidä koskaan unhoittaa!
Lausut:
Ja lausut:
>> kirkollinen hautaus kristinuskon mukaisesti ei ole kaunis, vaan lähinnä jonkin olemattoman jumalan palvontaa jossa ylistetään vielä kaiken lisäksi tuota samaista olemattomuutta.Et voi olla kuin trolli. Kukaan ei voi olla noin typerä.
- Retrohetero
Tähdenlento kirjoitti:
Tekisi mieli sanoa jotain rumaa, muttei ole tarvetta! Eikä etenkään kuoleman edessä, koska se ei tuota minulle probleemaa, mutta kenties ateistille.suksi vittuun tältä palstalta mussuttamasta, vitun
jänkkä.
Ps.
e.k.v kertoi sinulle jo vastauksen. - puusilima_
Tähdenlento kirjoitti:
Tekisi mieli sanoa jotain rumaa, muttei ole tarvetta! Eikä etenkään kuoleman edessä, koska se ei tuota minulle probleemaa, mutta kenties ateistille.millaista tyydytystä saat kun jänkkäät aivan selvää asiaa ja ihan pelkkää kristittyä ilkeyttäsi(tm)?
kirkkohautauksessa ylistetään olematonta jumalaa ja vieläpä sitä sadistia kiitelläänkin kaikesta(siis mitä vittua?MIKSI?). arvaapa kiinnostiko minua kiitellä jotain vitun kikkelinsilpojaa ja veisata jotain perkeleen vajaaälyisiä virsiä jossain vitun kirkossa viimeksi kun sinne jouduin? nii-in.. ketään täysijärkistä tuollainen ei kiinnosta.
miksi tykkäät palvoa kuolemaa? onko se jokin kristityn ilkeyden(tm) elinehto?
voit oikeasti lopettaa tuollaisen jänkkäämisen. - gyrus
Tähdenlento kirjoitti:
älä juuri nyt viitsi tulla tänne omia pettymisiäsi selittämään, kun täällä on ihminen, jolla on paljon suurempi suru.
Kyllä sinun kanssasi voi keskustella, et sinä varmaan ole paha ihminen. Mutta ei juuri tällaisella hetkellä. Joskus toiste sitten, jooko?
- Milian***
Mie sanon sitä kotoisasti oikosuluksi, kun menee suojakilpi päälle ja nk. tunteminen lakkaa. Tai enemmänkin se taitaa mennä tauolle. Silloin on aika vain olla ja möllöttää. Sitä jotenkin nöyrtyy äärimmäiseen henkiseen kumaraan koko asian edessä ja keskittyy vain olennaiseen. Inhimillistä.
- Kössönöm
niin äitini kuoleman jälkeen, että olin aikeissa soittaa hänelle, kun jotain oli tapahtunut.
Samoin kävi, kun hyvä ystäväni kuoli. Sitten huomasin puhelin kädessä, että hei, en voikaan soittaa enää ikinä. Aika musertava havahtuminen.- gyrus
muutaman kuukauden kuluttua muistan ajatelleeni: onkohan isä jo tottunut olemaan kuollut.
Ja joskus kun puhelin siloin soi, ajattelin että isä soittaa. Ja sitten tietysti heti tuli taas se kipu, että ei isä enää koskaan soitakaan. - Kössönöm
gyrus kirjoitti:
muutaman kuukauden kuluttua muistan ajatelleeni: onkohan isä jo tottunut olemaan kuollut.
Ja joskus kun puhelin siloin soi, ajattelin että isä soittaa. Ja sitten tietysti heti tuli taas se kipu, että ei isä enää koskaan soitakaan.En minä äitiäni niinkään itkenyt, koska hän oli jo vanha ja erittäin sairas. Kaipaan kyllä yhä.
Ystäväni kuolema oli kova paikka, koska se tapahtui niin yllättäen. Siitä toipumiseen meni kauan.
- Missukka
Kyllä siinä menee jokunen kuukausi tai vuosi, että oikeasti hyväksyy sen, että läheinen on poissa. Otan osaa.
