Käsittämätön pelko

Noloa(ko)

Tälläistä on nyt jatkunut noin 5-6 kk:

Lähes aina kun menen sänkyyn maate, on pieni lamppu vain päällä ja yritän rauhottua, alkaa minua pelottamaan vähäsen. Kuvittelen tai itseasiassa sillä hetkellä kun kuvittelen se tuntuu täysin todelta, (joo naurakaa pois, mutta uskon paranormaaliin/rajatietoon) että huoneessani on (apua, en voi kirjoittaa SITÄ sanaa tähän, koska pelkään manaavani NIITÄ luokseni, alkoi jo sydän tykyttämään lujaa), no siis voitte kuvitella mitä tarkoitan, kun puhun paranormaalista ja rajatiedosta.. Okei, tämä on lievin ilmaisu, henkiä siis ja pahoja sellaisia huoneessani..

Sitten kun sammutan valot, olen hetken rauhallinen. Sen jälkeen se alkaa: Olen aivan varma että täällä olisi joku henki/henkiä joka haluaisi minulle pahaa..
Rutistan silmät kiinni, jähmetyn, koska en pysty/uskalla liikkua, sydän takoo rinnassa (ja tuntuu kuin se tulisi sieltä ulos) tuhatta ja sataa, hikoilen, en saa kunnolla henkeä, tuntuu kuin olisi pala kurkussa ja rintakehän päällä jotain painavaa, meinaan alkaa itkeä, ajattelen, että "KOHTA SE TAPAHTUU, OON TUHONOMA, APUA, APUA, EN USKALLA SIIRTÄÄ KÄTTÄ, ETTÄ SAISIN VALOT PÄÄLLE! VOI VITTU MÄ VARMAAN KUOLEN KOHTA! PELOTTAA NIIN VITUSTI JA AHDISTAA!" Olen tällä tavalla peiton alle jähmettyneenä vaihdellen parista minuutista kahteenkymmeneen minuuttiin.

Ja sitten jossain vaiheessa uskaltaudun salaman nopeasti sujauttamaan valot päälle.. Rauhottaudun vähäsen ja tuntuu kuin olisin juuri tehnyt kovan urheilusuorituksen, siis hengittämisen kannalta. Sydän tykyttä kovaa vieläkin, mutta rauhottuu hiljalleen. En enää hikoile, pelko tasaantuu.
Sitten en enää laitakkaan valoa pois, vaan nukun valot päällä, koska en uskalla laittaa niitä pois, koska silloin pelottaa vitusti. Huono puoli tässä on, että nukun ERITTÄIN huonosti, jos valot on päällä...

Yöllä taas herään vaihdellen 1-5 kertaa yössä siihen, että taas sydän tykyttää kovaa, vapisen, hankala hengittää, pelottaa (mutta tämä pelko ei taasen johdu mistään hengistä, enkä yhtään tiedä mistä, kuhan pelottaa :O ) ja ahdistaa ihan sairaasti.. Tuo kohtaus kestää yleensä noin 5-10 min.

Mietiskelin, että voisiko olla paniikkihäiriö, vai mikä?
Tuo nukkumaanmeno juttu on kaikista oudoin, olenkohan tulossa hulluksi? :/
Pitäisikö mennä lääkärin tai jonkun juttusille?
Mikä tähän voisi auttaa?

10

994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rev.McMoon

      se tapaa aiheuttaa tuollaisia. Lääkärille nuo ovat todennäköisesti skitsofrenian oireita.

      • panikointi

        Minusta tuo sopii paniikkihäiriöön! mene lääkärille, saat lääkkeitä jotka auttavat.Stemppiä!


    • jaazaa

      klassinen paniikkihäiriöoire numero 1.

      Jos et saa nukutuksi, kantsii käydä jonkun lääkärin juttusilla.

      • Noloa(ko)

        Kiitosta vastauksista :)

        Kannattaako varata aika terveyskeskukseen omalääkärille, yksityiselle vai minne?

        Mites tuo tunne pahojen henkien läsnäolosta, voiko se liittyä mahdolliseen paniikkihäiriöön? Siis onko se yksi mahdollinen oire, vai..?


      • jaazaa
        Noloa(ko) kirjoitti:

        Kiitosta vastauksista :)

        Kannattaako varata aika terveyskeskukseen omalääkärille, yksityiselle vai minne?

        Mites tuo tunne pahojen henkien läsnäolosta, voiko se liittyä mahdolliseen paniikkihäiriöön? Siis onko se yksi mahdollinen oire, vai..?

        yksityislääkärille ja jos vaan mahdollista erikoislääkärille.

        No kun paniikki on päällä sitä miettii myös kaikkia epätodellisia asioita ja ilmiöitä.


      • henkien läsnäolosta
        Noloa(ko) kirjoitti:

        Kiitosta vastauksista :)

        Kannattaako varata aika terveyskeskukseen omalääkärille, yksityiselle vai minne?

        Mites tuo tunne pahojen henkien läsnäolosta, voiko se liittyä mahdolliseen paniikkihäiriöön? Siis onko se yksi mahdollinen oire, vai..?

        voi olla pakkoajatus, voi olla myös se muoto, minkä yleinen ahdistuneisuutesi "ottaa". Eli pelolle, jolla ei ole kohdetta pitää saada joku kohde. Et ainakaan tekstisi perusteella vaikuta skitsofreenikolta. Lakkaa sinä kahvimies jakelemasta omaa diagnoosiasi muille. Jos olet niin suuri asiantuntija, käyttäydy kuten sellainen.


      • Rev.McMoon
        henkien läsnäolosta kirjoitti:

        voi olla pakkoajatus, voi olla myös se muoto, minkä yleinen ahdistuneisuutesi "ottaa". Eli pelolle, jolla ei ole kohdetta pitää saada joku kohde. Et ainakaan tekstisi perusteella vaikuta skitsofreenikolta. Lakkaa sinä kahvimies jakelemasta omaa diagnoosiasi muille. Jos olet niin suuri asiantuntija, käyttäydy kuten sellainen.

        tuoreessa tutkimuksessa, että kahvia juoden pääsee näkemään henkiä.

        http://www.news.com.au/story/0,23599,24911629-1702,00.html


    • lo.

      Minä sain vastaavan tyyppisiä tuntemuksia tässä taannoin.Karmeita painajaisia nukahtamisen hetkellä. Sattumoisin luin jostain että,pään lähellä oleva digitaali näytöllä oleva herätyskello voi aiheuttaa moisia juttuja.Heitin kellon mäkeen ja samoin meni painajaiset.Uskomaton juttu mutta niin vain kävi.

    • Minä käsitän :)

      Hei Käsittämättömästä Pelosta kärsivä,

      Älä enää pelkää - et ole tulossa hulluksi ja vaivasi voidaan kyllä hoitaa :) Tiedän, koska minulla on elämäni aikana ollut useita vastaavia paniikkikohtauksia.

      Jos haluat mennä lääkäriin, niin neuvoisin ehkä korostamaan hänelle paniikkihäiriötä (sinulla on hyvin klassiset oireet) ja nukkumaan mennessä iskevää järjetöntä pelkoa sekä öistä heräilyä ja fyysisiä tuntemuksia - pahoja henkiä ei kannata turhaan korostaa, niin saat ehkä asiallisempaa kohtelua. Paniikkihäiriön voi saada hyvin monesta asiasta - tiedän, koska olen elämäni aikana harjoitellut...

      Lääkäri voi varmaan antaa sinulle vähäksi aikaa unilääkkeitä, jotta saat nukuttua hyvin ja pääset pahimman yli. Tärkeämpää olisi kuitenkin se, että saat takaisin luottamuksen siihen, että maailma on turvallinen paikka, missä voit nukkua levollisin mielein.

      Mitä tulee pahoihin henkiin - mieltäsi voi rauhoittaa myös se, että suojaat itsesi ja makuuhuoneesi ja pyydät Jumalaa tai mitä ikinä pidätkään korkeimpana hyvänä voimana suojelmaan sinua ja pitämään pahat henget poissa. Pelon hetkellä keskity uskomaan hyvyyteen ja siihen, että olet turvassa ja sinua suojellaan. Rukoile tai tee jotain, jonka avulla saat yhteyden hyvään voimaan. Paranormaalissa maailmassa on kaikenlaista kummallista, mutta tärkeintä on kuitenkin ajatus hyvästä, viisaasta ja suojelevasta voimasta joka auttaa ihan varmasti sinuakin ja on voimakkaampi kuin pelkäämäsi henget.

      Jos pahoihin henkiin liittyvät asiat pelottavat tai vaivaavat sinua kovasti, voisit ehkä lääkärin lisäksi puhua papin tai jonkun vastuuntuntoisen paranormaaleihin ilmiöihin perehtyneen henkilön kanssa.

      Kauniita ja turvallisia unia!

    • Anonyymi

      Lainaavat toisten rintaliivejä käsiensä takia emme auta haetaan siltä.
      Pelon eri muodot 👮 ja lääkärit pastilli muyo sulaa suussa ei opeteta pois pakko lääke hulluus lääkäri

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe