Audi R8 V10 saa tupla-LEDit!.
Uutta tekniikkaa.
Superautot joutuvat mukaan ympäristötalkoisiin siinä missä me muutkin.Audin tuorein vihreä superautoharppaus on tarjota vakiovarusteena Audi R8 V10:een pelkästään LED-tekniikalla toteutetut ajovalot,(siis pitkät ajovalot myös).Kyseessä on (ensimmäinen automalli maailmassa,mihin kyseiset valaisimet saa)!.LED-ajovalot käyttävät vain neljänneksen energiaa verrattuna normaaleihin halogeeniajovaloihin.Ennusteet raapaista vielä puolet LED-valojen energiankäytöstä ovat Audin mielestä realistiset,ilman että valoteho kärsii.
(Autovalmistaja povaa 10 vuoden päästä teho-LED-valojen olevan nykyisiä xenon-valoja tehokkaammat!).
Pelkät LED-päivävalot laskevat Audin mukaan kulutusta perus-A4:ssa 0.2 litraa sadalle (:4g CO2/km).Se kuinka merkittävä hyöty uusista energiatehokkaista ajovaloista koituu V10-Audin kulutukselle,on marginaalinen,mutta jotain konkreettista hyötyä tästä on odotettavissa hybrideille ja etenkin sähköautoille.
Tulevaisuudessa,jos-ja-kun,suuri osa autokannasta etenee sähkön voimalla,on näistä energiapiheistä ajovaloista apua toimintasäteen pidentämiseen.
LÄHDE:Audi,Autoblog Green.
tuleeko LF-A saamaan myöskin tupla-LED -lamput?:
6
697
Vastaukset
- vihreä superauto
Lähde tosiaan on Audin mainosmateriaali. Sikäli sujuvasti suoranainen valehtelu näyttää sujuvan. Todellisuudessahan Ledein toteutettuja ajovaloja (pitkät ja lyhyet) löytyy esim. Cadillac Escalade Sport-mallista.
Audi on pahasti jälkijunassa tässäkin asiassa. Ei ole nahkapöksyjen kieroudella ja kavaluudella mitään rajaa!- Jukk
Pikkuisen hämärämmillä ledvaloilla voi poikaporukka liukua huomaamatta pois liikenteen häikäisevistä valoista yhteistä onneaan etsimään... Audeilla ajaa oikeasti vain blondit ja h..tit.
- Spider.
Jukk kirjoitti:
Pikkuisen hämärämmillä ledvaloilla voi poikaporukka liukua huomaamatta pois liikenteen häikäisevistä valoista yhteistä onneaan etsimään... Audeilla ajaa oikeasti vain blondit ja h..tit.
http://www.motorauthority.com/blog/1034635_report-ferrari-458-italia-spider-confirmed
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit956101KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495535Huono päivä
Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja222757Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522629Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521032015Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071758- 1141621
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro181583seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen
Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa1241484Olen ihmetellyt yhtä asiaa
Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm1361459