"appelsiini-iho"

naamassa

En tiedä kuuluuko tämä oikeastaan tänne, mutta minulla on myös aknea joten tämä voi olla kytköksissä toisiinsa...?

Minulla on poskissa, nenässä, leuassa ja jonkun verran myös otsassa suuria, tummia ihohuokosia. Ihoni näyttää aika paljon appelsiinin kuorelta, ei niin että se olisi selluliitin tapaan muhkurainen mutta noita pilkkuja on todella paljon. Pisamia ne ei ole, koska ne on nimenomaan reikiä ihossa, ei pigmenttitäpliä. Onko mitään keinoa saada niitä pois?

Minulla on myös aknea, mutta harvemmin juuri tuolla alueella, jolla noita pilkkuja on. Enemmänkin aknea esintyy leuan ja korvien alueella ja jonkin verran kaulassa. Mietin vaan, että onko noilla joku yhteys, että sama hoito tepsisi kumpaankin? Akneen minulla on Brevoxyliä, joka toimii hyvin siihen asti kun alkaa kuivattaa ihoa liikaakin.

4

1544

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tai tummat täplät

      ihossa ovat ihan normaaleita ihohuokosia mitä on kaikilla iho täynnä.

      Ne ovat muuten aika näkymättömiä ellei ihan läheltä katso, mutta joillakin ihmisillä ne suurentuvat huomattavasti ennemmin tai myöhemmin, usein aknen seurauksena, eli kyllä se voi olla kytköksissä akneen, tod. näk. onkin tapauksessasi. Joillakin ihmisillä taitaa ihan vaan luonnostaan olla suurihuokoisempi iho.

      Musta väri viittaa mustapäihin, eli huokoset ovat tukkeutuneet, niihin on muodostunut ihomatoja.

      Kun ihohuokoset ovat kerran kunnolla huomattavasti laajentuneet, niitä ei oikein saa enää siitä muutettua paljoa pienemmiksi. Toki on monia voiteita jotka mainostavat supistavansa ihohuokosia, mutta tulos on usein tuskin huomattava. Näin ainakin itse olen kokenut. Riippuu toki huokosten koosta, että miten isoja ne alunperin ovat, ja muutenkin yksilöllisesti kunkin ihosta ja aineen sopivuudesta.

      Normaalia se on, mustapäitä tietysti voit yrittää poistaa erilaisilla tuotteilla, puristaen tai kosmetologilla. Ei muuten kannata kauheasti naamaa puristella, minulla ainakin huokoset entisestään isonevat ja lisääntyvät jos ronkin liikaa.

      • alkup.

        kiitos vastauksesta! :) Pitänee vaan yrittää sopeutua elämään niiden kanssa. :)


      • kokeillut
        alkup. kirjoitti:

        kiitos vastauksesta! :) Pitänee vaan yrittää sopeutua elämään niiden kanssa. :)

        Kyllä mä ainakin olen saanut ihohuokosia pienennettyä, paljonkin. Näissäkin keskusteluissa on paljon vinkkejä. Itse olen kokeillut mm. omenaviinietikkaa joka pienensi ihohuokosia saman tien. Keinoja kyllä löytyy! Jotkut kasvonaamiot on myös auttaneet mulla tohon ongelmaan (esim. lumenen turvenaamio).


    • jattasdiary

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      141
      10295
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2954
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      205
      2794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1586
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe