näin on parempi

Hiljaa kuin kuiskaten
saavuit

kuin pakkaslumena
kevyinä hiutaleina
kasvojani hyväilit

hetkisen aikaa
meidän ajassamme
suli jää allamme
rakkaudesta ...

...pian jo myrskynä lähdit
pyörteinä tuiskutit
polkumme umpeen

petturuuden siemeniä
sydämesi kantoi
lupauksesi vannoit
erheen tiellesi

jälkeesi jätit
katkeroituneet muistot

vaikeroi menneet
jo tuhoutuneet puistot

- minä jäin -

ja sinun piti lähteä
josta paluuta

takaisin ei
ole

näin on minun
parempi

- ja sinun
pahempi olla.

18

471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nou...

      voi näitä katkeria runoja..

      • -kaikkea mahtuu elämänkaareen
        niin iloa kuin suruakin
        että katsantokantoja myöskin

        Kiitän.


    • Minanoita

      ei enään tule...


      totuus on tämä

      Anteeksi pyydän
      puolestaan

      • Totuuksia trapetsilla eri mielikuvin
        sommiteltuna - Kiitän.


    • kaaru

      yritän Sinua lohduttaa

      joskus on parasta
      jättää taakse
      katkaista side menneeseen
      ja raastaa itsensä
      elämään

      tehtävä ei ole helppo
      katkeran suolaiset kyyneleet
      ovat jäätyneet poskelle
      sydämessä tyhjyys
      ja paleltaa

      tänään sataa lunta
      peittäen jäljet
      ikäänkuin peittääkseen
      polun menneeseen

      Dolan...koskettava
      ja kipeä tarina
      hyvin kirjoitettu
      sanasi saivat tuntemaan
      sitä mistä kirjoitat

      Iloa ja hymyä päivääsi:)

      • Runo monenkirjavasta tuntojen eri
        sokkeloista ja tälläiseksi syntyi.

        Kiitos Sinulle.


    • Keltainen-toukokuu

      .. kaunis alku kääntyy katkeraan loppuun, kirjoitat näin minun parempi, sinun pahempi, kysymys jää ikäänkuin roikkumaan, kumminpäin tuo lopultakin oli. Tässä tämmöinen näkemys runostasi, minä kun en ole mikään runojentulkitsija, kykenen ainoastaan kirjoittamaan ne tuntemukset, mitä jokin runo minussa herättää. Mutta uskon, että olen kehittyvä tässäkin asiassa ajan myötä. Hyvin herätti tämä runosi.:)

      • Tämä oli katsottuna ehkä enemmän
        miehen näkökulmasta
        päätyen naisen omaan huonoihin
        valintoihin elämän kuin tulevaisuutensa
        kannalta - epärehtinä- persoonana
        kuin häilyväisenäkin.

        Kiitän Sinua kommentistasi.


    • * minä vain*

      hiivin yöhön sysimustaan
      hiljaiseen

      kohtalon noutopöydässä
      en ollut sinua varten

      en satuttaa tahtonut
      tiedät sen

      • minä vain itseäni satutan ja huoleti
        ole Sinä siellä - kuka oletkin...

        Kiitos kuulukoon
        Sinulle.


    • runo64-1

      ...rakkaus tuli ja lumosi lähtien
      tuiskuun jäljet kadotit
      ja mielessäsi jälkeen päin kauneus
      rumuuden viitan saa pahuuttaan peittämään.

      koskettava kuvaus haaveiden pilvilinnasta
      jonka tuuli hajottaa
      tai paratiisista jossa kaikki kuihtuu,
      kuolee pois...

      hyvä dolan!!!

      • Sinäpä sen kerroit runon sanoin
        tästä viheliäisen mielikuvan
        maailman otoksista.

        Sujuvaa lumituntureiden
        pöllyytystä Sinulle

        ja Kiitoksella
        matkaan saatan.


    • "hetkisen aikaa
      meidän ajassamme
      suli jää allamme
      rakkaudesta ..."

      Jää soimaan särkyny,
      kunnes sävel viimeinenki sammuu.

      "näin on minun
      parempi"

      "- ja sinun
      parempi olla"

      dolan
      "näin on parempi" kiitos runostas
      tunteiden väkevää kuvausta..Liisa

      • Kiitos...-että tälläinen otokseni
        tällä kertaa ilmoille lennähti,
        liekö tarkoituksensa
        vaiko elämänkuvien
        pika siirtoa.

        Hyvää päivää toivotan.


    • Suuria tunteita tänään, suuria tunteita huomenna on yhteensä tasapainon mahdollisuus ylihuomenna...
      :-) Kiitos
      Tarkkis

      • Tälläisiä täällä on ammuttu
        räjähdys työmaalla ja jälki
        tämän näköistä - ehkä - uuden
        runon alkua tietää.

        Kiitos sinulle ja hyvää tähän
        päivääsi.


    • lindalinda1

      ' petturuuden siemeniä sydämesi kantoi
      lupauksesi vannoit erheen tiellesi
      jälkeesi jätit
      katkeroituneet muistot '

      Toisinaan on niin, ettei takaisinpaluuta ole
      vaikka halua olisikin. Siihen tarvitaan molempien
      tahto ja halu. Jos toinen puuttuu, ei se voi
      tavoittaa milloinkaan sitä syvintä - rakkautta.

      Kummalla loppujen lopuksi on parempi ja kummalla
      huonompi olla, vaikea vetää rajaa.

      Kosketti !

      • Tarkoin harkittuja sanoja sieltä
        toiselta puolen rakkauden
        kielikuvista - pahansuopaisuuden
        laitamilta.

        Rajanvedon tunnelmat ovat hyvinkin
        omissa tiedostoissa selvätkin,
        mutta ulosanti saattaa olla
        toisenlainen.

        Kiitos kommentistasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      55
      1553
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1228
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe