TPS:n sensaatiomainen voitto

Inter Milanista

2

677

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uskomaton veto
    • nopea käännös translate

Mika Aaltonen varmisti paikkansa Tepsin historiasta ja
      Suomen jalkapallon historiassa, San Siro stadionilla. Mukana oli myös puolustava keskikenttämies juuri edesmennyt Tomi Jalo, osanotto siitä läheisille.

On yleinen väärinkäsitys, että monet suomalaiset jalkapalloseurat voivat ylpeillä historiallinen voittoja, että Euroopan näyttämöllä, mutta sitä ei oteta huomioon Miracle San Siro.
      Ihme tapahtui syksyllä 1987. Turun Palloseura (TPS), maltillinen voimassa Suomen jalkapallo mutta ei valtatekijä, matkusti Italiaan ottamaan Inter Milanossa UEFA cup. Useimpien Suomen pelaajat se oli suurin peli ne koskaan olla sekä niiden yhteydessä ja stadionia: San Siro stadium tuolloin oli kapasiteettia 72000 ihmistä (se ei ole täydellinen).

Luonnollisesti näin yksipuolinen taistelu kukaan ollut paljon sitä mieltä, että TPS olisi mitään muuta kuin tykinruoka sellaiselle ryhmän hallinnoimat Giovanni Trapattoni ja kehuskelevan useat italialaiset internationales myös maalivahti Walter Zenga.

Mutta hämmästyttävän, puolivälissä ensimmäisen puoli, hyökäten midfielder Mika Aaltonen soitti yhden kaksi vasenta siipeä, ja 30 metriä ulos vapaasti, mitä voidaan luonnehtia raketti osaksi oikeassa yläkulmassa Zenga tavoitteena. Cue joukkohysteria Suomen kommentaattorit ja jalkapallo-katselun väestöstä Turku. Jos haku YouTube löydät kuvamateriaalia lakon, ja se on nainen.

Turku muistelee

Aaltonen tavoitteena ratkaista peli, ja suomalaiset tulivat pois kanssa tuskin uskottavia mutta historiallinen voitto. Minkä tahansa joukkue vierailla Inter ja tulla kotiin, jonka päässä voittaa olisi hyvä tulos - kun joukkue Turusta se oli hämmästyttävä.

Itse kun olen soitti TPS ja puhui tiedottaja Heikki Möttönen, olin peloissani hän räjähtää kanssa jännitystä! "Jos haluat olla täysin rehellinen, on vaikea löytää sanoja selittämään, miten me tunnemme siitä voiton. Se peli ja palauttamista jalka olivat molemmat upeaa, vaikka olemme menettäneet paluuta 2-0. Muistan katsomassa San Siro pelin Suomi on nuori mies, ja se on reilua sanoa, että menimme hullu, kun Aaltonen teki maalin. "

Onko mitään sen jälkeen päässeet lähelle tätä peliä? "Haluaisin sanoa, että se oli TPS: n hienoin hetki, ja tuolloin se oli valtava tulos Turku. Tietenkin toivomme, että joskus me pysty pelata vastaan ja lyödä toinen suuri joukkue. Mutta nyt, En voi lopettaa hymyillen kun olen muistuttanut, että peliä ".

Se on reilua sanoa, että Möttönen osalta Miracle kanssa syvä se ansaitsee. A tiedottajan alkaen Suomen jalkapalloliitto vakuuttaa minulle, että Möttönen n jännitystä on perusteltua. "On ollut muita Euroopan voittoja Suomen joukkueet Euroopassa", sanoo Sami Terävä ", joihin kuuluu myös hyvä hoitaa RoPS vuonna saman kauden kuin Miracle San Siro, ja joukkueet pelaavat tutkinnon vaiheissa Mestarien liigan varten esimerkki. Mutta voi varmasti sanoa, että TPS: n voitto oli yksi merkittävimmistä niistä. "

Life jälkeen jalkapallo

Entä ihme luomisohjelma itse, Mika Aaltonen? Koska viimeistely hänen jalkapallo uran puolivälistä 90-luvun, Aaltonen valmistunut tohtoriksi ja nyt on nimikeluettelo ja hallituksen jäsenyyksiä niin kauan kuin kättäsi. Hän on merkitty stipendiaatin of the Royal Society of Arts ja päädyt tutkimus yksikkö Helsinki University of Technology. Itse asiassa hän on niin kiireinen, hänen nykyinen ura, että hän aluksi ihmettelee, miksi olen soittamalla hänelle noin jalkapalloa. Haluaisin kysyä häneltä, jos se oli paras tavoite hän koskaan tulos. "No, I tulos 15-20 tavoitteet urani eri osa sävelkorkeus, joten teknisesti se ei ole välttämättä paras. Mutta niiden yhteydessä tietenkin on vaikea lyödä."

Muuttaminen Inter seuraava kausi on ollut mielenkiintoista, ehdotan. Aaltonen kertoo, "Vaikka olen allekirjoitettiin Inter useita vuodenaikoina, ei ollut ongelma. Tuolloin vain kaksi ulkomaalaisia pelaajia voisi olla per puoli, ja olin kilpailevat Euroopan internationales myös Karl-Heinz Rummenigge ja Daniel Passarella. Niinpä lopussa Minulla on vain ollut yksi pelin Trappattoni n Inter - ystävällinen Neuvostoliittoa vastaan, joka oli tehty, 2-2. Vuonna friendly pelejä ei ollut rajoja, kuinka paljon ulkomaalaisia voisi olla. "

Se oli varmasti hyvä kokemus, vaikka?

"Ehdottomasti", Aaltonen sanoo. "Olen ollut kuin ammattijalkapalloilijan lainassa Inter Alankomaissa, Sveitsissä, Saksassa ja lopuksi Israelissa. Vuodesta 1994 lähtien olen ollut keskittyä minun yrityshankkeita, mutta luonnollisesti siitä, että lakko oli erityinen hetki." On varmaa, että ei ole olemassa kovin monia TPS faneille, jotka ovat eri mieltä hänen kanssaan. Joten seuraavan kerran suosikki Suomen tiimi underdogs saa osallistua yksipuolinen ottelu, muista, että ihmeitä ei tapahdu.

FC TPS Turku Oy

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      64
      5160
    2. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      2347
    3. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      262
      2342
    4. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2339
    5. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1574
    6. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      219
      1438
    7. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      49
      1028
    8. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      996
    9. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      929
    10. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      927
    Aihe