näytti kyllä lauantain aamutv:ssä sellaisen puolen ihmisestä, että ei voinut kuin ällistellä. Ei mitään käytöstapoja, vaan toista keskustelijaa piti arvostella kovaan ääneen koko ajan.
"Kotiäiti Nina Mikkosen esiintyminen lauantaina Ylen Aamu-tv:ssä on saanut aikaan paljon keskustelua netin keskustelupalstoilla. Toimittaja Timo T. A. Mikkosen vaimo Nina Mikkonen oli kutsuttu keskustelemaan kirjailija Jarkko Tontin kanssa lasten päivähoidosta.
Mikkonen puhui kovasanaisesti kotihoidon puolesta. Kun Tontti yritti puhua lastentarhojen puolesta, Mikkonen totesi, että "tämä on surullista kuunneltavaa". "Tämähän on tällaista totalitarismia ja fasismia, joka on tuttua jo Hitlerin ja Mussolinin ja Stalinin ajoista lähtien."
Mikkosen mielestä ajatus lastentarhoista pohjautuu natsi-Saksaan ja natsijohtaja Heinrich Himmlerin ajatuksiin."
http://www.hs.fi/viihde/artikkeli/Kotiäiti Nina Mikkonen Lastentarhojen juuret ovat natsi-Saksassa/1135242843798
- Ja tuosta sen voi katsoa kohdassa 13 min.
http://areena.yle.fi/toista?id=1786657
Kristitty kotiäiti Nina Mikkonen
28
1325
Vastaukset
- e.k.v
Mä toivoin että nämä Mikkosen hörhöilyt jäisivät täällä noteeraamatta.
Mutta selvää hihuainesta tuo nainen on. - kristillisyyteen ??
Mikkosen uhoamista on turha liittää kristillissyyteen kuuluvaksi, tämähän oli taas aloittajan kaunis tarkoitus. Jokainen katkera ihminen näyttää hihhuloituvan omalla tavallaan
ja etsii jopa vainoharhaisesti syypäitä omille
tuntemuksilleen- Kössönöm
Hän itse sitä kristillisyyttään on usein haastatteluissa tuonut esille. Kuten hesarin jutun perässä olleesta linkistä voi lukea.
"11. Mistä saa parhaat neuvot äitinä olemiseen?
"Sydämestä. Minulle ja perheelleniRaamattu on hyvä elämän tiekartta, myös lasten painos eliLasten Raamattu. Omantunnon kuunteleminen auttaa ja se, että panee yksinkertaisesti kädet ristiin. Voi asettua rehellisesti oman lapsen kysyvien silmien eteen ja miettiä, teenkö nyt parhaani vai vain päätänkö hoitaa tämän keskinkertaisesti. Itse yritän parhaani, vaikka se kahden pienen pojan kanssa ottaakin välillä voimille. Onneksi mieheni on apuna ja tukena."
http://www.hs.fi/viihde/artikkeli/Nina Mikkonen Nyt-liitteen haastattelussa 2022004 Vauvaa ja työtä ei voi yhdistää/1135242858641 Kössönöm kirjoitti:
Hän itse sitä kristillisyyttään on usein haastatteluissa tuonut esille. Kuten hesarin jutun perässä olleesta linkistä voi lukea.
"11. Mistä saa parhaat neuvot äitinä olemiseen?
"Sydämestä. Minulle ja perheelleniRaamattu on hyvä elämän tiekartta, myös lasten painos eliLasten Raamattu. Omantunnon kuunteleminen auttaa ja se, että panee yksinkertaisesti kädet ristiin. Voi asettua rehellisesti oman lapsen kysyvien silmien eteen ja miettiä, teenkö nyt parhaani vai vain päätänkö hoitaa tämän keskinkertaisesti. Itse yritän parhaani, vaikka se kahden pienen pojan kanssa ottaakin välillä voimille. Onneksi mieheni on apuna ja tukena."
http://www.hs.fi/viihde/artikkeli/Nina Mikkonen Nyt-liitteen haastattelussa 2022004 Vauvaa ja työtä ei voi yhdistää/1135242858641..nyt alkoi etoa...siinä sitä on uskossa oleva ihminen isompi kuin universumi...kuvottavaa.
Nyt meni raivo-kahviksi...###"#"¤#""¤""#"###hyi....- Kössönöm
Tarkastaja.X kirjoitti:
..nyt alkoi etoa...siinä sitä on uskossa oleva ihminen isompi kuin universumi...kuvottavaa.
Nyt meni raivo-kahviksi...###"#"¤#""¤""#"###hyi....ja katsoin uudelleen tuon videon Mikkoskan replikoinnista lauantain aamu-tv:ssä. Alkoi taas niin helvetisti syyhyttää joka puolelta kroppaa kun sitä katsoin.
Mitä lie hihhuliallergiaa. Kössönöm kirjoitti:
ja katsoin uudelleen tuon videon Mikkoskan replikoinnista lauantain aamu-tv:ssä. Alkoi taas niin helvetisti syyhyttää joka puolelta kroppaa kun sitä katsoin.
Mitä lie hihhuliallergiaa....alkaa oksettaa. Raivo-kahvi ei auta. Joten julistan diagnoosiksi minulle ja Kössölle, etenevän pannikuliittis-hihhuli-hei-allergian. Oireena: Kuvotus, kutina, etova olo ja kasvoissa esiintyvät irvistykset...
- Kössönöm
Tarkastaja.X kirjoitti:
...alkaa oksettaa. Raivo-kahvi ei auta. Joten julistan diagnoosiksi minulle ja Kössölle, etenevän pannikuliittis-hihhuli-hei-allergian. Oireena: Kuvotus, kutina, etova olo ja kasvoissa esiintyvät irvistykset...
Eikä ole tuohon taida olla sopivaa allergialääkettäkään olemassa. Menen perjantaina lääkärille, mutta en taida kysyä voidetta hihhuliallergiaan, ties vaikka hän olisi itse hihhuli.
- puusilima_
http://www.iltalehti.fi/uutiset/200901198942444_uu.shtml
T.A. kertoo heillä olevan "hyvä käytös"????
onkos se nyt sitten hyvää käytöstä että väitetään suoraan julkisuudessa minun ja hyvin monen muun olevan fasisteja ja ties mitä hitlereitä?
taitavat olla oikeassa uskossa(tm)?
tuollainen ämmä pitäisi pahoinpidellä pyörätuoliin ja lapset ottaa välittömästi huostaan.- --GG---
"tuollainen ämmä pitäisi pahoinpidellä pyörätuoliin ja lapset ottaa välittömästi huostaan."
Ai sen takia, koska hänen mielestään kotihoito lapsille parempi kuin päivähoito? Huostaan ottaa? Kasvattaako hän lapsiaan huonosti mielestäsi?
Joku muuten taannoin sanoi,että sinun kommenttisi ovat fiksuja yleensä. Onko tämä mielestäsi fiksua? Pyörätuoliin pahoinpiteleminen mielipiteiden vuoksi kuullostaa sanonko miltä toiminnalta. - dfdsvisvasyyläök
--GG--- kirjoitti:
"tuollainen ämmä pitäisi pahoinpidellä pyörätuoliin ja lapset ottaa välittömästi huostaan."
Ai sen takia, koska hänen mielestään kotihoito lapsille parempi kuin päivähoito? Huostaan ottaa? Kasvattaako hän lapsiaan huonosti mielestäsi?
Joku muuten taannoin sanoi,että sinun kommenttisi ovat fiksuja yleensä. Onko tämä mielestäsi fiksua? Pyörätuoliin pahoinpiteleminen mielipiteiden vuoksi kuullostaa sanonko miltä toiminnalta."Pyörätuoliin pahoinpiteleminen mielipiteiden vuoksi kuullostaa sanonko miltä toiminnalta. "
- --GG---
dfdsvisvasyyläök kirjoitti:
"Pyörätuoliin pahoinpiteleminen mielipiteiden vuoksi kuullostaa sanonko miltä toiminnalta. "
odotan suorastaan innolla mitä Puusilima sanoo tähän.
Tosiaan...kuuluiko siihen sekularismiin sitten tämmöinen? Humanismiin kenties?
Olen sitä mieltä kylläkin, että jos se on mahdollista lapselle on hyväksi olla kotihoidossa pienenä. Sama se sitten onko kotona isä vai äiti. Tuollasen kusipään lapsille olisi huostaanotto varmaan ollut parempi, koska isä olis varmaan vielä pahempi vaihtoehto.
Lapsiraukat.kutstuu mielitiettyään? Arvelisin, että "puluseni" Tää oli just niin tyyppiesimerkki.
Luin itsekin saman jutun ja katsoin vielä youtubesta. Ihan hullu akka suoraan sanoen. Kehtasi verrata nykypäivän tarhahoitoa johonkin natsisaksaan?? Ei mitään mieltä.
Itse rakastin päiväkotia, olisin suuttunut vanhemmille jos mua ei olis sinne päästetty :>Kaveri laittoi FaceBookin kautta linkin tuohon klippiin.
Natsikortti vedettiin ihan ensimmäisenä esille ja siitä alkoikin kaikkien haukkuminen. Tuli ihan Hanna mieleen.
Hauskinta oli, että Nina Mikkonen vetoaa erään tutkijan tutkimukseen, vaikka oli hetki sitten haukkunut kaikki akateemisesti koulutetut maanrakoon idiootteina.
Ihan kuin uskovat. Itse tiedetään kaikki ja kaikki erimieltä olevat ovat tyhmiä. Ei mitään väliä onko opiskellut aihetta vuosia ja vielä työskennellyt tutkijana aiheen parissa vielä kauemmin yrittäen saada julkaisuja peer review-helvetin läpi, koska 'ajatellaan sydämellä' ja sen takia ollaan kaikkitietäviä.
Tuo akka tulee pilaamaan lapsensa.- Kössönöm
oli siinä silmät ymmyrkäisinä ihmettelemässä, että kuinka tässä nyt näin kävi.
Minua hävetti sen naisen puolesta. Hän sanoi, että päiväkodeissa on jatkuva meteli ja lapset häiriintyvät, mutta mitä se mahtaa olla Mikkosten kotona, kun molemman vanhemmat puhuvat taukoamatta:))) - näin...
>Ihan kuin uskovat. Itse tiedetään kaikki ja kaikki erimieltä olevat ovat tyhmiä. Ei mitään väliä onko opiskellut aihetta vuosia ja vielä työskennellyt tutkijana aiheen parissa vielä kauemmin yrittäen saada julkaisuja peer review-helvetin läpi, koska 'ajatellaan sydämellä' ja sen takia ollaan kaikkitietäviä.<
No mutta sinähän kerroit ihan ateisteista itsestään! Juuri tuotahan te ateistit teette. Vain te tiedätte kaiken, uskovat eivät mitään kun eivät ajattele omilla aivoillaan. Ja kun uskova vetoaa uskovien tekemiin tutkimuksiin, haistattelu alkaa heti. Vaikka uskova olisi opiskellut vuosia tutkimusaihettaan väitöskirjaan asti, ateistin kaikkitietävyys lyttää väitöskirjan vessapaperiksi. - Kössönöm
näin... kirjoitti:
>Ihan kuin uskovat. Itse tiedetään kaikki ja kaikki erimieltä olevat ovat tyhmiä. Ei mitään väliä onko opiskellut aihetta vuosia ja vielä työskennellyt tutkijana aiheen parissa vielä kauemmin yrittäen saada julkaisuja peer review-helvetin läpi, koska 'ajatellaan sydämellä' ja sen takia ollaan kaikkitietäviä.<
No mutta sinähän kerroit ihan ateisteista itsestään! Juuri tuotahan te ateistit teette. Vain te tiedätte kaiken, uskovat eivät mitään kun eivät ajattele omilla aivoillaan. Ja kun uskova vetoaa uskovien tekemiin tutkimuksiin, haistattelu alkaa heti. Vaikka uskova olisi opiskellut vuosia tutkimusaihettaan väitöskirjaan asti, ateistin kaikkitietävyys lyttää väitöskirjan vessapaperiksi.Mikkosen väite, että ruotsalaisten tutkimus päiväkotilapsista oli höpöhöpötutkimus ja ruotsalaiset ovat katoava kansakunta, koska siellä ei lisäänny enää muut kuin maahanmuuttajat?
Älykästäkö?
- Tristar
minä kun luulin että päivähoitoajatus perustuu siihen että sillä mahdollistetaan myös yksinhuoltaien ja perheen toisenkin aikuisen työssäkäynti ja perheen toimeentulo? Jännää.
Meidän entisten kotiäitien meielnterveydestä nyt puhumattakaan. Jestas, neljä vuotta sitä ekstin ennenkuin pää hajosi lopullisesti. Kiitän onneani ihanasta päiväkodista johon taas tänä aamuna lapseni kärräsin. Tai ei tarvinnut kärrätä, juoksivat itse. Kavereiden kanssa leikkimään :D kuului äidille taas tuttu: "mene jo. Hauskaa päivää!"
***"minä kun luulin että päivähoitoajatus perustuu siihen että sillä mahdollistetaan myös yksinhuoltaien ja perheen toisenkin aikuisen työssäkäynti ja perheen toimeentulo? Jännää."
Kaiken lisäksi vuorovaikutus muiden ihmisten kanssa. Taitaa Mikkosen-akkaa pelottaa, jos omat lapset joutuvat kohtaamaan esim. ulkomaalaistaustaisia lapsia päiväkodissa. On hyvin vaikea demonisoida ulkomaalaisia, jos parhain kaveri on ulkomaalainen päivätarhakaveri.
Herran isä! Lapsista voi tulla sosiaalisia ja suvaitsevaisia aikuisia! Tämähän on väärin ja täysin Raamatun vastaista!- Tristar
jason_dax kirjoitti:
"minä kun luulin että päivähoitoajatus perustuu siihen että sillä mahdollistetaan myös yksinhuoltaien ja perheen toisenkin aikuisen työssäkäynti ja perheen toimeentulo? Jännää."
Kaiken lisäksi vuorovaikutus muiden ihmisten kanssa. Taitaa Mikkosen-akkaa pelottaa, jos omat lapset joutuvat kohtaamaan esim. ulkomaalaistaustaisia lapsia päiväkodissa. On hyvin vaikea demonisoida ulkomaalaisia, jos parhain kaveri on ulkomaalainen päivätarhakaveri.
Herran isä! Lapsista voi tulla sosiaalisia ja suvaitsevaisia aikuisia! Tämähän on väärin ja täysin Raamatun vastaista!että kun meitin molemmat kersat ovat erityisryhmässä jonne haettiin myös ns. tukilapsia, normaaleja nappuloita erityisten tueksi ja normalisoimaan sitä meininkiä, niitä oli kuulemma jopa hankalaa löytää. Hirveän monet vanhemmat eivät halunneet lapsiaan erityisryhmään. Pelkäävätköhän ne että neurologiset häiriöt tarttuvat?
Parhaat kaverit ovat löytyneet juuri niistä tukilapsista, ovat jo noin pieninä huomanneet konkreettisetsi sen että erilainen ei ole paha, ja kun toista oppii ymmärtämään, miten se toimii ja miksi niin, niistä löytyy paljon rakastettavaa. Ehdon jo pelätä että meillä erilaisuus tarkoittaisi ryhmästä ulosjäämistä mutta -onneksi- lapset ovat viisaampia.
vauhdissa, kun puolusti valitsemaansa elämäntapaa. Tunnistan tuon piirteen itsestäni aina tiukan paikan tullen. Voi lapsiparat :))))))))
" vauhdissa, kun puolusti valitsemaansa elämäntapaa. Tunnistan tuon piirteen itsestäni aina tiukan paikan tullen. Voi lapsiparat :)))))))) "
toivottavasti sulla ei ole montaa
- Milian***
Aihe on arka, henkilökohtainen ja mielipiteiden vaihdosta saadaan tämän puitteissa sota aikaan helposti. Varsinkin kun löytyy noin hysteerisiä "puolesta puhujia" kuin Mikkonen.
Itse olen sitä mieltä, että lapsen kannalta olisi ihanteellista saada olla kotona vanhemman/-pien kanssa noin 3v asti.
Itsenäistyminen aloitetaan joka tapauksessa jo kotona ja lähes jokaisessa kodissa samojen kaavojen kautta. Kaikki lähtee liikkeelle jo siitä, kun lapsi opetetaan itse syömään ja seuraavaksi siirretään omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen nukkumaan.
Ihannetilanne kotonaan 3v asti kasvavalle lapselle -mielestäni- olisi sosiaalistaminen "rauhallisesti". Yhteisiä kerhoja ja harrastuksia ennen tarhaan menemistä.
Minua mietityttää tällä haavaa aiheessa se, että lapsieni luonne ja persoonallisuus kehittyy 3v mennessä suurimmalta osin, eli haluanko minä mieheni olla se, joka sen kehitykseen vaikutta enemmän, kuin tarhan tädit ja se ympäristö.. Vaikea aihe.
Toisekseen yhteiskunta ei tue millään tavoin kotivanhempana oloa. Kotihoidontuelle siirtyessäni mekin tulemme olemaan ympärikusessa lainanlyhennyksien sun muiden menojen suhteen. Meille ei jää vaihtoehtoja, vaan on pakko toimia yhteiskunnan sääntöjen mukaan.
Missä tässä paistaisi se kristillinen kulttuuriperinne läpi? Ainakin siinä, että kyllä minä näen sen tarpeen tasapäistää lapset tottelemaan ja toimimaan yhteiskunnassa himpun siihen tyyliin, mitä natsisaksassa muinoin. Itsenäisesti ajatteleva ja toimiva lapsi on vaikeampi tapaus kuin sellainen, joka on pienestä pitäen ehdollistettu toimimaan siten, miten "kristillinen kulttuuriperinne" odottaa ja haluaa.
Meidän tapauksessamme mietittävää riittää, eikä tulevaisuudesta tiedä. Vaikeasti allerginen poikamme ei voi näillä näkymin julkiseen hoitopaikkaan mennä ja ellei pätevää perhepäivähoitajaa löydy. Siinä tapauksessa minun kotiäitiyteni olisi kestettävä niin kauan, kunnes allrgiat helpottavat..tai poika menee kouluun. Mutta miten se käytännössä onnistuu ja mitä kaikkea se tulee vaatimaan?
Mikkoseen vielä:
Luin hesarin muutkin jutut naisesta ja katsoin areenan linkin. Jestas mikä hysteerinen idiootti! Puhuu sinänsä hyvän asian puolesta, mutta tyylillään pilaa sen Täydellisesti.
Mielenkiintoisinta oli se kristillisyyden ja HYVIEN KÄYTÖSTAPOJEN mainostaminen. Jos ne tuollaisiksi ihmiset tekee, niin minä pidän itseni ja perheeni entistä kauempana sellaista. Hyi olkoon.
Jotta lapsesta tulee yhteiskunta kelpoinen...sehän on aivan mahdottoman laaja aihe. Tuollainen pakkomielteinen lasten aivopeseminen omiin kaavoihin, kuten Mikkosella, ei tule kasvattamaan ainakaan sen kummepia yksilöitä, kuin nytkään on nähtävissä. Ahdasmielisiä, hysteerisiä ja huonosti käyttäytyviä ääliöitä sillä saadaan aikaan.minusta päivähoito alkaen 1,5 v muksusta (riippuen tietysti yksilöllisistä valmiuksista) on parempi kuin 3v.
Toki tuo allergiahomma on sitten toinen tekijä.
Mesetetään tästä off-line joskus.- Tristar
Nas.se kirjoitti:
minusta päivähoito alkaen 1,5 v muksusta (riippuen tietysti yksilöllisistä valmiuksista) on parempi kuin 3v.
Mesetetään tästä off-line joskus.Itse kallistun enemmän tuonne kolmen vuoden kieppeille, mutta samaan asiaan vaikuttaa noin tuhat eri asiaa. Päälimmäisinä lapsen temperamentti, lapsen rutiinien tarve ja sosiaalisuus, vanhempien jaksaminen ja työtilanne, rahallinen tilanne ja mahdollisen hoitopaikan sijainti ja laatu... ne kaikki kun laskee yhteen niin saa tulokseksi juuri sen perheen kohdalla parhaan iän lapsen mennä hoitoon.
Minusta tässä kohtaa yksiselitteistä suositusta ei vain voi antaa. Minusta se 3v on hyvä ikä pelkästään siksi että meidän molemmat muksut siinä iässä menivät hoitoon ja hyötyivät siitä hurjasti. En tiedä olisiko hyöty ollut sama aiemmin, ehkä, ehkä ei. Kielellisesti varmaan olisi...
*** - Hemmo
Ihmisen pitää olla montaa asiaa nykyään. Lapsesta pitää tulla yhteiskunta kelpoinen, toiset huomioonottava, kiltti, tunnollinen, rehellinen, fiksu... Kaikki em. ominaisuudet ovat tavoiteltavia ja hyviä. Mutta mitä tapahtuu nuo ominaisuudet omaavalle ihmiselle kun hän joutuu elämään maailmassa, joka kuitenkin pohjimmiltaan on epäoikeudenmukainen ja jossa usein määrää vahvimman laki? Kuinka hyvin nuo ominaisuudet kuvaavat ihmistä, jota voitaisiin luonnehtia menestyjäksi?
Tuntuu siltä, että yhteiskunnan tavoitteet ja arvot eivät oikein aina kohtaa. Haluammeko kilttejä ja tottelevaisia työmyyriä vai suuryritysten johtajia, Jorma Olliloita? Kummat ovat onnellisempia? Saako yhteiskunnan arvostamat ominaisuudet omaava ihminen onnellisen elämän? Onko yhteiskunta kelpoinen onnellinen? - Milian***
Nas.se kirjoitti:
minusta päivähoito alkaen 1,5 v muksusta (riippuen tietysti yksilöllisistä valmiuksista) on parempi kuin 3v.
Mesetetään tästä off-line joskus.Trilli puhui yllä asiaa; aihe on niin monimutkainen, laaja ja tarpeet aina yksilökohtaisia..sen tarpeen mukaan aina pitäisi toimiakin.
Se, että kun voisikin laitta itsensä, oma tarpeensa ja työnteon sivuun, jo helpottaisi kummasti :D
Jos yksin minun toiveita ajateltaisiin, niin minä olisin kotona muksujen kanssa (ja esim. opiskelisin jotain) mieluusti sinne koulun aloittamiseen asti, jos sinä aikana olisi kuitenkin tulonhankkiminen jotenkin mahdollista, tai jos valtio tukisi sellaista järjestelyä edes sillä summalla, mitä tukevat päivähoitoa per lapsi.
Mutta, kuten sanottua. Se on lapsesta yksilönä kiinni missä iässä tarhaan kannattaa laittaa. Meidän teräsmies on niin sosiaalinen (uskomatonta kyllä, kun täällä erakkoina korvessa asutaan) että minua on alkanut tosissaan harmittamaan leikkikavereiden ja -kerhojen olemattomuus.
Tällä seudulla muuten sopivan perhepäivähoitajan löytyminen onkin sitten juttu erikseen. Jos tahtoo olla tiukka ja pitää periaatteistaan kiinni, niin lapsi päättyy melkein jokaisessa tapauksessa osapäivähoitoon, koska valtaosa pp-hoitajista kärrää hoitolapsensa seurakunnan kerhoihin ainakin yhtenä päivänä viikosta. Mur.
...että kun oli puhetta niistä miljoonista Pienistä seikoista, joista se kokonaisuus rakentuu..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905217
- 534076
- 252189
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271977Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161805- 151444
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281260Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201046T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43991- 21990