Katoavaa kansanperinnettä ?

pieni Viljelijä

Kiitos viimeisestä.
Kuten arvata saattaa niin olen aina yrittänyt vaalia tiettyjä traditioita.
Esim. tykkään vallan paljon sellaisista ohjelmista kuin *Maamiehen tietolaari*,*Metsäradio* Lauantain toivotut*.
Oliskohan täällä ketään hengenheimolaista ?
Ei taida olla ?

25

624

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä en muuta kuuntelekaan....ja luekaan kuin Maaseudun menneisyyttä.;D
      Jokos ne heinänpolkijat on löytynyt?
      Vai mikäseoli....elämysmatkailuu...
      pitäsköhän minun lähtee...kun ei oo aikoihin heinäpeltoo nähnyt.;-P

• pieni viljelijä

kiva kun joku muukin ymmärtää hyvän päälle.
        Ajattele nyt kun on kuulemma sellainenkin tv-ohjelma kuin *Povipommin päiväkirja*
        Onkohan se sellainen ohjelma ?????
        Tai sit semmonen kun "Meidän isä on parempi kuin teidän äiti tai isä* tai miten se nyt oli.

• pieni viljelijä kirjoitti:

kiva kun joku muukin ymmärtää hyvän päälle.
        Ajattele nyt kun on kuulemma sellainenkin tv-ohjelma kuin *Povipommin päiväkirja*
        Onkohan se sellainen ohjelma ?????
        Tai sit semmonen kun "Meidän isä on parempi kuin teidän äiti tai isä* tai miten se nyt oli.

sopia tuo ensimmäinen ohjelma ainakaan...jos ei muuteta riipputissin päiväkirjaksi.;)
        Mut tuo toinenhan on jo itsestäänselvyys...jokainenhan sen tietää, että teidän isä on parempi tai meidän äiti on parempi.;)

• pieni viljelijä
        Satumainen.Nainen kirjoitti:

sopia tuo ensimmäinen ohjelma ainakaan...jos ei muuteta riipputissin päiväkirjaksi.;)
        Mut tuo toinenhan on jo itsestäänselvyys...jokainenhan sen tietää, että teidän isä on parempi tai meidän äiti on parempi.;)

etä sinulla ei ole kokemusta siitä kun menet maitokauppaan kannun kanssa ja täti mittaa siihen 2 l irtomaitoa.
        Muistatko sitä kuin kehitys kehittyi ja maitoa myytiin sellaisissa lötsköissä muovipusseissa ?

etä sinulla ei ole kokemusta siitä kun menet maitokauppaan kannun kanssa ja täti mittaa siihen 2 l irtomaitoa.
        Muistatko sitä kuin kehitys kehittyi ja maitoa myytiin sellaisissa lötsköissä muovipusseissa ?

ei oo mulla tuota kokemusta...
        olen syntynyt maaseudulla ja maito haettiin navetasta.;))
        Muistan muistan....meillä tilattiin piimää ja äiti teki mattoja niistä muoveista.:)

• p_dude

metsäradion kuuntelen jos osuu kohalle,mut noi luonto-ohjelmat on ykkösii ja yleensä kaikki mihi ihmiset saa soittaa,niit on kiva kuunnella

• pieni viljelijä

jo toipumaan päin ?

Ai niinku toi *Kansanradio* esim.

• p_dude
        pieni viljelijä kirjoitti:

jo toipumaan päin ?

Ai niinku toi *Kansanradio* esim.

kansanradio on oikee hyvää viihdettä,papat ja mammat on niin tärkeitä ku pääsee sanomaa mielipiteesä,ja niin pitää ollakki,ne ON tärkeitä

• pujottelija
        p_dude kirjoitti:

kansanradio on oikee hyvää viihdettä,papat ja mammat on niin tärkeitä ku pääsee sanomaa mielipiteesä,ja niin pitää ollakki,ne ON tärkeitä

vakiosoittelija "petri" on päässyt linjoille

• tarkoitit tätä

• pujottelija

• pieni viljelijä

väärin valittu kun voisi olettaa, että tyypillisen Huuhaalaisen keski-ikä varmaan keikkuu jossain 25:n kieppeillä eli mitä ihmettä tällainen Vanha Käpy täällä pyörii ?

• p_dude

et oot väärässä,ei taida montaakaan alle 25v täällä tarinoida,tää on mun veikkaus vaan

• pieni viljelijä
        p_dude kirjoitti:

et oot väärässä,ei taida montaakaan alle 25v täällä tarinoida,tää on mun veikkaus vaan

voi olla-kuka tietää. Voisiko täällä tehdä epävirallisen tutkimuksen ?
        Et viittis miettiä asiaa.

• Kesäaikana lehmät olivat iltamyöhään asti ulkona. Ulkona ne lypsettiinkin.
        Kärpäsiä oli kesäsydännä elikoissa täynnään.
        Piti olla lehmisavut, kärpästen takia. Sekään riittänyt. Lepänoksilla penskat huitoivat
        verenimijöitä mäkeen.
        Muuten lypsäjät olisivat saaneet elypsettävien hännistä vielä enemmän naamalleen.

Lehmisavut täytti hämärtyvän kylän ilman idyllisen aromisella tuoksullaan.

• p_dude
        pieni viljelijä kirjoitti:

voi olla-kuka tietää. Voisiko täällä tehdä epävirallisen tutkimuksen ?
        Et viittis miettiä asiaa.

vaik huomenna,ny on aika hiljasta,eihä siin tarvii kysyy ku ootko yli vai alle 25v. ei oo suurensuuri paljastus,kaikille vastanneille lupaat viel 1 prossan alennuksen latoyöstä ni tulee reilu otanta :)

• pieni Viljelijä
        capt.cöpenick kirjoitti:

Kesäaikana lehmät olivat iltamyöhään asti ulkona. Ulkona ne lypsettiinkin.
        Piti olla lehmisavut, kärpästen takia. Sekään riittänyt. Lepänoksilla penskat huitoivat
        verenimijöitä mäkeen.
        Muuten lypsäjät olisivat saaneet elypsettävien hännistä vielä enemmän naamalleen.

Hra kapteeni,upeeta kuvausta menneistä ajoista. Mulle tulee ihan yksi taulu mieleen, en vaan muista tekijää.

• pieni viljelijä
        p_dude kirjoitti:

vaik huomenna,ny on aika hiljasta,eihä siin tarvii kysyy ku ootko yli vai alle 25v. ei oo suurensuuri paljastus,kaikille vastanneille lupaat viel 1 prossan alennuksen latoyöstä ni tulee reilu otanta :)

kun oon saanut sellaisen kotikasvatuksen et naisilta ei ole kohteliasta kysyä ikää.
        Mut jospa sä hoitaisit ton naisosaston ?
        No, katotaan. Ny mä meen goisaamaan.

• capt.cöpenick ekj
        pieni Viljelijä kirjoitti:

Hra kapteeni,upeeta kuvausta menneistä ajoista. Mulle tulee ihan yksi taulu mieleen, en vaan muista tekijää.

Edelfeltillä ja Pekka Halosella oli näitä wanhojen vuosisatojen maisemamaalauksia.
        PH:lta oli kaskenraivaajista meheviä kuvia. Mutta.

Tulee elävänä mieleen kesäiltainen mielikuva yöksi kääntyvästä tunnelmasta.
        Usva hää jäi roikkuu alavan maiseman ylle. Ilma tuoksui vielä lehmisavun jämille.

• fucking
        capt.cöpenick kirjoitti:

Kesäaikana lehmät olivat iltamyöhään asti ulkona. Ulkona ne lypsettiinkin.
        verenimijöitä mäkeen.

sellaista se oli mun piti isi systerin kanssa koivun oksilla hätistellä itikoita ku äitimuori lypsi

• siinä et keski-ikä pyörii tossa 25:n paikkeilla....tai sit pitää olla otettu tuosta kommentista.;))

• pieni viljelijä

siinä et keski-ikä pyörii tossa 25:n paikkeilla....tai sit pitää olla otettu tuosta kommentista.;))

tai sit ei. Ei ole eka kerta kun olen väärässä.
        Veikkaan, että sinäkin olet jo täyttänyt 26 v.

tai sit ei. Ei ole eka kerta kun olen väärässä.
        Veikkaan, että sinäkin olet jo täyttänyt 26 v.

ihan oikeessa...olen täyttänyt 26.;)

• pieni viljelijä

ihan oikeessa...olen täyttänyt 26.;)

että ainakin 26 on täynnä.
        Mikä ihan oikeasti on sinun oletuksesi tuosta Huuhaalaisen keski-määräisesta iästä.
        Onko yli vai alle 40.

että ainakin 26 on täynnä.
        Mikä ihan oikeasti on sinun oletuksesi tuosta Huuhaalaisen keski-määräisesta iästä.
        Onko yli vai alle 40.

ei kannata olettaa mitään.:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      364
      8203
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      159
      2562
    3. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      72
      891
    4. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      853
    5. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      823
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      816
    7. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      812
    8. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      12
      790
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      776
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      68
      713
    Aihe