Journey vikoja

Dodgella

Ajoneuvonani on Dodge Journey 2.0 CRD DCT-automaatti, jolla ajettu kohta 7000km. Olisi kiva kuulla muiden ko.autojen omistajien käyttökokemuksia. Itse olen ainakin huomannut, että auto on hieman levoton isoilla teillä. En tiedä sitten johtuuko renkaista, alla Nokian Hakka5:set.

63

23758

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dodge74

      Meillä on sama peli manuaalina. Olen huomannut saman, että talvirenkailla levottomampi kuin kesärenkailla. Kesärenkailla auto ei heilunut tai muuten ollut ollenkaan levoton vaikka oli kovakin sivutuuli.

      Kyse lienee talvirenkaan sivuttaisesta jäykkyydestä tai sen puutteesta. Ei tuo minua häiritse.

      Syyttäisin renkaita ja seuraavan kerran kun meille tulee tätä kokoluokkaa oleva auto, niin pitää valita riittävän jämäkät renkaat. Muutama vuosi sitten ajelin Jeep Grand Cherokeella ja kun kesärenkaiksi vaihdettiin BF Goddrichin renkaat, niin auton luonne muuttui paljon parempaan suuntaan.

      • Dodgella

        Onko sinulla muuten autossasi tuota "EVIC" ajoneuvotietokonetta?, itselläni ei ole. Se voisi olla kätevä, ainakin kun lukee auton käyttöojekirjaa mistä selviää paljon kaikkea mitä sieltä pystyisi muuttamaan. Esimerkkinä tuo "lähestymisvalo" toiminto, en välttämättä itse kaipaa sitä. Toki sen varmasti saisi myös pikahuollossa pois.


      • JourneyMan
        Dodgella kirjoitti:

        Onko sinulla muuten autossasi tuota "EVIC" ajoneuvotietokonetta?, itselläni ei ole. Se voisi olla kätevä, ainakin kun lukee auton käyttöojekirjaa mistä selviää paljon kaikkea mitä sieltä pystyisi muuttamaan. Esimerkkinä tuo "lähestymisvalo" toiminto, en välttämättä itse kaipaa sitä. Toki sen varmasti saisi myös pikahuollossa pois.

        Journey DCT:llä on ajeltu heinäkuusta lähtien. Ajovaloissa on jonkinlainen tehdasvika, sillä vasen ajovalo jää makaamaan aivan ala-asentoon. Pitää sitten "nostatella" se ylös valon korkeudensäätönappulalla käyttämällä valot alhaalla ja sitten ylös. Huollossa sanottiin, että vastaavia on useita ja päivitys tulossa tehtaalta. Ollaan tosin odoteltu jo 6 kk. Onko kukaan muuten vaihtanut itse xenoneita autoonsa ? Valoteho ei lisääntynyt, kun vaihdoin Osramin parhaat H11 alkuperäisten tilalle. EVIC-laitosta ei ole. Taitaa olla aika harvinainen Suomeen tuotavissa. Renkaista sen verran, että alla on ollut GT Radial Savero WT-kitkat. Ovat muuten alkuperäiskokoiset, mutta leveys on 235, jolloin renkaan profiili muuttuu leveämmän oloiseksi ja hieman muhkeammaksi, jolloin myös paremman näköinen. Eivät juuri huoju tiellä. Vaihto 18-tuumaisiin auttaisi varmaan tuohon huojuntaan, Itse olemme olleet renkaisiin hyvin tyytyväisiä, vaikka jonkun mielestä halpisrenkaat ovat pers...


      • Dodgella
        JourneyMan kirjoitti:

        Journey DCT:llä on ajeltu heinäkuusta lähtien. Ajovaloissa on jonkinlainen tehdasvika, sillä vasen ajovalo jää makaamaan aivan ala-asentoon. Pitää sitten "nostatella" se ylös valon korkeudensäätönappulalla käyttämällä valot alhaalla ja sitten ylös. Huollossa sanottiin, että vastaavia on useita ja päivitys tulossa tehtaalta. Ollaan tosin odoteltu jo 6 kk. Onko kukaan muuten vaihtanut itse xenoneita autoonsa ? Valoteho ei lisääntynyt, kun vaihdoin Osramin parhaat H11 alkuperäisten tilalle. EVIC-laitosta ei ole. Taitaa olla aika harvinainen Suomeen tuotavissa. Renkaista sen verran, että alla on ollut GT Radial Savero WT-kitkat. Ovat muuten alkuperäiskokoiset, mutta leveys on 235, jolloin renkaan profiili muuttuu leveämmän oloiseksi ja hieman muhkeammaksi, jolloin myös paremman näköinen. Eivät juuri huoju tiellä. Vaihto 18-tuumaisiin auttaisi varmaan tuohon huojuntaan, Itse olemme olleet renkaisiin hyvin tyytyväisiä, vaikka jonkun mielestä halpisrenkaat ovat pers...

        valoteho voisi olla joo parempi. Kaukovaloista ei tule juurikaan lisätehoa..


      • mulkanssa
        Dodgella kirjoitti:

        valoteho voisi olla joo parempi. Kaukovaloista ei tule juurikaan lisätehoa..

        eli toi vas valon tason lasku itsestään. Myyjä/ merkkiliike saa sen luvan korjata tai hyvittää. Valot näyttää aika huonosti. Aion ostaa 100 w polttimot lähi- ja kaukovaloihin, vaikkei ihan lailliset ehkä oliskaan, (ei E-hyväksyntää).


      • jammmmu
        mulkanssa kirjoitti:

        eli toi vas valon tason lasku itsestään. Myyjä/ merkkiliike saa sen luvan korjata tai hyvittää. Valot näyttää aika huonosti. Aion ostaa 100 w polttimot lähi- ja kaukovaloihin, vaikkei ihan lailliset ehkä oliskaan, (ei E-hyväksyntää).

        kerropa kestikö johdot 100 W polttimoita. Ja mitä umpiot sanoivat?


    • taksina

      kaksi kpl:tta samanlaisia ja voisi melkein sanoa että siksi kun toinen on aina korjaamolla. Ensimmäiseksi ostetulla ajettu 52tkm ja toisella noin 68tkm. Tämä jälkimmäinen on selvinnyt hiukan vähemmällä ja on saatu töitäkin tehtyä. Molemmissa on Nokian kitkat joilla esiintyy pientä huojuntaa, kuten kitkoilla on tapana pehmeytensä takia. Kuitenkin se on renkaista johtuva ominaisuus, ei vika joita seuraavaksi tulee. Tähän ykkösautoon on vaihdettu kaikki pyöränlaakerit, eka meni kun ajettu alle 30tkm ja loput lähes tasaisin viiden tuhannen välein. Toiseen myöhemmin ostettuun on vaihdettu vain molemmat etupyörien laakerit, tällöin ajettu noin 40tkm. Sitten jousitus, ihan ok ja jämäkkä kun on kunnossa. Iskareita kun vaihtelee tasaisesti niin kyytikin säilyy hyvänä. Ykkösautoon vaihdettu taakse molemmat ja kakkosautoon taakse sekä eteen yksi. Jarrut ovat toimineet hyvin, palat on tietenkin pitänyt vaihtaa ja se on työajossa normaalia kulumista. Alustan nivelet ovat kestäneet suhteellisen hyvin, molempiin on vaihdettu raidetangon päät kertaalleen ja koiranluita koko kierros. Alapalloja ei ole vielä yllätykseksi vaihdettu, mutta eiköhän nekin ala kohta kolkkaamaan. Moottori ja vaihteisto pelaa odotetusti hyvin, siihen kun ei meksikolaiset ole onneksi puuttuneet. Toimivasta moottorista ei paljon ole iloa jos auto ei muuten ole kunnossa. Sisusta on kestänyt kuosissa jokseenkin, kuljettajan jakkarassa esiintyy alkavia kulumia. Muovisuus tuo mukanaan melkoisia natinoita ja kitinöitä ajan myötä. Voyageriin verrattuna joita oli ennen näitä niin laatu on kyllä romahtanut. Näillä jos selvitään vaihtoikään niin ainakaan samaa merkkiä ei enää tilalle tule.

      • DodgeX

        Tuossa kohtaa ei paljoa ilahduta, että takuu on voimassa, kun auto makaa korjaamolla. Ihmeen paljon teillä tuntuu olevan tuota vikaa ja ongelmaa??


      • ottaa huomioon
        DodgeX kirjoitti:

        Tuossa kohtaa ei paljoa ilahduta, että takuu on voimassa, kun auto makaa korjaamolla. Ihmeen paljon teillä tuntuu olevan tuota vikaa ja ongelmaa??

        Että vikaa on ollut vain kuluvissa osissa, mutta ei saisi vielä olla näissä kilometrilukemissa vaikka onkin ammattikäytössä. Enimmäkseen liikutaan kuitenkin kaupungissa jossa on lähes jotain kuoppaa ja töyssyä, joten rasitusta on enemmän.


      • kuulostaa
        ottaa huomioon kirjoitti:

        Että vikaa on ollut vain kuluvissa osissa, mutta ei saisi vielä olla näissä kilometrilukemissa vaikka onkin ammattikäytössä. Enimmäkseen liikutaan kuitenkin kaupungissa jossa on lähes jotain kuoppaa ja töyssyä, joten rasitusta on enemmän.

        Mulla ei ole ko. autoon mitään tunnetta tai sidettä, mutta en usko tuohon juttuun hetkeäkään. Noin paljon ei hajoa noilla kilometreillä mistään autosta, ei edes Rellusta.


      • Dodge74

        kumpi laatikko? Diesel ilmeisestikin?


      • Dodgella

        Aikas masentavaa luettavaa, kun ajattelee, että omassa voisi olla tulossa yhtäpaljon remppaa, jos nyt niin paljon kilometriä kerkiää omistusaikana saamaan...


      • dodgella mennään
        ottaa huomioon kirjoitti:

        Että vikaa on ollut vain kuluvissa osissa, mutta ei saisi vielä olla näissä kilometrilukemissa vaikka onkin ammattikäytössä. Enimmäkseen liikutaan kuitenkin kaupungissa jossa on lähes jotain kuoppaa ja töyssyä, joten rasitusta on enemmän.

        ja mitään muuta ei ole tehty, kuin tankattu ja lisätty tuulilasinpesunestettä. Kaksi kertaa käynyt huollossa ja kolmas 15000 km huolto tulossa.

        Taitaa renki löytää kaikki kuopat kaupungistanne?


      • miettiä
        Dodgella kirjoitti:

        Aikas masentavaa luettavaa, kun ajattelee, että omassa voisi olla tulossa yhtäpaljon remppaa, jos nyt niin paljon kilometriä kerkiää omistusaikana saamaan...

        siinä ostovaiheessa hieman tarkemmin onko halpa sittenkään hyvä sijoitus? Eihän jenkkien laatu ole ikinä ollut lähelläkään eurooppalaisten valmistajien, eikä tule olemaan vielä moneen vuoteen. Loppuviivalla nämä edullisina mainostetut autot tulevat kalliimmiksi, koska niistä puuttuu kaikki normaalit perusvarusteet ja ylläpitokulut on ihan jotain käsittämätöntä.


      • JourneyMan
        miettiä kirjoitti:

        siinä ostovaiheessa hieman tarkemmin onko halpa sittenkään hyvä sijoitus? Eihän jenkkien laatu ole ikinä ollut lähelläkään eurooppalaisten valmistajien, eikä tule olemaan vielä moneen vuoteen. Loppuviivalla nämä edullisina mainostetut autot tulevat kalliimmiksi, koska niistä puuttuu kaikki normaalit perusvarusteet ja ylläpitokulut on ihan jotain käsittämätöntä.

        Heipäherätys !

        Mistäpä nuo korkeat kustannukset tulevat ? Nyt on vuosi 2009, eikä 80-luku. Perheessämme jo kolmas nykyjenkki. Ensimmäinen PT Cruiser 2001...ei vikoja, sitten 300C 2005...ei vikoja ja nyt 2008 Journey, vain valon säätöjutska. Ja käsittääkseni autossamme on TAKUU. 300C:ssä huollot olivat noin 225 € kpl, vaikka oli 6-kone ja Premium-luokan auto. Jos vertaat huoltohintoja oikeasti, niin aika halvat ovat. Onhan vaihtoehto ostaa Deltasta korealainen auto 7 vuoden takuulla, mutta kyselkääpä pakollisia huoltoja ja nniden hintoja, että takuu säilyy. Ja todennäköisesti seuraava autommekin on samalta tehtaalta. Varusteet autossamme eivät koskaan ole olleet vähissä. Vai onko amerikanautoista joskus puuttunut esim ilmastointi. Tietysti kaupasta voi ostaa jonkun tosi kivannäköisen uuden Nissanin (YÖK). Onko niissä joku parempi varuste vakiona ? Ja kauniiksi lopuksi, ovatko nämä halpisautoja joiden arvo tippuu vai samanlaisia kuin muutkin, joku tykkää äidistä, joku tyttärestä...


      • sijoitusta
        miettiä kirjoitti:

        siinä ostovaiheessa hieman tarkemmin onko halpa sittenkään hyvä sijoitus? Eihän jenkkien laatu ole ikinä ollut lähelläkään eurooppalaisten valmistajien, eikä tule olemaan vielä moneen vuoteen. Loppuviivalla nämä edullisina mainostetut autot tulevat kalliimmiksi, koska niistä puuttuu kaikki normaalit perusvarusteet ja ylläpitokulut on ihan jotain käsittämätöntä.

        Joo, varustelista on vajaa. Minulta puuttui esim. heittoistuin. Ja ne ylläpitokulut! Saman verran kuin muillakin autoilla, eli liikaa!


      • daa di daa

        Itsellani on tosin caliberi jolla 60 tuhatta takana, eikä mitään ongelmia.

        Missähän kyläteillä sitä ajetaan kun on noin paljon saatu osia vaihdettua? Aikanaan mulla oli xantia jossa ns."luut" olivat herkkä paikka, mutta ei nekään nyt noin nopiasti menneet. Täytyy olla kuoppasta paanaa alla. Tietysti jos surutta polkee, niin tiedä häntä? Laakeriviatkin on tosi harvinaisia ja niitä oli ranskalaisissa joita mulla on ollut 10 kunta (uusia) vuosien varrella, mutta muissa merkeissä ei ole olleet ongelmana.

        Vähän noi iskarien vaihtaminen viittaa normaalista poikeavaan ajotapaan.

        Tietysti, kun säkää on kahelaist, hyvää ja huonoa, niin sulla sitten vissii sitä jälkimmäist?


      • pettynyt

        Näin samaa unta.


      • nykyjänsä
        Dodgella kirjoitti:

        Aikas masentavaa luettavaa, kun ajattelee, että omassa voisi olla tulossa yhtäpaljon remppaa, jos nyt niin paljon kilometriä kerkiää omistusaikana saamaan...

        eihän mitään autoa enää kannata omistaa takuuaikaa pidempään. merkki kun merkki, ne anturi- ja sähköviat alkavat ilmetä aikanaan, (yleensä aika pian täkuuajan umpeuduttua), ja sitten alkaa ne hintavat huollossa käyttämiset.


      • sora-autossakin

        iskarit sun muut kuluvat osat ovat PIKKASEN eri ikäiset kun jossain maantiejunassa.


      • tussujääkäri
        Dodgella kirjoitti:

        Aikas masentavaa luettavaa, kun ajattelee, että omassa voisi olla tulossa yhtäpaljon remppaa, jos nyt niin paljon kilometriä kerkiää omistusaikana saamaan...

        Nyt vuoden ollu Journeyn diesel alla. Sanonpa että laatu hyvää eurooppalaistasoa. Puhumattakaan hinta/laatusuhteesta. Tota em valovikaa lukuunottamatta ei vikoja. Ajettavuus ok ja kulutus (nollattu ostettaessa) kaupunkiajossa 7,5. Edellinen auto oli Fiesta ja kulutus 7.7. Tehtaalla varusteltu Meksikossa jo sen verran hyvin ettei tarvinnut lisää ostaa kuin metalliväri ja vetokoukku. Valoista vielä että 55 W valaisee aika kehnosti. Onko kukaan kokeillut satasia? Kestävätkö Dodgen karvat?


      • sellaistasitten
        miettiä kirjoitti:

        siinä ostovaiheessa hieman tarkemmin onko halpa sittenkään hyvä sijoitus? Eihän jenkkien laatu ole ikinä ollut lähelläkään eurooppalaisten valmistajien, eikä tule olemaan vielä moneen vuoteen. Loppuviivalla nämä edullisina mainostetut autot tulevat kalliimmiksi, koska niistä puuttuu kaikki normaalit perusvarusteet ja ylläpitokulut on ihan jotain käsittämätöntä.

        Siinäpäs on oikein asiantuntija:D Vanha on kommentti mutta ei voi olla vastaamatta. ''edullisuushan'' johtuu dollarin kurssista. Vielä 90-luvun lopussa hinnat olivat puolet korkeampia. Nyt dollarin kurssin noustessa hinnatkin tulevat ainakin vähän nousemaan.

        ''Eihän jenkkien laatu ole ikinä ollut lähelläkään eurooppalaisten valmistajien, eikä tule olemaan vielä moneen vuoteen. Loppuviivalla nämä edullisina mainostetut autot tulevat kalliimmiksi, koska niistä puuttuu kaikki normaalit perusvarusteet ja ylläpitokulut on ihan jotain käsittämätöntä. '' Ööh miksiköhän 50-80 luvuilla kaikkien ministeriöiden ja isojen yritysten autot oli Cadillacia, Chrysleriä yms? Siksi ettei silloin edes Saksalaisilla ollut juurikaan tarjota yhtä laadukkaita, isoja korkeasti varustettuja yleellisiä hienoja autoja. Esim. Cadillacissa ja Chryslerissä on ollut ilmastointi vakiovaruste jo ainakin 60-luvulta asti, automaatti-ilmastointi 80-luvulta asti. 70-luvulla näihin tuli jo ensimmäiset ajotietokoneet. Varustukseen kuului mm. sähkösäätöiset penkit, ilmastointi, vakionopeudensäädin, sähköikkunat/peilit yms. nahkasisustusta, vakosamettia/silkkiä, kullattuja/hopeoituja ovenkahvoja, kristallinuppeja yms. Tänäpäivänä nuo jälkeen mainitut alkavat jo jenkeissäkin olla harvinaista mutta laitevarusteet löytyy kaikki vakiona ja myös uudempia keksintöjä on tullut huomattavasti lisää.

        Ainut mistä olet yhtään oikeassa on että ylläpitokulut ovat kalliit.


      • vai premium
        JourneyMan kirjoitti:

        Heipäherätys !

        Mistäpä nuo korkeat kustannukset tulevat ? Nyt on vuosi 2009, eikä 80-luku. Perheessämme jo kolmas nykyjenkki. Ensimmäinen PT Cruiser 2001...ei vikoja, sitten 300C 2005...ei vikoja ja nyt 2008 Journey, vain valon säätöjutska. Ja käsittääkseni autossamme on TAKUU. 300C:ssä huollot olivat noin 225 € kpl, vaikka oli 6-kone ja Premium-luokan auto. Jos vertaat huoltohintoja oikeasti, niin aika halvat ovat. Onhan vaihtoehto ostaa Deltasta korealainen auto 7 vuoden takuulla, mutta kyselkääpä pakollisia huoltoja ja nniden hintoja, että takuu säilyy. Ja todennäköisesti seuraava autommekin on samalta tehtaalta. Varusteet autossamme eivät koskaan ole olleet vähissä. Vai onko amerikanautoista joskus puuttunut esim ilmastointi. Tietysti kaupasta voi ostaa jonkun tosi kivannäköisen uuden Nissanin (YÖK). Onko niissä joku parempi varuste vakiona ? Ja kauniiksi lopuksi, ovatko nämä halpisautoja joiden arvo tippuu vai samanlaisia kuin muutkin, joku tykkää äidistä, joku tyttärestä...

        Dodge ja Premium eivät kuulu samaan lauseeseen.


      • feissari
        vai premium kirjoitti:

        Dodge ja Premium eivät kuulu samaan lauseeseen.

        "Dodge ja Premium eivät kuulu samaan lauseeseen. "

        Luepas pälli uudestaan, ne eivät olekaan samassa lauseessa. Eikä premium tuossa viittaa edes dodgeen vaan 300Chen, joka on premium luokan auto, ihan sama mitä joku jonne suoli24sessa huutelee.


      • vai premium
        feissari kirjoitti:

        "Dodge ja Premium eivät kuulu samaan lauseeseen. "

        Luepas pälli uudestaan, ne eivät olekaan samassa lauseessa. Eikä premium tuossa viittaa edes dodgeen vaan 300Chen, joka on premium luokan auto, ihan sama mitä joku jonne suoli24sessa huutelee.

        Chrysler, Dodge ja premium eivät kuulu yhteen. Oletko nyt tyytyväinen??? Tiesitkö että 300c ja Dodge ovat katsastustilastojen viimeisinä..?? Jos et niin nyt tiedät..


        http://www.a-katsastus.fi/SiteCollectionDocuments/Vikatilasto2010/A-Katsastus_vikatilasto_2010_3_vuotta.pdf


      • vai joo
        sellaistasitten kirjoitti:

        Siinäpäs on oikein asiantuntija:D Vanha on kommentti mutta ei voi olla vastaamatta. ''edullisuushan'' johtuu dollarin kurssista. Vielä 90-luvun lopussa hinnat olivat puolet korkeampia. Nyt dollarin kurssin noustessa hinnatkin tulevat ainakin vähän nousemaan.

