c-kortti

heikkinen...

koska c-kortin hinta nousee merkittävästi? oliko se helmikuussa? ja paljon sille tulee hintaa lisää?

13

993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei mitään helmikuussa

      Eihän se nyt vielä helmikuussa nouse, vaan syyskuussa. Siitä en tiiä paljonko lisähintaa tulee, mutta jos sen ammattipätevyyskoulutuksen joutuu suorittaan, niin kyllä se hintaa nostaa.

      • siinäää

        Ajokertoja lisää kolme kertaa nykyinen.

        Ammattipätevyyden tarvitset jos menet vieraalle töihin (35 h ).Ei muuten.


      • kiki  
        siinäää kirjoitti:

        Ajokertoja lisää kolme kertaa nykyinen.

        Ammattipätevyyden tarvitset jos menet vieraalle töihin (35 h ).Ei muuten.

        Lisää ajokertoja, edelleen ajokertoja tullaan vaatimaan sama 20, kuten nykyjään


      • kiki   kirjoitti:

        Lisää ajokertoja, edelleen ajokertoja tullaan vaatimaan sama 20, kuten nykyjään

        Kun B-kortin haltija suorittaa C-kortin, nykyisin vaaditaan vain 5 ajokertaa, mutta syyskuusta alkaen kuulemma 20. Yksi ajokerta on vähintään 25 minuuttia.


      • joojoo33
        siinäää kirjoitti:

        Ajokertoja lisää kolme kertaa nykyinen.

        Ammattipätevyyden tarvitset jos menet vieraalle töihin (35 h ).Ei muuten.

        Jos suorittaa sen C-kortin ennen tämän vuoden syyskuuta (en muista tarkkaa päivämäärää koska se syyskuussa muuttuu), niin selviää sillä kun suorittaa sen 35h tuntia kestävän ammattipätevyyskoulutuksen. Jos suoritat sen C-kortin tämän syyskuun jälkeen, se ammattipätevyyskoulutus on pidempi, ja sitten tämä kerran 5vuodessa suoritettava kertauskurssi se 35h.


      • koipireisi autokoululta
        kiki   kirjoitti:

        Lisää ajokertoja, edelleen ajokertoja tullaan vaatimaan sama 20, kuten nykyjään

        09.09.09 jälkeen täytyy ajaa ensin B-kortti. Ajokertoja 30-32.

        Tämän jälkeen pääsee vasta suorittamaan C-korotusta, jossa on ajokertoja todennäköisesti 20.

        Eli BC-kortin saadaksesi sinun tulee ajaa yhteensä 50-52 ajokertaa, entisen 30-32 tilalla.

        Mikäli haluaa ammattimaisen kuorma-autokortin tarvitaan 280 tuntia ammattipätevyyskoulutusta.


      • kiki  
        Timontti kirjoitti:

        Kun B-kortin haltija suorittaa C-kortin, nykyisin vaaditaan vain 5 ajokertaa, mutta syyskuusta alkaen kuulemma 20. Yksi ajokerta on vähintään 25 minuuttia.

        AInut poikkeus jolloin voi päästä viidellä ajokerralla, on se että jso ollut voimassa B-kortti vähintään 6 kuukautta, mutta pääsääntöisesti aina 20 ajokertaa


      • mikä muuttuu nyt
        koipireisi autokoululta kirjoitti:

        09.09.09 jälkeen täytyy ajaa ensin B-kortti. Ajokertoja 30-32.

        Tämän jälkeen pääsee vasta suorittamaan C-korotusta, jossa on ajokertoja todennäköisesti 20.

        Eli BC-kortin saadaksesi sinun tulee ajaa yhteensä 50-52 ajokertaa, entisen 30-32 tilalla.

        Mikäli haluaa ammattimaisen kuorma-autokortin tarvitaan 280 tuntia ammattipätevyyskoulutusta.

        Nyt vaditaan 20 ajokertaa C-korttiin, ja jatkossa vaaditaan kanssa, eli juur mikään ei muutu.

        Ja mitä ammattipätevyyteen tulee, niin ei kai sitä autokoulun kautta hommata...


      • kiki   kirjoitti:

        AInut poikkeus jolloin voi päästä viidellä ajokerralla, on se että jso ollut voimassa B-kortti vähintään 6 kuukautta, mutta pääsääntöisesti aina 20 ajokertaa

        Valtaosa aktiiviväestöstä lienee kuitenkin juuri sellaisia, joilla on B kortti ja se on ollut yli 6 kuukautta.


      • xcxcxcxcxcxcxcxc
        joojoo33 kirjoitti:

        Jos suorittaa sen C-kortin ennen tämän vuoden syyskuuta (en muista tarkkaa päivämäärää koska se syyskuussa muuttuu), niin selviää sillä kun suorittaa sen 35h tuntia kestävän ammattipätevyyskoulutuksen. Jos suoritat sen C-kortin tämän syyskuun jälkeen, se ammattipätevyyskoulutus on pidempi, ja sitten tämä kerran 5vuodessa suoritettava kertauskurssi se 35h.

        Eli meen 2010 autokouluun ja ois suunitelmissa ollu BC kortit. Nyt ilmeisesti tuo hinta nousee, mutta kuinka paljon? Ja muuttuuko se C-korttikoe mitenkään?

        Ku mulla ois rojektina tuommonen jenkkipaku joka vaatii C-kortin.....
        S**tanan EU!


      • .........
        xcxcxcxcxcxcxcxc kirjoitti:

        Eli meen 2010 autokouluun ja ois suunitelmissa ollu BC kortit. Nyt ilmeisesti tuo hinta nousee, mutta kuinka paljon? Ja muuttuuko se C-korttikoe mitenkään?

        Ku mulla ois rojektina tuommonen jenkkipaku joka vaatii C-kortin.....
        S**tanan EU!

        Eiköhän siihen jenkkipakuun riitä toi C1-kortti, joiden ajaminen lakimuutoksen jälkeen varmaan lisääntyy, (nykyään pari vuodessa koko maassa). Toisaalta paketti on vielä aika levällään, joten kannattaa katsella miten on sitten kun kortti on ajankohtainen.
        Ps. EU-direktiivien toteuttamien on pääsääntöisesti aina kansallinen asia, ja tässä suomalaiset ei kyllä pitäneet tarpeeksi puoliaan.


      • Hessuw
        ......... kirjoitti:

        Eiköhän siihen jenkkipakuun riitä toi C1-kortti, joiden ajaminen lakimuutoksen jälkeen varmaan lisääntyy, (nykyään pari vuodessa koko maassa). Toisaalta paketti on vielä aika levällään, joten kannattaa katsella miten on sitten kun kortti on ajankohtainen.
        Ps. EU-direktiivien toteuttamien on pääsääntöisesti aina kansallinen asia, ja tässä suomalaiset ei kyllä pitäneet tarpeeksi puoliaan.

        Niin, direktiivi olisi ilmeisesti sallinut 35 tuntisen opiskelun viiden vuoden jaksoissa myös itseopiskeluna ja tietojen ja taitojen osoittamisen. Nyt on pakko löytää aikaa ja resursseja istua pönöttää ne viisi päivää.


      • jos se
        Hessuw kirjoitti:

        Niin, direktiivi olisi ilmeisesti sallinut 35 tuntisen opiskelun viiden vuoden jaksoissa myös itseopiskeluna ja tietojen ja taitojen osoittamisen. Nyt on pakko löytää aikaa ja resursseja istua pönöttää ne viisi päivää.

        aloitetaan jo kesäkuussa ja laki voimaan 09.09.2009?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      835
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      573
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe