Psykiatri joka tunnusti uskoa sanoi:
Se uskova jolla on huono isä-suhde, kokee Jumalan tyrannina. Kenellä huono äiti-suhde, tappelee seurakuntaa vastaan.
Psykiatri sanoi uskovasta
39
998
Vastaukset
kehumista sitten.
Minäkin tunsin kerran uskovan psykiatrin joka väitti näkevänsä silmistäni mitä milloinkin ajattelin.
Kertaakaan hän ei kuitenkaan arvannut oikein ja siitä suuttui.
Hän poltti myöhemmin itsensä talonsa mukana.- Eroe
Sait psykiatrista apua ja kehtasit vielä ajaa hänet itsemurhaan. No se ei ole sinulta ihme. Ei myöskään se, että tälläistä vastausta haitkin.
- aimääkö
Potilas sanoi psykiatrille:"Kiitos tohtori, että olette parantaneet suuruudenhulluuteni. Montako miljoona olen velkaa?"
- kun ahdisti kovasti.
Psykiatri rupesi tekemään tavanomaisia kysymyksiä, joita potilaalta kysytään. Silloin eläinlääkäri tiuskaisi: "Minä joudun tekemään diagnoosin ja hoitopäätöksen kyselemättä mitään potilailtani!" Silloin psykiatri tutkisteli eläinlääkäriä vaitonaisena päästä varpaisiin ja kirjoitti sitten hänelle reseptin. Vastaottohuoneen ovella kun lopuksi käteltiin niin psykiatri virkkoi: "Ymmärrätte varmaan, että ellei tuo lääke tehoa niin minun pitää lopettaa teidät?"
- tutkinut
...kliinistä teologiaa, yhtä psykoterapian muotoa. Siinä on mielenkiintoinen tutkimusala, vaikka tuskinpa ateistit sitä kehtaavat lukea.
Oikeastaan sieltä löytää paljon tietoa ja havaintoja siitä, miten ja miksi ihmiset toimivat esimerkiksi Jumala-suhteessaan, ihmissuhteissaan ja suhteessaan vaikkapa synnillisiin tekoihin.
Onko kukaan edes kuullut moisesta tutkimusalasta?- Eroe
Mielestäni teologian synonyymi on humpuuki.
-
Mutta mitä mainitsit, on oikeissa käsissä varmasti hyvä juttu.
- Dublee
Oletko syntynyt Helsingissä?
- jolla on
huono lääkäri-suhde, tekee omia analyysejaan
paikkansa, niin monella suomalaisella on huono äiti-suhde :(
Onneksi Pyhä Henki voi auttaa kaikissa suhteissa :)- Eroe
Kyllä uskon pitävän paikkansa, ainakin jossain uskonelämän vaiheessa. Mutta jos nuo jää päälle jurraamaan, on silloin hengellinen kasvu mennyt kieroon.
Tämä psykiatrilla on jo usko muuttunut näkemiseksi. Vein hänet joskus kokouksista kotiin ja hän kävi minua kuuntelemassa, kun puhuin.
Ps. Valitettavasti noita kodittomia harhailee paikasta toiseen. Onko syy sopeutumattomuus vai mikä, mutta on niin hankalia luonteitakin, ettei sovellu mihinkään. - PakanainHuuto
n. 80% suomalaisista on huono äiti-suhde, koska 80% kuuluu lut.kirkkoon ja loputkaan 20% ei kuulu helluntaiseurakuntaan.
Hyvä äiti-suhde on 50.000 suomalaisella, se on vähän se:((( ja tuostakin määrästä äitejä on ehkä alle puolet, voisi sanoa että 20.000 suomalaisella saattaisi olla hyvä äiti-suhde tuon Eroen psykiatrin mukaan.
Mutta tuostakaan ei voi mennä takuuseen, sillä jos helluntailaisia äitejä on 20.000, niin lapsista ehkä 1/3 on tullut uskoon eli päädymme hyvään äiti-suhteeseen n. 6666,66 ihmistä. - PakanainHuuto
PakanainHuuto kirjoitti:
n. 80% suomalaisista on huono äiti-suhde, koska 80% kuuluu lut.kirkkoon ja loputkaan 20% ei kuulu helluntaiseurakuntaan.
Hyvä äiti-suhde on 50.000 suomalaisella, se on vähän se:((( ja tuostakin määrästä äitejä on ehkä alle puolet, voisi sanoa että 20.000 suomalaisella saattaisi olla hyvä äiti-suhde tuon Eroen psykiatrin mukaan.
Mutta tuostakaan ei voi mennä takuuseen, sillä jos helluntailaisia äitejä on 20.000, niin lapsista ehkä 1/3 on tullut uskoon eli päädymme hyvään äiti-suhteeseen n. 6666,66 ihmistä.Kyse oli uudestisyntyneistä ei muotojumalisista.
- PakanainHuuto
PakanainHuuto kirjoitti:
Kyse oli uudestisyntyneistä ei muotojumalisista.
Vai mitä tarkoitat, nikkivaras.
- epäuskottavaa
Ammattitaitoinen psykiatri ei sorru tuon kaltaisiin yleistyksiin.
- Eroe
Mutta kun ammattitaitoinen psykiari sanoi minulle juuri noin. Mikä Puskis sinusta asiasta tekee epäuskottavan?
- to..
Eroe kirjoitti:
Mutta kun ammattitaitoinen psykiari sanoi minulle juuri noin. Mikä Puskis sinusta asiasta tekee epäuskottavan?
ollut ammatitaitoinen. Hae uusi.
- Eroe
to.. kirjoitti:
ollut ammatitaitoinen. Hae uusi.
Luehan koko ketju niin pääsi valottuu.
- ei ole kaikkitietävä :-)
Jo eläkkeellä oleva helsinkiläisen psykiatrisen sairaalan entinen yli-lääkäri sanoi fanaattisesta uskosta, ettei sitä täysin kykene ymmärtämään. Sen syntymekanismien sanoi olevan hänellekin osittain hämärän peitossa. Ei siis ole uskova ihminen.
- Eroe
Onhan ainakin ennen ollut jopa jossain tautiluokituksessa voimakkaasta hengellisestä kokemuksesta oma numero. Joku hurmostila tai niin luin kirjasta.
Kysyin uskomattomalta psykiatrilta uskooko riivaajiin, että olisko osa potilaista sellaisia. Hän sanoi sellaisen joskus tulleen mieleen,
mikä tuota oikein riivaa, kansanomaisesti. - normaalia
Eroe kirjoitti:
Onhan ainakin ennen ollut jopa jossain tautiluokituksessa voimakkaasta hengellisestä kokemuksesta oma numero. Joku hurmostila tai niin luin kirjasta.
Kysyin uskomattomalta psykiatrilta uskooko riivaajiin, että olisko osa potilaista sellaisia. Hän sanoi sellaisen joskus tulleen mieleen,
mikä tuota oikein riivaa, kansanomaisesti.Hurmostila löytyy kyllä ICD-10 tautiluokituksesta. Kyseessä on dissosiatiohäiriö, sen luokittelematon alaryhmä. Yksilön hallinnassa olevat hurmostilat kuuluvat oikeastaan jokapäiväiseen elämään, hurmoksellisia kokemuksia voi uskonnollisten kokemusten lisäksi saada lähes mistä tahansa, musiikista, taiteesta, seksuaalisuudesta jne.
Toimintakykyä rajoittavat (esim. usein toistuvat tai pitkäaikaiset tai henkilöä itseä häiritsevät) dissosiatiiviset tilat ovat mielenterveyden häiriöitä. - vielä...
normaalia kirjoitti:
Hurmostila löytyy kyllä ICD-10 tautiluokituksesta. Kyseessä on dissosiatiohäiriö, sen luokittelematon alaryhmä. Yksilön hallinnassa olevat hurmostilat kuuluvat oikeastaan jokapäiväiseen elämään, hurmoksellisia kokemuksia voi uskonnollisten kokemusten lisäksi saada lähes mistä tahansa, musiikista, taiteesta, seksuaalisuudesta jne.
Toimintakykyä rajoittavat (esim. usein toistuvat tai pitkäaikaiset tai henkilöä itseä häiritsevät) dissosiatiiviset tilat ovat mielenterveyden häiriöitä.Hurmostila voi psykiatrian luokituksissa siis olla muukin, kuin uskonnollinen hurmostila.
- Eroe
Piste.
- todé
Kaikkihan me olemme pusskiksia. Lähes kaikki, sinäkin.
- kirjoitan vastauksia.
Eikö tällä pastalla oteta vakavasti helluntailaista, jos ei kirjoita rekisteröidyllä nimimerkillä?
Olen kirjoittanut muutaman kerran Jeesuksesta ja pelastuksesta, mutta ketään ei palstalla tunnu se asia kiinnostavan niin paljon, että vastaisi.
Mitä hyödyttää rekisteröidä nimimerkki, jonka takaa ei kuitenkaan selviä, kuka kirjoittaja on. Eihän nm Eroen takaakaan löydy mitään henkilötietoja ja kuitenkin hän on muka evankelista. Jos olisi Jumalan virkaansa asettama niin kertoisi missä seurakunnassa palvelee tai minkä seurakunnan lähettiläs on. Hän kirjoittaa puskasta niinkuin nimimerkittömät ja rekisteröitymätkin. todé kirjoitti:
Kaikkihan me olemme pusskiksia. Lähes kaikki, sinäkin.
Minä en ole.
Miksi ei voi reilusti kirjoittaa omilla tiedoillaan?
Minä teen kuitenkin palstallanne poikkeuksen. Olen Jukka Virtanen Karjalohjalta enkä häpeä kirjoittaa kristillisillä palstoilla omalla nimelläni.
En ole koskaan miettinyt tai laskenut kuinka monta helluntailaista kirjoittaa tällä palstalla omana itsenään ja yhteystiedot ovat profiilissa luettavissa? Oletko itse laskenut?
Miksi ihmeessä olette anonyymeja, rekisterinöityneinäkin? Onko helluntailaiset jokin salaseura? Pitääkö sitä hävetä? Eikö uskoa uskalleta tunnustaa omalla nimellä? Vai mistä on kysymys?- yhtään vastausta
jukka.finland kirjoitti:
Minä en ole.
Minä teen kuitenkin palstallanne poikkeuksen. Olen Jukka Virtanen Karjalohjalta enkä häpeä kirjoittaa kristillisillä palstoilla omalla nimelläni.
En ole koskaan miettinyt tai laskenut kuinka monta helluntailaista kirjoittaa tällä palstalla omana itsenään ja yhteystiedot ovat profiilissa luettavissa? Oletko itse laskenut?
Miksi ihmeessä olette anonyymeja, rekisterinöityneinäkin? Onko helluntailaiset jokin salaseura? Pitääkö sitä hävetä? Eikö uskoa uskalleta tunnustaa omalla nimellä? Vai mistä on kysymys?Uskallan epäillä kuin Tuomas.
- Eroe
jukka.finland kirjoitti:
Minä en ole.
Miksi ihmeessä olette anonyymeja, rekisterinöityneinäkin? Onko helluntailaiset jokin salaseura? Pitääkö sitä hävetä? Eikö uskoa uskalleta tunnustaa omalla nimellä? Vai mistä on kysymys?Ei suinkaan sen vuoksi että uskoa häpeäisi ole koko nimeä. Eikä uskovien joukko ole koskaan salaseura, jos on niin se ei ole Raamatun mukaista.
Itse en laita enempää tietoja, palstalla on henkisesti sairaita ja pahoja ihmisiä pieni, mutta tehokas joukko.
Olen kirjoittanut lehteen yleisönosastolle omalla nimellä jutun, jossa todistin samalla uskosta. Se julkaistiin sunnuntain numerossa.
Lisäksi on aika monia muita juttuja mikä missäkin lehdessä, jos ei nyt ihan vasta.
Puskikset ovat noita rekisteröimättömiä. He eivät tunne vastuuta. Sinä et voi vaatia muita esiintymään nimellään, koska itse niin teet. Se on jokaisen oma asia. - Eroe
kirjoitan vastauksia. kirjoitti:
Eikö tällä pastalla oteta vakavasti helluntailaista, jos ei kirjoita rekisteröidyllä nimimerkillä?
Olen kirjoittanut muutaman kerran Jeesuksesta ja pelastuksesta, mutta ketään ei palstalla tunnu se asia kiinnostavan niin paljon, että vastaisi.
Mitä hyödyttää rekisteröidä nimimerkki, jonka takaa ei kuitenkaan selviä, kuka kirjoittaja on. Eihän nm Eroen takaakaan löydy mitään henkilötietoja ja kuitenkin hän on muka evankelista. Jos olisi Jumalan virkaansa asettama niin kertoisi missä seurakunnassa palvelee tai minkä seurakunnan lähettiläs on. Hän kirjoittaa puskasta niinkuin nimimerkittömät ja rekisteröitymätkin.Rekisteröity ei ole koskaan puskis. Ylläpidolla on yhteystiedot.
- B.B.A
kirjoitan vastauksia. kirjoitti:
Mitä hyödyttää rekisteröidä nimimerkki, jonka takaa ei kuitenkaan selviä, kuka kirjoittaja on. Eihän nm Eroen takaakaan löydy mitään henkilötietoja ja kuitenkin hän on muka evankelista. Jos olisi Jumalan virkaansa asettama niin kertoisi missä seurakunnassa palvelee tai minkä seurakunnan lähettiläs on. Hän kirjoittaa puskasta niinkuin nimimerkittömät ja rekisteröitymätkin.Olet oikeassa, voisin kertoa sinulle paljon paljon, mutta eihän nyt viittitä turhia riidellä.
- to..
Eroe kirjoitti:
Ei suinkaan sen vuoksi että uskoa häpeäisi ole koko nimeä. Eikä uskovien joukko ole koskaan salaseura, jos on niin se ei ole Raamatun mukaista.
Itse en laita enempää tietoja, palstalla on henkisesti sairaita ja pahoja ihmisiä pieni, mutta tehokas joukko.
Olen kirjoittanut lehteen yleisönosastolle omalla nimellä jutun, jossa todistin samalla uskosta. Se julkaistiin sunnuntain numerossa.
Lisäksi on aika monia muita juttuja mikä missäkin lehdessä, jos ei nyt ihan vasta.
Puskikset ovat noita rekisteröimättömiä. He eivät tunne vastuuta. Sinä et voi vaatia muita esiintymään nimellään, koska itse niin teet. Se on jokaisen oma asia.monella nikillä, joten ei rekisteröityminen tuo mitään lisävarmuutta mihinkään.Näiden palstojen luonne on sellainen että nimeään ei kannata kertoa eikö provoilijoilta voi millään välttyä. Kukin lopulta vastaa vain sellaisiin kirjoituksiin joiden katsoo olevan sen arvoisia vaikka kirjoittaja ilmoittaisi olevansa Aku Ankka.
- todé
noudattaa orjallisesti tuota diagnoosikonstia rukousjonoissa, joita hoitelet.
- Eroe
En ymmärrä mitä tarkoitat.
Puhu selkeästi ja kun käsität väärin toisen asenteellisesti,
suo edes mahdollisuus puolustautua.
Miksi niin monet sanovat sinua ettet ole edes uskossa? Ovatko hedelmät palstalla sen kaltaiset? Sinuna menisin itseeni. Kykenetköhän?
- ML213
Niin, ennekuin tuon väitteen voisi uskoa, niin ensiksi tulisi tiedostaa mitä tämä psykiatri tarkoittaa noilla määritteillä.Onhan kysymys lihallisen ihmisen käyttäytyumisestä.
On huomioitava, miten Pyhä Henki ohjaa ihmistä siten, että hän asennoituu kielteisesti uskonnollisuuteen eli tämä piirre on terve. No, joku paimen voisi ilmentää tämän olevan merkki huonosta äiti suhteesta,- jos uskoo psykiatrin määrittelyyn.
Taas lihallinen ihminen kokee AINA Jumalan tyrannina, koska lihallinen ihminen ei halua alistua Jumalan aivoituksien suuntaiseksi, eikä voikkaan.
Kun ihminen ymmärtää armon oikein, niin Jumalan suhde on tosi hyvällä mallilla,- olipa lapsuus minkälainen tahansa.
Se on kyllä totta, miten vaikea lapsuus/rikinäinen koti ohjkaa uskovaisen ihmisenkin helposti lihallisiin tekoihin ja lihallisen mielen ohjaukseen.Siis lapsuudessa alistettu, pelkotiloja kokenut ihminen on kasvanut uhmakkaaksi, joka ilmentyy lihallisessa ihmisessä.Taas huono lapuus aktivoi psykopaattisia piirteitä ihmiseen.Kompensoi menneisyyttään taipumuksena/alitajuinen tarve hallita ihmisiä.- Eroe
Monessa kohdin kaikki hairahtuu, sinäkin.
- B.B.A
Eroe kirjoitti:
Monessa kohdin kaikki hairahtuu, sinäkin.
Nytkö jo tunnustat, että kaikki oli hairahdustasi ?
- B.B.A
B.B.A kirjoitti:
Nytkö jo tunnustat, että kaikki oli hairahdustasi ?
Olen hiukan katkera sinulle. Miksi sinulla on sitä mitä ei minulla ole vaikka sitä haluaisin? Uskoni on kuollutta uskoa.
- B.B.A
B.B.A kirjoitti:
Olen hiukan katkera sinulle. Miksi sinulla on sitä mitä ei minulla ole vaikka sitä haluaisin? Uskoni on kuollutta uskoa.
Älä suotta ole, ei se kannata. Nyt pakoilet vain vastuutasi, kun et viitsi käyttää rekisteröityä n-merkkiäsi. Väite, että uskosi olisi kuollutta, on epäuskottava.
- B.B.A
B.B.A kirjoitti:
Älä suotta ole, ei se kannata. Nyt pakoilet vain vastuutasi, kun et viitsi käyttää rekisteröityä n-merkkiäsi. Väite, että uskosi olisi kuollutta, on epäuskottava.
Miksi kiusaat minua?
- itse kiusaat
B.B.A kirjoitti:
Miksi kiusaat minua?
itseäsi, saathan sinä tehdä niin, mutta se on jollakin tavoin niin kieroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925288
- 564121
- 252229
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282068Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161805- 151464
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281270Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201066- 211000
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43991