        ''Eihän jenkkien laatu ole ikinä ollut lähelläkään eurooppalaisten valmistajien, eikä tule olemaan vielä moneen vuoteen. Loppuviivalla nämä edullisina mainostetut autot tulevat kalliimmiksi, koska niistä puuttuu kaikki normaalit perusvarusteet ja ylläpitokulut on ihan jotain käsittämätöntä. '' Ööh miksiköhän 50-80 luvuilla kaikkien ministeriöiden ja isojen yritysten autot oli Cadillacia, Chrysleriä yms? Siksi ettei silloin edes Saksalaisilla ollut juurikaan tarjota yhtä laadukkaita, isoja korkeasti varustettuja yleellisiä hienoja autoja. Esim. Cadillacissa ja Chryslerissä on ollut ilmastointi vakiovaruste jo ainakin 60-luvulta asti, automaatti-ilmastointi 80-luvulta asti. 70-luvulla näihin tuli jo ensimmäiset ajotietokoneet. Varustukseen kuului mm. sähkösäätöiset penkit, ilmastointi, vakionopeudensäädin, sähköikkunat/peilit yms. nahkasisustusta, vakosamettia/silkkiä, kullattuja/hopeoituja ovenkahvoja, kristallinuppeja yms. Tänäpäivänä nuo jälkeen mainitut alkavat jo jenkeissäkin olla harvinaista mutta laitevarusteet löytyy kaikki vakiona ja myös uudempia keksintöjä on tullut huomattavasti lisää.

        Ainut mistä olet yhtään oikeassa on että ylläpitokulut ovat kalliit.

        Nyt ei olla enää 50-80 luvulla, on vuosi 2011..Jenkkien laatu meksikolais itävaltalais korealais japanilaisina on täyttä skeidaa. Ennen amerikkalaiset autot olivat amerikkalaisia eikä mitään sekapaskoja...vituttaa kun alkoivat sekoileen noiden muumaalaisten kanssa...


    • haskiisa

      elikkäs viikonloppuna vaihtui Caliber Journeyhin. Tilava on, ja totuttelemista vähän isompaan perään :DDD
      Saa nähdä ilmeneekö meillä noita ongelmia joita täällä heitetty; ainakaan Caliberin kanssa ei negatiivisiä kokemuksia.

    • Jöörni09

      Vain yksi ongelma, tuo vasen valo ja sen suuntauksen tippuminen... ehkä se korjataan seuraavassa huollossa.

      Dieselin kulutuslukemat maltillisia, kaupunkipyörityksessä 7,2 max mitä oon saanu näyttämään.
      Eilen rajoitusten mukaan liki 350km eestaasreissu, 5,7 l/100.
      Vaimon bensafocuksella (1,8) kaupunkilukema 8,9 l/100 ja auto painaa muutama sata kiloa vähemmän. Maantiellä focceri pääse parin desimaalin erolla samoihin lukemiin Journeyn kanssa, mutta kalliimmalla menovedellä.

      AngelEye lisäpitkät hankintalistalla, jos jostain vaan löytyy nätit jotka sopii tohon nokkaan. Samoin hankin ihan justkohta 100w nupit lähivaloille. Aikanaan (>10v sitten) katsastin 405 pökötin bilhelvetin 90/100w polttimoilla, leima tuli, seuraavana vuonna hellan lisäpitkät samalla nokalla, nekin satasina, edelleen leimaa paperiin :) Ei suikka noita huomaa, 55w:kin on kovin kirkas läheltä katsottuna.

      Hakka5:set alla, ihan pikkuisen enemmän painetta renkaisiin eikä tunnu yhtään huteralta, ei tietenkään sama kuin kesätossuilla, eikä voikaan olla.

      Tankki vaan on niin *vetin iso, että tankatessa tuntuu köyhtyvän kerralla jos on antanut tankin päästä liki tyhjäksi ;)

      Ainiin ajokm:t on 17t

      • 50Mm/a

        1) Olettehan huomanneet että Dodge-autokauppan takuuseen kuukuu Dodge Privilege, joka turvaa hinauksen aina pois maantieltä lähimpään merkkihuoltoon ja sijaisauton 5:ksi päiväksi.

        2) Journeyn startti/käynnistys saattaa mennä jumiin tai toimimattomaksi. Auto ei käynnisty. Varmista asia merkkihuollosta!

        Kilometrit taittuu hyvin ja kulutus jää alle 7 litraan dieseliä automaatilla.

        Peruuttaminen on hankalaa kamerasta huolimatta.

        Perusvarma auto. Mukava ja helppo ajaa. Kohtuu edullinen huolto. Toimii moitteettomasti. Suosittelen lämpimästi.


      • asasasasasasas
        50Mm/a kirjoitti:

        1) Olettehan huomanneet että Dodge-autokauppan takuuseen kuukuu Dodge Privilege, joka turvaa hinauksen aina pois maantieltä lähimpään merkkihuoltoon ja sijaisauton 5:ksi päiväksi.

        2) Journeyn startti/käynnistys saattaa mennä jumiin tai toimimattomaksi. Auto ei käynnisty. Varmista asia merkkihuollosta!

        Kilometrit taittuu hyvin ja kulutus jää alle 7 litraan dieseliä automaatilla.

        Peruuttaminen on hankalaa kamerasta huolimatta.

        Perusvarma auto. Mukava ja helppo ajaa. Kohtuu edullinen huolto. Toimii moitteettomasti. Suosittelen lämpimästi.

        kellään kokemuksia 2,7l bensa flexfuel mallista? Paljon todellinen kulutus ja minkähintaista flexfuel bensa on? dieselin omistajille myös kysymys. onko meno tasaista vai nykivää... jotkut moittinut diesel mallin vaihdelaatikkoa. kiinnostaisi tuo 7h versio... jos jollain kokemuksia varusteista ym. niin laittakaahan viestejä.

        Kiitos


      • huavei
        asasasasasasas kirjoitti:

        kellään kokemuksia 2,7l bensa flexfuel mallista? Paljon todellinen kulutus ja minkähintaista flexfuel bensa on? dieselin omistajille myös kysymys. onko meno tasaista vai nykivää... jotkut moittinut diesel mallin vaihdelaatikkoa. kiinnostaisi tuo 7h versio... jos jollain kokemuksia varusteista ym. niin laittakaahan viestejä.

        Kiitos

        kaveri vei huoltoon koska syttyi vikavalo palamaan. ei löytynyt vikaa , päivitettiin ja valo sammui. ajoi 10 km ja taas palaa. takaisin korjaamolle. epäiltiin turbovikaa tai reikää putkessa. sitten huomasivat eräänä aamuna että auto ei lähde käyntiin. 2 vuotta vanha hyytelöakku sökö? pojat iloissaan nyt löytyi vika. uusi päivitys ja 10 km päästä taas palaa vikavalo. korjaamolasku lähes tuhat ekuu kaj. hartikaisella. eikä auto vieläkään kunnossa. kysyin antoiko ne edes akulle takuuta.


    • Journeyer

      JOURNEY / EGR

      Journey CRD DSG 2008 -automme alkoi nyt talvella 2010-2011 nykiä. Välillä korjaamolla arveltiin EGR:n lauenneen ja välillä hiukkassuodatinta epäiltiin. Hiukkassuodatin "pakkopoltettiin" kerran puhtaaksi, mutta sitten alkoi kiihdyttäessä esiintyä huojuntaa ja kaasusta tulikin portaittainen kierrosten ollessa 1500-3000. Auto kävi muutaman kerran tietokonehuollossa ja viimein tänään asia korjantui. Yllättäen se oli EGR. Automme EGR:n pakokaasun tuloputkeen laittoivat merkkihuollossa originaalitiivisteen paikalle kuristetun metallilätkän. Näin huollossa ja arvioisin kuristetun reiän halkaisijaksi noin 8 mm. Onneksi ei vaihdettu kallista EGR:ää aiemmin vaan tiivisteen vaihto kapeammaksi poisti ongelmat. Putsasivat samalla EGR:n. Autolla ajettu 27000 km melkein pelkkää kaupunkia. Onko muilla ollut samankaltaista ? Sanoivat huollossa, että joissakin autoissa on ollut heti uutena samaa, ja kuristettu tiiviste auttanut niihinkin.

    • Öljyt ulkona

      Onko kellään muulla ollut ongelmaa Dodge Journeyn öljynsuodattimen kannen kanssa? Merkkihuollossa huollettu ja kaksi kertaa lähtenyt itsestään auki jolloin öljyt on tullut ulos.

    • passe3

      Onko muilla myös ollut ongelmia autokeskus / autofennican kanssa? Autosta meni niin "harvinainen" kulutusosa rikki kuin etupyörän laakeri... Auto on seissyt yli kuukauden pihassa, kun maahantuoja on toistuvasti kertonut, että osa saadaan jo loppuviikosta tai heti alkuviikosta... Tarvikeosia ei löydy, kun auto on sen verran "uusi" joten ammatissaan autoileva joutui
      ostamaan toisen auton tilalle ja odotus jatkuu...
      Olisko seuraava auto joku muu kuin ko. firman edustamat: Bmw, chrysler, dodge, jeep, mini, nissan, fiat, alfa romeo, lancia ja peugeot, ettei joudu taas konalan tiskille!!!

    • jorge73

      juu,tampereen autokeskuksella sama propleema pari viikkoa ooteltiin laakeria......vaihdettiin se ja nyt joku toinen laakeri ulisee,taidan antaa ulista.....

    • Journey D

      Onko muilla ongelmia vaihdelaatikon kanssa?
      (Dodge Journey CRD DSG 2008)
      Täällä on, tärisyttää liikkeelle lähtiessä tai "hakkaa" oikein kovaakin kun painaa kunnolla kaasupoljinta. Ja muutenkin tuntuu että v.laatikko on alkanut "elämään" omaa elämäänsä.

      • jorge1234

        juupa juu,samaa vikaa mulla journeyssä.....vikoja muutenkin nyt niin paljo että on pakko vaihtaa pois,3kk sitten mennyt takuu umpeen eikä tulla yhtään korjauksissa vastaan....ainakin vw-llä tulivat osissa vastaan kun takuu oli umpeutunut. tommosia hajonnut talven aikana- - -ilmastointi,pakoputki,pyöränlaakereita,ohj,tehostin,ilmastoinnin säätöpaneeli,maajohto poikki ym......talvella 3 kertaa jäänyt käynnistymättä ei kuulemma mitään vikaa...laatuako??


      • Journey D
        jorge1234 kirjoitti:

        juupa juu,samaa vikaa mulla journeyssä.....vikoja muutenkin nyt niin paljo että on pakko vaihtaa pois,3kk sitten mennyt takuu umpeen eikä tulla yhtään korjauksissa vastaan....ainakin vw-llä tulivat osissa vastaan kun takuu oli umpeutunut. tommosia hajonnut talven aikana- - -ilmastointi,pakoputki,pyöränlaakereita,ohj,tehostin,ilmastoinnin säätöpaneeli,maajohto poikki ym......talvella 3 kertaa jäänyt käynnistymättä ei kuulemma mitään vikaa...laatuako??

        Mistä vika johtui? Vaihdettiinko v.laatikko? Paljonko maksoi?


      • jorge1234
        Journey D kirjoitti:

        Mistä vika johtui? Vaihdettiinko v.laatikko? Paljonko maksoi?

        ei ole sitä vikaa tutkittu,enkä lähde sitä enään tutkituttamaan..... journey lähti nyt vaihtoon......piina ohi!!!! no kait sekin on mahdollista et tämä mun auto on ollut vaan joku maanantai kappale!?!? on kuitenkin sanottava et on kaikista heikkolaatuisin auto mikä on meidän perheessä ollut...


      • wamic

        Jeps! Mulla hakkaa tai siis hakkasi niin perkeleesti, ja välillä ei mene vaihteet päälle, ja hyppii ja pomppii.
        Luulin että vaihdelaatikko paskana, mutta nyt ollut kohta kolme viikkoa korjaamolla, eikä löydy mitään manuaalista vikaa laatikosta.
        Nyt auto kuulemma hintaan sähkötutkimuksiin Autokeskukseen. Epäillään, että tietokone olisi paskana.
        vittu, en muuta sano! Ikinä ei tule enään mitään jenkin tapastakaan meille.
        Onneksi on niin hyvä vakuutusyhtiö, että antaa ajaa sijaisautolla.
        Ja pelottaa koko ajan, että paljonko tuo paska tulee maksamaan.


      • Petertuska
        jorge1234 kirjoitti:

        ei ole sitä vikaa tutkittu,enkä lähde sitä enään tutkituttamaan..... journey lähti nyt vaihtoon......piina ohi!!!! no kait sekin on mahdollista et tämä mun auto on ollut vaan joku maanantai kappale!?!? on kuitenkin sanottava et on kaikista heikkolaatuisin auto mikä on meidän perheessä ollut...

        Minne muuten sait hukattua auton vaihdossa..?


      • 2.4Lmanuaali

        Mitäs ostit DSG:n passin ihmisen keksintö mitä maa päällään kantaa.


    • hulipuli

      mulla meni -08 172tkm ajettu journey jo toinen laatikko hajalle...
      autokeskus konala tehnyt molemmat remontit

      meilläkin menee journey vaihtoon..!!!!

    • J D

      Paljonko lysti maksoi ja tuliko maahantuoja vastaan kuluissa?

    • mopar faan

      Melko paskoja autoja kun ketjua lukee. No eipä ikinä tule meidän pihaan. Enkä ole kade. Tallissa on Chrysler New Yorker 60 luvun puolvälistä.. OIKEA JENKKI

    • hgiuhgiuhgu

      Voisiko joku kertoa mitä moottoreita nämä dieselit ovat? Ovatko ne VAG:n commonrail koneita? Tiedättekö moottorityyppejä...katsokaa vaikkapa ohjekirjasta...

      • dooodge

        VAGin 1,9 PUMPPUsuutin raksuttimia (manuaali tai kaksoiskytkinautomaatti 6v.). Sitten oli bensa 2.4, nelisylinterinen(aina manuaali), 2.7 V6 bensa(momentinmuunnin automaatti 6v., aina) Usa:ssa myös bensa 3.5 V6.


      • TomLe
        dooodge kirjoitti:

        VAGin 1,9 PUMPPUsuutin raksuttimia (manuaali tai kaksoiskytkinautomaatti 6v.). Sitten oli bensa 2.4, nelisylinterinen(aina manuaali), 2.7 V6 bensa(momentinmuunnin automaatti 6v., aina) Usa:ssa myös bensa 3.5 V6.

        1,9 pumppusuutin ei pidä paikkaansa. 2,0 103 kWh pumppusuutin koneet VAG:lta. Joko manuaalina tai Getragin kaksoiskytkimellä ( samalta valmistajalta Fordin ja Volvon PowerShift -kaksoiskytkinlaatikot ). Omasta vaihdettu 140 000 km kohdalla kaksoiskytkinpakka. Samalla lisätty vaihteiston maadotusta, koska uusi kaksoiskytkinpakka nykäisi 3->2 vaihtaessa.


      • dooodge
        TomLe kirjoitti:

        1,9 pumppusuutin ei pidä paikkaansa. 2,0 103 kWh pumppusuutin koneet VAG:lta. Joko manuaalina tai Getragin kaksoiskytkimellä ( samalta valmistajalta Fordin ja Volvon PowerShift -kaksoiskytkinlaatikot ). Omasta vaihdettu 140 000 km kohdalla kaksoiskytkinpakka. Samalla lisätty vaihteiston maadotusta, koska uusi kaksoiskytkinpakka nykäisi 3->2 vaihtaessa.

        Eikun siis juuri näin, 2.0 l, sori. Mutta pumppusuutinpeli kuitenkin.


      • hgiuhgiuhgu
        TomLe kirjoitti:

        1,9 pumppusuutin ei pidä paikkaansa. 2,0 103 kWh pumppusuutin koneet VAG:lta. Joko manuaalina tai Getragin kaksoiskytkimellä ( samalta valmistajalta Fordin ja Volvon PowerShift -kaksoiskytkinlaatikot ). Omasta vaihdettu 140 000 km kohdalla kaksoiskytkinpakka. Samalla lisätty vaihteiston maadotusta, koska uusi kaksoiskytkinpakka nykäisi 3->2 vaihtaessa.

        Tiedätkö mitä VAG:n moottorityyppiä nuo ovat vai ovatko jotain vielä erilaisia kokoonpanoja. Meinaan siis että kun noita 2.0TDI kun on Audeissa, VW:ssä, Skodissa niin niillä on moottorikoodi esim. BKD, BKC jne... Onko Journeyssä hiukkassuodatin (DPF?)?

        Toimiiko Jorneyssä VAG-Com eli VCDS?


    • Totuudentorvi99

      Journeytä myynnissä nettiautossa 42 kpl. Eli puolet mitä myyty uutena Suomessa. Yhdessäkään ei takuuta.

    • DODGE grab life

      kyllähän toi ottaa vähän päähän ku lemppari auto merkin mallissa. on niin kovasti vikoja. onkohan toi avenger 2.4L SXT millanen ku tässä pikku hiljaa ajattelen vaihtaa caliberin (1.8L SE). ps.haluan tietää ainoastaan vikoja en valituksia mm.4-vaihteisesta automaatti-laatikosta tai muovisesta sisustuksesta ne ei katsos haittaa.

    • USA

      Avenger 2009 SXT 2,7, kulkee kuin unelma, ei koskaan enää mitään riisikuppia!
      Ajettu 76 tkm.

    • Kiallako edelleen

      Noh... siinäpä meni halut vaihtaa Dodge Journey ´hin. Ajan nykyisin KIA Sorrennolla EX AT Dsl., jossa ei pienintäkään vikaa. Ennen kuin 200 th tulee täyteen niin olisi ollut Journey yhtenä vaihtoehona kun olisin hieman tilaa tarvinnut lisää. Kai täytyy alkaa KIA Carnivaalia haeskelemaan. On ainakin tuttu ja luotettava merkki. Nyt huoltokulutkin on ollut taitavassa huoltoliikkeessä suht´ linjassaan. Ajan n. 5-60.000 km / v ja auto huolletaan kaksi kertaa vuodessa.

    • onks kellää?

      Journey OLI kiva ajaa. Pienen vian löi päälle; moottori porsi totaalisesti vähän alle 200.000km. Metallimurua kaikkialla ahdinta myöden. Ken tietää mistä saan myllyn tilalle?? Volsun ym moottorin istuttaminen ei käy tuosta vaan, ahdinkin on samaa valua pakosarjan kanssa ja variaatioita on aikas paljon.

    • villej

      Ostin 86tkm ajetun 2008 Diesel DCT Journeyn vuosi sitten. Ilmastoinnin korjauksen ja jäähdytysletkun klemmarin sain vaihtoautoliikkeen takuuseen.

      Autolla on nyt ajettu 104000km. Ei ole ollut mitään ongelmia. E39 bemariin meni tasaiseen tuhat euroa per kvartaali ja Dodgeen ei mitään. Katsastuksesta Dodge meni läpi ilman mitään huomauttamista.

      Mielestäni loistava auto. Parhaimmat stereot mitä autossa olen kuullut. Subbari menee paljon alemmaksi kuin oma kotisubbarini. Kulutus noin 8litraa/100km sekalaisessa ajossa.

      Moottorin ääni on vähän rohiseva ja äänekäs, mutta siihen tottuu. Sisällä on mukavan hiljaista ja voi keskustella ja kuunnella musaa.

      Vääntöä riitää hyvin - asuntovaunu tulee perässä ihan itsestään (Solifer 460).

    • hanski4

      Allekirjoitan viimeisen kommentoijan jutut. 2008 vm diesel dct 7 h hommattu 2009 65000 mittarissa nyt 10000 ei ongelmia. Tuo täristys joskus liikkeelle lähtiessä on mutta vakavuus vaihtelee ja on välillä täysin poissa luulen että on vähän kun jarrupalat jotka täristää jos yrität ajaa liian kevyesti etkä paljon jarruttele.

      • speltt

        Ehkä onkin jo nyt selvinnyt että tärinä oireilee sieltä vaihdelootasta?


    • auto24

      Journeyn automaattilaatikko ei kestä kuin 100 000 -120 000 km

      • flexfuel27autom

        Hirveetä satua.. vai ei laatikko kestä :)


    • Euroopasta

      Luettuani ketjun täytyy sanoa että surkeita, lähtökohta lienee että ongelmitta pitäis päästä ensimmäiset 200 tkm. Esim. Pyöränlaakerit yhtä kurjia kuin -80 Jetoissa , sähkövikoja toisensa perään, itse olen ajanut paljon parjatuilla ranskalais dieseleillä kaikilla vähintään 200 tkm vanhemmat 2.0 hDi. Enimmillään yli 500 tkm. Olis jenkki pojilla mallia auton tekniikan tekoon.Itse olen vielä välttynyt jenkki vehkeiltä hyvä niin kun lukee ketjua, ilmeisesti dotgeissa koneiden pitäis kestää sillä ovat vw 2.0 tdi pumppudieseleitä, vaikka kuluttavat öljyä skodan, ja muiden vw koneiden tapaan

      • Laikkari78

        Lueskelin myös yläpuolen juttuja ja olen sitä mieltä että auto kun auto hajoaa jos niitä ei ennakko huolleta


    • Anonyymi

      Vikailmoitus not buty 5

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      69
      2993
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      418
      2868
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      102
      2272
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      94
      2136
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1914
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1864
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1850
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      153
      1838
    9. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      336
      1751
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1662
    Aihe