sikiön koko rv 28??

apppp

sikiön pieni koko:(
kävin tänään ultrassa rv27 6
Bm 68
FL 51
HC 248mm
AC 205mm
ja paino arvio 900g

Mitä noitten mittojen pitäis sit olla?? joudun 4vkon päästä kasvukotrolliin, tarkastellaan et kasvaako se sikiö vaan omalla käyrällään ja on pieni vai onko muuta:/
Miten muilla on ollu näil vkoil noi mitat??? ja onko se normaalia et se on nyt jo pää alaspäin? en tajunnu siel kysellä...:D pitkä ja laiha kuulemma, ja masu sillä oli pieni, miks?

8

7154

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aiheen vierestä

Onko muita jollain ei oo mitää tollasia mittoja otettu tai ainakaan minneen kirjattu saati sanottu, ei edes paino arviota otettu? vaikka jo viikkoja 33 mulla mut eipä mitään ole ollu noista puhetta ultrissa saati muutenkaan.

Mitä nuo lyhenteet edes tarkoittaa?

Itselläni noilla samoilla viikoilla oli raivotarjonnassa papunen ja siellä on pysynyt....

• Ei tietoo mitoista.

Eipä kyllä oo. Täällä kunta ei tarjoo ku yhden vaivasen ultran ja se oli ja meni jo viikolla 10. Ite saa kustantaa muut, jos haluu käydä. Eli ei mitään tietoo onko kaikki tällähetkellä (vko 20) niinku pitää.

• Elä vielä hätäile

Kasvukäyrän alarajalla menee, ei ihan siellä pienimmässä päässä. Toki riippuu mitä käyrää kukin tulkitsee. Eipä ne neuvolassa kovin kerro jos ei itse älyä kysyä. Mulle sanottiin oman muksun olevan aikaansa nähden iso, jokaisessa ultrassa, silti käyrien mukaan menee ihan keskiarvoissa. 700-1400g on ainakin yhden käyrän mukaan normaalin rajoissa noilla viikoilla.

Käy seurannassa kyllä ne kertovat ja tutkivat tarpeen niin vaatiessa. Ja kysele rohkeasti. Toiset vaan on pienempiä kun toiset joskus ilman huolestuttavaa syytäkin.

Normaalia on että muksu on pääalaspäin ja tilanne voi (kuten meillä) vielä muuttua moneen kertaan. Vielä 32 viikoilla meidän muksu köllöttää paljon vaakatasossakin :D Neuvolaan mentäessä asettuu aina pääalaspäin vaan enimmäkseen on muissa asennoissa.

Onnea odotukseen toivottavasti kaikki on pikkuisella hyvin!

• kasva samaan tahtiin koko ajan

Minulla on samanlainen käsitys! Ei kannata ap. kirjoittaja vielä murehtia!

Minua seurataan aika tarkkaan, koska sairastan vakavaa ja labiilia astmaa, joka m.m. voi johtaa siihen että vauva syntyy liian pienenä. Kuitenkaan minulle ei ole edes tehty noin tarkkaa tutkimusta, kuin kaksi kertaa!

Yksi asia joka ehkä lohduttaa on että vauvat kasvavat eri tahtiin eri vaiheissa, ja voivat jotkut viikot kasvaa vähemmän ja jotkut enemmän. Viikolla 32 vauvasi on ehkä jo keskivertavauva. :)

Omassa tapauksessani vauva oli pieni alussa, ja nyt se on vasta alkanut kasvamaan reippaasti rv. 18 jälkeen. Niin paljon, että arvioitu synnytyspäivä on siirtynyt kahdeella viikolla. Edelleen on täälläkin pieni vatsa, vaikka vauva nyt ainakin hetkellisesti on pitempi kuin keskivertavauvat.

Tämäkin vauva makaa vaakatasossa! ;) Nyt rv. 26 meneillään. Välillä leikin vauvan kanssa, laittamalla taskulamppua alavatssaan. Silloin hän kääntyy pää alaspäin, hetkeksi, katsomaan valoa! :)

• 1+1=2

No vastausta en osaa sanoa. Mulle kans annettiin lapulle noita mittoja ja en yhtään tiedä mitä ne tarkoittaa. Kaksosia odotan ja sen kuulin,että toinen painaa 320g,mutta toisen painoa en löydä lapuista ja se meni vähän ohi siinä. Mulla nyt Rv20 3.

• ei mitään

mittoja myöskään annettu eikä kyl mitää käyriäkään oo kummassakaan ultrassa näytelty,painoarviosta puhumattakaan. Ainoa käyrä mitä mulla seurataa (tai ainakaan muista käyristä ei oo mitää hajua edes) on toi sf-mitta käyrä hommeli..

Et ei ainakaa mulla täällä kaakonkulmalla hirveemmin oo seurailtu mitään..

• rv 29+0
        ei mitään kirjoitti:

mittoja myöskään annettu eikä kyl mitää käyriäkään oo kummassakaan ultrassa näytelty,painoarviosta puhumattakaan. Ainoa käyrä mitä mulla seurataa (tai ainakaan muista käyristä ei oo mitää hajua edes) on toi sf-mitta käyrä hommeli..

Et ei ainakaa mulla täällä kaakonkulmalla hirveemmin oo seurailtu mitään..

mulla tasan 29 0 menkkojen mukaan ja ultran mukaan 28 4 oli painoarvio 1300g. ja muutenkin kaikki mitat juuri sopivat niille viikoille.

joidenkin lähteiden mukaan rv 27 paino n. 900g kun taas jo rv 30 1600g. vauva tässä vaiheessa saa nimittäin lihasta ja rasvakerrosta. saattaa olla että yeijän vauveli on juuri vasta saavuttamassa tätä rajapyykkiä. näin loppuvaiheessa vauvat kasvavat eri tahtia.

hyvähän se on että tarkkailevat

• painoi noihin

aikoihin eli rv 28 940g ja minä joudunkin nyt jo viikolla 30 uuteen kasvukontrolliin. Meidän vauvalla on napanuorassa vain yksi napavaltimo ja se voi aiheuttaa sikiön kasvun hidastumista. Edellinen lapsi painoi rv 29:llä jo 1340 g ja hänkin oli aika hoikka poika syntyessään. Meidän tapauksessa joko tuo napavaltimon puuttuminen tai sitten se että minä vaan saan pieniä lapsia vaikuttaa varmaan tuohon sikiön kasvuun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      199
      1590
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      138
      1354
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      54
      1123
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      72
      995
    5. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      51
      950
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      106
      902
    7. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      52
      893
    8. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      850
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      82
      830
    10. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      31