"appelsiini-iho"

naamassa

En tiedä kuuluuko tämä oikeastaan tänne, mutta minulla on myös aknea joten tämä voi olla kytköksissä toisiinsa...?

Minulla on poskissa, nenässä, leuassa ja jonkun verran myös otsassa suuria, tummia ihohuokosia. Ihoni näyttää aika paljon appelsiinin kuorelta, ei niin että se olisi selluliitin tapaan muhkurainen mutta noita pilkkuja on todella paljon. Pisamia ne ei ole, koska ne on nimenomaan reikiä ihossa, ei pigmenttitäpliä. Onko mitään keinoa saada niitä pois?

Minulla on myös aknea, mutta harvemmin juuri tuolla alueella, jolla noita pilkkuja on. Enemmänkin aknea esintyy leuan ja korvien alueella ja jonkin verran kaulassa. Mietin vaan, että onko noilla joku yhteys, että sama hoito tepsisi kumpaankin? Akneen minulla on Brevoxyliä, joka toimii hyvin siihen asti kun alkaa kuivattaa ihoa liikaakin.

4

2006

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tai tummat täplät

ihossa ovat ihan normaaleita ihohuokosia mitä on kaikilla iho täynnä.

Ne ovat muuten aika näkymättömiä ellei ihan läheltä katso, mutta joillakin ihmisillä ne suurentuvat huomattavasti ennemmin tai myöhemmin, usein aknen seurauksena, eli kyllä se voi olla kytköksissä akneen, tod. näk. onkin tapauksessasi. Joillakin ihmisillä taitaa ihan vaan luonnostaan olla suurihuokoisempi iho.

Musta väri viittaa mustapäihin, eli huokoset ovat tukkeutuneet, niihin on muodostunut ihomatoja.

Kun ihohuokoset ovat kerran kunnolla huomattavasti laajentuneet, niitä ei oikein saa enää siitä muutettua paljoa pienemmiksi. Toki on monia voiteita jotka mainostavat supistavansa ihohuokosia, mutta tulos on usein tuskin huomattava. Näin ainakin itse olen kokenut. Riippuu toki huokosten koosta, että miten isoja ne alunperin ovat, ja muutenkin yksilöllisesti kunkin ihosta ja aineen sopivuudesta.

Normaalia se on, mustapäitä tietysti voit yrittää poistaa erilaisilla tuotteilla, puristaen tai kosmetologilla. Ei muuten kannata kauheasti naamaa puristella, minulla ainakin huokoset entisestään isonevat ja lisääntyvät jos ronkin liikaa.

• alkup.

kiitos vastauksesta! :) Pitänee vaan yrittää sopeutua elämään niiden kanssa. :)

• kokeillut
        alkup. kirjoitti:

kiitos vastauksesta! :) Pitänee vaan yrittää sopeutua elämään niiden kanssa. :)

Kyllä mä ainakin olen saanut ihohuokosia pienennettyä, paljonkin. Näissäkin keskusteluissa on paljon vinkkejä. Itse olen kokeillut mm. omenaviinietikkaa joka pienensi ihohuokosia saman tien. Keinoja kyllä löytyy! Jotkut kasvonaamiot on myös auttaneet mulla tohon ongelmaan (esim. lumenen turvenaamio).

• jattasdiary

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      63
      15250
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      27
      3294
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      267
      2410
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      128
      1743
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      127
      1463
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      364
      1402
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1203
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      12
      1115
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      942
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      905
    Aihe