Yritin kovasti selailla, olisiko aiheesta jo ketjua aiemmin, mutta silmiin ei osunut.
Luokanopettajaksi opiskelemaan pääsystä kovasti haaveilen, mutta nyt pohdin eri "reitti"-vaihtoehtoja. Suoraan hakeminen ja tuo yliopistokeskus Chydenius ovat selvillä. Mietinkin vain, että onko mahdollista suorittaa opintoja kasaan siten, että lukisi ensin lastentarhanopettajaksi ja jatkaisi siitä opintoja saadakseen luokanopettajan pätevyyden? Muistelen, että joskus joku vastaavanlainen olisi ollut mahdollista, mutta entä nykyään? Vai pitääkö lto:n tutkinnon jälkeen hakea alusta lo:n koulutukseen (ja saako jotain korvattua ja jos saa, niin kuinka paljon)? Yliopistojen sivuja olen kovasti selaillut, mutta yhtään fiksummaksi en asian kanssa ole tullut. =)
Pahoittelen sekavaa viestiäni, mutta olen tosi kiitollinen, jos joku osaa jonkinlaisia asiallisia vastauksia antaa. =)
Tyhmiä kysymyksiä ei ole, muttah...
Nimetön
1
439
Vastaukset
- jotain..
En tuosta lastentarhaopettajakoulutuksesta tiedä, mutta luokanopettajaksi pääsee ainakin yhtä muuta reittiä. Nimittäin jos olet kiinnostunut myöskin vaikkapa kotitalouden tai käsityön opettamisesta, niin hae jompaankumpaan ja suorita 'pitkänä' sivuaineena luokanopettajan monialaset. Tällöin sinulla on pätevyydet luokanopettajaksi ja aineenopettajaksi. Voi olla että opiskelu kestää pidempään eli kuudennen vuoden puolelle saattaa mennä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 835979
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj473995- 1313993
- 693733
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262958Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72527Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332249- 272234
- 2042131
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4471838