"Kaunis muistotilaisuus olisi ollut parempi,
toisin kuin tuomitseva kirkko-sirkus, missä hoetaan muinaisia loitsuja. Se tuntuu ajatuksenakin aika irvokkaalta, suoranaiselta pilkalta""Ehkä se jollekin
tuo lohtua, mutta minulla on asia aivan päinvastoin."
Toivottavasti tilaisuutenne tulee olemaan kaunis surumuistojuhla. Niissä harvoissa hautajaisissa, joihin olen osallistunut, suru on ollut päällimmäisenä."Niissä harvoissa hautajaisissa, joihin olen osallistunut, suru on ollut päällimmäisenä. "
pappien irvokas paskanjauhaminen oikein korostuu.
Tosin valtaosa nykyisistä papiestä ymmärtää jeesuspaskan olevan sitä itseään ja eivät sitä tyrkytä.
- Hanna
Otan osaa suruusi ja ystävän poismenoosi. Selvästi sinua ahdistaa iankaikkisuusasiat ja pappi ja seremonioiden asjattelu muistuttaa sinuakin että elämä ei pääty kuolemaan. Siksi se sinua ahdistaa ja yrität selitellä ja reagoit pahalla ololla tulevaan "puhutteluu". Rukoilen puolestasi. Tämä tuntuu varmasti kovalta, mutta totta se on. joudut kasvotusten kuoleman ja iankaikiisuuden kanssa!
olet kusipää ja ainoa joka ei sitä huomaa olet sinä itse.
Miksiköhän muuten typerykset ovat kaikkein altteimpia hihhuloitumaan?
Toisaalta se on hyvä että niille saa jonkinlaisen kurin hallitsemalla niitä pelolla ja valheilla.
Juu, tämä kommenttini ei ole mitenkään tunnepohjainen, mielestäni kusipäätä idioottia saa sellaiseksi sanoa eikä siihen sinänsä tarvitse liittyä mitään tunnelatausta.- Kössönöm
näköjään kunnioita toisen surua sen vertaa, että tajuaisit säästää hänet paskanjauhamiseltasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
"Miko Bergbom, miksi euron bensa maksaa kaksi euroa?"
Valtakunnan suurin kaupallinen porvarimediakin kyselee nyt miksi perussuomalaisset ovat rikkoneet tärkeimmän vaalilupauk735537Olen Päivi Räsäsen puolella
En oe uskovainen enkä kristillisdemograattikaan mutta onhan tuo naurettavaa laittaa Päivi syylliseksi omasta mielipit6283625SDP: "On hyvä että bensiinin hinta nousee"
Suurin oppositiopuolue SDP on mielissään siitä, että bensan hinta nousee suomalaisille. https://www.iltalehti.fi/polit842959Nuhteettomia edustajia
Korkein oikeus tuomitsi Päivi Räsäsen kiihottamisesta kansanryhmää vastaan Kansanedustaja Päivi Räsästä (kd.) vastaan no2992810"Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi."
Räsäsen tuomio on iso harppaus woke-valtioksi. – Tässä maassa on nyt selvästi kiellettyjä sanoja ja ajatusrikoksia. –961840Päivi Räsänen tuomittiin rikoksesta...
...kiihottamisesta kansanryhmää vastaan. Tuskin tajuaa silti vieläkään, että raamattu ei ole lakikirja. https://yle.fi/a6601770Korkein oikeus antaa Räsäselle vastauksen klo 9. Varmaan vapautus
Miten veikkaat että Päiville käypi? Päivi pitää lehdistökonferenssin klo 9.30. Koko media on läsnä. 7 v taistelu on ohii4871453Mistä ihmeestä sitä viirasi?
Oliko tuo Timo Kalima hyvä silmälääkäri? Mikähän hänen silmiinsä osui kun piti mennä tuollaista tekemään. Kaikki näytti141431Partamies hoi!
En aio häiritä jos on mukavampi olla hiljaa tai jos siellä kaukana sinun paikkakunnalla on jo joku hoito. Miten olisi re241421Meneekö Nanna Karalahden jumppafirma konkurssiin?
Loppuiko rahat Jeren pidätyksen myötä? Karita Tykkä hakee saataviaan lähes 60 000 e Että semmosta . . .189998