Sähkötarjous Vattenfallilta

mjm

Hei,sain tarjouksen Vattenfallilta on nykyinen sähkönmyyjä ja sähkön siirtäjänä tarjous koskee 2 vuoden sitoutumista hyöty vuodessa n. 103 €, katsellessani laskujani jo pitempään meillä ei sähkön kulutus ole huikeaa asun omakotitalossa puu lämmitys, patterit eivät ole päällä mutta muuta sähköa toki kuluu. sähkön siirtomaksu minua kummastuttaa se on kuukaudessa n.70 € ja sähkö noin 120€ ,mihin perustuu sähkön siirrossa perusmaksu, minulla ei ole mitään hyötyä juurikaan vaihtaa sähkön myyjää koska tämä alue kuuluu sähkön siirtäjänä Vattenfallille ja jos vaihdan myyjää saan kaksi eri laskua kummassakin oma alvi osansa nyt alvi tulee yhdessä laskussa yhdestä summasta. Kyllä meitä suomalaisia kusetetaan joka asiassa. Eli pitäisi kilpailuttaa sähkö mutta entä sähkön siirtäjä? Ei onnistu onko kommentetteja toivottavasti!

14

2355

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • plusenergiataloihin

      EU:ssa pyritään Saksa etulinjassa siirtymään 2015 mahdollisimman energiataloudellisiin taloihin. Tästä johtuen energiayhtiöt nostavat siirtohintoja, jolloin tulevaisuuden "sähkön tuottajien" 200 € / kk (Saksan rivitaloasujan aurinkoenergiasta saama tili energiayhtiöltä, lähde: HS) tms. summa meneekin Suomessa siirtomaksuihin.

      • mjm

        Tarkentaisitko, ei näin maallikolle ollut selvää vastauksesi! Eu , vuosi 2015, kaukaisuutta, sähkönsiirto ? Ei yksinkertaisesti ymmärrä.


      • oikeastaan
        mjm kirjoitti:

        Tarkentaisitko, ei näin maallikolle ollut selvää vastauksesi! Eu , vuosi 2015, kaukaisuutta, sähkönsiirto ? Ei yksinkertaisesti ymmärrä.

        Vuonna 2015 ja sen jälkeen valmistuvat talot kuluttavat mahdollisimman vähän energiaa, ei ollenkaan, tai tuottavat ylijäämäenergiaa. Koska Suomessa ei varsinaista syöttötariffia ole, niin "plusenergiatalot" saattavat tehdä tappiota jos niiden ylijäämäenergiaa myydään koska siirtomaksu tulee kalliiksi. Näin ollen on parempi irtautua verkosta kokonaan, laittaa pieni akkujärjestelmä ylijäämäenergiaa varten ja vaikka käyttää ylimääräinen energia sähköauton lataamiseen. Tämä siis Suomessa.

        Saksassa on jo rivitaloja, joissa asukkaiden yhtiövastike on noin -200,00 € / kk eli he saavat kuukausittain energiayhtiöltä 200 € siitä että asuvat hienossa ultra-modernissa talossa, jonka katto on pelkkää aurinkopaneelia.


    • perusmaksu

      "mihin perustuu sähkön siirrossa perusmaksu"

      No siihen että sinulle tulee sähkökaapeli taloon. Jos se tuntuu kalliilta, niin ei muuta kuin soppari poikki.

      • Ne maksaa

        Kovat talvimyrskyt kaatavat lähes koko sähköverkoston monta kertaa vuodessa. Miehet ja helikopterit korjaa linjoja yötä päivää myös viikonloppuisin. Lisäksi korvaukset katkoksista.

        Tämä kaikki normaalin linjaston ja muuntajien huollon lisäksi.

        Kaikki maksaa ja se näkyy sähkölaskussa sähkön siirron osalta.


      • mjm

        Olen omasta mielestäni maksanut jo kertaalleen ns. sähkökaapelin tänne tulevasta sähköstä, huoltaako sähkön siirtäjä näitä "kaapeleita" vuosittain en ole näillä kulmilla nähnyt, kertaalleen asennetusta maksan joka kuukausi lisämaksua ei mene minun jakeluuni! Sitä paitsi ei perusmaksua ollut silloin kun tänne rakensimme Haloo, Haloo, tämä ns. perusmaksu on tullut jälkeenpäin, ennen maksettiin vain siitä mitä kulutettiin nyt myös mutta moninkertaisilla lisämaksuilla höystettynä! Kommenteja edelleen kaipaava!


      • mjm
        Ne maksaa kirjoitti:

        Kovat talvimyrskyt kaatavat lähes koko sähköverkoston monta kertaa vuodessa. Miehet ja helikopterit korjaa linjoja yötä päivää myös viikonloppuisin. Lisäksi korvaukset katkoksista.

        Tämä kaikki normaalin linjaston ja muuntajien huollon lisäksi.

        Kaikki maksaa ja se näkyy sähkölaskussa sähkön siirron osalta.

        Hyvä yritys mutta ei mene läpi , no joo taidat olla vattenfallilla töissä, mutta varsinainen kysymyshän oli miten kilpailutan sähkönhinnan, ok olen kilpailuttanut sen , MUTTA JOS minulla ei ole vaihtoehtoa sähkön siirtäjään hyöty on plus miinus nolla koskien siihen että en pysty asuinpaikkani vuoksi kilpailuttamaan sähkön siirtäjää joka laskuissa on yli neljännes a` vot surkeaa tämä "kilpailuttaminen" vai, enkö tiedä kaikkea muita mahdollisuuksia sekin on mahdollista? Edelleen kommentteja toivoen.


      • ksldöfajkölsfda
        mjm kirjoitti:

        Olen omasta mielestäni maksanut jo kertaalleen ns. sähkökaapelin tänne tulevasta sähköstä, huoltaako sähkön siirtäjä näitä "kaapeleita" vuosittain en ole näillä kulmilla nähnyt, kertaalleen asennetusta maksan joka kuukausi lisämaksua ei mene minun jakeluuni! Sitä paitsi ei perusmaksua ollut silloin kun tänne rakensimme Haloo, Haloo, tämä ns. perusmaksu on tullut jälkeenpäin, ennen maksettiin vain siitä mitä kulutettiin nyt myös mutta moninkertaisilla lisämaksuilla höystettynä! Kommenteja edelleen kaipaava!

        Hemmetti sentään. Ostin auton jonka maksoin kertaalleen. Nyt siitä sitten pitää maksaa vakuutusmaksuja, veroja ja huoltomaksuja.

        Kyllä minun ymmärrykseni mukaan pitäisi riittää että maksaa auton kertaalleen ja sen jälkeen maksaa vain pelkästä polttoaineesta.


      • klasföjsdöfjk
        mjm kirjoitti:

        Hyvä yritys mutta ei mene läpi , no joo taidat olla vattenfallilla töissä, mutta varsinainen kysymyshän oli miten kilpailutan sähkönhinnan, ok olen kilpailuttanut sen , MUTTA JOS minulla ei ole vaihtoehtoa sähkön siirtäjään hyöty on plus miinus nolla koskien siihen että en pysty asuinpaikkani vuoksi kilpailuttamaan sähkön siirtäjää joka laskuissa on yli neljännes a` vot surkeaa tämä "kilpailuttaminen" vai, enkö tiedä kaikkea muita mahdollisuuksia sekin on mahdollista? Edelleen kommentteja toivoen.

        Kyllä sähkön siirron voi kilpailuttaa. Pyydät vain naapurikunnan sähköyhtiötä vetämään sinulle johdot torpan seinään.


    • hoh!

      Asut sitten avaaja risumajassa, missä on sähkölämmitys? Eurosi ovat suoraan perseestä! Itsellä sähkölämmitys kk maksu alle 90€.Jos olisi ilman sähkölämmitystä olisi kk maksu n.40€.

      • mjm

        No voi,voi itsellesikin, en asu risumajassa, talo on hyvässä kunnossa, mutta riippuu vähän siitä mikä on hei, pinta-ala, muu tarve sähköön jne.., ok kyse alunperin oli siitä miten voin kilpailuttaa sähköä ja sen siirtäjää mitä hyötyä minulle kuluttajalla on jos näitä ei voi yhtäaikaisesti kilpailuttaa kumpaakin! Onko tähän viisaita vastauksia?
        Jos vaihdan sähkön myyjää ok saan halvemman tarjouksen , mutta sähkönsiirtäjää en voi vaihtaa, niin saan kaksi eri laskua kummassakin oma alvinsa laskua kohden.... niin mitä hyötyä? Alvien osuus tässä vaihtoehdossa on plus miinus nolla ja pahemmassa tapauksessa lisää kustannuksia!
        Sekä tarjoukseen takertuen , mistä voin tietää kannattaako minun ottaa 2 vuoden tarjous vastaan mistä voin tietää halpeneeko sähkö vuoden päästä ja minä ressukka olen sitoutunut tarjoukseen hyväksymällä maksamaan tässä tapauksessa ylihintaa! Ei yksinkertaisia asioita kun tulevaa ei voi ennakoida! Olenko väärässä?


      • Siis..
        mjm kirjoitti:

        No voi,voi itsellesikin, en asu risumajassa, talo on hyvässä kunnossa, mutta riippuu vähän siitä mikä on hei, pinta-ala, muu tarve sähköön jne.., ok kyse alunperin oli siitä miten voin kilpailuttaa sähköä ja sen siirtäjää mitä hyötyä minulle kuluttajalla on jos näitä ei voi yhtäaikaisesti kilpailuttaa kumpaakin! Onko tähän viisaita vastauksia?
        Jos vaihdan sähkön myyjää ok saan halvemman tarjouksen , mutta sähkönsiirtäjää en voi vaihtaa, niin saan kaksi eri laskua kummassakin oma alvinsa laskua kohden.... niin mitä hyötyä? Alvien osuus tässä vaihtoehdossa on plus miinus nolla ja pahemmassa tapauksessa lisää kustannuksia!
        Sekä tarjoukseen takertuen , mistä voin tietää kannattaako minun ottaa 2 vuoden tarjous vastaan mistä voin tietää halpeneeko sähkö vuoden päästä ja minä ressukka olen sitoutunut tarjoukseen hyväksymällä maksamaan tässä tapauksessa ylihintaa! Ei yksinkertaisia asioita kun tulevaa ei voi ennakoida! Olenko väärässä?

        Siirtoa ei vielä voi klilpailuttaa, tulevaisuudessa ehkä. Alvi on sama prosentti oli laskuja 1 tai 2. Minä kilpailutan sähkön joka vuosi, teen vain vuoden soppareita. Sähkö yhtiö vaihtuu siis kerran vuoteen "uusi" asiakas saa yleensä jotain ekstra alennuksia. Riski hommaahan se kilpailuttaminen on, mutta itse ainakin olen voitolla:D


      • rantaperkiö
        mjm kirjoitti:

        No voi,voi itsellesikin, en asu risumajassa, talo on hyvässä kunnossa, mutta riippuu vähän siitä mikä on hei, pinta-ala, muu tarve sähköön jne.., ok kyse alunperin oli siitä miten voin kilpailuttaa sähköä ja sen siirtäjää mitä hyötyä minulle kuluttajalla on jos näitä ei voi yhtäaikaisesti kilpailuttaa kumpaakin! Onko tähän viisaita vastauksia?
        Jos vaihdan sähkön myyjää ok saan halvemman tarjouksen , mutta sähkönsiirtäjää en voi vaihtaa, niin saan kaksi eri laskua kummassakin oma alvinsa laskua kohden.... niin mitä hyötyä? Alvien osuus tässä vaihtoehdossa on plus miinus nolla ja pahemmassa tapauksessa lisää kustannuksia!
        Sekä tarjoukseen takertuen , mistä voin tietää kannattaako minun ottaa 2 vuoden tarjous vastaan mistä voin tietää halpeneeko sähkö vuoden päästä ja minä ressukka olen sitoutunut tarjoukseen hyväksymällä maksamaan tässä tapauksessa ylihintaa! Ei yksinkertaisia asioita kun tulevaa ei voi ennakoida! Olenko väärässä?

        onpa pitkä tuo Vesiputouksen sopimusvaade - tulee mieleen nuo kännykkäsaalistajat


    • Halabalaus

      Tänä päivänä määräaikainen sähkötarjous on paras vaihtoehto, sillä sähkön hinta nousee nousemistaan, ja 2 vuoden määräaikaisella sopimuksella vältytään hinnankorotuksilta. Ainut mikä vaikuttaa hintaan, on sähkön siirron kallistuminen ja sähköveron nousu, mutta näihin seikkoihin ei pysty vaikuttamaan muutenkaan mitenkään. No sähkön siirtohintaan tietty pystyy vaikuttamaan muuttamalla toiseen kaupunkiin, missä on eri siirtoyhtiö :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2509
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      55
      2214
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      199
      2212
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1732
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1277
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      7
      1252
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      18
      1222
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe