Aina kun puhutaan siitä, että mitkä ovat ihmisten unelma-autoja, niin aina heitetään kommentteja että tietysti mersu, bemari tai audi tms.
Noissa ei ole mielestäni mitään persoonallisuutta enään. Mersuja on joka taksitolppa täynnä, ja audeja sekä bemareita näkee niin paljon, että niihin ei kiinnitä mitään huomiota. Lexukset pistävät sen sijaan aina silmään koska ovat harvinaisia, sekä tyylikkäitä.
Lexus on todistetusti luotettavin, arvonsa parhaiten säilyttävä, sillä on tyytyväisimmät asiakkaat, se teknisesti erittäin edistyksellinen, Se on kaikin puolin erittäin laadukas auto ja merkkien merkki 2008, voi olla tänäkin vuonna?
TM:n parivertailussa ls600h vs Mb s-sarjalainen, lexus hakkasi mersun lähes joka osiossa. Lopputoteamuksena oli, että lexus on askeleen kehittyneempi teknisesti. Lexuksessa oli kaikki vakiona, mikä mersuun pitää erikseen tilata, ja silti lexus oli edullisempi. Jos kadulla tehtäisiin galluppia, siitä kumman kadunmies ottaisi, niin luultavasti 90% ottaisi mersun, koska onhan se sentään mersu
Itse ottaisin ehdottomasti ls600h:n. Se on persoonallisempi, kehittyneempi ja oletettavasti laadukkaampi kuin mersu. Se Tarjoaa paljon enemmän vastinetta rahalle kuin mersu.
Amerikkalaiset tuntuvatkin ymmärtäneen lexuksen ylivoimaisuuden monella osa-alueella, sillä siellähän se on myydyin ns.premium-merkki.
Lexukselta puuttuu Euroopassa perinteet, ja se varmasti osaltaan vaikuttaa myyntiin. Ihmistä, joka ei tiedä autoista mitään, niin varmasti mersu, bemari tai audi säväyttävät enemmän kuin lexus, koska se on kuitenkin vieläkin huomattavasti tuntemattomampi merkki noihin ed.mainittuihin verrattuna.
Miksi
20
885
Vastaukset
- keissä ei ole
niin paljon Toyotia.
Ja siellä Toyotakin on sentään ulkomainen, vähän
eksoottinen merkki.
Täällä kadut pursuavat Corollaa ja Avensista.
Ja kun kuitenkin Lexus on Toyota vaikka voissa
paistaisi, niin paljon rahaa autoon laittaviin
se ei oikein saa kunnon kiksejä.- onhan
Skodakin sama kuin audi vaikka voissa paistaisi?
- se taas äänessä?
Haloo. Vaikka miten vakuutteliset, niin tojota mikä tojota.
Ohutpeltinen, ruostuva rämisijä.
Okei, isoimmat lexukset on ihan skodasuper-tasoisia esityksiä, mutta se ei ole paljon sekään vielä.
Paas linkittäin muutama tojotan sponssaama lexus-tutkimus usasta, niin helpottaa sua kuin aspiriini vähän aikaa.- taas liikkeellä
Mutta kun se ei ole tietääkseni sen ohuempipeltinen kuin muutkaan autot, eikä se rämise, eikä ruostu keskivertoa huonommin. Oletko nähnyt ruosteista lexusta? Onko sinulla tutkimustietoa lexuksen peltien paksuudesta? Faktaa??? linkkejä?? Jos ls600h hakkaa mersun s-sarjan, niin silloinhan kannaattaa ostaa se superbi, koska tuolla logiikalla sekin pieksee mersun, ja onhan se suberppi sentään vain viidesosa mersun hinnasta.
En tiedä olitko nyt vakavissasi, mutta jos olit niin ei jumankauta...
Ja tuon sinunkin logiikkasi mukaan eli "tojota mikä tojota", niin audistakin voi sanoa skoda mikä skoda. - vertailu kahdesta
taas liikkeellä kirjoitti:
Mutta kun se ei ole tietääkseni sen ohuempipeltinen kuin muutkaan autot, eikä se rämise, eikä ruostu keskivertoa huonommin. Oletko nähnyt ruosteista lexusta? Onko sinulla tutkimustietoa lexuksen peltien paksuudesta? Faktaa??? linkkejä?? Jos ls600h hakkaa mersun s-sarjan, niin silloinhan kannaattaa ostaa se superbi, koska tuolla logiikalla sekin pieksee mersun, ja onhan se suberppi sentään vain viidesosa mersun hinnasta.
En tiedä olitko nyt vakavissasi, mutta jos olit niin ei jumankauta...
Ja tuon sinunkin logiikkasi mukaan eli "tojota mikä tojota", niin audistakin voi sanoa skoda mikä skoda.parista
-Audi Skoda
-Toyota Lexus
Ontuu historiallista syistä jota vaikuttavat mielikuviin automerkeistä ihan eri tavalla.
Toyota alkoi tehdä huippumallistaan Lexusta.
Wolkswagen osti muutama vuosi sitten Skodan
tehtaat mutta jo paljon sitä ennen valmisti Audia.
Noilla pareilla on siis ihan erilainen
historisa ja "sukulaisuussuhde" ja tottahan
ihmiset sen tietävät. - kyllä..
vertailu kahdesta kirjoitti:
parista
-Audi Skoda
-Toyota Lexus
Ontuu historiallista syistä jota vaikuttavat mielikuviin automerkeistä ihan eri tavalla.
Toyota alkoi tehdä huippumallistaan Lexusta.
Wolkswagen osti muutama vuosi sitten Skodan
tehtaat mutta jo paljon sitä ennen valmisti Audia.
Noilla pareilla on siis ihan erilainen
historisa ja "sukulaisuussuhde" ja tottahan
ihmiset sen tietävät.Mielikuvat ja perinteet ovat merkeillä lähtökohtaisesti erilaiset. Nämä perinteiset mielikuvat säilyvät ihmisillä pitkään, vaikka skoda on nykyään hyvä auto, ja sillä on paljon yhteistä audin kanssa.
Nykyään kuitenkin VAG-konsernin sisällä käytetään paljon samoja osia kuten moottoreita, vaihteistoja, sisustuselementtäjä ja alustan ratkaisuja useissa konsernin merkeissä. Lexuksessa ja toyotassa ei ole mahdollista käyttää samoja osia niin paljon, koska autot ovat lähtökohtaisesti täysin erilaisia.
Lexus on takavetoinen kallis luxusauto, ja toyota etuvetoinen halvempi "massakulkine". Laadukas sellainen tosin. Täysin erilaisen rakenneratkaisun takia, lexuksen ja toyotan yhteiset osat rajoittuvat ainakin Euroopassa tällä hetkellä yhteen dieselmoottoriin, ja joihinkin sisustuselementteihin. Lexuksen moottoreita ja vaihteistoja ei löydy ainakaan euroopan toyotista. Takavedon takia myöskään alustassa ei ole yhteistä etuvetoisen toyotan kanssa. Lexuksen sisustassa materiaalit ovat kuitenkin yleisesti ottaen asteen laadukkaamman tuntuisa kuin toyotassa. Näin tietysti kuuluukin olla.
Näinollen sanoisinkin, että toyota on huomattavasti kauempana lexuksesta, kuin audi on skodasta. - on tässä:
kyllä.. kirjoitti:
Mielikuvat ja perinteet ovat merkeillä lähtökohtaisesti erilaiset. Nämä perinteiset mielikuvat säilyvät ihmisillä pitkään, vaikka skoda on nykyään hyvä auto, ja sillä on paljon yhteistä audin kanssa.
Nykyään kuitenkin VAG-konsernin sisällä käytetään paljon samoja osia kuten moottoreita, vaihteistoja, sisustuselementtäjä ja alustan ratkaisuja useissa konsernin merkeissä. Lexuksessa ja toyotassa ei ole mahdollista käyttää samoja osia niin paljon, koska autot ovat lähtökohtaisesti täysin erilaisia.
Lexus on takavetoinen kallis luxusauto, ja toyota etuvetoinen halvempi "massakulkine". Laadukas sellainen tosin. Täysin erilaisen rakenneratkaisun takia, lexuksen ja toyotan yhteiset osat rajoittuvat ainakin Euroopassa tällä hetkellä yhteen dieselmoottoriin, ja joihinkin sisustuselementteihin. Lexuksen moottoreita ja vaihteistoja ei löydy ainakaan euroopan toyotista. Takavedon takia myöskään alustassa ei ole yhteistä etuvetoisen toyotan kanssa. Lexuksen sisustassa materiaalit ovat kuitenkin yleisesti ottaen asteen laadukkaamman tuntuisa kuin toyotassa. Näin tietysti kuuluukin olla.
Näinollen sanoisinkin, että toyota on huomattavasti kauempana lexuksesta, kuin audi on skodasta.ihan sama mitä toyota tekee, sillä kaikki tietää toyoyan olevan halpa, tuotantotehokas, japsifirma.
Vaikka kakkakokkareita valmistava sontafirma oy tekisi luxuskermakakkuja, niin ne on silti sontafirman tekeleitä. Ja kakkakokkareita, joskin hieman kalliimpia.
- REKISEPPÄ
Lexus ei myy koska,koska se on vielä ylihinnoiteltumpi kuin kaikki muut Audit,Pyyttonit?,Mazdat,Mzut muistakaa kaikki väilkädet,ne ovat aina nii ahneita että että myyn tyrehtyy siihen kuin hinta ilmestyy lasiin.
- ei myy
koska se ei todellakaan ole tyylikäs. Sen ulkonäkö ei poikkea halvoista korealaisista juurikaan
Jotka ostavat näitä kalliimpia Audeja, Bemareita ja Mersuja eivät katso luotettavuustilastoja. Tai ne eivät ainakaan merkitse valinnan suhteen mitään. Sitäpaitsi viimeisimmän tutkimuksen mukaan Lexus oli vasta 8. luotettavin.
Tällaiset Merkkien merkki -tutkimukset ovat lähinnä pikkupoikia varten.
Lexus on todellakin ohutpeltinen ja herkästi ruostuva auto kuten joku oli tuolla todennutkin. Lexuksessa on halpisleima.
Lähes aina Lexus häviää vertailuissa saksalaisille. Ominaisuudet ovat heikommat.
Autoista ymmärtävä ihminen ei edes harkitse Lexusta.- Teitä ihmiset
Niin. Sääli, että ihmiset ostavat auton sen takia vaan että naapuri tietää sen maksaneen paljon, ei sen takia että naapuri tietäisi sen olevan oikeasti hyvä/laadukas. Itse tyydyn "riisikippoon", koska se on oikeasti laadukas.
- laatuu
Teitä ihmiset kirjoitti:
Niin. Sääli, että ihmiset ostavat auton sen takia vaan että naapuri tietää sen maksaneen paljon, ei sen takia että naapuri tietäisi sen olevan oikeasti hyvä/laadukas. Itse tyydyn "riisikippoon", koska se on oikeasti laadukas.
halluu niin miksi ostaa lexus? halvempiakin varmasti löytyy... lexuxella ajelee sellaiset joilla ei varaa ostaa vahvalla imagolla olevaa saksalaista, joilla tehdä naapuri kateelliseksi. ja tuo lexus melko uusi merkki vaikka mb:n rinnalla ei tule saavuttamaan ikinä yhtä vahvaa brändiä, mitä mb ja bmw.
- takuulla
Teitä ihmiset kirjoitti:
Niin. Sääli, että ihmiset ostavat auton sen takia vaan että naapuri tietää sen maksaneen paljon, ei sen takia että naapuri tietäisi sen olevan oikeasti hyvä/laadukas. Itse tyydyn "riisikippoon", koska se on oikeasti laadukas.
varmast fiksumpi ostos kuin joku ikivanha leksus.
Varusteiltaankin parempi. - laatua?
Teitä ihmiset kirjoitti:
Niin. Sääli, että ihmiset ostavat auton sen takia vaan että naapuri tietää sen maksaneen paljon, ei sen takia että naapuri tietäisi sen olevan oikeasti hyvä/laadukas. Itse tyydyn "riisikippoon", koska se on oikeasti laadukas.
Tuossa jonkun mainitsema KIA ceed on ruosteenestoltaan paljon parempi kuin Lexus.
Eivät ihmiset osta autoja naapureita varten vaan itselleen. Lexus ei kertakaikkiaan riitä niissä hintaluokissa vaikka halvempana voisi periaatteessa jotakin kiinnostaa.
Lexus on tehty Amerikan markkinoille ja siksi parannusta ei ole luvassa. Amerikkalaiset muuten luulevat Lexuksen olevan amerikkalainen auto. - se Lexus
laatua? kirjoitti:
Tuossa jonkun mainitsema KIA ceed on ruosteenestoltaan paljon parempi kuin Lexus.
Eivät ihmiset osta autoja naapureita varten vaan itselleen. Lexus ei kertakaikkiaan riitä niissä hintaluokissa vaikka halvempana voisi periaatteessa jotakin kiinnostaa.
Lexus on tehty Amerikan markkinoille ja siksi parannusta ei ole luvassa. Amerikkalaiset muuten luulevat Lexuksen olevan amerikkalainen auto.eroaa Toyotista aika paljon. Itse joskus asiaa tutkineena havaitsin, että jopa ovien saranat olivat täysin erilaiset, kuin missään Toyotassa. Minä olen automies. Ja olen todella kiinnostunut Lexuksesta. Ehkä eniten kiehtoo juuri merkin harvinaisuus. Ja ominaisuudetkin ovat täysin kohdallaan. Toivon, että Lexuksesta ei ikinä mitään massamerkkiä tulisikaan. Olisikohan jo Lexukseenkin tulossa kohta se disukka-automaatti..
- riittää
se Lexus kirjoitti:
eroaa Toyotista aika paljon. Itse joskus asiaa tutkineena havaitsin, että jopa ovien saranat olivat täysin erilaiset, kuin missään Toyotassa. Minä olen automies. Ja olen todella kiinnostunut Lexuksesta. Ehkä eniten kiehtoo juuri merkin harvinaisuus. Ja ominaisuudetkin ovat täysin kohdallaan. Toivon, että Lexuksesta ei ikinä mitään massamerkkiä tulisikaan. Olisikohan jo Lexukseenkin tulossa kohta se disukka-automaatti..
Lexuksessa. Tuulilasin käytetyn Lexuksen koeajossa todettiin Lexuksen ruosteeneston olevan retuperällä. Auto oli vain kolme vuotta vanha ja ruostetta löytyi rutkasti.
Onhan se Lexus parempi kuin Tojo muuta ruosteenesto ehkä Tojoakin heikompi.
- Caesar.
Jostakin ihmeen syystä tojon japsipaapat eivät millään ota ymmärtääkseen mielikuvamarkkinoinnin, imagon, muotoilun ym. pehmeän "hömpän" merkitystä tuotekuvan luomisessa. Ei pelkkä mekaaninen toimivuus enää mikään myyntivaltti ole, kuten vielä jossain 70-80 -luvuilla. Nykyään se toimivuus on perusvaatimus jokaiselle asiakkaalle, taustapeiliin katsovilla laatutilastoilla ei pahemmin erotu kilpailijoista.
Valitettavasti ko. merkinkin muotoilu on enemmän tai vähemmän peesaamista. Ei sillä konstein ykköseksi nousta. Peesaaja on aina perässä. Niinpä malleista puuttuu omaleimaisuus, sama muotokieli toistuu muodin mukana suurimmassa osassa markkinoiden massa-autoja. Ei IS:ää juuri M6:sta tai Avesta asiaan perehtymätön voi erottaa.- ei ymmärrä.
puhukaa Suomea,eikä mitään ..tun Hesa slangia!!.
- Marketingchef
Vaatimattoman näköinen ja Ladaan viittaama tunnus.
Siis aito itäuto. - Leksusgubbe
Marketingchef kirjoitti:
Vaatimattoman näköinen ja Ladaan viittaama tunnus.
Siis aito itäuto.On mukavaa huomata että näin moni kadehtii.
Valtava tarve kommentoida tuotetta johon ei itsellä ole varaa, harmittaahan se.
Ajakaa te pojat Skodilla vain :).
- seon.
Sanokaa mitä sanotte mutta lexus on aina ollut luotettava, laadukas ja kunnioitettava todellisen automiehen auto.
Ässä-mersu ostetaan sen takia että se on mersu...ja kallis sellainen...ja kaikki tietää sen.
Sitten tulee joku 700-sarjan bemu. Ei haluta sitä mitä kaikilla jo on eli sitä s-meseä. Halutaan kuitenkin että kaikki tietää auton olevan kallis. Samat varusteet ja ominaisuuden kuin monissa muissakin mutta siihen...hmmm...jonkin jatkeseen kaivataan todella kokoa...
A8: ajatellaan että se näyttää jonkun silmään hieman konservatiivisemmalta ja ei-niin-prameilevalta kulkupeliltä...haloo!! kaikki tietää että se maksaa tasan yhtä paljon kuin se naapurin mersukin. Taas siis jotain tarvetta jatkoon...
Merkkejä olisi useampiakin mutta ajatus lienee tulleen selväksi.
Lexus taas muista poiketen voi olla hieman tuntemattomampi auto. Ei sillä että se olisi mitenkään epäarvokkaan tai edes oudon näköinen. Sitä vain ei aina huomaa liikenteessä. Johtuen siitä että sitä on suomessa sen verran vähän ja toisaalta siitä että harvat sitä osaavat sieltä erottaa ihastellakseen. Mutta ne jotka sen ilokseen huomaavaat ja etenkin ne jotka lexuksella ajavat ovat niitä oikeita automiehiä. He tietävät että perinteiset toyotan "vain" laadukkaat osat eivät usein löydä tietään lexukseen vaan sitä varten valmistetaan niitä TODELLA laadukkaita osia.
On siis jonkinlainen onni että lexuksen luo on löytänyt vain harvat. Harvat jotka voi mielessään tai toistensa keskuudessaan naureskella hiljaa niille bemaristeille tai muille jotka luulevat tosissaan että maailman parhaat autot tulevat saksasta ja kaikki muu on roskaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40841