Suvi 440 sodettaessa

perskuta

Eli millanen vene on oikeasti soutaen liikuttaa suvi 440. Koneella se menee puoliplaanissa jne . mutta mistään ei löydy soutuominaisuuksista tietoa.

9

1608

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Mulla oli suvi 7 vuotta. Kolusin sillä vuksenvesistöä kuukausi tolkulla. Pieliset ja suursaimaat, ihan toimiva peli kun liikkui yksin. Mutta en sillä yli sataametriä soutaisi.
      Ostin ERÄ 525 on melkosen tukeva lotja, hyvä soutaa ja kulkee 15heppasella 16 solmua. turvallinen myös isommalla kuormalla.

• 525

Ehkä ei aiheesta mutta minkä koneen nyt ostaisit erä 525 veneeseen jos nyt menisit kauppaan. Rikipituus, teho ja paino? Keväällä on moottorin osto edessä kyseiseen veneeseen.

• Nimetön
        525 kirjoitti:

Ehkä ei aiheesta mutta minkä koneen nyt ostaisit erä 525 veneeseen jos nyt menisit kauppaan. Rikipituus, teho ja paino? Keväällä on moottorin osto edessä kyseiseen veneeseen.

Mulla oli yhden kesän 10 kone Erässä, kulki noin 13 solmua. Kahdellakin ihan riittävästi matka käytössä.
        Sitten vaihdoin 15heppasen ja nopeus on 16 solmua eikä paljon laske isollakaan kuormalla.
        Haaveilin vähän 20 hv koneesta, luulisin toimivan vielä hyvin. Kalahommissa tahtoo olla joskus kiiru. Mutta matkakäytössä riittäisi vitonen tai airot, olettaen että on kuukauden reissussa.
        Tietenkin käytössä on trimmitaso. Olen vielä tehnyt lisä trimmin moottorin evään. Nyt kulkee kauniisti eikä roiski.
        Joten: Olen sen verta kaheli että laittasin siihen nyt 20hv jammun tai tohatsun.

• Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

Mulla oli yhden kesän 10 kone Erässä, kulki noin 13 solmua. Kahdellakin ihan riittävästi matka käytössä.
        Sitten vaihdoin 15heppasen ja nopeus on 16 solmua eikä paljon laske isollakaan kuormalla.
        Haaveilin vähän 20 hv koneesta, luulisin toimivan vielä hyvin. Kalahommissa tahtoo olla joskus kiiru. Mutta matkakäytössä riittäisi vitonen tai airot, olettaen että on kuukauden reissussa.
        Tietenkin käytössä on trimmitaso. Olen vielä tehnyt lisä trimmin moottorin evään. Nyt kulkee kauniisti eikä roiski.
        Joten: Olen sen verta kaheli että laittasin siihen nyt 20hv jammun tai tohatsun.

Lisäys edelliseen: Lyhyt riki ja koneen paino max 50kg.
        Ja ylisuurella koneella ajo OMALLAVASTUULLA.
        Mutta jos ihan järissään on niin kyllä 15hv on ehdoton maksimi. Sillä vielä minun mielestäni turvallinen ajettava.

• 525
        Nimetön kirjoitti:

Lisäys edelliseen: Lyhyt riki ja koneen paino max 50kg.
        Ja ylisuurella koneella ajo OMALLAVASTUULLA.
        Mutta jos ihan järissään on niin kyllä 15hv on ehdoton maksimi. Sillä vielä minun mielestäni turvallinen ajettava.

Joo on trimmitaso omassakin veneessä ja kesän nyt olen ajellut 4 heppasella yamahalla. Tosiaan kyllä se kalahommissa sais olla isompi. Ne siirtymät tietty. Miten vetouistelunopeuden säätö onnistuu isommalla koneella?

• esuli
        525 kirjoitti:

Joo on trimmitaso omassakin veneessä ja kesän nyt olen ajellut 4 heppasella yamahalla. Tosiaan kyllä se kalahommissa sais olla isompi. Ne siirtymät tietty. Miten vetouistelunopeuden säätö onnistuu isommalla koneella?

Vedän vain oman tehtaan peltejä, niiden vetonopeus asettuu välille 2,5-5km/h joten ei niin nuka.15heppasella tyhjänkäyntinopeus on siinä 3,5km luokkaa.Vois siihen trimmitasoon helposti laittaa kääntyvät jarrut jos tarvis, luulisin?
        Varmaan se 4heppanen on hyvä. Itsekkin ostin erän siksi kun siinä voi käyttää pientäkonetta. Tai soutaa, tästäkun ei tiedä mihin pensanhinta nousee.
        Paras paatti se on mitä mulla on koskaan ollut, enkä hävitä ikuna pois.

• simo
        esuli kirjoitti:

Vedän vain oman tehtaan peltejä, niiden vetonopeus asettuu välille 2,5-5km/h joten ei niin nuka.15heppasella tyhjänkäyntinopeus on siinä 3,5km luokkaa.Vois siihen trimmitasoon helposti laittaa kääntyvät jarrut jos tarvis, luulisin?
        Varmaan se 4heppanen on hyvä. Itsekkin ostin erän siksi kun siinä voi käyttää pientäkonetta. Tai soutaa, tästäkun ei tiedä mihin pensanhinta nousee.
        Paras paatti se on mitä mulla on koskaan ollut, enkä hävitä ikuna pois.

Ehä minä tiää näistä kaikista medioista. Jos tunnistat niin tee jotakin. Nimimerkki pumppuranta

• esuli
        simo kirjoitti:

Ehä minä tiää näistä kaikista medioista. Jos tunnistat niin tee jotakin. Nimimerkki pumppuranta

Pumppurannan veneisiin perinteisesti riittää 5hv Terhi. Ant-tolaan terveisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      200
      2665
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      125
      2476
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1688
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      202
      1215
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      56
      1159
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1088
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      991
    8. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      803
    9. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      106
      798
    10. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46