ravikortti..

~typy~

tarvitseeko raviajaja "ajokorttia" raveihin?? minkä ikäisenä saa alkaa ajaa raveissa hevosella?? asun naantalissa, voiko jossain tässä lähellä ajaa "raviajokortin"?? pitääkö olla oma poni/hevonen mukana?? olen 15-vuotias saanko ottaa hevosen "raviajotestiin" vai pitääkö olla poni?? toivon että edes joku ihana ihminen vastaisi.. kiitos jo etukäteen..

18

6995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ravimies

      Raviradat järjestävät C-ajolupakursseja. Kaikki kilpailuissa ajvat tarvitsevat "ajokortin". Seuraapa vaikka Hevosurheilulehden ilmoituksia takasivulta. Siellä ilmoitetaan seuraavista kursseista. Olisko 16 vee muistaakseni alaikäraja. Vai 18, en oo varma...Ja ponilähtöihinkin tarvitsee ajokortin, ikäraja on vaan alempi, joten sun ikäsi varmasti riittää.

      • ravi

        Joo, sun pitaa olla 16, kun ilmottaudut kurssille lahimmalla raviradalla, ne jarkkaa sulle hevosen, mita ajaa. Ponilahdoista en tieda.


      • Ravuri

        Kumpi kysyisin.Niinkun tässä on pikku esimerkki:
        P-Ajokortti=10v tai vanhempi
        C-ajokortti=18v tai vanhempi


    • anppa

      ajokorttia ajaessa pitää olla 16 (muistaakseni). kurssien järjestämisestä kannataa kysellä lähimmältä raviradalta. kortin suoritukseen kuuluu teoriakoe ja ajokoe. hevonen on ainakin täällä järjestettävä itse, lainata joltakin tutulta tai ajaa omalla. toni nieminen lainasi hevoseni tallikaveria korttikurssi hevosekseen, ajoi toisen korttikurssilaisen kanssa sillä vuorotellen.

      en tiedä onko korttia kovin viisasta ajaa helposti kuumuvalla, kovasuisella, nuorella helposti hermostimenettävällä tai kilpailevalla hevosella, asioita kun harjoitellaan monta kertaa ja monella pollella saattaa hermot mennä.

      • Jos minulla 'Kortti'

        Olen 10-vuotias ja minä omistan ravikortin, ikäraja on 10.v.


    • ravihevosten hoitaja

      moi!kyllä raveissa pitää kaikilla olla ravikortti,ravikortin voi ajaa 16 vutta täyttänyt,oma hevosen pitää olla koska sille pitää ajaa hiitti ja lopuksi on harjoitusravit.kannattaa kysellä tai käydä netistä kattomassa vaikka lähimmän raviradan tiedot,mistä saat puhelin numeron että voit soitella ja kysellä missä niitä kortti kursseja järjestetään ja milloin!ja kysyä kaikki mandolliset tiedot joita tarvitset.tsemppiä sulle!

    • ~typy~

      kiitti teille kaikille.. vielä haluisin tietää mitä moinen maksaa?? vai onko kaikkialla vähän eri hinnat??

      • Lillis

        Tarvitseeko montéen ravikorttia? Päteekö tähän yleensäkin samat säännöt?


      • ravi
        Lillis kirjoitti:

        Tarvitseeko montéen ravikorttia? Päteekö tähän yleensäkin samat säännöt?

        samat saannot


      • ravihevosten hoitaja

        ravikortti maksaa tai mulle on ainakin sanottu että se maksais jotain yli tonnin vanhaa rahaa mutta tietenkään varma en ole,mutta ota yhteyttä lähimpään ravirataan ja kysele sieltä...;) onnea kortin metsästykseen...;)


    • Eve

      Moikka minustaa uskoa ratsastuskoulussa ravissa ja ponit ja hevoset
      sinusta .
      T:eve

    • Vermo-Ravuri

      Varmistin siis.Normaalin P-Ajolupa oli yhä 10v ja taas se "vakinainen" 16v että saat viellä hetken tyytyä P-Ajolupaan.

    • Vierashan minä
    • Sindi85

      Suosittelen lähimmän raviradan nettisivuihin tutustumista. Niistä saa yleensä paljon tietoa.

    • polle99

      Itsekin mietin ravi ohjastajaksi. Olen vasta 10v.

    • helmita

      KYLLÄ

    • Ravitkiinnostaa

      Olen vasta 11v pystynkö ajamaan poniravikorttia? Jos pystyn tarvitsenko oman ponin? Ois kiva jos vastaisitte

    • Anonyymi

      Tarviit ajoluvan. Jos haluut ajaa hevosilla sun pitää olla 16 v jolloin voit hankkia kortin. Se on vähän niinku tentti esim ite oon ajanu kortin kaustisella mutta varmaan jokaisessa isossa kaupungissa missä järjestetään raveja niin tehään niitä testejä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1508
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      676
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe