Huijauspuhelut

uhriksi joutunut

Mulle on tullut huijauspuheluita San Marinosta numerosta 37866321906 niin, että kyseisestä numerosta soitetaan ja katkaistaan heti puhelu kun vastaa. Jos soittaa siihen numeroon tarkistaakseen kuka soittaa niin joutuu maksamaan hunajaa niistä puheluista. Voiko tuosta numerosta tulevia puheluita estämään mitenkään koska kyseinen numero on huijaustarkoituksiin rakennettu numero. Voinko joutua maksamaan kyseisestä puhelinnumerosta minulle soitetuista puheluista kanssa?

52

31457

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei niitä välttämättä voi estää, mutta ainakin ne voi hiljentää, kun tekee hiljaisen soittöäänen. Onnistuu ainakin vanhoilla Nokioilla.

      Kannattaa ottaa se linja, ettei soita mihinkään numeroon miettimättä minne soittaa. Yleensäkään ei ole tarpeen soittaa takaisin. Kyllä jos jollain on asiaa, hän soittaa uudestaan. Ei puhelun vastaanottamisesta voi joutua maksamaan paitsi roamatessa.

      Ulkomaanpuhelut voit kyllä halutessasi estää. Sen lisäksi tai sijaan (jos tarvitsee ulkomaanpuheluita) voi ottaa erilaisia viihde- ja palvelunumeroiden estoja.

      • Kadilo

        Ainakin minun androidissani voi laittaa yksittäisiä numeroita estolistalle. Soittoja tulee edelleen, mutta ne eivät hälytä.


      • Kadilo kirjoitti:

        Ainakin minun androidissani voi laittaa yksittäisiä numeroita estolistalle. Soittoja tulee edelleen, mutta ne eivät hälytä.

        Vastasit viestiin vuodelta 2009!!!


      • Apina-

        Mitä sitten?


      • Anonyymi
        Apina- kirjoitti:

        Mitä sitten?

        Vastaa tohon, okaro.


    • Check-In

      Jos olet soittanut takaisin suoraan listalta, käytetään puhelussa oman operaattorisi ulkomaanpuhelupalvelun hinnastoa.

      Mitä tuo "hunajaa" käytännössä tarkoittaa:

      a) sitä, että sinulta on veloitettu oman operaattorisi hinnaston mukainen normaali ulkomaanpuhelumaksu San Marinoon (huom: jos kohdenumero on matkapuhelin, jotkut operaattorit perivät korkeampaa ulkomaanpuhelumaksua kuin lankapuheliniin samassa maassa)

      b) sitä, että sinulta on veloitettu enemmän kuin oman operaattorisi hinnaston mukainen normaali ulkomaanpuhelumaksu San Marinoon (ja myös enemmän kuin em. hinta matkapuhelimeen) ?

      Mikäli kyse on a -kohdasta, kyseessä ei ole rikos, koska periaatteessahan joku olisi voinut vain näppäillä numeron hieman väärin, jolloin jollekin toiselle tarkoitettu puhelu tuli sinulle.

      Sensijaan b -kohdan ollessa kyseessä: ehkä olisi syytä kysyä operaattoriltasi, mikä oli veloituksen täsmällinen peruste !

      Kerropa tännekin !

      • .................

        Soittamalla tuonne takaisin vahvistat tilanneesi sikahintaien konferenssipalvelun tms. Ja siihen ei riitä 100 euroa.....


    • se pari sekuntia jonka on auki

      jos lyövät luurin korvaan heti ei maksa muin pari senttiä.Toinen jos olet idiootti j asoittelen ulmomaalaisiin numeroihin tuosta vaan miettimättä niin maksat ja kalliisti ne puhelut itse.

      • Mikä ihmeen hölmö väite..

        "tottakai maksat jos vastaat"

        Tietenkään ei maksa senttiäkään jos vastaa suomalaiseen kännykkäliittymään Suomessa, tuli se puhelu sitten vaikka Vinkuintiasta tai Ouagadougousta!!

        Ovatko ihmiset tosiaan näin tietämättömiä edes perusasioista?


      • Rajamies
        Mikä ihmeen hölmö väite.. kirjoitti:

        "tottakai maksat jos vastaat"

        Tietenkään ei maksa senttiäkään jos vastaa suomalaiseen kännykkäliittymään Suomessa, tuli se puhelu sitten vaikka Vinkuintiasta tai Ouagadougousta!!

        Ovatko ihmiset tosiaan näin tietämättömiä edes perusasioista?

        Puhelimeen vastaus saattaa muuten maksaa vaikka sinulla on suomalainen liittymä ja olet Suomessa. Eli jos olet rajan pinnassa ja kännysi sattuukin lukittumaan Venäjän puolelle... Kalliiksi tulee, pelkkä vastaaminenkin :-(


      • Mikä ihmeen hölmö väite..
        Rajamies kirjoitti:

        Puhelimeen vastaus saattaa muuten maksaa vaikka sinulla on suomalainen liittymä ja olet Suomessa. Eli jos olet rajan pinnassa ja kännysi sattuukin lukittumaan Venäjän puolelle... Kalliiksi tulee, pelkkä vastaaminenkin :-(

        No tuohan on tietenkin täysin erityistapaus, ja aivan varmasti ei ole se mitä kyseinen kirjoittaja tarkoitti! Hän näyttää uskovan että ulkomailta tulevaan puheluun vastaaminen maksaa, jos vastaaja on Suomessa ja hänellä on suomalainen kännykkäliittymä, ja sehän ei todellakaan maksa! Ja tarkennetaan siis vielä että jos puhelin on kytketty SUOMALAISEEN verkkoon!


    • älä veikkonen vastaa äläkä ...

      En kyllä ymmärrä, miksi ihmeessä on pakko soittaa takaisin, jos kännykkään ilmestyy vastaamaton puhelu tuikituntemattomasta numerosta.
      Ohjaa puhelusi vastaajaan, jos et aina voi vastata. Silloin ne, joilla on tärkeää asiaa, voivat kertoa asiansa tai yhteystietonsa. he voivat toki myös soittaa uudestaan. He, joilla ei ole asiaa, eivät yleensä jätä tietojaan.

      Eri asia on, jos numero kuuluu esim. lähisukulaiselle tai muulle tutulle.

      En koskaan soita takaisin, jos numero ei ole tuttu. Oman lapseni puheluihin soitan takaisin.

      Missä muuten oli tuo huijaus? Soitat tuntemattomalle ja puhelu on kalliimpi, kuin mitä olet olettanut?

      Jos joku soittaa sinulle tuosta numerosta, miksi vastaisit?

      • henekkeli

        mä olen saanut samasta numerosta 4.12 aikaan eilen yölllä puhelun. Luulin ensin että se oli unessani mutta kun heräsin niin puhelin piipittii ja sammui. Tahallista. Ja maksaahaan se melkeinpä 10e minuutilta takaisin soittaa.


    • henekkeli

      Mullekin tuli yöllä 4.12 semmonen tosta numerosta puhelu. Tulin tähän sivulle sitä kautta kun kirjotin eniroon puhelinnumeron.Ilta-sanomissahan on ollu jutttua tästä puhelin huijauksesta.

    • huono tuuri

      Menin tuohon numeroon soittamaan takas ja täytyy odotella laskua.

      • Tero666

        Minäkin menin epähuomiossa soittamaan takaisin kun kiireessä luulin että se oli 358 alkuinen numero, onkos kenellekkään tullut laskua soittettua tuohon numeroon? itse puhelin laskua odotellessa.


    • soittanu

      Onko kellään tietoa mistä nää huijarit on saanu numerot joihin soitelee vai onkohan vaan ihan sattumalta keksitty joku numero? Mietin vaan että jos pitäs numero vaihtaa uuteen. Ite soitin kans huolimattomuuttani tonne takas ja täytyy vaan ootella laskua. Puhelinyhtiöstä sanotiin että jos ne koittaa suoraa laskuttaa ulkomailta niin sitä laskua ei kannata maksaa, mutta oman puhelinyhtiön kautta laskutettavat on maksettava tai menee ulosottoon. Eipä kai vielä kellekkään oo tullu näitä laskuja kun ei oo vielä mitään summia tiedossa?.

    • tuntematon numero

      Neuvo kaikille:Älä vastaa 393 alkuisiin numeroihin se on aina huijuspuhelu!!!393 on ulkomaan suunta numero vatikaanista tai italiasta.Voit ilmoittaa huijauspuheluista ..olen saanut vastaanvanlaisia puheluita.Puhelin soi taukoamatta ja aina kymmenen jälkeen.Joku on voinut saada numerosi esim internetistä esim facebook.NEUVONI ON ÄLÄ VASTA A tuntemattomaan numeroon.voit myös tehdä puheluista ilmoituksen matkapuhelin operaattorisi valmistajaan tai muualle taholle,,,toiv neuvostani on jolekin apua

      • tyttö 75

        älä vastaa 393 numeroon voit muuttaa numerosi salaiseksi jonka jaat vain muutamalle.393 numero on aina huijauspuhelu ja tulee ulkomailta esim vatikaanin tai italian alueelta.Joku voi saada numerosi esim internestistä.voit tehdä ilm,oituksen matkapuhelimen valmistajaan.on hankalaa jäljittää ulkomailta tullutta puhelua.393 numero on ulkoman suunta esim virosta vatikaanista tai italiasta.Mulla on vastaavanlaisia puheluita,kun vastaa niin linjalla ei ole kukaan vastaamassa.,olen myös yrittänyt soittaa numeroon takaisin ja jäljittää mistä puhelu on tullut.Olen yrittänyt selvittää kenen numero ei löydy suomesta numero on aina salainen tai prepaid liittymä.Kyllä kannattaa jonnekin ilmoittaa.joku kysyy mistä numeron voi saada selville Esim:Internetissä ei kannata jättää numeroaan näkyviin....soitot on mulla yleensä loppuneet kun,kun yritän soittaa takaisin kokeilkaa!!!Voit laittaa numerosi salaiseksi.Lukekaa ilkasta juttu näistä huijauspuheluista 10.7 Toiv.Neuvoistani on apua.Älä vastaa tuntemattomaan tai 393 alkuiseen


      • Yhtä hyvin voi..
        tyttö 75 kirjoitti:

        älä vastaa 393 numeroon voit muuttaa numerosi salaiseksi jonka jaat vain muutamalle.393 numero on aina huijauspuhelu ja tulee ulkomailta esim vatikaanin tai italian alueelta.Joku voi saada numerosi esim internestistä.voit tehdä ilm,oituksen matkapuhelimen valmistajaan.on hankalaa jäljittää ulkomailta tullutta puhelua.393 numero on ulkoman suunta esim virosta vatikaanista tai italiasta.Mulla on vastaavanlaisia puheluita,kun vastaa niin linjalla ei ole kukaan vastaamassa.,olen myös yrittänyt soittaa numeroon takaisin ja jäljittää mistä puhelu on tullut.Olen yrittänyt selvittää kenen numero ei löydy suomesta numero on aina salainen tai prepaid liittymä.Kyllä kannattaa jonnekin ilmoittaa.joku kysyy mistä numeron voi saada selville Esim:Internetissä ei kannata jättää numeroaan näkyviin....soitot on mulla yleensä loppuneet kun,kun yritän soittaa takaisin kokeilkaa!!!Voit laittaa numerosi salaiseksi.Lukekaa ilkasta juttu näistä huijauspuheluista 10.7 Toiv.Neuvoistani on apua.Älä vastaa tuntemattomaan tai 393 alkuiseen

        Parempi neuvo on "Älä soita takaisin tuntemattomiin numeroihin".

        Tuo sinun neuvosi "älä vastaa 393 numeroon" on ihan turha. Ei se vastaaminen mitään maksa kuitenkaan. Ihan yhtä hyvin voi vastata.

        Takaisin soittaminen sen sijaan on TODELLA typerää!


      • Kokenut.!
        Yhtä hyvin voi.. kirjoitti:

        Parempi neuvo on "Älä soita takaisin tuntemattomiin numeroihin".

