Tässä on huvin vuoksi vähän leikitty Direct3d ohjelmoinnin parissa.
Olisi 128x128 pisteen pinta, jota yritän saada piirtymään shadereiden avulla ( Gouraud varjotus kun ei oikeen pelitä riittävän hyvin ). Nyt se pukataan 128 triangle strippinä. Ihan perus kauraa, eli esimerkiksi normaaleita koitan saada jollain tavalla välitettyä interpoloituna pixel shaderille, jolloin siellä noi valoheijastusehvektit saisi kohtuu kivan näköisiksi :)
Jostain kumman syystä en kuitenkaan saa omaa verteksi shaderia toimimaan pixel shaderini kanssa 'yhteen'. Ongelma tuntuu olevan erityisesti verteksi shaderin puolella. Kun otan 'tekniikassa' käyttöön vain oman pixel shaderin, homma tuntuu pelittävän. Tietty tällöin en oikeen voi kustomoida, mitä verteksikohtaista dataa pixel shader saa...
Tekstuuri sämpläyksessä tekstuurissa olleet normaalit ei silloin interpoloitunut, tein oman interpoloinnin pixel shaderissa, tuli varjostus nätin pehmeäksi, mutta tämä syö kohtuuttomasti resursseja ( esim. käskyslotteja ), haluasin enempi tavaraa yhden 'passin' käsittelyyn :)
Mikäköhän tässä nyt oikeen mättää. Koodi kääntyy kyl, mutta data vertex->pixel shader välillä ei tunnut välittyvän :( Itseasiassa kuva ei piirry ruudulle, mutta PIXin mukaan vertex shader antaa oikeat arvot ulos.
Aikas nyyppä olen vielä täsää, viikko pari on tullut leikittyä:)
Hyvvii työkaluja kaivataan. Seuraavaksi kokeilussa ompi pari ATI/AMD välppää, kuten RenderMonkey.
Direct3d, shaderit
juupajuuei
1
739
Vastaukset
- juupajuuei2
Pikkasen eri tavalla pitää noi projektiot hoidella, kun käyttää omia shadereita ( mikä lie syynä ). Eli verteksi shaderi asetti koordinaatit sittenkin pöpelikköön ( pixel renderipuolella digataan ilmeisesti avaruudesta 0,0,0...1,1,1 ). Nyt kun säkällä sain jotain ruutuun, ni homma selkes :D
Noo, D3DXSHADER_FORCE_VS_SOFTWARE_NOOPT optiolla mennään edelleenkin persiilleen, mutta nyt sentään pääsee eteenpäin.
Btw, tuli kummasti lisää puhtia grafiikkapuoleen. Ilmeisesti defaulttina on aikas tavalla läskiä, jos haluaa käyttää Micro$oftin omaa zydeemiä.
Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2024238
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1463788Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1363245Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.441611Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i191478Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58341430Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi251385Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk271351Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas
Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt1161150Martina haluaa Marbellaan
Martinan tekisi mieli ottaa lennot Marbellaan, jossa näkisisi kauniita ja hyväntuulisia ihmisiä. No sitten pitää matkust2151063