erosin exästäni jo vuosia sitten.
Minusta oli juuri ennen eroa tullut hänen parhaan ystävänsä esikoisen kummi.
En olisi tahtonut suostua koska tiesin jo tuolloin että haluan erota.
Mutta en voinut kieltäytyäkään koska sitten olisin joutunut kertomaan sen..
Käytännön asioista jouduin lykkäämään "ero-ilmoitustani" vielä muutamalla viikolla.
Minusta siis tuli puolipakolla kummi.
Ero oli muutenkin dramaattinen ja kävin ihan pohjalla, kesti vuosia saada itseni taas kasaan.
En kestänyt kuulla mitään exääni liittyvää.
Nyt, kun on vuosia jo kulunut ja kaikki menneet tuntuu jo menneiltä, harmittaa kun kummiuteni katkesi eroon, sillä eihän se lapsen vika ollut..
Mitä olette mieltä, onko minulla "oikeus" ottaa yhteyttä kummilapseeni vielä, hän on siis jo lähes 5v.. Vai onko parempi haudata tämäkin asia menneisyyteen?
Minkäänlaista yhteydenpitoa ei siis ole ollut suuntaan eikä toiseen.
Ajattelin että voisin ainakin lähettää jonkinlaisen anteeksi-pyynnön.
Vai onko viisaampaa vain olla hissuksiin?
Erotilanne
6
938
Vastaukset
- yhteydenpitoa!
Kyllä sen huomaa pian, mitä kummilapsesi vanhemmmat siitä ajattelevat.
Kummius on jokatapauksessa ikuista. - vain kaikista
Kummi asiahan on niin ettei sillä ole mitään merkitystä monillekkaan.
Oikeuttahan ei ole ja suosittelenkin pysyä poissa
kakaran elämästä jos vanhemmat niin haluaa.
Aineellstahan roinaa moni haluaa kun ei ole itse sitä varaa ostaa kakaroilleen ja suurin osa eroo kun muutakaan ei osaa. - kummia tarvitsee!
Eihän se lapsi vielä ole kummia mihinkään tarvinnut! Ota vaan yhteyttä.
- yhteyttä...
Hei,
Mun mielestä voit aivan hyvin ottaa yhteyttä kummilapseesi. Omalla kohdallani olen ex-poikaystäväni kanssa hänen siskonsa pojan kummi ja meidän erosta on varmaan jo 15v, mut joka vuosi olen kummipoikaani muistanut. Paljon emme tosin tekemisissä ole olleet, mut syntymäpäivä ja joululahjat olen kuitenkin vienyt ja nyt kummipoika täyttääkin keväällä jo 18. Exän kanssa käytiin jopa yhdessä rippilahja ostamassa:) - lähestyä
nöyrästi heitä tyyliin; olen pahoillani että erostani aiheutuneesta mielipahastani johtuen olen jättäytynyt XXX:n elämästä ja kummitehtävistä. Olisin nyt kuitenkin kiinnostunut huomioimaan kummilastani yhdessä sopimallamme tavalla. He voivat kieltäytyä, mutta ainakin olet osoittanut halukkuutesi ja kertonut samalla syynkin käyttäytymiseesi.
- kummitätini
...erosi sedästäni minun ollessa 12v. Yhteydenpito loppui melkein samantien. Reilu 10 vuotta myöhemmin vierailin serkkuni (kummin pojan) kanssa hänen luonaan ja nyt ollaan yhteyksissä silloin tällöin. Ota vaan yhteyttä!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167180- 1992567
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1082070En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761558Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911089- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46969- 79889
- 45739
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7738