Paljonko normaali shettis jaksaa vetää?

tätsyli ^*

ajattelin ostaa suokkiruunalleni kaveriksi shettiskes,mutta itse olisin aivan liian iso ratsastamaan sillä,mutta ajaminen kyllä kiinnostaa. joten kuinka painavia kärryjä tavallinen/iso shettis jaksaa vetää?

6

4868

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on ihan omia

      kärryjä myytävänä ja riippuu kunnosta ja koosta mitä kukin yksilö jaksaa vedellä, toiselle kaks aikuusta ei paina mitään ja toiselle voi tehä tiukkaa jo yhdenkin vetäminen..

      • ja näkeee

        aika hyvin mitä jaksaa kukin vetää jo siitä, millä malliin shetu taakkaansa vetää, jos polvet notkuu ja veto on raskaan näköistä ja työlästä on painoa liikaa, kevyesti eteenpäin liikkuva poni, ei todennäköisesti ole ylitaakoitettu, jos vielä tunnin lenkinkin jälkeen jalka suht kevyesti töpöttää;)))


    • emma

      Shettis jaksaa vetää kärreillä vaikka aikuisen ison miehen! Meillä on omia shettiksiä kaks kappaletta ja Erikkikin on veto kilpailussa kuivalla maalla reellä vetäny 300 kg!

      vinkki:Kannattaa vaikka ottaa poni mukaan ajolenkille perä poniks(jos on kärrit).

    • worldvision

      Kaverillani on shettis ja minä hoidan sitä melkein joka päivä. Se vetää kärryjä. Kärryt painavat tottakai alle 100 kiloa, painoraja kärryihin on n. 80 kg. Poni on 5-vuotias ruuna. Ei paljon lihaksia. Mutta vetää reippaasti. Tuo poni on 90-100 cm korkea. Shettis jaksaa vetää esim. 140 kg. Enemmänkin. (60 kg kärryt, 80 kg kyytiläiset?)

      • liksukka

        ok. mulla on oma shettis eikä sillä oltu yli kuukauteen ratsastettu eikä ajettu mut kylse hyvin jakso mennä ku mä ratsastin sillä ja se on 10 v.


    • Onio

      Meillä shetut on vetäny ihan aikuisen ja 2:ta 3 lasta. Riippuu ponin koosta, ja kunnosta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6489
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4193
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      270
      2597
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2030
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1538
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1397
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1107
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1101
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1046
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1031
    Aihe