Isola Bella

ScarlettO'

Mitä ihmeellistä on Isola Bella-saaressa? Saako sinne mennä ilman opastettua reissua?

45

4125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Naxos- fani sempre

      Hei!
      En ole koskaan käynyt siellä Isola Bellan
      "saaren sisällä", mutta veneellä olen siitä ohi mennyt monta kertaa.
      Se veneretki mikä lähtee, Naxosin Lido La Romantican- rannalta, Grotta Azzurralle
      (eli siniselle luolalle), menee ohi juuri tuosta Isola Bellan vierestä.
      Niin läheltä, että ikkunat voi nähdä.

      Täällä joku vasta kirjoittikin, että sinne tehdään "opastettuja käyntejä".

      Kirjoitan nyt kuitenkin tähän mitä itse asiasta tiedän tai olen kuullut.

      Mielestäni se on nyt museo?
      Saa korjata jos olen väärässä :)!
      Ja siksi sinne voisi siis nyt päästä sisään jopa turistit.

      Olen kuullut, että se olisi joskus ollut Englannin Elisabethinkin omistuksessa.
      Ja ainankin rikkaiden ihmisten omistuksessa se on ollut, jopa Amerikkalaisten näytttelijöidenkin.
      Ei sinne 20 vuotta sitten olisi mitenkään sisälle päässyt.

      Saari on kaunis ja pienikin se on.
      Sen sisällä siis on huoneet (vuoren sisällä).
      Ja olen itsekin nähnyt miten siellä vuoren seinämissä on ikkunoita, kuulema 16 kpl.
      Huoneiden lukumäärää en tiedä.
      (Itseäni alkoi myös kiinnostamaan sinne meno).

      Eli ei sinne kyllä voi ominpäin sisään mennä.
      Se tutustuminen pitää etukäteen varata.

      Jos tätä nyt lukee joku joka on jo siellä sisällä käynyt, niin olisi kyllä kiva kuulla millaista siellä sisällä on!
      Varmasti hienoa!
      T. Naxos- fani sempre

      • olen kuullut

        että oli joskus Frank Sinatran omistuksessa ja siellä mafia juhli...


      • Naxos- fani sempre
        olen kuullut kirjoitti:

        että oli joskus Frank Sinatran omistuksessa ja siellä mafia juhli...

        Hei!
        Hyvin mahdollista, että myös näin on ollut.
        On tainnut vuosien varrella olla useammalla julkimolla omistuksessa.
        Itse jos omistaisin en koskaan antaisi pois :).
        Vähän "mysteeri" paikka se mielestäni on tähän asti ollut.
        En tiedä miten nyt saivat sen ostettua, kai museokäyttöön.
        Mafia on saattanut hyvinkin liittyä Isola Bellaan,
        sitä en yhtään ihmettelisi.
        T. Naxos- fani sempre


      • kyllä te olettte todella ha...
        Naxos- fani sempre kirjoitti:

        Hei!
        Hyvin mahdollista, että myös näin on ollut.
        On tainnut vuosien varrella olla useammalla julkimolla omistuksessa.
        Itse jos omistaisin en koskaan antaisi pois :).
        Vähän "mysteeri" paikka se mielestäni on tähän asti ollut.
        En tiedä miten nyt saivat sen ostettua, kai museokäyttöön.
        Mafia on saattanut hyvinkin liittyä Isola Bellaan,
        sitä en yhtään ihmettelisi.
        T. Naxos- fani sempre

        Kannattanee vilkaista vaikkapa Wikipediasta "hieman" tarkempia tietoja kuin näitä "minä olen kuullut mummon kummin kaimalta, että..."

        Vaan kukin taaplaa tyylillään, tosin nuo henkilökohtaiset jutustelut voisitte hoitaa jollain muulla foorumilla kuin matkailupalstalla, jolta joku saattaisi odottaa löytävänsä ihan asiallistakin tietoa...


      • Naxos- fani sempre
        kyllä te olettte todella ha... kirjoitti:

        Kannattanee vilkaista vaikkapa Wikipediasta "hieman" tarkempia tietoja kuin näitä "minä olen kuullut mummon kummin kaimalta, että..."

        Vaan kukin taaplaa tyylillään, tosin nuo henkilökohtaiset jutustelut voisitte hoitaa jollain muulla foorumilla kuin matkailupalstalla, jolta joku saattaisi odottaa löytävänsä ihan asiallistakin tietoa...

        Hei!
        Niin voisitko mitenkään käyttää AINA samaa nimimerkkiä?
        Tosi ärsyttävää nämä: Hih, Piuh, Viuh, Heh heh jne.
        (vahva tunne nimittäin, että joku käyttää aika montaa eri nimimerkkiä, mutta miksi?)

        Hyvähän sitä on tänne tulla haukkumaan ja kirjoittelemaan milloin mitäkin, kun joka kerta vaihtuu nimimerkki.
        Onkohan se sitten mukavampaa, kun haukutaan monella eri nimimerkillä, tiedä häntä?

        Eilen joku tomppeli, kirjoitti tänne minun etunimeni!
        Voit arvella alkaako jo potuttamaan!?
        Mahtoikohan sinulla olla eilen nimimerkkinä JORTIKKASI?

        Se, joka "eilen oli Jortikka" voisi laittaa rohkesti myös oman etunimensä sitten kirjoituksensa perään?
        Sehän olisi reilua, mutta rohkeus ei taida riitä!
        Kaikkihan me tänne nimimerkillä kirjoitetaan.
        Ei kukaan varmaan halua tänne omia tietojaan ilmoitella.
        Tarkoitus on kirjoittaa matkailusta, ei toisten henkilökohtaisista "tiedoista".
        Kiitos ja anteeksi!

        Ps. Itse olen kuullut "näitä juttuja" sisiliassa paikallisilta ystäviltäni ja myös oppailta, mutta tietysti kuulopuheet on aina kuulopuheita...
        T. Naxos- fani sempre


      • Tinttadatanttada
        kyllä te olettte todella ha... kirjoitti:

        Kannattanee vilkaista vaikkapa Wikipediasta "hieman" tarkempia tietoja kuin näitä "minä olen kuullut mummon kummin kaimalta, että..."

        Vaan kukin taaplaa tyylillään, tosin nuo henkilökohtaiset jutustelut voisitte hoitaa jollain muulla foorumilla kuin matkailupalstalla, jolta joku saattaisi odottaa löytävänsä ihan asiallistakin tietoa...

        Wikipedian tiedot ovat verrattavissa yhtä luotettavia kuin täällä, koska sinne artikkelin saa kirjoittaa kuka tahansa.

        Ammattikorkeakoulussa ei lähteeksi hyväksytä wikipedian juttuja juuri tämän takia.

        Naxos fani sempre nyt innostuu ja alkaa lisäämään wikipedian artikkeleihin tietoa.


      • Kampalontti
        Naxos- fani sempre kirjoitti:

        Hei!
        Niin voisitko mitenkään käyttää AINA samaa nimimerkkiä?
        Tosi ärsyttävää nämä: Hih, Piuh, Viuh, Heh heh jne.
        (vahva tunne nimittäin, että joku käyttää aika montaa eri nimimerkkiä, mutta miksi?)

        Hyvähän sitä on tänne tulla haukkumaan ja kirjoittelemaan milloin mitäkin, kun joka kerta vaihtuu nimimerkki.
        Onkohan se sitten mukavampaa, kun haukutaan monella eri nimimerkillä, tiedä häntä?

        Eilen joku tomppeli, kirjoitti tänne minun etunimeni!
        Voit arvella alkaako jo potuttamaan!?
        Mahtoikohan sinulla olla eilen nimimerkkinä JORTIKKASI?

        Se, joka "eilen oli Jortikka" voisi laittaa rohkesti myös oman etunimensä sitten kirjoituksensa perään?
        Sehän olisi reilua, mutta rohkeus ei taida riitä!
        Kaikkihan me tänne nimimerkillä kirjoitetaan.
        Ei kukaan varmaan halua tänne omia tietojaan ilmoitella.
        Tarkoitus on kirjoittaa matkailusta, ei toisten henkilökohtaisista "tiedoista".
        Kiitos ja anteeksi!

        Ps. Itse olen kuullut "näitä juttuja" sisiliassa paikallisilta ystäviltäni ja myös oppailta, mutta tietysti kuulopuheet on aina kuulopuheita...
        T. Naxos- fani sempre

        Vaihdan nimimerkkiä 15 (viisitoista) kertaa (x) päivässä. Oikeastaan...vaihdan jokaiseen vastaukseen. Haluan jotta että minulle kertyy yli 5000 (viisituhatta) nimimerkkiä vuodessa. Koskaan, en koskaan, ole ollut Jortikka, enkä kutsu ketään etunimellä.
        Asiasta ensimmäiseen: En ole vieläkään päättänyt ensi kesän matkaa, se tässä riepoo. Kuukauden kuluttua on matka edessä mutta se ei kiinnosta niin paljon kuin mikä olisi ensi kesän matka? En ole vakuuttunut onko Sisilia mitenkään kelpoisempi paikka kuin tasokas hotelli Nizzassa? Näkyi Taorminassa olevan jotain tarjontaa? Pari ihmistä ja 2500 euroa. Ei paha hinta, mutta ovatko ne hintansa väärtejä? Joku speliditsi vai mikä oli. JA eivät taida olla lähellä rantaa? Merinäköala on eri kuin lähellä rantaa merinäköala.


      • Naxos -fani sempre
        Kampalontti kirjoitti:

        Vaihdan nimimerkkiä 15 (viisitoista) kertaa (x) päivässä. Oikeastaan...vaihdan jokaiseen vastaukseen. Haluan jotta että minulle kertyy yli 5000 (viisituhatta) nimimerkkiä vuodessa. Koskaan, en koskaan, ole ollut Jortikka, enkä kutsu ketään etunimellä.
        Asiasta ensimmäiseen: En ole vieläkään päättänyt ensi kesän matkaa, se tässä riepoo. Kuukauden kuluttua on matka edessä mutta se ei kiinnosta niin paljon kuin mikä olisi ensi kesän matka? En ole vakuuttunut onko Sisilia mitenkään kelpoisempi paikka kuin tasokas hotelli Nizzassa? Näkyi Taorminassa olevan jotain tarjontaa? Pari ihmistä ja 2500 euroa. Ei paha hinta, mutta ovatko ne hintansa väärtejä? Joku speliditsi vai mikä oli. JA eivät taida olla lähellä rantaa? Merinäköala on eri kuin lähellä rantaa merinäköala.

        Hei!
        Taormina ei ole niin, kuin arvelitkin lähellä rantaa.
        Se on korkealla vuorella, mutta sieltä on mahtavat näköalat, todella. Ja merelle päin :).
        Varmasti siellä on hienoja hotelleja, en epäile yhtään.
        Ja jos sulla on kerta käpälää, niin ei muuta, kun sinne.
        Matkatoimiston hotelleissa olen nähnyt hintoja n. 850e (korkeimmillaan), että jos 2500e kahdelta niin varmasti on hieno/tasokas hotelli!
        T. Naxos- fani sempre


      • pauh
        Kampalontti kirjoitti:

        Vaihdan nimimerkkiä 15 (viisitoista) kertaa (x) päivässä. Oikeastaan...vaihdan jokaiseen vastaukseen. Haluan jotta että minulle kertyy yli 5000 (viisituhatta) nimimerkkiä vuodessa. Koskaan, en koskaan, ole ollut Jortikka, enkä kutsu ketään etunimellä.
        Asiasta ensimmäiseen: En ole vieläkään päättänyt ensi kesän matkaa, se tässä riepoo. Kuukauden kuluttua on matka edessä mutta se ei kiinnosta niin paljon kuin mikä olisi ensi kesän matka? En ole vakuuttunut onko Sisilia mitenkään kelpoisempi paikka kuin tasokas hotelli Nizzassa? Näkyi Taorminassa olevan jotain tarjontaa? Pari ihmistä ja 2500 euroa. Ei paha hinta, mutta ovatko ne hintansa väärtejä? Joku speliditsi vai mikä oli. JA eivät taida olla lähellä rantaa? Merinäköala on eri kuin lähellä rantaa merinäköala.

        Milanon kautta lennot kahelta ihmiseltä parisataa. Hieno hotelli päälle, ni silti pääsee halvemmalla ku 2500. Hanna


      • Kampalontti
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei!
        Taormina ei ole niin, kuin arvelitkin lähellä rantaa.
        Se on korkealla vuorella, mutta sieltä on mahtavat näköalat, todella. Ja merelle päin :).
        Varmasti siellä on hienoja hotelleja, en epäile yhtään.
        Ja jos sulla on kerta käpälää, niin ei muuta, kun sinne.
        Matkatoimiston hotelleissa olen nähnyt hintoja n. 850e (korkeimmillaan), että jos 2500e kahdelta niin varmasti on hieno/tasokas hotelli!
        T. Naxos- fani sempre

        Tuo joku Soledito a-matkoilla, eihän sen hinta ollut kuin noin 1650 kahdelta joten ei voi olla mitään tasoa, vaikka merinäköalaa pukkaakin. Jotenkin näyttävät kulahtaneilta nuo hotellit. Sirius olisi 2450 merinäköalalla. Mutta näyttää niin vanhalta vinksahtaneelta hotellilta, että luulisi tuolla hinnalla saavan tasoa? Linkkikuvista katsellen siinä vasemmalla näkyi vuoria ja näköala näytti meren poukamalta, eikä mereltä. Siellähän saattaa vaikka ahdistua, jos ei näe aavaa merta ja tuolta puolta :). Sitähän kyllä on sanonta "pakene vuorille" mutta saako noilla hinnoilla tasokkaan vuoren ja näköalat?
        Nizzassa on yksi hotelli Perou hyvällä paikalla 2880 euroa kahden hengen matka ja näkymät nenän edessä merelle. Mutta se menee ehkä "tolkuttomuuksiin" verrattuna, että voisi käydä jossain uudessa kohteessa kuten Sisilia? Ja pitää myös muistaa ei ainoastaan hintaa, vaan mitä sillä saa, eli mikä on hotellin henkilökunnan palvelutaso. Muuta kuin hätäinen hymy tiskin takana. Huomioivatko he kuinka asiakkaita jne.


      • Kampalontti
        pauh kirjoitti:

        Milanon kautta lennot kahelta ihmiseltä parisataa. Hieno hotelli päälle, ni silti pääsee halvemmalla ku 2500. Hanna

        Lennän vain suorilla lennoilla ja kenttäkuljetuksilla ovelta ovelle; bussilla, taxilla, hotellin autolla? Kun olen lomalla, pidän lomaa ja maximoin tehokkaimman ja nopeimman reitin. Maksan mieluummin 2500 suoraan kuin lähden "tarjoustalojen" alennuksilla mutkittelemaan ympäri eurooppaa tms että "säästäisin" muutaman satasen.


      • Utopii tsirp huih, viuh
        Kampalontti kirjoitti:

        Lennän vain suorilla lennoilla ja kenttäkuljetuksilla ovelta ovelle; bussilla, taxilla, hotellin autolla? Kun olen lomalla, pidän lomaa ja maximoin tehokkaimman ja nopeimman reitin. Maksan mieluummin 2500 suoraan kuin lähden "tarjoustalojen" alennuksilla mutkittelemaan ympäri eurooppaa tms että "säästäisin" muutaman satasen.

        Maksaa vaikka 5000e henkilö, niin voisi saada myös huippu hyvää palvelua, johon sisältyisi myös mm. perseen pyyhintä???
        Ja leveämpi ja pitkäkestoisempi hymy sekä niiaus ja pokkaus tervehdittäessä!
        Terve joo?


      • Kampalontti
        Utopii tsirp huih, viuh kirjoitti:

        Maksaa vaikka 5000e henkilö, niin voisi saada myös huippu hyvää palvelua, johon sisältyisi myös mm. perseen pyyhintä???
        Ja leveämpi ja pitkäkestoisempi hymy sekä niiaus ja pokkaus tervehdittäessä!
        Terve joo?

        kuitenkaan. Lähinnä ajattelin jos joku matka hotelleineen maksaa 2500 euroa, niin odottaisin ystävällisempää palvelua kuin halpamajoituksissa, johon sinäkin ilmeisesti joudut menemään. Eikä olisi niin yrmeää kuin suomalaisen turistin naama ja suomalainen palvelu. Matkasta menee arvo ja tarkoitus jos pitää alkaa maksaa 5000 euroa hymyilemisestä. Pyyhkimisestä puheen ollen toistaiseksi pyyhin itse sekä ylä- että alapään.


      • laitanpas..
        Tinttadatanttada kirjoitti:

        Wikipedian tiedot ovat verrattavissa yhtä luotettavia kuin täällä, koska sinne artikkelin saa kirjoittaa kuka tahansa.

        Ammattikorkeakoulussa ei lähteeksi hyväksytä wikipedian juttuja juuri tämän takia.

        Naxos fani sempre nyt innostuu ja alkaa lisäämään wikipedian artikkeleihin tietoa.

        Suora kopio Wikipediasta isola bellan tietoa:

        History
        King Ferdinand I of the Two Sicilies gifted the island to the nearby town of Taormina in 1806. The island was then bought from the town by a Ms. Trevelyan, who built a small house facing the sea and imported exotic plants, which thrived in the Mediterranean climate. Subsequent owners kept up the island, until the owner went bankrupt, and auctioned the island in 1990. The island had been noted by conservationists as early as 1983, and it was quickly obtained by the Region and designated as a protected natural site. The island is home to several species of birds, and a few types of lizards.


        Eli saaren omisti kuningas Ferdinand joka luovutti saaren 1806 Taorminan kaupungille!

        eikä mikään Sinatra ja mafiakonnat!!!!!


      • Solja
        Kampalontti kirjoitti:

        Lennän vain suorilla lennoilla ja kenttäkuljetuksilla ovelta ovelle; bussilla, taxilla, hotellin autolla? Kun olen lomalla, pidän lomaa ja maximoin tehokkaimman ja nopeimman reitin. Maksan mieluummin 2500 suoraan kuin lähden "tarjoustalojen" alennuksilla mutkittelemaan ympäri eurooppaa tms että "säästäisin" muutaman satasen.

        Toki jos rahaa löytyy :)

        Menemme Milanon kautta Trapaniin. Nähdään
        Milano samalla :) Lennot yhteensä parisen sataa. Jää sitten rahaa niihin hienoihin hotelleihin. Eikö sulle tosiaan riitä se hotelli mistä laitoin linkin? Oli upeat huoneet ja näköala.


      • Oikea piuh viuh

      • on voinut
        laitanpas.. kirjoitti:

        Suora kopio Wikipediasta isola bellan tietoa:

        History
        King Ferdinand I of the Two Sicilies gifted the island to the nearby town of Taormina in 1806. The island was then bought from the town by a Ms. Trevelyan, who built a small house facing the sea and imported exotic plants, which thrived in the Mediterranean climate. Subsequent owners kept up the island, until the owner went bankrupt, and auctioned the island in 1990. The island had been noted by conservationists as early as 1983, and it was quickly obtained by the Region and designated as a protected natural site. The island is home to several species of birds, and a few types of lizards.


        Eli saaren omisti kuningas Ferdinand joka luovutti saaren 1806 Taorminan kaupungille!

        eikä mikään Sinatra ja mafiakonnat!!!!!

        vuokrata sen vaikka kenellekkä. Sehän tiedetään ketä Sisilian kaupunkien kunnan valtuustoissa istuu, mafia ja mafiosojen ystävät. Sen verran tiedän minäkin Italiassa asuneena.


      • Kampalontti
        Solja kirjoitti:

        Toki jos rahaa löytyy :)

        Menemme Milanon kautta Trapaniin. Nähdään
        Milano samalla :) Lennot yhteensä parisen sataa. Jää sitten rahaa niihin hienoihin hotelleihin. Eikö sulle tosiaan riitä se hotelli mistä laitoin linkin? Oli upeat huoneet ja näköala.

        Otan vastaan matkustuskriteerit täyttäviä linkkejä, toki. Tuo kolmen tähden ei ihan vastaa tasoa, jota haen.


      • matkailija1
        on voinut kirjoitti:

        vuokrata sen vaikka kenellekkä. Sehän tiedetään ketä Sisilian kaupunkien kunnan valtuustoissa istuu, mafia ja mafiosojen ystävät. Sen verran tiedän minäkin Italiassa asuneena.

        Kuvia ja video Hellenia Yacthing hotellista, neljän tähden, luulisi kelpaavan:


        http://1.bp.blogspot.com/_iJP1eQQdwKA/SL1Tw4EGeDI/AAAAAAAABLA/zFvzVM1GWkc/dahellenia.jpg

        http://coloredelmare.blogspot.com/2007/12/matkamuistoja-kuvia.html


        http://www.freewebs.com/naxosphotos/naxosvideot.html

        http://www.hotel-hellenia.it/

        Itse en majoittunut tuonne mutta kävin siellä uimassa, tiedä sitten saisiko siellä käydä uimassa kun limun osti mutta työntekijät luulivat minun majoittuneen sinne. Todella avuliasta ja ystävällistä henkilökuntaa hymyn kera, ainakin tällaiselle nuorelle naiselle siis.. Kaiken lisäksi Hellenia oli melkeinpä ainoa hotelli jonka aulassa oli hyvä tuuletus/ilmastointi! siellä oli noin 20C kun taas ulkona 40C tai ainakin siltä tuntui, vähän tuli kylmäkin mutta hyvä vaan että viileni, siellä aulassa siis voi käydä viilentymässä.

        Nizzassa itse en hymyjä nähnyt, sen sijaan tönintää kyllä, on se vanha kaupunki vaan niin likainen ja erilainen kuin se rantakatu!
        eli ei enää ikinä Nizzaan, ei edes loistohotelliin, Monaco kyllä kelpaa. Epäilen myös että Nizzassa tällaisissa "asiattomissa hotellivierailuista" heitettäisiin suoraan kadulle, kun taas Sisiliassa toivotetaan kaikki ystävällisesti tervetulleiksi. Että kumpikohan näistä on se "hymyjen maa!" ;)


      • Naxos- fani sempre
        laitanpas.. kirjoitti:

        Suora kopio Wikipediasta isola bellan tietoa:

        History
        King Ferdinand I of the Two Sicilies gifted the island to the nearby town of Taormina in 1806. The island was then bought from the town by a Ms. Trevelyan, who built a small house facing the sea and imported exotic plants, which thrived in the Mediterranean climate. Subsequent owners kept up the island, until the owner went bankrupt, and auctioned the island in 1990. The island had been noted by conservationists as early as 1983, and it was quickly obtained by the Region and designated as a protected natural site. The island is home to several species of birds, and a few types of lizards.


        Eli saaren omisti kuningas Ferdinand joka luovutti saaren 1806 Taorminan kaupungille!

        eikä mikään Sinatra ja mafiakonnat!!!!!

        Voi olla oikeaa tietoa, mutta on todellakin mahdollista, että kaupunkin on sitten vuokrannut saarta suurella rahalla :)!

        Jollei Sinatra ja muut sitä omistaneet niin vuokrasivat ainakin.

        Uskon kyllä Sisiliassa ikänsä asuneita ystäviäni enemmän, kuin tuota sinun oikeaa tietoa minkä ongit sieltä wikipediasta,
        (missä kertomasi mukaan on samanlaista tietoa, kuin täälläkin. Ei kelvannut opiskeluihinkaan ne tiedot :)

        Jotakin salaperäistä saaressa oli jo 20v sitten.Ei sinne ollut asiaa ulkopuolisilla, turisteista puhumattakaan.

        T.Naxos- fani sempre


    • Sisilian matkaaja

      Isola Bella on ollut ykistyiseesä omistuksessa vuoteen 1990 saakka. Ferninad toinen lahjoitti saren aikoinaan Tarminalle. Miss Travelyan osti saaren 14000 liiralla. Miss Travelyn viljeli saarella harvinaisia kasveja. Kun hänen poikansa kuoli niin hän antoi saaren miehelleen Salvator Cacciolalle. Kun hän kuoli niin hän antoi saaren lapsenlapselleen Cesare Acrossolle. Mutta kun paikalliset viranoamsiet eivät hänen antaneet rakentaa huvilaa saarelle niin hän möi pois saaren Lo Turcolle. Hän antoi kalastajien käyttää saarta koska hänkään ei saanut lupaa rakentaa mitään asuntoa saarelle. Vuonna 1954 osti Bosurgin veljekeset saaren. He omistivat firman nimeltä Sanderson & Son. He saivat luvan rakentaa huvilan saarelle ja he pitivät kokouksia ja juhlia siellä. Heidän firmansa meni konkkaan ja vuonna 1990 saari joutui kunnan haltuun. Siitä lähtien saari on luonnonpuisto ja World Wildlife Foundin hallussa ja hoidossa. Saarelle pääsee ihan kuka vaan nykyään. Sinne tehdään myös ryhmäretkiä. Saarella on vartijat jotka vahtivat että kävijät käyttäytyvät siellä eivätkä tuhoa luontoa. Sukelluskin on luvallista saarelta ainakin viikonloppuisin.

      • herkkua

        Olipa selkeä, mielenkiintoinen kirjoitus. Kunpa näitä tämänkaltaisia kirjoituksia olisikin enemmän,saisi nuo tyhjänpäiväiset kirjoitukset ja kirjoittajat painua rannalle Aku Ankkaa lukemaan.


      • Naxos -fani sempre
        herkkua kirjoitti:

        Olipa selkeä, mielenkiintoinen kirjoitus. Kunpa näitä tämänkaltaisia kirjoituksia olisikin enemmän,saisi nuo tyhjänpäiväiset kirjoitukset ja kirjoittajat painua rannalle Aku Ankkaa lukemaan.

        Hei!
        Aihe ei ilmeisesti kiinnosta sinua itseäsi.
        Mutta ainakin minusta, tuo kirjoitus oli ihan mielenkiintoinen.

        Aion ottaa asiasta selvää enemmänkin.
        Ja seuraavalla matkallani, todennäköisesti käyn Isola Bellalla.
        Ehkä sitten viimeistään saadaan enempi selkoa asiaan.
        Meille ketä saari ja sen historia kiinnostaa.

        T. Naxos- fani sempre


      • herkkua, ymmärrätkö
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei!
        Aihe ei ilmeisesti kiinnosta sinua itseäsi.
        Mutta ainakin minusta, tuo kirjoitus oli ihan mielenkiintoinen.

        Aion ottaa asiasta selvää enemmänkin.
        Ja seuraavalla matkallani, todennäköisesti käyn Isola Bellalla.
        Ehkä sitten viimeistään saadaan enempi selkoa asiaan.
        Meille ketä saari ja sen historia kiinnostaa.

        T. Naxos- fani sempre

        Mitä sinä fani nyt höpötät, juurihan kirjoitin että kerrankin tällä palstalla saa lukea kunnon asiaa !!

        Sinun kirjoitukset liikkuvat rantatuolien ja kukkien piirissä,suurin osa kirjoituksistasi on pelkkää turistilässytystä jäätelöstä.


      • Naxos -fani sempre
        herkkua, ymmärrätkö kirjoitti:

        Mitä sinä fani nyt höpötät, juurihan kirjoitin että kerrankin tällä palstalla saa lukea kunnon asiaa !!

        Sinun kirjoitukset liikkuvat rantatuolien ja kukkien piirissä,suurin osa kirjoituksistasi on pelkkää turistilässytystä jäätelöstä.

        Hei!
        Joo käsitin asian sitten väärin.
        Scusa


      • -fani, pyydän
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Hei!
        Aihe ei ilmeisesti kiinnosta sinua itseäsi.
        Mutta ainakin minusta, tuo kirjoitus oli ihan mielenkiintoinen.

        Aion ottaa asiasta selvää enemmänkin.
        Ja seuraavalla matkallani, todennäköisesti käyn Isola Bellalla.
        Ehkä sitten viimeistään saadaan enempi selkoa asiaan.
        Meille ketä saari ja sen historia kiinnostaa.

        T. Naxos- fani sempre

        "seuraavalla matkallani, todennäköisesti käyn Isola Bellalla. Ehkä sitten viimeistään saadaan enempi selkoa asiaan."

        Älä ihmeessä pane nokkaasi tähänkin asiaan.
        Sinun avullasi ei saada selkoa mihinkään. Kumma juttu muuten, että niin kovasti kun Naxosin turistigheton tuntijana esiinnytkin, tuo saari on jäänyt käymättä...

        Ja tässä edellä jo siteerattu Wikipedian artikkeli saaresta:
        Isola Bella (Sicily)
        From Wikipedia, the free encyclopedia
        Isola Bella is a small island near Taormina, Sicily, southern Italy. Also known as The Pearl of the Ionian Sea, it is located within a small bay on the Ionian Sea; it was was a private property until 1990, when it was bought by the Region of Sicily, being turned into a nature reserve, administrated by the Italian branch of the World Wide Fund for Nature. There is a narrow path that often connects the island to the mainland beach. The island has a small and rather rocky beach which is a popular destination for sunbathers.
        History
        King Ferdinand I of the Two Sicilies gifted the island to the nearby town of Taormina in 1806. The island was then bought from the town by a Ms. Trevelyan, who built a small house facing the sea and imported exotic plants, which thrived in the Mediterranean climate. Subsequent owners kept up the island, until the owner went bankrupt, and auctioned the island in 1990. The island had been noted by conservationists as early as 1983, and it was quickly obtained by the Region and designated as a protected natural site. The island is home to several species of birds, and a few types of lizards.


      • Naxos -fani sempre
        -fani, pyydän kirjoitti:

        "seuraavalla matkallani, todennäköisesti käyn Isola Bellalla. Ehkä sitten viimeistään saadaan enempi selkoa asiaan."

        Älä ihmeessä pane nokkaasi tähänkin asiaan.
        Sinun avullasi ei saada selkoa mihinkään. Kumma juttu muuten, että niin kovasti kun Naxosin turistigheton tuntijana esiinnytkin, tuo saari on jäänyt käymättä...

        Ja tässä edellä jo siteerattu Wikipedian artikkeli saaresta:
        Isola Bella (Sicily)
        From Wikipedia, the free encyclopedia
        Isola Bella is a small island near Taormina, Sicily, southern Italy. Also known as The Pearl of the Ionian Sea, it is located within a small bay on the Ionian Sea; it was was a private property until 1990, when it was bought by the Region of Sicily, being turned into a nature reserve, administrated by the Italian branch of the World Wide Fund for Nature. There is a narrow path that often connects the island to the mainland beach. The island has a small and rather rocky beach which is a popular destination for sunbathers.
        History
        King Ferdinand I of the Two Sicilies gifted the island to the nearby town of Taormina in 1806. The island was then bought from the town by a Ms. Trevelyan, who built a small house facing the sea and imported exotic plants, which thrived in the Mediterranean climate. Subsequent owners kept up the island, until the owner went bankrupt, and auctioned the island in 1990. The island had been noted by conservationists as early as 1983, and it was quickly obtained by the Region and designated as a protected natural site. The island is home to several species of birds, and a few types of lizards.

        Niin, eli osa tuosta tekstistä jo olikin täällä
        (kuten mainitsitkin)
        mielestäni tuo alempi osio.

        Jos nyt jotakin tuosta englanti versiosta ymmärrän niin taitaa siinäkin lukea, että saari oli YKSITYISESSÄ omistuksessa vuoteen 1990?

        Ja EHKÄ juuri siitä syystä minäkään, Naxosin "turistigheton" "tuntijana" en ole saarelle vielä päässyt?

        Ja kun se nyt on mahdollista, aion sinne mennä.
        Heti, kun se vain on mahdollista :).
        Käy se sinulle tai ei.

        Ja kuten huomaat myös wikipediasta tulee eri tietoa,
        kun taas Sisiliassa asuneelta kirjoittajalta eri tietoa.
        Ja minulta kolmannenlaista :).
        Luulisi, että tieto Sisiliassa asuneilta olisi se oikea?
        Minäkin olen saanut tietoni Sisiliassa asuvilta ystäviltäni.

        Hyvähän olisi saada tietoa sellaiselta ihmiseltä, joka olisi tosiaan käynyt paikanpäällä!
        Ei ole ketään saarella käynyttä vielä tänne ilmaantunut.
        Ja saattaa olla, että hetki vielä menee.

        Sinä olet tainnut itse nyt olla 3 päivää Naxosin asiantuntijana?
        Ja etsit kaikki tietosi wikipediasta.

        Minulla on käytännön asioihin paljonkin tietoa Naxosissa ja Taorminassa.
        Moni on varmasti saanut minulta oikeaa tietoa ja vastauksia kysymyksiinsä.

        Mikä sinä olet sanomaan minne nokkani voin pistää?

        Käyhän saarella ja tule sitten kertomaan mikä kohta tuosta historiasta piti paikkaansa?
        Saatat yllättyä.

        T. Naxos- fani sempre


      • kuitenkin sinulle
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        Niin, eli osa tuosta tekstistä jo olikin täällä
        (kuten mainitsitkin)
        mielestäni tuo alempi osio.

        Jos nyt jotakin tuosta englanti versiosta ymmärrän niin taitaa siinäkin lukea, että saari oli YKSITYISESSÄ omistuksessa vuoteen 1990?

        Ja EHKÄ juuri siitä syystä minäkään, Naxosin "turistigheton" "tuntijana" en ole saarelle vielä päässyt?

        Ja kun se nyt on mahdollista, aion sinne mennä.
        Heti, kun se vain on mahdollista :).
        Käy se sinulle tai ei.

        Ja kuten huomaat myös wikipediasta tulee eri tietoa,
        kun taas Sisiliassa asuneelta kirjoittajalta eri tietoa.
        Ja minulta kolmannenlaista :).
        Luulisi, että tieto Sisiliassa asuneilta olisi se oikea?
        Minäkin olen saanut tietoni Sisiliassa asuvilta ystäviltäni.

        Hyvähän olisi saada tietoa sellaiselta ihmiseltä, joka olisi tosiaan käynyt paikanpäällä!
        Ei ole ketään saarella käynyttä vielä tänne ilmaantunut.
        Ja saattaa olla, että hetki vielä menee.

        Sinä olet tainnut itse nyt olla 3 päivää Naxosin asiantuntijana?
        Ja etsit kaikki tietosi wikipediasta.

        Minulla on käytännön asioihin paljonkin tietoa Naxosissa ja Taorminassa.
        Moni on varmasti saanut minulta oikeaa tietoa ja vastauksia kysymyksiinsä.

        Mikä sinä olet sanomaan minne nokkani voin pistää?

        Käyhän saarella ja tule sitten kertomaan mikä kohta tuosta historiasta piti paikkaansa?
        Saatat yllättyä.

        T. Naxos- fani sempre

        Älä nyt noi pillastu. Totuushan kuitenkin on, ettei sinulta ole koskaan tullut yhtäkään kirjoitusta paikan historiasta, historiallisista nähtävyyksistä,ei Naxosesta eikä Taorminasta. Molemmista paikoista, etenkin Naxosesta osaat kertoa ;
        Hot Antonellasta, sen sitruunalehdosta ja näköalasta, hotellin pitäjästä jne
        Naxosen rannasta
        Naxosen veneretkestä
        Romantica rannan aurinkotuoleista
        Jäätelöstä
        Kahvista ja spagetista
        Markkinoista
        Kenkäkauppiaasta ja luomiväristä
        Aurinkorasvoista
        Meduusoista
        Leikkipuistosta
        Bussilipun hinnoista

        Tässä taisi ne suurinpiirtein ollakin kaikki.
        Nähtävyyksiä ei ole ja historiahan ei sinua kiinnosta lainkaan. Palaa sitten asiaan, kun osaat kirjoittaa muutakin kun hömppää.
        Ja niin, olen käynyt Naxosessa, toiste en alennu sinne menemään.


      • Naxos -fani sempre
        kuitenkin sinulle kirjoitti:

        Älä nyt noi pillastu. Totuushan kuitenkin on, ettei sinulta ole koskaan tullut yhtäkään kirjoitusta paikan historiasta, historiallisista nähtävyyksistä,ei Naxosesta eikä Taorminasta. Molemmista paikoista, etenkin Naxosesta osaat kertoa ;
        Hot Antonellasta, sen sitruunalehdosta ja näköalasta, hotellin pitäjästä jne
        Naxosen rannasta
        Naxosen veneretkestä
        Romantica rannan aurinkotuoleista
        Jäätelöstä
        Kahvista ja spagetista
        Markkinoista
        Kenkäkauppiaasta ja luomiväristä
        Aurinkorasvoista
        Meduusoista
        Leikkipuistosta
        Bussilipun hinnoista

        Tässä taisi ne suurinpiirtein ollakin kaikki.
        Nähtävyyksiä ei ole ja historiahan ei sinua kiinnosta lainkaan. Palaa sitten asiaan, kun osaat kirjoittaa muutakin kun hömppää.
        Ja niin, olen käynyt Naxosessa, toiste en alennu sinne menemään.

        ...sinua sitten vielä noin kiinnostaa?
        Jos et toiste ALENNU sinne menemään? :)

        Että tulet tänne toisten kirjoituksista paloja keräilemään ja kaivelemaan.
        Että kaikki nuo kohdat oikein vaivauduit etsimään.
        Ilmeisesti sinulla on ylimääräistä aikaa, kun noin näit vaivaa.

        Olet kyllä nyt väärässä, olen jossain välissä myös kirjoittanut historiastakin :).
        Paljon on täältä tekstejä hävinnyt jo poiskin.
        Ehkä et kerinnyt lukea ihan kaikkea?

        Totta on, että en ole mikään historian asiantuntija.
        Kirjoitinkin tuossa aiemmin, että minulla on käytännön tietoa näistä paikoista :).

        Joku joka tämän aiheen aloitti, halusi kuitenkin tietoja Isola Bellan saaresta.
        Vastasin hänelle ja kerroin mitä asiasta tiesin.

        En nyt tiedä halusiko tuo ihminen ylipäätään mitään historianluentoa.
        Kerroin, että saari on pieni ja kaunis ja että se toimii nyt museona.
        Kerroin myös, että jos menee veneretkelle niin vene kulkee saaren vierestä.

        En tiennyt, että sinne pääsee jo sisällekin opastetulle kierrokselle...
        Hyvä, että joku muu sitten kertoi siitä.

        Jokainen saa halutessaan lisätä ketjuun tietoja, tietääkseni.

        En tiedä kauanko olet palstaa seuraillut, mutta täällä on kuule aika harvassa ne ihmiset joilta voit kysellä tietoja näistä paikoista.

        Mitähän tarkoittaa nähtävyyksiä ei ole?
        Naxosissa ja Taorminassako?

        Ja eiköhän tuossa etsimässäsi listassa ole ihan asiallisia kirjoituksia.

        Kuten veneretki, ranta, meduusat, markkinat, bussilla kulkemista jne.

        Listastasi poiketen en ole kyllä kirjoittanut aurinkotuoleista :).
        Ei kannata kaikkea uskoa mitä muut ovat kirjoituksistani kertoneet.

        Ja jos et tullut huomanneeksi niin, joissakin kohdissa on ihan kyselty millainen ranta Naxosissa on, millainen hintataso
        (viimeksi kai toissapäivänä joku kyseli ruokien hinnoista ym )
        on myös kyselty markkinoista jne.
        Että niihin on vastailtu ja tälläistä soppaa siitä on sitten saatu.

        Ja sinä tiedät, että historia ei minua kiinnosta lainkaan :).
        No se on kiva, että sinä tiedät mikä minua kiinnostaa tai ei kiinnosta.
        Sinä vieras ihminen.

        Juu, kaikkea hyvää sinullekin vaan.

        En pillastunut, juuri yhtään :).

        T. Naxos- fani sempre


      • Scarlett'O
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        ...sinua sitten vielä noin kiinnostaa?
        Jos et toiste ALENNU sinne menemään? :)

        Että tulet tänne toisten kirjoituksista paloja keräilemään ja kaivelemaan.
        Että kaikki nuo kohdat oikein vaivauduit etsimään.
        Ilmeisesti sinulla on ylimääräistä aikaa, kun noin näit vaivaa.

        Olet kyllä nyt väärässä, olen jossain välissä myös kirjoittanut historiastakin :).
        Paljon on täältä tekstejä hävinnyt jo poiskin.
        Ehkä et kerinnyt lukea ihan kaikkea?

        Totta on, että en ole mikään historian asiantuntija.
        Kirjoitinkin tuossa aiemmin, että minulla on käytännön tietoa näistä paikoista :).

        Joku joka tämän aiheen aloitti, halusi kuitenkin tietoja Isola Bellan saaresta.
        Vastasin hänelle ja kerroin mitä asiasta tiesin.

        En nyt tiedä halusiko tuo ihminen ylipäätään mitään historianluentoa.
        Kerroin, että saari on pieni ja kaunis ja että se toimii nyt museona.
        Kerroin myös, että jos menee veneretkelle niin vene kulkee saaren vierestä.

        En tiennyt, että sinne pääsee jo sisällekin opastetulle kierrokselle...
        Hyvä, että joku muu sitten kertoi siitä.

        Jokainen saa halutessaan lisätä ketjuun tietoja, tietääkseni.

        En tiedä kauanko olet palstaa seuraillut, mutta täällä on kuule aika harvassa ne ihmiset joilta voit kysellä tietoja näistä paikoista.

        Mitähän tarkoittaa nähtävyyksiä ei ole?
        Naxosissa ja Taorminassako?

        Ja eiköhän tuossa etsimässäsi listassa ole ihan asiallisia kirjoituksia.

        Kuten veneretki, ranta, meduusat, markkinat, bussilla kulkemista jne.

        Listastasi poiketen en ole kyllä kirjoittanut aurinkotuoleista :).
        Ei kannata kaikkea uskoa mitä muut ovat kirjoituksistani kertoneet.

        Ja jos et tullut huomanneeksi niin, joissakin kohdissa on ihan kyselty millainen ranta Naxosissa on, millainen hintataso
        (viimeksi kai toissapäivänä joku kyseli ruokien hinnoista ym )
        on myös kyselty markkinoista jne.
        Että niihin on vastailtu ja tälläistä soppaa siitä on sitten saatu.

        Ja sinä tiedät, että historia ei minua kiinnosta lainkaan :).
        No se on kiva, että sinä tiedät mikä minua kiinnostaa tai ei kiinnosta.
        Sinä vieras ihminen.

        Juu, kaikkea hyvää sinullekin vaan.

        En pillastunut, juuri yhtään :).

        T. Naxos- fani sempre

        Minä kysyin Isola Bellasta ja kommentoin myös wikipedian käyttöä. Kaivoin netistä tekstejä, joihin olet kirjoittanut nimesi loppuun - naxos fani-sempren sijaan.

        Täällä käy ihmisiä, jotka eivät ole lähdössä Sisiliaan, sen takia että sinä Anu olet nähtävyys, et Sisiliassa vaan tällä palstalla.

        Olen pahoillani jos kuvittelet, että minä kirjoitan kaikki viestit, mutta meitä on täällä monta.

        Ja kyllä, eräs herra oli maksamassa 20e aurinkotuolista, mutta sinä osasit kertoa halvemman hinnan ;)

        Itse pyörit täällä, joten lopeta tuo ruinaus siitä, että sinua kohdellaan huonosti.

        Olen lähdössä kesällä Sisiliaan ja saan täältä tietoa ilman sinuakin, tietoa, jota on netti pullollaan.

        Älä kirjoittele viestejä 'jollekin ihmiselle', jonka luulet oleva kaiken takana. KUN MINÄ EN OLE NOITA KAIKKIA TEKSTEJÄ TÄNNE KIRJOITTANUT. Kokeile vaikka sanaa te.


      • Scarlett'O
        Naxos -fani sempre kirjoitti:

        ...sinua sitten vielä noin kiinnostaa?
        Jos et toiste ALENNU sinne menemään? :)

        Että tulet tänne toisten kirjoituksista paloja keräilemään ja kaivelemaan.
        Että kaikki nuo kohdat oikein vaivauduit etsimään.
        Ilmeisesti sinulla on ylimääräistä aikaa, kun noin näit vaivaa.

        Olet kyllä nyt väärässä, olen jossain välissä myös kirjoittanut historiastakin :).
        Paljon on täältä tekstejä hävinnyt jo poiskin.
        Ehkä et kerinnyt lukea ihan kaikkea?

        Totta on, että en ole mikään historian asiantuntija.
        Kirjoitinkin tuossa aiemmin, että minulla on käytännön tietoa näistä paikoista :).

        Joku joka tämän aiheen aloitti, halusi kuitenkin tietoja Isola Bellan saaresta.
        Vastasin hänelle ja kerroin mitä asiasta tiesin.

        En nyt tiedä halusiko tuo ihminen ylipäätään mitään historianluentoa.
        Kerroin, että saari on pieni ja kaunis ja että se toimii nyt museona.
        Kerroin myös, että jos menee veneretkelle niin vene kulkee saaren vierestä.

        En tiennyt, että sinne pääsee jo sisällekin opastetulle kierrokselle...
        Hyvä, että joku muu sitten kertoi siitä.

        Jokainen saa halutessaan lisätä ketjuun tietoja, tietääkseni.

        En tiedä kauanko olet palstaa seuraillut, mutta täällä on kuule aika harvassa ne ihmiset joilta voit kysellä tietoja näistä paikoista.

        Mitähän tarkoittaa nähtävyyksiä ei ole?
        Naxosissa ja Taorminassako?

        Ja eiköhän tuossa etsimässäsi listassa ole ihan asiallisia kirjoituksia.

        Kuten veneretki, ranta, meduusat, markkinat, bussilla kulkemista jne.

        Listastasi poiketen en ole kyllä kirjoittanut aurinkotuoleista :).
        Ei kannata kaikkea uskoa mitä muut ovat kirjoituksistani kertoneet.

        Ja jos et tullut huomanneeksi niin, joissakin kohdissa on ihan kyselty millainen ranta Naxosissa on, millainen hintataso
        (viimeksi kai toissapäivänä joku kyseli ruokien hinnoista ym )
        on myös kyselty markkinoista jne.
        Että niihin on vastailtu ja tälläistä soppaa siitä on sitten saatu.

        Ja sinä tiedät, että historia ei minua kiinnosta lainkaan :).
        No se on kiva, että sinä tiedät mikä minua kiinnostaa tai ei kiinnosta.
        Sinä vieras ihminen.

        Juu, kaikkea hyvää sinullekin vaan.

        En pillastunut, juuri yhtään :).

        T. Naxos- fani sempre

        Uskon kyllä Sisiliassa ikänsä asuneita ystäviäni enemmän, kuin tuota sinun oikeaa tietoa minkä ongit sieltä wikipediasta,
        (missä kertomasi mukaan on samanlaista tietoa, kuin täälläkin. Ei kelvannut opiskeluihinkaan ne tiedot :)

        Tuossa tekstissä tulee se olettamus esille, että vain yksi ihminen kirjoittelee sinulle. Joku onki tietoa wikipediasta ja minä kommentoin wikipedian luotettavuutta. Huomaatko, kaksi ihmistä, joita sinä pidät yhtenä. Herätys...


      • Naxos- fani sempre
        Scarlett'O kirjoitti:

        Minä kysyin Isola Bellasta ja kommentoin myös wikipedian käyttöä. Kaivoin netistä tekstejä, joihin olet kirjoittanut nimesi loppuun - naxos fani-sempren sijaan.

        Täällä käy ihmisiä, jotka eivät ole lähdössä Sisiliaan, sen takia että sinä Anu olet nähtävyys, et Sisiliassa vaan tällä palstalla.

        Olen pahoillani jos kuvittelet, että minä kirjoitan kaikki viestit, mutta meitä on täällä monta.

        Ja kyllä, eräs herra oli maksamassa 20e aurinkotuolista, mutta sinä osasit kertoa halvemman hinnan ;)

        Itse pyörit täällä, joten lopeta tuo ruinaus siitä, että sinua kohdellaan huonosti.

        Olen lähdössä kesällä Sisiliaan ja saan täältä tietoa ilman sinuakin, tietoa, jota on netti pullollaan.

        Älä kirjoittele viestejä 'jollekin ihmiselle', jonka luulet oleva kaiken takana. KUN MINÄ EN OLE NOITA KAIKKIA TEKSTEJÄ TÄNNE KIRJOITTANUT. Kokeile vaikka sanaa te.

        Hei!
        Nyt juuri on tullut ainakin 4-5 viestiä ihan muutaman minuutin sisällä tähän samaan ketjuun.

        Arvelen kyllä edelleen, että se on yksi ja sama kirjoittaja.
        Voin olla tietrysti väärässä, mutta sinä tässä kirjoituksessasi kerrot, että kaivoit netistä tekstejä joihin olen laittanut oman nimeni.

        Tuolla missä ne kirjoittamani tekstit oli laitettu esille ne oli sinne laittanut nimimerkki Melly Hamilton Ja joku Rhett...

        Meinaatko nyt sitten, että 3 eri ihmistä on viitsinyt leikkiä tätä samaa salapoliisi leikkiä, kuin sinä?

        Vähän on omituisia ihmisiä, juu.

        Mitä tällä nimeni ilmoittamisella ja esittelyllä sitten täällä tehdään?
        Ihanko sen takia sitä salapoliisia leikitään, kun olen NÄHTÄVYYS, hih?

        Ja olen kyllä sitten ilmeisesti myös neuvonut jollekin, että rantatuolin saa 3e :).

        Taisi muuten olla matkailija joka kertoi, että rantatuolin hinta Lido Di Naxos rannalla on 20e.
        Ihan olen sitten halunnut kertoa ilmeisesti taas muillekin, että jos menee rannalle voi maksaa 20e, mutta saman saa Lido La Romantican rannalla 3ella!!

        Mielestäni ihan hyvä tieto!

        Sinulle varmaan sama maksatko joka päivä tuolistasi 20e vai 3e?
        Eli viikon lomalla 140e tai 21e samasta asiasta.
        Kahden viikon matkalla 280e tai 42e.
        Minusta aika huimat erot?

        Sinä tätä kaikkea nyt kyllä niin kiivaasti perustelet ja selvittelet, että en voi oikeastaan, kuin ajatella sinun näitä juttuja tänne kirjoittelevan. Harmi.

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Sanotaan :).


        PS.
        Niin pyysitkö tuosta Isola Bellasta, jonkun historia selvityksen?
        Mielestäni, et (jos sinä olit sen aloittaja).
        Joku siellä sai sitten senkin asian vielä niinkin käännettyä, että palaa fani palstalle, kun tiedät jotakin historiasta...

        T. Naxos- fani sempre


      • viemää...
        Naxos- fani sempre kirjoitti:

        Hei!
        Nyt juuri on tullut ainakin 4-5 viestiä ihan muutaman minuutin sisällä tähän samaan ketjuun.

        Arvelen kyllä edelleen, että se on yksi ja sama kirjoittaja.
        Voin olla tietrysti väärässä, mutta sinä tässä kirjoituksessasi kerrot, että kaivoit netistä tekstejä joihin olen laittanut oman nimeni.

        Tuolla missä ne kirjoittamani tekstit oli laitettu esille ne oli sinne laittanut nimimerkki Melly Hamilton Ja joku Rhett...

        Meinaatko nyt sitten, että 3 eri ihmistä on viitsinyt leikkiä tätä samaa salapoliisi leikkiä, kuin sinä?

        Vähän on omituisia ihmisiä, juu.

        Mitä tällä nimeni ilmoittamisella ja esittelyllä sitten täällä tehdään?
        Ihanko sen takia sitä salapoliisia leikitään, kun olen NÄHTÄVYYS, hih?

        Ja olen kyllä sitten ilmeisesti myös neuvonut jollekin, että rantatuolin saa 3e :).

        Taisi muuten olla matkailija joka kertoi, että rantatuolin hinta Lido Di Naxos rannalla on 20e.
        Ihan olen sitten halunnut kertoa ilmeisesti taas muillekin, että jos menee rannalle voi maksaa 20e, mutta saman saa Lido La Romantican rannalla 3ella!!

        Mielestäni ihan hyvä tieto!

        Sinulle varmaan sama maksatko joka päivä tuolistasi 20e vai 3e?
        Eli viikon lomalla 140e tai 21e samasta asiasta.
        Kahden viikon matkalla 280e tai 42e.
        Minusta aika huimat erot?

        Sinä tätä kaikkea nyt kyllä niin kiivaasti perustelet ja selvittelet, että en voi oikeastaan, kuin ajatella sinun näitä juttuja tänne kirjoittelevan. Harmi.

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Sanotaan :).


        PS.
        Niin pyysitkö tuosta Isola Bellasta, jonkun historia selvityksen?
        Mielestäni, et (jos sinä olit sen aloittaja).
        Joku siellä sai sitten senkin asian vielä niinkin käännettyä, että palaa fani palstalle, kun tiedät jotakin historiasta...

        T. Naxos- fani sempre

        Turha mun on ruveta selittelemään mikä on mun kirjottamaa ja mikä ei. Isola Bellan juttu oli ihan ok. Etsin vastausta siihen, onko sinne pakko mennä vain opastetusti ja näköjään on. Ei tykkää opastetuista jutuista :(

        Joku Rhett...auts.

        Edelleenkin meitä on monta, mutta koska haluan olla eri nimimerkkinen, niin pakko hyväksyä se, ettet usko.

        Toki Tuulen viemää hahmojen nimet ovat saman henkilön, nyt en ole ainakaan vielä huomannut että muut niitä käyttäisi.

        Yhdistelet kahden eri ihmisen tekstejä ja luulet niiden olevan yhtä. Vastahyökkäyksesi eliminoituu näin ollen :P


      • Naxos- fani sempre
        viemää... kirjoitti:

        Turha mun on ruveta selittelemään mikä on mun kirjottamaa ja mikä ei. Isola Bellan juttu oli ihan ok. Etsin vastausta siihen, onko sinne pakko mennä vain opastetusti ja näköjään on. Ei tykkää opastetuista jutuista :(

        Joku Rhett...auts.

        Edelleenkin meitä on monta, mutta koska haluan olla eri nimimerkkinen, niin pakko hyväksyä se, ettet usko.

        Toki Tuulen viemää hahmojen nimet ovat saman henkilön, nyt en ole ainakaan vielä huomannut että muut niitä käyttäisi.

        Yhdistelet kahden eri ihmisen tekstejä ja luulet niiden olevan yhtä. Vastahyökkäyksesi eliminoituu näin ollen :P

        Ok!
        Pyydän anteeksi sinulta, jos sinä, et ollut tämä sama henkilö, joka kaiveli vanhat kirjoitukseni esiin ja kirjoittelee nimeäni tänne jatkuvasti vain ärsyttääkseen minua!

        Nyt nimelläni ei ole enää mitään väliä, kun selvisi tuo, mistä joku voi tietää jonkun ihmisen nimimerkin takaa, hänen oikean nimensä.

        Et arvaa kuinka paljon mietin, että mistä nimeni tänne ongittiin.
        Kun kenenkään,
        (muun, kuin muutaman tuttavan ja Naxosissa matkalla olleen)
        ei luulisi tietävän minun oikeaa nimeäni).

        Mutta en kyllä edelleenkään tajua ketä tämä asia näin paljon kiinnosti, että jostain vanhasta matkatoimiston jutusta piti tänne nämä asiat hinata.

        Ja Isola Bella jutusta minäkin käsitin, että halusit vain tietää millainen paikka se on.
        Että ei mitään historia juttua sinne odoteltu.

        Mielestäni ihan asiallisesti siihenkin vastasin.
        Mutta täällä on aina tapana vääristellä kirjoituksiani.
        Tyyliin, että olen kirjoittanut rantatuoleista, jäätelöistä, aurinkorasvojen jopa merkeistä...

        Jos olen neuvonut tuolin hinnan, kirjoittanut pari kertaa jäätelöstä ja kehoittanut ihmisiä todella rasvaamaan itseään Naxosissa.
        Koska siellä polttaa itsensä nykyään todella helposti ja pahasti.

        Että ihan asiaa sisältävistä kirjoituksistani saadaa vääntämällä sellaisia, että jäätelö on hyvää...

        Että tälläistä tällä kertaa.

        T. Naxos- fani sempre


      • Sisilian matkaaja
        viemää... kirjoitti:

        Turha mun on ruveta selittelemään mikä on mun kirjottamaa ja mikä ei. Isola Bellan juttu oli ihan ok. Etsin vastausta siihen, onko sinne pakko mennä vain opastetusti ja näköjään on. Ei tykkää opastetuista jutuista :(

        Joku Rhett...auts.

        Edelleenkin meitä on monta, mutta koska haluan olla eri nimimerkkinen, niin pakko hyväksyä se, ettet usko.

        Toki Tuulen viemää hahmojen nimet ovat saman henkilön, nyt en ole ainakaan vielä huomannut että muut niitä käyttäisi.

        Yhdistelet kahden eri ihmisen tekstejä ja luulet niiden olevan yhtä. Vastahyökkäyksesi eliminoituu näin ollen :P

        Kyllä Isola Bellalle pääsee ihan yksikin. Senkun vaan kävelee sinne. Selvennän omaa kirjoitustani. Tarkoitin että sinne voi mennä kuka vaan ja sinne järjestetään MYÖS ryhmäkävelyjä.


      • ScarlettO'
        Sisilian matkaaja kirjoitti:

        Kyllä Isola Bellalle pääsee ihan yksikin. Senkun vaan kävelee sinne. Selvennän omaa kirjoitustani. Tarkoitin että sinne voi mennä kuka vaan ja sinne järjestetään MYÖS ryhmäkävelyjä.

        Siis oikeastiko? Saa mennä itsekseen? Kiva juttu :)


      • la belle
        ScarlettO' kirjoitti:

        Siis oikeastiko? Saa mennä itsekseen? Kiva juttu :)

        pääset kyllä kavelemään, hieman varpaita kastellen kannasta pitkin saaren portille,
        mutta jos haluat tutustua saareen,
        on ainoa mahdollisuus tehdä se oppaan kanssa.
        Saari on luonnonsuojelualue, jonka käviämäärät ovat rajoitettuja.
        Kierroksia järjestetään ainoastaan sunnuntaisin ja niihin on ilmoitauduttava etukäteen.
        Itse harjoitin hyötyliikuntaa viime kesänä.
        Jyrkkiä rappuja rantaa on n.140.
        Ensimmäisellä reisulla kävin siinä portin edessä pällistelemässä ja lukemassa tiedotteet, samaisesta plakaatista sain myös sen puhelin numeron ilmoittautumista varten.


      • Sisilialainen

        Hei te kaikki Sisilia-fanit!

        Olen nyt lukenut nuo lukuisat jutut saaresta ja sen historiasta, kokeilin itsekin etsiä tietoa, joten tässä olkaa hyvät:
        Kannattaa käydä tutustumassa tuohon sivustoon. Löytyy myös tieto Frankista. ;)

        Lähde:
        http://www.italianlakeswedding.com/blog/tag/colors/

        "Italian Lakes Wedding team is proud to present Janet and Ian’s wedding at Villa d’Este, one of the most exclusive and known Italian wedding venues.
        Villa d’Este is located in Cernobbio on Lake Como. It is a fascinating place where history, nature and architecture create an unforgettable frame.
        Villa d’Este is set into 10 hectares of private park and it is for sure Lake Como’s jewel. Among woods and meadows facing the lake Como, in 1442 Bishop Gerando Landriani founded here a nun’s convent. After mid 1500 Cardinal Tolomeo Gallio transformed it in a luxury residence for holidays and after a long period of decadence in 1815 Princess Carolina of Brunswick future King George IV of England established here.
        In 1868 Maria Feodorowa Empress of Russia adquired it and in 1868 it was changed in a fancy hotel that become one of the most known worldwide.

        Many of Villa d’Este guests are famous artists and important people.
        Alfred Hitchcock shot here his first movie “The Pleasure Garden” and then, Kind Edward VII, King Vittorio Emanuele, Giuseppe Verdi, Giacomo Puccini and Ranieri family from Monaco were among its guests.
        Among Hollywood actors we could remember: Greta Garbo, Gregory Peck, Clark Gable, Cary Cooper, Eddie Murphy, Liza Minelli, Sylvester Stallone and Bing Crosby.
        And some famous singers too: Madonna, Mick Jagger, Bruce Springsteen, Paul McCartney, Billy Joel, James Taylor, Rod Stewart and Elton John.

        Italian Lakes Wedding team is proud to present Janet and Ian’s wedding at Villa d’Este, one of the most exclusive and known Italian wedding venues.
        Did you know that being chic means getting married or spend your honeymoon in Villa d’Este?
        Famous couples spent some time here: Dukes of Windson, Elizabeth Taylor and Nick Hilton, Rita Hayworth and Orson Wells, Clark Gable and Carol Lombard, William Randolph and Marion Davies, Ava Gardner and Frank Sinatra, Aristotele Onassis and Maria Callas, Tyron Power and Linda Christina and many others up today."


      • matkailija1
        Sisilialainen kirjoitti:

        Hei te kaikki Sisilia-fanit!

        Olen nyt lukenut nuo lukuisat jutut saaresta ja sen historiasta, kokeilin itsekin etsiä tietoa, joten tässä olkaa hyvät:
        Kannattaa käydä tutustumassa tuohon sivustoon. Löytyy myös tieto Frankista. ;)

        Lähde:
        http://www.italianlakeswedding.com/blog/tag/colors/

        "Italian Lakes Wedding team is proud to present Janet and Ian’s wedding at Villa d’Este, one of the most exclusive and known Italian wedding venues.
        Villa d’Este is located in Cernobbio on Lake Como. It is a fascinating place where history, nature and architecture create an unforgettable frame.
        Villa d’Este is set into 10 hectares of private park and it is for sure Lake Como’s jewel. Among woods and meadows facing the lake Como, in 1442 Bishop Gerando Landriani founded here a nun’s convent. After mid 1500 Cardinal Tolomeo Gallio transformed it in a luxury residence for holidays and after a long period of decadence in 1815 Princess Carolina of Brunswick future King George IV of England established here.
        In 1868 Maria Feodorowa Empress of Russia adquired it and in 1868 it was changed in a fancy hotel that become one of the most known worldwide.

        Many of Villa d’Este guests are famous artists and important people.
        Alfred Hitchcock shot here his first movie “The Pleasure Garden” and then, Kind Edward VII, King Vittorio Emanuele, Giuseppe Verdi, Giacomo Puccini and Ranieri family from Monaco were among its guests.
        Among Hollywood actors we could remember: Greta Garbo, Gregory Peck, Clark Gable, Cary Cooper, Eddie Murphy, Liza Minelli, Sylvester Stallone and Bing Crosby.
        And some famous singers too: Madonna, Mick Jagger, Bruce Springsteen, Paul McCartney, Billy Joel, James Taylor, Rod Stewart and Elton John.

        Italian Lakes Wedding team is proud to present Janet and Ian’s wedding at Villa d’Este, one of the most exclusive and known Italian wedding venues.
        Did you know that being chic means getting married or spend your honeymoon in Villa d’Este?
        Famous couples spent some time here: Dukes of Windson, Elizabeth Taylor and Nick Hilton, Rita Hayworth and Orson Wells, Clark Gable and Carol Lombard, William Randolph and Marion Davies, Ava Gardner and Frank Sinatra, Aristotele Onassis and Maria Callas, Tyron Power and Linda Christina and many others up today."

        ja ööh miten ihmeessä nyt tuo villa d'este liittyy Isola Bellaan ja Isola Bellan taloon?:o ei mitenkään, hei tuossa jutussahan puhutaan sitä paitsi Comosta joka on Pohjois-Italiassa Gardajärven lähellä!
        taas väärää tietoa..

        Frank Sinatrasta tuli viime vuonna dokumentti jossa kerrottiin hänellä olevan sisilialaisia juuria jotka hän pyrki pitämään salassa mutta sai rahoitusta ja teki bisnestä mafian kanssa.


      • Sisilialainen
        matkailija1 kirjoitti:

        ja ööh miten ihmeessä nyt tuo villa d'este liittyy Isola Bellaan ja Isola Bellan taloon?:o ei mitenkään, hei tuossa jutussahan puhutaan sitä paitsi Comosta joka on Pohjois-Italiassa Gardajärven lähellä!
        taas väärää tietoa..

        Frank Sinatrasta tuli viime vuonna dokumentti jossa kerrottiin hänellä olevan sisilialaisia juuria jotka hän pyrki pitämään salassa mutta sai rahoitusta ja teki bisnestä mafian kanssa.

        Laitoin hakusanaksi Isola Bella "Frank Sinatra", ja haku antoi tulokseksi tuon sivuston missä myös kerrotaan Isola Bellasta.


      • As Time Goes By
        matkailija1 kirjoitti:

        ja ööh miten ihmeessä nyt tuo villa d'este liittyy Isola Bellaan ja Isola Bellan taloon?:o ei mitenkään, hei tuossa jutussahan puhutaan sitä paitsi Comosta joka on Pohjois-Italiassa Gardajärven lähellä!
        taas väärää tietoa..

        Frank Sinatrasta tuli viime vuonna dokumentti jossa kerrottiin hänellä olevan sisilialaisia juuria jotka hän pyrki pitämään salassa mutta sai rahoitusta ja teki bisnestä mafian kanssa.

        Frankin isä Antonio Martin Sinatra syntyi 1894 Lercara Friddi nimisessä pinessä kylässä lähellä Palermoa. Frankin äiti Natalie Della Gavarante oli kotoisin Liguriasta. He muuttivat USA:n vuonna 1895.

        Sinatralla väitettiin olleen hyvät suhteet mafiaan, erityisesti Chicagon syndikaattiin ja sen silloiseen johtajaan Sam "Momo" Giancanaan. Väitteiden mukaan mafia olisi edesauttanut hänen uraansa erityisesti alkuaikoina ja myöhemmin Las Vegasissa. On myös epäilty, että mafia käytti Sinatran apua hyväkseen saadakseen normalisoitua suhteet presidentti John F. Kennedyyn, jotka olivat huonontuneet Robert Kennedyn tultua oikeusministeriksi. 1969 ilmestyneessä Mario Puzon menestysromaanissa Kummisetä viitattiin epäsuoraan näihin suhteisiin laulaja Johnny Fontanen hahmon kautta. (Wikipedia)

        http://www.youtube.com/watch?v=eIiAdHGi3AI


      • la belle kirjoitti:

        pääset kyllä kavelemään, hieman varpaita kastellen kannasta pitkin saaren portille,
        mutta jos haluat tutustua saareen,
        on ainoa mahdollisuus tehdä se oppaan kanssa.
        Saari on luonnonsuojelualue, jonka käviämäärät ovat rajoitettuja.
        Kierroksia järjestetään ainoastaan sunnuntaisin ja niihin on ilmoitauduttava etukäteen.
        Itse harjoitin hyötyliikuntaa viime kesänä.
        Jyrkkiä rappuja rantaa on n.140.
        Ensimmäisellä reisulla kävin siinä portin edessä pällistelemässä ja lukemassa tiedotteet, samaisesta plakaatista sain myös sen puhelin numeron ilmoittautumista varten.

        Kestipä kauan saada vastaus alkuperäiseen kysymykseen :D Kiitos kiitos. Taidan ihailla saarta kaukaa.


      • Naxos- fani sempre
        la belle kirjoitti:

        pääset kyllä kavelemään, hieman varpaita kastellen kannasta pitkin saaren portille,
        mutta jos haluat tutustua saareen,
        on ainoa mahdollisuus tehdä se oppaan kanssa.
        Saari on luonnonsuojelualue, jonka käviämäärät ovat rajoitettuja.
        Kierroksia järjestetään ainoastaan sunnuntaisin ja niihin on ilmoitauduttava etukäteen.
        Itse harjoitin hyötyliikuntaa viime kesänä.
        Jyrkkiä rappuja rantaa on n.140.
        Ensimmäisellä reisulla kävin siinä portin edessä pällistelemässä ja lukemassa tiedotteet, samaisesta plakaatista sain myös sen puhelin numeron ilmoittautumista varten.

        Hei!
        Niin kävitkö siis saaren sisällä, kun numeron otit portilta?
        Olisi tosi kiva tietää, millaista siellä sisällä on.
        Varmasti ne huoneet siellä on todella kauniita.
        T. Naxos- fani sempre


      • Naxos- fani sempre

        Hei!
        Kiva, kun laitoit noita kuvia!
        Saari on tosiaan pieni ja kaunis, niin kuin tuolla ihan ketjun alussa jo kirjoitinkin.
        Ei uskoisi, kun noita ilmakuvia katsoo, että saaren sisään on tosiaan rakennettu huoneita.

        Voihan saarta käydä ihailemassa siellä (Mazzaron) rannalla ihan vain "päällisin puolin".
        Sinnehän siis pääsee myös sillä vaijerihissillä Taorminasta.
        (Tämä tiedoksi niille, jotka eivät ole ennen Taorminassa käyneet).

        Tai mennä vaikka tuolle veneretkelle, joka lähtee Naxosista (Lido La Romantican rannalta).

        Vähän täällä meni kyllä jo tiedot sekaisin.
        Eli niin, kuin matkailija kirjoitti.
        Niin nuo ketjussa ylempänä olevat kuvat eivät ole tältä Isola Bellalta!
        Mutta nämä sinun laittamasi ovat kyllä.

        T. Naxos- fani sempre


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8650
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2342
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1213
    Aihe