sydämen suurentunut vasen kammio

röntgenkuva

minulta otettiin röntgenkuva keukoista,niissä ei ollut huomauttamista,kuvissa näkyi myös sydän.hoitaja luki minulle lausunnon kuvista ja kertoi että sydämen vasen kammio on isompi kuin oikea,ei ottanut siihen kantaa.onko se vakava juttu kuka tietää,vaiko normaalia.kiitos jos vastaatte.

5

7844

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinun pitää

keskustella lääkärisi kanssa. Ei se välttämättä ole kovin huono asia. Kertoo, että sydän joitunut jostain syystä pumppaamaa tavallista enemmän verta ja toinen kammio on siksi suurentunut. Jos tupakoi, on ylipainoa, niin ne pahasta. Ne kaikki pois. Korkea verenpaine alas.

• Tsemppaaja NN

Riippuu siitä miten suuri tuo laajentuma on. Minulla sydämen kammiot laajenivat kun sain liikaa beetasalpaajaa ja muita verenpainelääkkeitä. verenpaine oli vuoden liian matala ja tuo kuulemma jotain kompsensaatiota. Ei ole oikeaa elämää haitannut.

• taason
        Tsemppaaja NN kirjoitti:

Riippuu siitä miten suuri tuo laajentuma on. Minulla sydämen kammiot laajenivat kun sain liikaa beetasalpaajaa ja muita verenpainelääkkeitä. verenpaine oli vuoden liian matala ja tuo kuulemma jotain kompsensaatiota. Ei ole oikeaa elämää haitannut.

sanottu, että olisi siksi laajentunut, että verenpaine on ollut liian korkea??

• Molemmat laajentaa
        taason kirjoitti:

sanottu, että olisi siksi laajentunut, että verenpaine on ollut liian korkea??

Liian korkea verenpaine laajentaa sydäntä, mutta tietenkin myös liian matala. Se on kompensatiota. Sydän yrittää pumpata, mutta kun lääke vie voimat, ei jaksa. Pakkohan lihaksen on vahvistua.

• Nuori vielä
        Molemmat laajentaa kirjoitti:

Liian korkea verenpaine laajentaa sydäntä, mutta tietenkin myös liian matala. Se on kompensatiota. Sydän yrittää pumpata, mutta kun lääke vie voimat, ei jaksa. Pakkohan lihaksen on vahvistua.

Tällainen juttu. olen 21 vuotias sähkömies ja olin saanut tällin josta johtuen jouduin käymään sydänfilmissä ja se oli kuulemma kuin kenialaisella pika juoksijalla vaikka olin levännyt. TOinen en muista kumpi kammio on liian iso, ja koko sydän taisi olla perinnöllisistä syistä aika iso. niinkuin kaikki sisäelimeni keuhkoista lähtien. Sydämen tykytystä esiintyy aika ajoin ja voimakasta rintakipua. tätä siis tutkittiin viime kesänä mutta ilmeisesti paikallisessa terveyskeskuksessa hävitettii taas kerran mun paperit tai jotain. voiko kyse olla jostain vaarallisesta.. Syke minulla on normaali vaihdellen juuri sen hetkisen fyysisen kunnon mukaan. mutta pulssi on todella voimakas. joskus vierus kaveri "näkee" pulssini kaulavaltimon kohdalta. ilman kokeilematta ja joskus jossain tietyissä ruumiin asennoissa tunnen sykkeeni voimakkaasti ihon liikkeenä.

Jos kyseessä on joku sellainen juttu et kuolen jos en ala elää super terveellisesti nii olen valmis sit kuolemaan vaikka siihen. ja en kuul minkään työterveys huollon piiriin ku olen yrittäjä. niin en mihkää hirveen kalliisiin tutkimuksiin jaksa lähtee. menkööt elämänhaluisemmat sit.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      66
      2248
    2. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      38
      1863
    3. Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...

Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.
      Maailman menoa
      171
      1490
    4. Viulu vaiennut

Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣
      Suomussalmi
      22
      1484
    5. Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.

Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1186
    6. Nainen, sellaista tässä ajattelin

Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost
      Ikävä
      177
      1144
    7. Kyllä tekee kipeää

Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬
      Ikävä
      21
      1096
    8. Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.

Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä
      Maailman menoa
      105
      1074
    9. Luotatko kaivattuusi?

Jos et, mistä kiikastaa?
      Ikävä
      77
      929
    10. En mä tiedä mitä tapahtuu

siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.
      Ikävä
      9
      922
    Aihe