Viranomaisten tulisi

kansalaisvalvontaa

Viranomaisten tulisi puuttua ja lopettaa autokatsastusalalla rehottava rikollinen kartellitoiminta.

Alan ulkomaalaisessa omistuksessa olevat yritysketjut ovat selvästi sopineet yhdessä ja yksissätuumin korkeista katsastustaksoista Suomessa.

Ajoneuvohallintokeskus on täysin "hampaaton" kartelleja vastaan. Täytyy löytyä tehokaampia toimijoita purkamaan alan kartellit.

Kartelleista tulisi suoritta rikotutkinta ja syyteharkinta.

15

865

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiki  

Olen kuullut, että suomessa olisi yksi katsastusasema joka ei olisi mukana tuossa kartellissa...

• missä tolkku?

Taas tuli käytyä siellä näyttämässä 15 minuuttia autoa ja kallis katseltava on Toyota!

• hintaerot kertovat sen
      • peltsi

Ja joku vielä puhuu kartellista, eikö se ole sitä vapaata hinnoittelua.

• !!!!
        peltsi kirjoitti:

Ja joku vielä puhuu kartellista, eikö se ole sitä vapaata hinnoittelua.

Kartellit ovat täysin mahdollisia.

Kuka nyt lähtee toiselle puolelle suomea katsastamaan autonsa. Pakko on käyttää kallista kun muuta vaihtoehtoa ei lähiseudulta löydy.

Jos 50 km säteellä löytyy halvempi vaihtoehto, käytän takuuvarmasti sitä.

• mikä maksaa?

Maksaa järjettömästi ja palveluna olen saanut reiän pohjapeltiin kun kaljupää löi voimalla siistin reiän terveeseen peltiin isolla piikkisauvalla. Sormenpään kokoisen paikan hitsauttaminen maksoi sitten sata euroa ja taas uusintakatseluun ja lisää rahaa tiskiin. Toinen katsastusmies katseli kummissaan pienen pientä peltipaikkaa.

• pitäis olla!

Mitä hittoa!? Miten voi maksaa sormenpään kokoisen paikan laitto sata!!! euroa?

Katsastusko muka kallista?

• mikä maksaa?
        pitäis olla! kirjoitti:

Mitä hittoa!? Miten voi maksaa sormenpään kokoisen paikan laitto sata!!! euroa?

Katsastusko muka kallista?

Eihän sen pitäisikään mutta kun en tullut kysyneeksi hitsauksen hintaa etukäteen. Se olikin ensimmäinen ja viimeinen kerta asioida sielläkään.

• mikä maksaa?
        mikä maksaa? kirjoitti:

Eihän sen pitäisikään mutta kun en tullut kysyneeksi hitsauksen hintaa etukäteen. Se olikin ensimmäinen ja viimeinen kerta asioida sielläkään.

Hintapyyntö oli ensin muistaakseni 130 euroa ja tarjosin puolta siitä ja lopulta taisi sitten tyytyä kahdeksaankymppiin. Oli jonkunlainen ranskalaisiin erikoistunut erikoisliike. Auto ei kuitenkaan ranskalainen

• mikä maksaa? kirjoitti:

Itse pitää hitsata, jos vain on mahdollista. Korjaamolla teetettynä hitsaus maksaa hirveästi, jotkut korjaajat jopa kieltäytyvät kokonaan tekemästä sitä. Pelkkää työn hintaa. Tarvikkeet ei paljon maksa.

• mikä maksaa?
        M1978 kirjoitti:

Itse pitää hitsata, jos vain on mahdollista. Korjaamolla teetettynä hitsaus maksaa hirveästi, jotkut korjaajat jopa kieltäytyvät kokonaan tekemästä sitä. Pelkkää työn hintaa. Tarvikkeet ei paljon maksa.

Kyllä niitä saa teetettyä kun menee oikeeseen pajaan. Edellisen tapauksen jälkeen olen hitsauttanut ja massauttanut erääseen autoon pienen paikan ja aikaa meni massauksineen n. 15 min. eikä maksanut paljon

• yksityiselle

Siis mene yksityiselle

• huomannut

saman maidon hinnassa. Joka paikassa samat hinnat ja ihan pilvissä. Maitoahan tulee lehmästä satoja litroja päivässä eikä se syö muuta kuin rehua!

• Päästäkää..

poru. Käyttäkää niitä yksityisiä asemia tai myykää auto pois.

• ne ovat

yksityisiä.
        Sehän juuri mättää, että valtiovalta antaa lainsäädännöllä oikeuden rahastamiseen. Samahan koskee apteekkeja, taksiliikennettä jne...:(

Omalta osaltani käyn aina halvimmassa, ihan periaatteesta, vaikka se täällä Pirkanmaalla tarkoittaa vain 1-3E:n "säästöä"...:)

Asiat muuttuvat vain, jos asiakas äänestää jaloillaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      67
      1242
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      42
      901
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      338
      709
    4. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      51
      661
    5. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      111
      655
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      116
      646
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      638
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      605
    9. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76
      592
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      56