Onko ahvenanmaalla

Lidiä sdoindlan k kauppaa

kun se näköjään puuttuu kaikista n;s R,alueista se kun vääristää monopoolia siis luo kilpailua.

6

2536

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juuri oli paikallislehdessä juttu, että Lidl suunnittelee tuloa Ahvenanmaalle.

      • Miina ja Suoma

        Mitä ilmeisemmin Lidl tulee ruotsista, eihän suomesta saa mitään perustaa ahvenanmaalle.
        Ahvenanmaa suosii ruotsalaista ja ruotsalaiset saavat kyllä perustaa virmojaan sinne.
        Mikä mätä paikka ja kehuvat vielä olevansa suomalaisia hävetkää senkin lierot!


      • Miina ja Suoma kirjoitti:

        Mitä ilmeisemmin Lidl tulee ruotsista, eihän suomesta saa mitään perustaa ahvenanmaalle.
        Ahvenanmaa suosii ruotsalaista ja ruotsalaiset saavat kyllä perustaa virmojaan sinne.
        Mikä mätä paikka ja kehuvat vielä olevansa suomalaisia hävetkää senkin lierot!

        No Suomen Lidlin johtaja täällä on käynyt, eli kyllä se Suomesta näyttää tulevan. Ruotsalaiset saavat perustaa tänne firmojaan aivan samoin perustein kuin suomalaiset.
        Ahvenanmaa on hyvä paikka eikä meillä ole mitään hävettävää.


      • Suoma ja Miina
        ahvennainen kirjoitti:

        No Suomen Lidlin johtaja täällä on käynyt, eli kyllä se Suomesta näyttää tulevan. Ruotsalaiset saavat perustaa tänne firmojaan aivan samoin perustein kuin suomalaiset.
        Ahvenanmaa on hyvä paikka eikä meillä ole mitään hävettävää.

        Olemme käsittäneet niin, että kotipaikkaoikeus estää muualta tulevien perustaa yrityksiä Ahvenanmaalle.
        Jokin aika sitten Ahvenanmaalle perustettiin ruotsalainen El-Giganti liike ja meillä suomessahan on samoja liikkeitä.
        Onko ruotsalaisella jotain merkittäviä hintaeroja, että ahvenanmaalla suosittiin ruotsalaisia? Vai oliko kieli se mikä vaikutti?
        Suomessa pitäisi suosia suomalaista.


      • saksa että jos
        ahvennainen kirjoitti:

        No Suomen Lidlin johtaja täällä on käynyt, eli kyllä se Suomesta näyttää tulevan. Ruotsalaiset saavat perustaa tänne firmojaan aivan samoin perustein kuin suomalaiset.
        Ahvenanmaa on hyvä paikka eikä meillä ole mitään hävettävää.

        vaikka meikä perustais supi-suomalaisen kaupan vaikka marimekon en onnistuisi kun se ei onnistu mantereellakaan.


      • ASDG
        Suoma ja Miina kirjoitti:

        Olemme käsittäneet niin, että kotipaikkaoikeus estää muualta tulevien perustaa yrityksiä Ahvenanmaalle.
        Jokin aika sitten Ahvenanmaalle perustettiin ruotsalainen El-Giganti liike ja meillä suomessahan on samoja liikkeitä.
        Onko ruotsalaisella jotain merkittäviä hintaeroja, että ahvenanmaalla suosittiin ruotsalaisia? Vai oliko kieli se mikä vaikutti?
        Suomessa pitäisi suosia suomalaista.

        Ahvenanmaalaisten yhtiöiden osakkeita saa omistaa kuka tahansa mutta maakuntaan rekisteröityjen yhtiöiden hallitusten ennemmistöjen onolatava kotipaikkaoikeuden haltijoita.

        Mikäli liiketoimintaa haluaa harjoittaa maakunnassa ilman kotipaikkaoikeutta niin maakuntahallituksen lupaa tarvitaan. Lupia on myönnetty perusteluna mm että lisäämällä kilpailua paikalliset (tunnetusti korkeat) kuluttajahinnat eivät karkaa käsistä.

        Tästä johtuen ilmeisesti saksalaisomisteinen Lidl (tosin ilmeisesti Suomen tytäryhtiönsä kautta) on saanut kyseiset luvat. Gigantti/El_Giganten taas kuuluvat norjalaisomisteiseen Elkjöp konserniin.

        Sekä Gigantti että Lidl ovat tunnetusti edullisen hintatason liikkeitä jotka ovat myös tuoneet Suomeen tervettä ulkomaista kilpailua. Suuria kansainvälisiä suomalaisia kauppaketjuja ei juuri ole.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1043
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      103
      977
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      737
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      580
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe