Suvi 440 sodettaessa

perskuta

Eli millanen vene on oikeasti soutaen liikuttaa suvi 440. Koneella se menee puoliplaanissa jne . mutta mistään ei löydy soutuominaisuuksista tietoa.

9

1574

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Mulla oli suvi 7 vuotta. Kolusin sillä vuksenvesistöä kuukausi tolkulla. Pieliset ja suursaimaat, ihan toimiva peli kun liikkui yksin. Mutta en sillä yli sataametriä soutaisi.
      Ostin ERÄ 525 on melkosen tukeva lotja, hyvä soutaa ja kulkee 15heppasella 16 solmua. turvallinen myös isommalla kuormalla.

• 525

Ehkä ei aiheesta mutta minkä koneen nyt ostaisit erä 525 veneeseen jos nyt menisit kauppaan. Rikipituus, teho ja paino? Keväällä on moottorin osto edessä kyseiseen veneeseen.

• Nimetön
        525 kirjoitti:

Ehkä ei aiheesta mutta minkä koneen nyt ostaisit erä 525 veneeseen jos nyt menisit kauppaan. Rikipituus, teho ja paino? Keväällä on moottorin osto edessä kyseiseen veneeseen.

Mulla oli yhden kesän 10 kone Erässä, kulki noin 13 solmua. Kahdellakin ihan riittävästi matka käytössä.
        Sitten vaihdoin 15heppasen ja nopeus on 16 solmua eikä paljon laske isollakaan kuormalla.
        Haaveilin vähän 20 hv koneesta, luulisin toimivan vielä hyvin. Kalahommissa tahtoo olla joskus kiiru. Mutta matkakäytössä riittäisi vitonen tai airot, olettaen että on kuukauden reissussa.
        Tietenkin käytössä on trimmitaso. Olen vielä tehnyt lisä trimmin moottorin evään. Nyt kulkee kauniisti eikä roiski.
        Joten: Olen sen verta kaheli että laittasin siihen nyt 20hv jammun tai tohatsun.

• Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

Mulla oli yhden kesän 10 kone Erässä, kulki noin 13 solmua. Kahdellakin ihan riittävästi matka käytössä.
        Sitten vaihdoin 15heppasen ja nopeus on 16 solmua eikä paljon laske isollakaan kuormalla.
        Haaveilin vähän 20 hv koneesta, luulisin toimivan vielä hyvin. Kalahommissa tahtoo olla joskus kiiru. Mutta matkakäytössä riittäisi vitonen tai airot, olettaen että on kuukauden reissussa.
        Tietenkin käytössä on trimmitaso. Olen vielä tehnyt lisä trimmin moottorin evään. Nyt kulkee kauniisti eikä roiski.
        Joten: Olen sen verta kaheli että laittasin siihen nyt 20hv jammun tai tohatsun.

Lisäys edelliseen: Lyhyt riki ja koneen paino max 50kg.
        Ja ylisuurella koneella ajo OMALLAVASTUULLA.
        Mutta jos ihan järissään on niin kyllä 15hv on ehdoton maksimi. Sillä vielä minun mielestäni turvallinen ajettava.

• 525
        Nimetön kirjoitti:

Lisäys edelliseen: Lyhyt riki ja koneen paino max 50kg.
        Ja ylisuurella koneella ajo OMALLAVASTUULLA.
        Mutta jos ihan järissään on niin kyllä 15hv on ehdoton maksimi. Sillä vielä minun mielestäni turvallinen ajettava.

Joo on trimmitaso omassakin veneessä ja kesän nyt olen ajellut 4 heppasella yamahalla. Tosiaan kyllä se kalahommissa sais olla isompi. Ne siirtymät tietty. Miten vetouistelunopeuden säätö onnistuu isommalla koneella?

• esuli
        525 kirjoitti:

Joo on trimmitaso omassakin veneessä ja kesän nyt olen ajellut 4 heppasella yamahalla. Tosiaan kyllä se kalahommissa sais olla isompi. Ne siirtymät tietty. Miten vetouistelunopeuden säätö onnistuu isommalla koneella?

Vedän vain oman tehtaan peltejä, niiden vetonopeus asettuu välille 2,5-5km/h joten ei niin nuka.15heppasella tyhjänkäyntinopeus on siinä 3,5km luokkaa.Vois siihen trimmitasoon helposti laittaa kääntyvät jarrut jos tarvis, luulisin?
        Varmaan se 4heppanen on hyvä. Itsekkin ostin erän siksi kun siinä voi käyttää pientäkonetta. Tai soutaa, tästäkun ei tiedä mihin pensanhinta nousee.
        Paras paatti se on mitä mulla on koskaan ollut, enkä hävitä ikuna pois.

• simo
        esuli kirjoitti:

Vedän vain oman tehtaan peltejä, niiden vetonopeus asettuu välille 2,5-5km/h joten ei niin nuka.15heppasella tyhjänkäyntinopeus on siinä 3,5km luokkaa.Vois siihen trimmitasoon helposti laittaa kääntyvät jarrut jos tarvis, luulisin?
        Varmaan se 4heppanen on hyvä. Itsekkin ostin erän siksi kun siinä voi käyttää pientäkonetta. Tai soutaa, tästäkun ei tiedä mihin pensanhinta nousee.
        Paras paatti se on mitä mulla on koskaan ollut, enkä hävitä ikuna pois.

Ehä minä tiää näistä kaikista medioista. Jos tunnistat niin tee jotakin. Nimimerkki pumppuranta

• esuli
        simo kirjoitti:

Ehä minä tiää näistä kaikista medioista. Jos tunnistat niin tee jotakin. Nimimerkki pumppuranta

Pumppurannan veneisiin perinteisesti riittää 5hv Terhi. Ant-tolaan terveisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      61
      2079
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1708
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1418
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1389
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      237
      1337
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1195
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1166
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      351
      1109
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      326
      1100
    Aihe