Jos sanatarkasti asia otetaan niin vl:t tarkoittavat tuossa lauseessa "uskolla" erisnimeä, koska eivät kerro mihin usko kiellettiin.
Kielsi uskon, mihin?
Uskon kieltäminen, kertokaa jo
12
625
Vastaukset
- Nestori Rämä
on luvattomia omia ajatuksia. Siis kieltäytyy uskomasta, me yksin oppiin ja yleensä lestadiolaiseen Epä-Raamatullsieen harhaan, henkilö on silloin EPÄUSKOINEN LESTADIOLAUUTEEN, tämä epäusko
lestadiolaisuuteen ei kadota ihmistä.Vaan siitä voi pelastua todelliseen Jumalan lapseuteen.Tuota se käytännössä tarkoittaa.
En usko yhdenkään vl-uskon kieltäneen (Paitsi Teuvo), menettäneen uskoaan Jeesukseen ja lunastustyöhönsä. Ilmoittautukaa, jos niitä kieltäneitäkin on.- täten rehellisen
Devoit kirjoitti:
Tuota se käytännössä tarkoittaa.
En usko yhdenkään vl-uskon kieltäneen (Paitsi Teuvo), menettäneen uskoaan Jeesukseen ja lunastustyöhönsä. Ilmoittautukaa, jos niitä kieltäneitäkin on.ystäväni Metaskeeman, joka jälkikäteen varmaan oikeaksi todistaa täydellistäkin täydellisimmän ateisminsa. Metaskeema on SRK:n diplomityö ja väitöskirja!
- kieltäminen
Vl-sanaparsi on "aljetussa uskossa". Googlaapa sanalla "aljetussa".
Itse kielsin vuosia sitten uskon. Olen nyt tuuliajoilla, kodittomana vai, miten sen ilmaisisi.
"Niin Jeesus sanoi hänelle: 'Ketuilla on luolat ja taivaan linnuilla pesät, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin hän päänsä kallistaisi"""Itse kielsin vuosia sitten uskon. Olen nyt tuuliajoilla, kodittomana vai, miten sen ilmaisisi.""
KERRO JO VIIMEIN
Mihin kielsit uskosi?
Sitä en epäile hetkeäkään, että tuuliajolla olet.- seuroissa
Devoit kirjoitti:
""Itse kielsin vuosia sitten uskon. Olen nyt tuuliajoilla, kodittomana vai, miten sen ilmaisisi.""
KERRO JO VIIMEIN
Mihin kielsit uskosi?
Sitä en epäile hetkeäkään, että tuuliajolla olet.kieltäydyin sanomasta "Jumalan Terve". Sitten kysyttiin uskomiseni perään. Voi, "pitäsisi laittaa synti pois" ennen kuin sielunvihollinen vie lopullisen voiton, sanottiin. Vähän sama asia kuin kirkosta eroaminen mun mielestä. Siitäkin olen eronnut tai sen "kieltänyt".
Uskon kyllä, että Jeesuksella oli totuuden avaimet mutta en usko kirkon opetuksiin. seuroissa kirjoitti:
kieltäydyin sanomasta "Jumalan Terve". Sitten kysyttiin uskomiseni perään. Voi, "pitäsisi laittaa synti pois" ennen kuin sielunvihollinen vie lopullisen voiton, sanottiin. Vähän sama asia kuin kirkosta eroaminen mun mielestä. Siitäkin olen eronnut tai sen "kieltänyt".
Uskon kyllä, että Jeesuksella oli totuuden avaimet mutta en usko kirkon opetuksiin.Jeesuksella on, ei oli, avaimet.
Eihän mikään estä sinua uskomasta, että Jeesus kuoli puolestasi, että saisit elää?
>> Kielsi uskon, mihin?
Vl-uskon ollessa kyseessä, niin se usko kohdistuu ensisijaisesti seurakuntaan / oppiin Jumalan valtakunnasta vain vl-käsityksen omaavien kesken.
Vanha avaukseni aiheesta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000019292312#22000000019292312
Ja sitten gallup vl-käsityksestä:
"Jos samalla paikkakunnalla on kaksi uskovaisten joukkoa, niin ainoastaan toisessa niistä voi olla elävää uskoa ja mahdollisuus pelastua"
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000019319868#22000000019319868
Eiköhän noista selviä, että vl-uskonkäsitys on uskoa ennenkaikkea vain ja ainoastaan omaa joukkoa kohtaan. Surullista, mutta totta; Jeesuksella ei ole sijaa vl-liikkeessä. Jeesus "ylennetään" ainoastaan vl-ihmisten kautta toimivaksi voimaksi - ei aktiiviseksi toimijaksi.Harmi, että tuhti tietopakettisi saa poistattajat liikkeelle. Pysyisipä kauan tämä aloitus, että mahdollisimman moni ehtisi perehtyä asiaan.
""Jeesus "ylennetään" ainoastaan vl-ihmisten kautta toimivaksi voimaksi - ei aktiiviseksi toimijaksi.""
Ihmeellistä miten noin selvää asiaa eivät voi nähdä.
Raamatussa piti olla kohta suomuksista silmillä, jotka Jumala asettaa, siitä kait on kysymys?
Löydätkö sinä sen kohdan? Jostain syystä en hakurobotilla löydä sitä.- Moikka, Admata!
Devoit kirjoitti:
Harmi, että tuhti tietopakettisi saa poistattajat liikkeelle. Pysyisipä kauan tämä aloitus, että mahdollisimman moni ehtisi perehtyä asiaan.
""Jeesus "ylennetään" ainoastaan vl-ihmisten kautta toimivaksi voimaksi - ei aktiiviseksi toimijaksi.""
Ihmeellistä miten noin selvää asiaa eivät voi nähdä.
Raamatussa piti olla kohta suomuksista silmillä, jotka Jumala asettaa, siitä kait on kysymys?
Löydätkö sinä sen kohdan? Jostain syystä en hakurobotilla löydä sitä.Jumalan Chattiterve!
"Harmi, että tuhti tietopakettisi saa poistattajat liikkeelle."
Hyvinhän nuo olivat säilyneet vuodesta 2006 ja päällisin puolin vilkaistessa mukana oli koko nettiseurakunta rakasta rehellistä ystäväämme Metaskeemaa myöten. Tallensin linkkien sisällön varmuuden välttämiseksi koneellenikin. Näin pääsen tutustumaan myös lähemmin seurakuntaveljeen Herran armosta Admataan, jota erheydyin nimen perusteella ensin naiseksi luulemaan. Tutkistellaan!
- mestarinaan!
Jos "kieltää uskonsa", kieltäytyy ottamasta vastaan kieltoja ja käskyjä SRK:lta.
- pläääh
Tiedätkö mitä Devoit?Uskikset on nyt minulle,hyvin,hyvin,hyvin vihaisia!Palstalla on siitä viitteitä,pelottelevat.Jos joku ärhäkkä uskistuttavani lukee tämän tekstini,sanon että mulle on yks hailee mitä minusta ajattelette.Nih!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774502Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112473- 1721655
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2441508- 1241400
- 1221307
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721229Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik91221- 761212
- 35976