psoriasis ja akne

*huoh*

Moi kaikki! Ensimmäistä kertaa kirjoittelen tälläiselle palstalle kun tuntuu ettei lähipiirissä oikein ole ihmisiä samojen ongelmien parissa. Eivätkä he oikein ymmärrä epätoivoani. Päätin siis katsoa jos saisin vertaistukea täältä:)

Aloin syömään Cypretyliä akneen pari vuotta sitten. Äskettäin havahduin kuin kaksivuotisesta unesta ja tajusin, että pillerit aiheuttivat mulle masennuksen. Jätin siis ne pois ja ensin kaikki meni ihan kivasti. Ihan parissa päivässä olo parani, naama vähän kukki mutta oli kiva kun pillereiden keräämä neste hävisi ja laihduin pari kiloa. Sitten iho alkoi mennä asteittain huonompaan suuntaan ja lopulta tilanne oli taas aika masentava. Kävin apteekissa hakemassa Basironia ja pesin sillä muutaman kerran naaman ja tuntui auttavan finneihin. Suvussani on kuitenkin psoriasista ja vaikkei koko 21 elinvuoteni aikana kehossani ole ollut yhden yhtäkään psoriasislaikkua niin nyt huomasin ensin hiusrajassa vähän hilseilyä ja punaisia laikkuja ja sitten kun aloin käytää tuota basironia niin koko naama on kireä ja hilseilee ja on aivan röpelöinen. Tuntuu liioittelematta aivan hiekkapaperilta, jossa on siis vielä muutama todella kipeä finni kaupan päälle. Olo on todella kurja, enkä tiedä mitä tekisin kun tuntuu että täytyy joko valita psoriaasikseen tai akneen sopiva hoito, kun ne ovat aikalailla toistensa vastakohtia.

Olisin kiinostunut tietämään miten te muut samojen ongelmien kanssa kamppailevat selviätte ja mitä käytätte naamaanne. Itse pesen siis basironilla ja käytän humektania rasvaksi, tosin nyt tuntuu ettei mikää rasva riitä, mutta kuitenkaan en halua käyttää liian raskaita tuotteita koska ne tukkii huokoset ja pahentaa aknea...:(

Kiitos jo etukäteen kaikille jotka vaivautuvat lukemaan ja kommentoimaan tätä viestiä!

1

811

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuivattaa

ja sisältää herra ties mitä. Käytin sen voidetta viime talvena, näpyt kyllä hävis ja naama pirun kuiva. Mutta satuin sitten lukemaan sen pienellä präntätyn lapun missä sisällöt ja sivuvaikutukset sun muut ja lopetin koska ei oikein kuulema tykkää uv-säteilystä ja minähän oon pihalla aina ku mahollista.
      Mulla ainoa rasvoittuva (näppyläinen) paikka on naama, muu kroppa ruti kuiva. Monet eri mömmösarjat testattu ja huonoiks havaittu, jos ei muuta ni haju ollu tappava. Nyt käytössä LV-palasaippua kasvoille ja hajustamattomia pesunesteitä lopulle raatoa. Pesun jälkeen kylmäpuristettua kookosöljyä. Kuivia kohtia ei kutita eikä kiristele, ja ihme kyllä, naama ei rasvotu ja näpytki vähentyny, en tiedä mistä lie johtuu, pää asia että toimii eikä tuu kalliiks.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      34
      4571
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3175
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2311
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      49
      2182
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      163
      2039
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1643
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1641
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1611
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1269
    Aihe