Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Direct3d, shaderit

juupajuuei

Tässä on huvin vuoksi vähän leikitty Direct3d ohjelmoinnin parissa.

Olisi 128x128 pisteen pinta, jota yritän saada piirtymään shadereiden avulla ( Gouraud varjotus kun ei oikeen pelitä riittävän hyvin ). Nyt se pukataan 128 triangle strippinä. Ihan perus kauraa, eli esimerkiksi normaaleita koitan saada jollain tavalla välitettyä interpoloituna pixel shaderille, jolloin siellä noi valoheijastusehvektit saisi kohtuu kivan näköisiksi :)

Jostain kumman syystä en kuitenkaan saa omaa verteksi shaderia toimimaan pixel shaderini kanssa 'yhteen'. Ongelma tuntuu olevan erityisesti verteksi shaderin puolella. Kun otan 'tekniikassa' käyttöön vain oman pixel shaderin, homma tuntuu pelittävän. Tietty tällöin en oikeen voi kustomoida, mitä verteksikohtaista dataa pixel shader saa...

Tekstuuri sämpläyksessä tekstuurissa olleet normaalit ei silloin interpoloitunut, tein oman interpoloinnin pixel shaderissa, tuli varjostus nätin pehmeäksi, mutta tämä syö kohtuuttomasti resursseja ( esim. käskyslotteja ), haluasin enempi tavaraa yhden 'passin' käsittelyyn :)

Mikäköhän tässä nyt oikeen mättää. Koodi kääntyy kyl, mutta data vertex->pixel shader välillä ei tunnut välittyvän :( Itseasiassa kuva ei piirry ruudulle, mutta PIXin mukaan vertex shader antaa oikeat arvot ulos.

Aikas nyyppä olen vielä täsää, viikko pari on tullut leikittyä:)

Hyvvii työkaluja kaivataan. Seuraavaksi kokeilussa ompi pari ATI/AMD välppää, kuten RenderMonkey.

1

595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juupajuuei2

      Pikkasen eri tavalla pitää noi projektiot hoidella, kun käyttää omia shadereita ( mikä lie syynä ). Eli verteksi shaderi asetti koordinaatit sittenkin pöpelikköön ( pixel renderipuolella digataan ilmeisesti avaruudesta 0,0,0...1,1,1 ). Nyt kun säkällä sain jotain ruutuun, ni homma selkes :D

      Noo, D3DXSHADER_FORCE_VS_SOFTWARE_NOOPT optiolla mennään edelleenkin persiilleen, mutta nyt sentään pääsee eteenpäin.

      Btw, tuli kummasti lisää puhtia grafiikkapuoleen. Ilmeisesti defaulttina on aikas tavalla läskiä, jos haluaa käyttää Micro$oftin omaa zydeemiä.

    Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2247
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2073
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1688
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1506
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1500
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1258
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1200
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe