Ihoni alla

Keltainen-toukokuu

Rakkaus asustaa ihoni alla
se on hiipinyt luihini
Lihasteni välissä se
kuleksii kuin kotonaan
suonistossa maleksii
hyppää punasolulta punasolulle
verihiutaletta taputtaa
ja antaa valkosolulle potkua

aamulla se silmäkuopastani
kurkistaa, kirkastaa silmät
hipaisee hymyn suupieleeni
nostaa päivällä varpaani maasta
antaa tukea kantapäilleni
kulkea keveämmin päiväni

ja illalla työstä väsyneenä
viimein syliini hakeutuu

19

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miekko

      Hyvin kuvattu rakkauden työpäivä.. humoristinen.. Rakkaus on lopultakin se liikkellepaneva vaikuttaja kaiken takana...

      • Keltainen-toukokuu

        .. rakkaus ja arki määrittävät usein elämäämme, ja rakkauden sovittaminen arkeen on joskus työlästä. Itselleni tässä naureskelin kirjottaessani. Kiitos, että luit ja kommentoit.:)


    • tomppa2006

      ...on tämä lukija runossasi...

      Hienosti olet läpikäynyt koko kehon. Rakkaus vaikuttaa ihmiseen, niin fyysisesti kuin psyykkisesti. Minä pidin hyvästä ja kauniista runostasi.

      • Keltainen-toukokuu

        .. tässä kiittelen kommentistasi, mukavaa että olet kyläillyt runossani. :)


    • Milloin tälläisestä rakkaudesta olen
      lukenut - en muistaakseni -koskaan.

      Hienosti kuin veikeästi olet
      kuvaillut rakkautta tällä
      tavoin,sanoisinko hilpeästi.

      Kaikkea tuo rakkaus teetettääkin.

      • Keltainen-toukokuu

        .. rakkaus tuota parhaimmillaan riemua, niin itselle kuin toisellekin, kokonaisvaltaisesti tietty. Kiitos, kun luit ja kommentoit. :)


      • Keltainen-toukokuu kirjoitti:

        .. rakkaus tuota parhaimmillaan riemua, niin itselle kuin toisellekin, kokonaisvaltaisesti tietty. Kiitos, kun luit ja kommentoit. :)

        Kyllä - näin on ja edellistä
        kommenttiani en nyt muista

        mutta : toisinaan tai väliajoin
        tuo rakkaus myös koettelee.

        Rakkaus - parhaimmillaan on
        koko elämän pelastus,pienikin
        voi olla kyllin suurta.

        Hyvää yötä toivotan Sinulle.


    • lindalinda1

      veikeäkin. On hyvä on kaltaisiasi, jotka osaavat
      kirjoittaa rakkaudesta leikitellen.

      Kiitos.

      • Keltainen-toukokuu

        .. asiassa, suhtaudun rakkauteen aika vakavasti, vaikka leikitellen kirjoitankin. Tuossa oli pyrkimyksenä kokonaisvaltaisuus, vaikkakin leikin varjolla. Käypi melkoinen sutina kun keskimäärin 25 biljoonaa punasolua pomputetaan päivän aikana. Elikkä onpi ihminen melkoisen sekaisin rakastuessaan. Kiitos sinulle lämpöisesti kommentistasi.:)


    • ** Katinkulta **

      Se asuu jokaisessa solussani,
      pimessä tihkuu ulos silmistäni,
      tippuu ulos usein päivälläkin,
      kun vain suljen silmäni.
      Ei tarvitse pestä silmiä,
      riittää kun vain pyyhin ne.
      Se kurkkii ulos,
      halusimpa tai en.

      • Keltainen-toukokuu

        .. pysy salassa, ei. Mutta ei kai tarvitsekaan. Eikös ihminen olekin kauneimmillaan rakastuneena, sanotaan. Eiköhän sen kerran elämässään kestä.:)


    • Rakkaus vallitsee ja
      on see hyvä,
      muutenhan me jämähtäisimme
      paikoilemme.

      kivasti anatoomiaki esillä
      kiitos hymyn kera...Liisa

      • Keltainen-toukokuu

        .. on rakkaudesta kirjoitella, anatomiankin kera. Kiitos kovin, kun luit runoseni. :)


    • runo64-1

      ...sydämen oirreyhtymä,
      noin se rakastunut sydämesi ilmaisee
      rakkauden tautia...

      todella loistava runo
      ja piti oikein lukea monta kertaa
      nauttiakseen sanojesi viettelevästä
      kuljetuksesta.

      todellinen lukuelämys
      silmien ilo
      sielun ravinto.
      hyvä upea keltainen-toukokuu!!!

      • Keltainen-toukokuu

        .. tautista, on elämä, ei voi mitään.:D Olenpa iloinen, että tykkäsit lukea tuota pienimuotoisesti anatomiaan liittyvää sanaelmaa, tykkäsinpä taas itsekin sitä kirjoittaa, kiitos sinulle kommentistakin. :)


    • sie taas

      nätin runon kirjoitit.Tykkäsin kovasti :)

      Mutta siehän ootkii rakastunu, ei ihme että runoja tulloo.

      • Keltainen-toukokuu

        .. kun tykkäsit lukea runoni. Tässä foorumissa ei oikein mikään taida pysyä salassa. ;P


    • Belethiel

      taas tempasit täyden laidallisen ja tulihan vähä duunitkin mieleen :-D. Ihana runo ihanasta asiasta, kiva kun sulla on kivaa ja sit vielä lisää.

      • Keltainen-toukokuu

        .. joku 'rontti' tuolla vinoili, että taidan olla rakastunut, höh, mistä ihmeestä semmoista voi päätellä.:D Aina sen verran työt', ett' leivässä pysyypi, vaikka lopun 2 riviä olikin sen työn raskaan raatajan kaatuminen syliin. Työtä se on yhteistyökin. :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe