En ole missään tapauksessa tehnyt syntiä ikinä. En tunnusta synnin olemusta, koska synti on teidän uskovaisten keksintöä, kuten jumalanne ja joulupukkinne. Oikeaa moraalia ja etiikaa pyrin noudattamaan, mutta syntiä en ole tehnyt.
Minä en ole syntinen, H.H.
25
644
Vastaukset
- puusilima_
yksikään ateisti ei voi olla eikä voi tehdä syntiä, koska "synti" ei edes ole oikea sana. se ei tarkoita yhtään mitään ateistille.
hihhuleiden keskuudessa sana on sitten hyvin voimakas ja sitä käytetään lähimmäiseen uskontoveriin kun hänet halutaan tuomita helvettiin..sitä, että heidät mandaattinsa ei ole tuomita, vaan tuomiovalta heidän kontekstissaan kuuluu jumalalle.
- gyrus
Teotwawki kirjoitti:
sitä, että heidät mandaattinsa ei ole tuomita, vaan tuomiovalta heidän kontekstissaan kuuluu jumalalle.
onhan jumalalla kamalasti tuomitsemista, niin että hehän vain kuuliaisesti auttavat herraansa, että kaikki jutut ehtivät varmasti tulla tuomituiksi. Tälläkin hetkellä sinullakin varmaan pörrää päässä ajatuksia, joita uskovainen sormet syyhyten haluaisi päästä tuomitsemaan. Mutta sinähän et kerro niitä =D
gyrus kirjoitti:
onhan jumalalla kamalasti tuomitsemista, niin että hehän vain kuuliaisesti auttavat herraansa, että kaikki jutut ehtivät varmasti tulla tuomituiksi. Tälläkin hetkellä sinullakin varmaan pörrää päässä ajatuksia, joita uskovainen sormet syyhyten haluaisi päästä tuomitsemaan. Mutta sinähän et kerro niitä =D
aivan erityistä, mutta kuulet siitä ehkä vielä tänä iltana.:-)
- gyrus
Teotwawki kirjoitti:
aivan erityistä, mutta kuulet siitä ehkä vielä tänä iltana.:-)
ehkäpä se liittyy erääseen musiikkityyliin? =D
Hauskaa :) gyrus kirjoitti:
ehkäpä se liittyy erääseen musiikkityyliin? =D
Hauskaa :)mutta juttu on alkanut jo kehittyä. Odotan vielä muutamaa vastausta ja sitten annan linkin luettavaksi. Olen kyllä aika lurjus....:-D))))))))))
- Kadun-nainen
Tuota voisikin lainata automaattiseen puhelinvastaajaani: " En ole missään tapauksessa tehnyt syntiä ikinä."
No. Synnintunto ei herää kovin helposti. Ensin täytyy tuntea Rakkauden taso, Jumalan olemus ja absoluuttinen pyytettömyys. Vasta sitten ymmärrystä synnistä voi jotenkin koetella.
Jokainen ihminen on syntinen, hyvistä muistiin jäävistä teoista riippumatta.Teotwawki kirjoitti:
määritelmä asiasta. En katso sen koskevan itseäni.
että hänen luomansa Jumala tai synti eivät kosketa taikauskottomia sivullisia.
Nas.se kirjoitti:
että hänen luomansa Jumala tai synti eivät kosketa taikauskottomia sivullisia.
ole keksityy, jolla tämän niille selittäisi.
Ei sillä niinkään merkitystä mitä sanaa kukanenki käyttää; synti tai pahuus. Maanpäällä ei ole yhtäkään synnitöntä eli täydellistä ihmistä. Sitä et ole sinäkään Teotwawki.
pyrin elämään moraalisesti ja eettisesti niin hyvin, kuin mahdollista. Tässä pitäisi olla kaikki, joka liittyy siihen teidän uskovaisten käyttämään sanaan synti.
- nimi merkki
Eivät synti ja pahuus ole mitään synonyymejä.
Minä en ole paha ihminen, enkä ole eläissäni mitään parkkisakkoa pahempaa rikollisuutta tehnyt. Kuitenkin krisselit katsovat asiakseen väittää, että minä olisin täydellisen paha (eli siis syntinen) ihminen.
Ihmisiä ei laiteta vankiloihin siksi, että he ovat tehneet syntiä, vaan siksi että he ovat tehneet rikoksia ja pahaa. Jos synti ja paha olisivat synonyymejä, niin koko ihmiskunta pitäisi laittaa vankilaan.
Kaiken huippu on kuitenkin se, kun idiootit hihhulit väittävät että pikkulapsikin on paha (siis syntinen) koska hänelläkin on perisynti niskassaan. Viaton vuoden ikäinen lapsi on siis täydellisen paha? Onko mitään idioottimaisempaa koskaan kuultu.
Uskolla ja normaalilla terveellä järjellä ei tosiaankaan ole mitään tekemistä keskenään. Kiemurrelkaa te vain niissä luulotelluissa synneissänne, kun me normaalit hyvät ihmiset elämme täydellisen synnitöntä normaalia elämää. - synnin määritelmä
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000040981668
Jos kerran synti määritellään jumalan tahdon ja käskyjen vastaan rikkomiseksi, niin silloin synti olemassa vain jos jumalakin on olemassa.
Todista minulle että jumala on olemassa, niin sitten tulee samalla todistetuksi että syntiäkin on olemassa. Jos todistuksia ei näy eikä kuulu, niin turha jatkaa lässyttämistä olemattomista. Teotwawki kirjoitti:
pyrin elämään moraalisesti ja eettisesti niin hyvin, kuin mahdollista. Tässä pitäisi olla kaikki, joka liittyy siihen teidän uskovaisten käyttämään sanaan synti.
Hyvä on pyrkiä, niin pitäisi tehdä jokaisen ihmisen vakaamukseen katsomatta. Se vaan kun joka ainut ihminen on vajavainen ja epätäydellinen, silloin ei myöskään ole täydellisen moraalista ja eettistä ihmistä.
Me uskovaiset myös tiedetään, että ei uskovaisissakaan ole täysin synnitöntä (eettisesti ja moraalisesti täydellistä) ihmistä ja ymmärämme että omin avuin emme silloin pärjää tämän kysymyksen kanssa, siksipä tarvitsemme ja turvaamme ulkopuoliseen apuun,Jeesukseen.juhani1965 kirjoitti:
Hyvä on pyrkiä, niin pitäisi tehdä jokaisen ihmisen vakaamukseen katsomatta. Se vaan kun joka ainut ihminen on vajavainen ja epätäydellinen, silloin ei myöskään ole täydellisen moraalista ja eettistä ihmistä.
Me uskovaiset myös tiedetään, että ei uskovaisissakaan ole täysin synnitöntä (eettisesti ja moraalisesti täydellistä) ihmistä ja ymmärämme että omin avuin emme silloin pärjää tämän kysymyksen kanssa, siksipä tarvitsemme ja turvaamme ulkopuoliseen apuun,Jeesukseen.jesseen, enkä jumalaan, vaan pyydän anteeksi ihmiseltä, jota vastaan olen rikkonut.
nimi merkki kirjoitti:
Eivät synti ja pahuus ole mitään synonyymejä.
Minä en ole paha ihminen, enkä ole eläissäni mitään parkkisakkoa pahempaa rikollisuutta tehnyt. Kuitenkin krisselit katsovat asiakseen väittää, että minä olisin täydellisen paha (eli siis syntinen) ihminen.
Ihmisiä ei laiteta vankiloihin siksi, että he ovat tehneet syntiä, vaan siksi että he ovat tehneet rikoksia ja pahaa. Jos synti ja paha olisivat synonyymejä, niin koko ihmiskunta pitäisi laittaa vankilaan.
Kaiken huippu on kuitenkin se, kun idiootit hihhulit väittävät että pikkulapsikin on paha (siis syntinen) koska hänelläkin on perisynti niskassaan. Viaton vuoden ikäinen lapsi on siis täydellisen paha? Onko mitään idioottimaisempaa koskaan kuultu.
Uskolla ja normaalilla terveellä järjellä ei tosiaankaan ole mitään tekemistä keskenään. Kiemurrelkaa te vain niissä luulotelluissa synneissänne, kun me normaalit hyvät ihmiset elämme täydellisen synnitöntä normaalia elämää."Eivät synti ja pahuus ole mitään synonyymejä"
Kyllä ne voivat olla.
"Minä en ole paha ihminen, enkä ole eläissäni mitään parkkisakkoa pahempaa rikollisuutta tehnyt. Kuitenkin krisselit katsovat asiakseen väittää, että minä olisin täydellisen paha (eli siis syntinen) ihminen."
Unohdat nyt paljon asioita. Olet voinut käytöksellä aiheuttaa pahaa mieltä ihmisille, olet voinut tietoisesti jättää tekemättä jotai josta on seurannut ikävää,joka päivä tuhoat planettaa jolla asut,olet ajatellut pahoja..lista on melkeen loputon. Ihmiset usein ovat hyvin kapeakatseisia tässä asiassa, en ole tehnyt mitään julkirikoksia eli olen siivo ja "synnitön", voiko enempää pieleen mennä.
"Ihmisiä ei laiteta vankiloihin siksi, että he ovat tehneet syntiä, vaan siksi että he ovat tehneet rikoksia ja pahaa. Jos synti ja paha olisivat synonyymejä, niin koko ihmiskunta pitäisi laittaa vankilaan."
Niin minä näen että koko ihmiskunta on synnin vankilassa ennen kuin Jeesus vapauttaa heidät anteeksiantamukseen.
"Kaiken huippu on kuitenkin se, kun idiootit hihhulit väittävät että pikkulapsikin on paha (siis syntinen) koska hänelläkin on perisynti niskassaan. Viaton vuoden ikäinen lapsi on siis täydellisen paha? Onko mitään idioottimaisempaa koskaan kuultu."
Kummasti se vuoden ikäinenkin hivenen vartuttuaan on kykenevä jos jonkilaiseen ikävään ja pahaan eli kyllä se syntisyys siinä vauvassakin on jo valmiina.
" Uskolla ja normaalilla terveellä järjellä ei tosiaankaan ole mitään tekemistä keskenään. Kiemurrelkaa te vain niissä luulotelluissa synneissänne, kun me normaalit hyvät ihmiset elämme täydellisen synnitöntä normaalia elämää. "
Usko ei usein olekkaan järjellä selvitettävissä eihän se enää uskoa sen jälkeen olisikaan vaan järkeilyä ja kenen järkeilyä,vajavaisen ihmisen.
Ei meidän niissä tarvi kiemurella,kun pyrimme niistä eroon ja vaikka emme aina onnistu voimme pyytää anteeksi ja katua ja jatkaa matkaa iloisin mielin.
Niin, tuo on se luulo joka tulee aikanaan murenemaan. Jo se että korottaa itsensä hyvänä ihmisenä toisten yläpuolelle on minusta synti ja pahuus toisia ihmisiä kohtaan, suoranaista epätasa-arvoa. Mitenkähän epätasa-arvon tekeminen voi olla hyvyyttä? Kuten arvelinki olet sokea omalle pahuudellesi.synnin määritelmä kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000040981668
Jos kerran synti määritellään jumalan tahdon ja käskyjen vastaan rikkomiseksi, niin silloin synti olemassa vain jos jumalakin on olemassa.
Todista minulle että jumala on olemassa, niin sitten tulee samalla todistetuksi että syntiäkin on olemassa. Jos todistuksia ei näy eikä kuulu, niin turha jatkaa lässyttämistä olemattomista.Tarkoitinkin että se mitä uskovaiset sanovat synniksi, merkitsee ei-uskovalle pahuutta ja eettisesti ja moraalisesti väärin toimimista.
Sama asia, eri sanoin.Teotwawki kirjoitti:
jesseen, enkä jumalaan, vaan pyydän anteeksi ihmiseltä, jota vastaan olen rikkonut.
Niin minäkin teen, mutta silti se ei poista minun epätäydellisyyttä. Teen(kuten muutkin ihmiset) myös tietämättäni pahaa tai pahaa jota en voi pyytää anteeksi,josta "jään velkaa" ja sitä "velkaa" olen kykenemätön yksin maksamaan.
- Puke_Skywanker
juhani1965 kirjoitti:
Tarkoitinkin että se mitä uskovaiset sanovat synniksi, merkitsee ei-uskovalle pahuutta ja eettisesti ja moraalisesti väärin toimimista.
Sama asia, eri sanoin.mitä uskovainen sanoo synniksi ole ei-uskovalle pahuutta, eettisesti ja moraalisesti väärin toimimista.
- ei edes lähelle
juhani1965 kirjoitti:
Tarkoitinkin että se mitä uskovaiset sanovat synniksi, merkitsee ei-uskovalle pahuutta ja eettisesti ja moraalisesti väärin toimimista.
Sama asia, eri sanoin.Edelleenkin sotket (tahallasi) käsitteet ja yrität väittää olevaksi jotain sellaista, mikä on olemassa vain sinun mielikuvituksessasi.
Ja jolle ei ole olemassa mitään konkreettista vastinetta minun normaalissa tervejärkisessä elämässäni, johon ei sisälly minkäänlaista synnin murustakaan yhtään sen enempää kuin keijukaisiakaan tai vaaleanpunaisia lentäviä yksisarvisia.
Minä en riko olemattoman jumalan olemattomia kuvitteellisia käskyjä, joten en voi koskaan tehdä mitään syntiä yhtään sen enempää kuin voisin ratsastaa lentävällä vaalenpunaisella yksisarvisella.
Turha jankata tyhjää olemattomasta. - edelleen sama
juhani1965 kirjoitti:
"Eivät synti ja pahuus ole mitään synonyymejä"
Kyllä ne voivat olla.
"Minä en ole paha ihminen, enkä ole eläissäni mitään parkkisakkoa pahempaa rikollisuutta tehnyt. Kuitenkin krisselit katsovat asiakseen väittää, että minä olisin täydellisen paha (eli siis syntinen) ihminen."
Unohdat nyt paljon asioita. Olet voinut käytöksellä aiheuttaa pahaa mieltä ihmisille, olet voinut tietoisesti jättää tekemättä jotai josta on seurannut ikävää,joka päivä tuhoat planettaa jolla asut,olet ajatellut pahoja..lista on melkeen loputon. Ihmiset usein ovat hyvin kapeakatseisia tässä asiassa, en ole tehnyt mitään julkirikoksia eli olen siivo ja "synnitön", voiko enempää pieleen mennä.
"Ihmisiä ei laiteta vankiloihin siksi, että he ovat tehneet syntiä, vaan siksi että he ovat tehneet rikoksia ja pahaa. Jos synti ja paha olisivat synonyymejä, niin koko ihmiskunta pitäisi laittaa vankilaan."
Niin minä näen että koko ihmiskunta on synnin vankilassa ennen kuin Jeesus vapauttaa heidät anteeksiantamukseen.
"Kaiken huippu on kuitenkin se, kun idiootit hihhulit väittävät että pikkulapsikin on paha (siis syntinen) koska hänelläkin on perisynti niskassaan. Viaton vuoden ikäinen lapsi on siis täydellisen paha? Onko mitään idioottimaisempaa koskaan kuultu."
Kummasti se vuoden ikäinenkin hivenen vartuttuaan on kykenevä jos jonkilaiseen ikävään ja pahaan eli kyllä se syntisyys siinä vauvassakin on jo valmiina.
" Uskolla ja normaalilla terveellä järjellä ei tosiaankaan ole mitään tekemistä keskenään. Kiemurrelkaa te vain niissä luulotelluissa synneissänne, kun me normaalit hyvät ihmiset elämme täydellisen synnitöntä normaalia elämää. "
Usko ei usein olekkaan järjellä selvitettävissä eihän se enää uskoa sen jälkeen olisikaan vaan järkeilyä ja kenen järkeilyä,vajavaisen ihmisen.
Ei meidän niissä tarvi kiemurella,kun pyrimme niistä eroon ja vaikka emme aina onnistu voimme pyytää anteeksi ja katua ja jatkaa matkaa iloisin mielin.
Niin, tuo on se luulo joka tulee aikanaan murenemaan. Jo se että korottaa itsensä hyvänä ihmisenä toisten yläpuolelle on minusta synti ja pahuus toisia ihmisiä kohtaan, suoranaista epätasa-arvoa. Mitenkähän epätasa-arvon tekeminen voi olla hyvyyttä? Kuten arvelinki olet sokea omalle pahuudellesi.http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000012&posting=22000000040983724
Turha jankata tyhjästä ja olemattomasta, joka on olemassa vain sinun mielikuvituksessasi, eikä koske millään lailla minun normaalia elämääni, jossa ei ole keijukaisia eikä jumalia eikä syntejä eikä vaaleanpunaisia yksisarvisia.
Ja pahuus on sylivauvassa valmiina?
Kuten jo edellä totesin, niin tuo on aivan ehdottomasti idioottimaisinta mitä olen koko 50v. elämäni aikana koskaan kuullut ja sinä menit vielä toistamaan ja vahvistamaan sen!
Miksi teillä uskovilla on niin vahva tarve todistaa, että olette kaiken normaalin terveen järjen ulkopuolella olevia arvostelukyvyttömiä kritiikittömiä idiootteja? Ettekö te edes tajua millaisen kuvan se antaa teistä ja uskonnostanne?
Ai niin, mitenkäs arvostelukyvytön kritiikitön ääliö, joka pitää sylivauvoja saatanallisina pahiksina voisi mitenkään tajuta mistään mitään.
Koitapa kasvaa aikuiseksi ja opetella ajattelemaan. Se voi aluksi tuntua vaikealta ja pelottavalta, mutta siinä voi edetä varovaisesti pienin harppauksin. Hyvä lähtökohta voisi olla vaikkapa tutustuminen näihin teksteihin, joiden kirjoittaja on ollut tavalla tai toisella kristillisessä uskossa 23 vuotta ja niistä vuosista noin 8 vuotta tiukan jyrkkä fundamentalistiuskova ja mukana myös karismaattisissa helluntailaistyyppisissä piireissä. Kuten näet niin noinkin vaikeasta tapauksesta voi parantua ihan tervejärkiseksi:
http://www.uskontokritiikki.argumentti.fi/
http://www.filosofia.argumentti.fi/
- H.H.
Jos tuo oli tanssiin kutsu, niin muistathan kuinka tanssi on syntiä:P
Hyvää liimaa?niin lähdetään vaan, mutta varoitan: minun epäuskoni ei horju, mutta sinun uskosi saattaa hyvinkin horjua.
- Missukka
Mielestäsi sinä eikä kukaan muukaan ole syntinen koska syntiä ei ole olemassa. Ihan loogista. Se ei selittelemällä muutu, ainoastaan tekemällä parannus.
Kristinuskoisen mielestä me kaikki olemme syntisiä. Sekään ei selittelemällä muutu, ainoastaan uskosta luopumalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.673788Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883159Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin932413Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.151639Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701398- 981270
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä401182- 501011
Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11011Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä561010