        Tuo sinun neuvosi "älä vastaa 393 numeroon" on ihan turha. Ei se vastaaminen mitään maksa kuitenkaan. Ihan yhtä hyvin voi vastata.

        Takaisin soittaminen sen sijaan on TODELLA typerää!

        Matkoilla vastaaminenkin maksaa. On sitten vaikka Ruotsissa tai Thaimaassa. Luulisin, että maksaa myös meillä, jos otamme vastaan ulkomaan puhelun.


      • soitin takaisin
        Yhtä hyvin voi.. kirjoitti:

        Parempi neuvo on "Älä soita takaisin tuntemattomiin numeroihin".

        Tuo sinun neuvosi "älä vastaa 393 numeroon" on ihan turha. Ei se vastaaminen mitään maksa kuitenkaan. Ihan yhtä hyvin voi vastata.

        Takaisin soittaminen sen sijaan on TODELLA typerää!

        En tosiaan ehtinyt muutaman kilahduksen jälkeen vastaamaan, ja vaistomaisesti yritin soittaa siihen numeroon ja onneksi se piippasi varattua. Puhelu tuli 19.7.2009 kello 16.36
        Muistin vasta seuraavana päivänä asian ja nyt täällät netissä asia vasta valkeni... huijausyritys ! Tarkistin Saunalahden laskuerittelystä, eikä ainakaan siellä mitään laskutuksessa näkynyt - toivottavasti ei tule maksua.


      • En vastannut
        soitin takaisin kirjoitti:

        En tosiaan ehtinyt muutaman kilahduksen jälkeen vastaamaan, ja vaistomaisesti yritin soittaa siihen numeroon ja onneksi se piippasi varattua. Puhelu tuli 19.7.2009 kello 16.36
        Muistin vasta seuraavana päivänä asian ja nyt täällät netissä asia vasta valkeni... huijausyritys ! Tarkistin Saunalahden laskuerittelystä, eikä ainakaan siellä mitään laskutuksessa näkynyt - toivottavasti ei tule maksua.

        Tänään 12. 8. tuli puhelimeeni huijaussoitto, johon en vastannut. Numero on 393193260019. Viittaisi Italiaan ( 39) ja (3) saattaisi olla kaupunkinumero.


      • Voi jessus teitä pässejä
        Kokenut.! kirjoitti:

        Matkoilla vastaaminenkin maksaa. On sitten vaikka Ruotsissa tai Thaimaassa. Luulisin, että maksaa myös meillä, jos otamme vastaan ulkomaan puhelun.

        "Luulisin, että maksaa myös meillä, jos otamme vastaan ulkomaan puhelun."

        No luule sinä vaan. Luulo ei kuitenkaan ole tiedon väärti.

        MIHINKÄÄN puheluun vastaaminen ei maksa, jos vastaat Suomessa puhelimeen jossa on suomalainen liittymä ja joka on suomalaisessa verkossa. Tämä on täysin yksiselitteistä, ei mitään poikkeuksia. Tuli se puhelu sitten aivan mistä hyvänsä, vaikka pimeimmästä Afrikasta ja kestää vaikka tunteja. Ei maksa sinulle mitään.

        "Matkoilla vastaaminenkin maksaa. On sitten vaikka Ruotsissa tai Thaimaassa."

        No niinpä todellakin maksaa. Ja tämä liittyy asiaan miten???


      • El Stupido
        En vastannut kirjoitti:

        Tänään 12. 8. tuli puhelimeeni huijaussoitto, johon en vastannut. Numero on 393193260019. Viittaisi Italiaan ( 39) ja (3) saattaisi olla kaupunkinumero.

        Tänään tuli minulle myös puhelu 393193260010, nopeaan katoin vain että 019-suunta suomessa...
        Soitin sitten takaisin ja sekunnin odotusmusiikin jälkeen engalannin kielelle jotain mainosta deitti linjoista --> äkkiä linja poikki ja nyt jännityksellä odotellaan seuraavaa laskua...

        Onko teille tullut minkalaisia hintoja näistä soitetuista puheluista??


      • elä soita takas
        El Stupido kirjoitti:

        Tänään tuli minulle myös puhelu 393193260010, nopeaan katoin vain että 019-suunta suomessa...
        Soitin sitten takaisin ja sekunnin odotusmusiikin jälkeen engalannin kielelle jotain mainosta deitti linjoista --> äkkiä linja poikki ja nyt jännityksellä odotellaan seuraavaa laskua...

        Onko teille tullut minkalaisia hintoja näistä soitetuista puheluista??

        tänään yöllä 0.19 just ku sänkyyn pääsin san marinon suunnasta ja piipitti vaan ku vastasin, en soita koskaan tollasiin takas, mutta varoituksena muillekkin. tuo san marinon suunta 378 ei ihan heti ees hoksaa että ei suomen suunta ku niin samankaltainen 358 siis suomi.


      • Älä koskaan soita takaisin
        elä soita takas kirjoitti:

        tänään yöllä 0.19 just ku sänkyyn pääsin san marinon suunnasta ja piipitti vaan ku vastasin, en soita koskaan tollasiin takas, mutta varoituksena muillekkin. tuo san marinon suunta 378 ei ihan heti ees hoksaa että ei suomen suunta ku niin samankaltainen 358 siis suomi.

        Tänään 2.10.2009 klo 11:31 huijauspuhelu San Marinosta nro: 378 773 10701. Hälytti kauan, vastasin, samantie sain punaistaluuria.


      • hökelö
        Älä koskaan soita takaisin kirjoitti:

        Tänään 2.10.2009 klo 11:31 huijauspuhelu San Marinosta nro: 378 773 10701. Hälytti kauan, vastasin, samantie sain punaistaluuria.

        1.10.2009 klo 20.23 tuli puhelu numerosta 37877310704. En ehtiny vastaamaan ja ajattelematta asiaa sen kummemmin soitin takaisin, mutta sinne ei saanu yhteyttä. vasta tännään katoin tarkemmin numeroa ja huomasin, ettei tuo suomesta ollutkaan, vaan sieltä San Marinosta.


      • mc
        hökelö kirjoitti:

        1.10.2009 klo 20.23 tuli puhelu numerosta 37877310704. En ehtiny vastaamaan ja ajattelematta asiaa sen kummemmin soitin takaisin, mutta sinne ei saanu yhteyttä. vasta tännään katoin tarkemmin numeroa ja huomasin, ettei tuo suomesta ollutkaan, vaan sieltä San Marinosta.

        Siis tuo hommahan menee niin että puhelin soi vain sangen lyhyen aikaa. Jos luuri ei ole kädessä niin et ehdi vastaamaan. Sitten -varsinkin jos saat normaalistikin ulkomailta puheluita- soitat takaisin kysyäksesi asiaa niin automaattisesti laskuun ropsahtaa 50-100euroa lisää. Tiedustelin asiaa operaattorilta eikä voida kuulemma asialle yhtään mitään. Ainoa mitä voit tehdä on ottaa saldotiedustelun. Onneksi itselläni kyseessä ei ollut huijaus vaan kyseessä oli oikea henkilö joka oli vain tuolloin soittanut vieraasta numerosta. Hetken olin kyllä jo lähes siinä uskossa että huijatuksi tultiin. Onneksi kuitenkaan ei...


    • Hyvää uutta vuotta

      Mulle on tullut viime aikoina useita soittoja numeroista 79218627369 ja 78136940742. En ole vastannut mutta antanut soida. Nyt alkaa mennä hermot ja äsken kun toinen noista soitti niin painoin vaan punaista luuria. Saas nähdä soittavatko vielä...

    • salainen numero

      Voisikos puhelinnumeroon pistää automaatin joka tuuttaa odotusääntä. Siis puheluun vastataan mutta siellä sitten tallenne tuuttaisi sitä "odotappa kunhan vastataan" -piipitystä. Ja laskua kertyisi huomaamatta :). Tässäpä lisää rahankerjuukeinoja noille terroristeille vatikaanissa yms.

    • mitäs ihmettä!?

      mulle soiteltiin ihan justiinsa tänään 5.12. klo. 14.31 023130000 numerosta. katoin vaan että mikäs huijari se siellä ja painoin punaista luuria. sitten aloin ihmetellä asiaa ja tulin tänne lueskelemaan huijaus soitoista . mikäs se tuomonen suuntanumero on?? alkaa 0:lalla!!? etiskelin netistä vähän aikaa mutta en löytäny yhtäkään maata koko pallolta jonka numero alkais 0:lalla!

      • Turkku

        Eikös se 02 ole Turun suunta. Mulle tuli 44 suuntainen puhelu enkä soittanut takaisin.


      • Anonyymi

        voi idiootti.


    • Sasu___

      02 on Turun suuntanumero :'D Ja tuo kuullostaa mun mielestä vielä Turun Yliopistollisen keskussairaalan numerolta. Että ei ole tainnut olla mikään huijauspuhelu tuolloin vaan on ihan asiasta soiteltu...

      Tässä linkki Wikipedian suuntanumerosivulle (pääset tarkistamaan asian): http://fi.wikipedia.org/wiki/Suuntanumero

      Nopeasti tarkistettuna numeroksi paljastui kuin paljastuikin TYKSin numero.

    • Tarkkana

      12.9. tuli puhelu numerosta 03586302131978, jossa englantia puhuva mies kertoi jostain sijoitustouhusta ja kyseli olisiko minulla rahaa vaikkapa 10 000 euroa sijoittaa johonkin, mistä en ymmärtänyt mitään. Kysymyksiä olisi sadellut ilmeisesti enemmänkin, mutta eipä ollut rahoja joten tyyppi sulki puhelimen. Soitin myöhemmin tuohon numeroon, mutta operaattorin miesääni kertoi, että numero ei ole käytössä. Eikö tuo 0358 ( 358) ole Suomen suuntanumero ja jatko 06 on Vaasan alueen suuntanumero.

    • Huijareitako?

      Mulla tulee jatkuvasti soittoja hieman eri numeroista. Aluksi muutamaan olen vastannut ja joku miesääni puhuu huonoa englantia tai huonoa suomea tai ei mitään. Olen lyönyt heti luurin kiinni, enkä soittanut mihinkään takaisin. Vaihdan kohta numeroni, jos ei homma ala loppumaan. Tässä numeroita: 44 7806 892684, 372 5300 1045, 7 (921) 937-98-36

    • Varokaa...

      Puhelu numerosta 358444347344.
      Ei hälyttänyt, vaikka puhelin oli vieressä. Vain vastaamaton puhelu.

    • Aimääturustvai?

      44 tuli soitto ja heti lyötii luurii ku vastasin. Ei taatusti ole TYKSin numero, niinku joku ylempää väittää. Ellei siel oo ruvettu harrastaa pilasoittoja :p ei ollu eka kerta ku tosta mumerosta soitettii.

    • Algerian konttori

      Mulle soittaa joku koko ajan Algeriasta ja lyö luurin kiinni jos ehdin vastata.

      Ainakin puhelimeen ladattavassa Avast! Tietoturvaohjelmassa on SMS ja Call-filtteri, jossa voi laittaa numeroita kieltolistalle.
      Vastaava taitaa löytyä puhelimesta itsestäänkin, mutta itse käytin Avastia.
      Eipä häiriköi enää...

    • jaakkome3

      Mulle tuli puhelu UK:sta numerosta 4420235169. Kuulemma oli joku "savile institute" firmasta ja teki jotain markkinatutkimusta. Kyseli työhistoriaa ja työtehtäviä, sekä omia sijoitustottumuksia. Meni harmiksi vähän ohi kun en osannut ollenkaan varautua, että joku soittaa tuollaisesta asiasta. Jälkeenpäin jäi asia vaivaamaan. Mitään sellaista tietoa (luottokorttitiedot ym ym. en tietenkään antanut, jolla olisi voinut laskua laittaa tulemaan aiheetta.

      Onko kukaan ollut tekemisissä samaisen firman kanssa ja mikä sen tarkoitusperä oikein on. Soittavat vissiin vielä uudestaan. Pitää sanoa, ettei kiinnosta mitään mitä yrittävät tuputtaa..

    • helppoa1

      Helppo homma.Minulla ohjelma joka estää kaikki ulkomailta tulevat puhelut sillä ei sieltä kukaan minulle soittele.

    • varuillaan on oltava

      Mulle tuli puhelu 4420235171 menin epähuomiossa vastaamaan, englanninkielellä ensin kysyttiin kuka on, sitten kerrottiin, että tekee jotain tutkimusta London school of economicsille ja voisinko vastata kysymyksiin tuli fiilis, että jotain hämärää on ja sanoin en ehdi samantien puhelu katkesi. Varmaan näitä samoja huijauksia, ehkä keskustelun aikana olisivat katkaisseet puhelun ajatuksella, että puhelun vastaanottaja soittaa takaisin tai jotain muuta. Tosi tarkkana pitää olla näitten puheluitten kanssa, varsinkin jos muutenkin on ulkomaanpuheluita.Pääsääntöisesti en kylläkään soita takaisin mihinkään paitsi tuttujen numeroihin, kyllä asiaa omaavat jättää viestin.

    • Forbidden calls

      Jos teillä on Lumia puhelimia,laittakaa ESTOLISTA toimintaan,ei tartte moisia puheluja kuunnella.

    • jtpp

      On se kun ei uskalla enää vastata puhelimeenkaan - miten voi olla mahdollista että noi huijjausmaksut joutuu vielä maksamaan, puhelinyhtiöt petoskavereita - "varastettuun tavaraan ryhtyminen" vai mikä se olikaan, eikö se ole suunnilleen sama asia kuin puhelinyhtiön laskuttama petoksella hankittu raha. Puhelinyhtiö "pesee" rahaa / toimii rikollisten kolehdin kerääjänä.. weird..

      tänään tuli puhelu 39 051 6782.... saattoihan se olla joku tuttukin Italiasta ja sehän tässä ottaakin päähän kun ei uskalla soittaa takaisin..

    • In cognito cognac

      Olen noista usein saanut laskuja ja karhukirjeitä. En ole ikinä maksanut mitään enkä reagoinut muutenkaan heidän laskuihinsa. Ei ole muutamien jatkoyritysten jälkeen koskaan kuulunut mitään. Suosittelen täydellistä ignoreerausta.

    • Taavettis

      Jos on elisan liittymä niin sinulle ehdotetaan elisan turvapakettia niin minusta siinä on hyvä puoli se että siinä voi estää puheluita esim jos olet kyllästynyt jatkuvaan myyjää tai johonki nii sieltä voit estää numeron minulla itelläni on selläinen!

    • Kaiheinis

      Sain puhelun äsken numerosta 442079460893.Kysyttiin Englanniksi olenko Kai Heinonen? Vastasin YES ennen kuin tajusin ettei niin olisi saanut vastata loput sanani sitten olikin nou nou nou.Tässä nyt saa jännittää mitä olen tilannut ja millainen lasku tulee??

      • 167-176

        Sain äsken puhelun numerosta 442079460872
        Kun alkoi tulla englanninkielistä puhetta niin sulin puhelun sanomatta sanaakaan kun muistin nuo jutut huijjauksista.
        Numeroni on slainen mutta annoin sen eräälle verkkoaupalle kun tilasin sieltä aamulla "hilavitkuttajan", outo yhteensattuma.


    • Sitkeitä

      Mulle on yritetty soittaa jo yli vuoden päivät aina silloin tällöin enempi tai vähempi sitkeästi.. käytän "Safest call blocker" asia ja toimii erinomaisesti. Aina jos numero josta soitetaan on hieman eri se pitää lisätä listaan, ja lista on pitkä.. "huijarit ...35" ..
      Vastata ei kannata koskaan jos etunimet on jotain muuta kuin 358... eli suomen suunta.
      Nyt on tullut Briteissä ja Irlannista.

      • kapula

        täytyy laittaa maksullisiksi ulkomailta tulevat puhelut 10€ puhelu eiköhän puhelut lopu


    • Anonyymi

      Sanna Marinista ei tuohon aikaan kukaan ollut kuullut halaistua sanaakaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2072
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1481
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      23
      1462
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1387
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe