Näin liikenteessä kolmipyöräiset lastenvaunut, en siis niitä kolmipyöräsiä rattaita vaan oikeat kopalliset vaunut. Kuka valmistaa? Kuka myy? Kokemuksia kenelläkään?
Kolmipyöräiset lastenvaunut
7
2310
Vastaukset
- ainakin
TEutonialla on ainakin kolmipyöräisiä rattaita, vaunuista en tiedä, mutta ainakin rattaista saa yhdistelmät, kovalla kopalla myös. Stokkalla olen näynyt myynnissä kolmipyöräiset vaunut = duot.
- Tintti
Ok, siis en tarkoita sporttirattaita vaan ihan kunnon vaunuja. Selitä nyt niinkuin selittäisit naiselle, joka odottaa ensimmäistä lastaan, eikä ymmärrä vaunuista(kaan) mitään. Duot? Eli? :)
- edellinen
Tintti kirjoitti:
Ok, siis en tarkoita sporttirattaita vaan ihan kunnon vaunuja. Selitä nyt niinkuin selittäisit naiselle, joka odottaa ensimmäistä lastaan, eikä ymmärrä vaunuista(kaan) mitään. Duot? Eli? :)
kas yritän selittää.. tosin olen huono selittämään, kun en virallisia nimiä tiedä, mutta yritetään..
Duot ovat semmoset kärryt, joissa samaan runkoon laitetaan sekä vaunun koppa että ratasosa. Siis kaksi erillistä juttua samaan runkoon. Kun vaunuaika on ohi, koppa-osa otetaan pois. Runkoon saadaan istumarattaat. Kuomu jää jäljelle. Yhteensopiva kuomusta tulee rattaiden kanssa siten, että kuomun alaosassa on vetoketjun alla kangasosa = rattaiden selkänojapuoli tulee myös suojattua.
Emmaljungalla on ainakin tämmösiä.
Yhdistelmät ovat rattaat, kuomurattaat siis. Vaunuvalmistajalla on ko. rattaisiin sopiva kantokoppa, joko kova tai pehmeä.
Pehmeästä voi ottaa tukiraudat pois ja siitä saa jalkapeitteen rataskäyttöön.
Kova kantokoppa on kuin pieni vaununkoppa ilman kuomua. Molemmissa on kantokahvat, eli rattaat voi jättää esim. kerrostalossa vaunuvarastoon ja viedä vaikka nukkuvan vauvan kantokopassa sisälle.
HEnk.koht. en ymmärrä, miksi hankkia kolmipyöräiset rattaat jos ei halua nimenomaan juoksurattaita?? Tosin juoksurattaita on nelipyöräisenäkin Emmaljungalla , väittävät että ovat vähän huterat etenkin bussiin tms. laitettaessa ne kolmipyöräiset. Kokemusta ei ole.
Juoksurattaan ero tavalliseen kärryyn on se, että rattaiden laakerit eivät ole muovia vaan jotain muuta ainetta, jotain metallia, eli kestävät sen juoksun vauhdin. Ja juoksurattaissa on rannelenkki työntökahvassa.
Ja jousitukset menee eri tavalla, onko ne nyt jäykemmät vai miten, en ole varama, kuin norm. rattaissa. - Tintti
edellinen kirjoitti:
kas yritän selittää.. tosin olen huono selittämään, kun en virallisia nimiä tiedä, mutta yritetään..
Duot ovat semmoset kärryt, joissa samaan runkoon laitetaan sekä vaunun koppa että ratasosa. Siis kaksi erillistä juttua samaan runkoon. Kun vaunuaika on ohi, koppa-osa otetaan pois. Runkoon saadaan istumarattaat. Kuomu jää jäljelle. Yhteensopiva kuomusta tulee rattaiden kanssa siten, että kuomun alaosassa on vetoketjun alla kangasosa = rattaiden selkänojapuoli tulee myös suojattua.
Emmaljungalla on ainakin tämmösiä.
Yhdistelmät ovat rattaat, kuomurattaat siis. Vaunuvalmistajalla on ko. rattaisiin sopiva kantokoppa, joko kova tai pehmeä.
Pehmeästä voi ottaa tukiraudat pois ja siitä saa jalkapeitteen rataskäyttöön.
Kova kantokoppa on kuin pieni vaununkoppa ilman kuomua. Molemmissa on kantokahvat, eli rattaat voi jättää esim. kerrostalossa vaunuvarastoon ja viedä vaikka nukkuvan vauvan kantokopassa sisälle.
HEnk.koht. en ymmärrä, miksi hankkia kolmipyöräiset rattaat jos ei halua nimenomaan juoksurattaita?? Tosin juoksurattaita on nelipyöräisenäkin Emmaljungalla , väittävät että ovat vähän huterat etenkin bussiin tms. laitettaessa ne kolmipyöräiset. Kokemusta ei ole.
Juoksurattaan ero tavalliseen kärryyn on se, että rattaiden laakerit eivät ole muovia vaan jotain muuta ainetta, jotain metallia, eli kestävät sen juoksun vauhdin. Ja juoksurattaissa on rannelenkki työntökahvassa.
Ja jousitukset menee eri tavalla, onko ne nyt jäykemmät vai miten, en ole varama, kuin norm. rattaissa.No huuhhuh. Liikaa informaatiota, pitää sulatella. Tällastako tää on kaikille uusille äideille, että jo pelkkä lastenvaunu saa pään sekaisin:)
"HEnk.koht. en ymmärrä, miksi hankkia kolmipyöräiset rattaat jos ei halua nimenomaan juoksurattaita??" Niin siis en haluakaan rattaita, vaan kopallisen vaunun. Siis perinteiset lastenvaunut mutta kolmella renkaalla. Ja haluan ne välttämättä. Jos vaan turvalliset ovat, että pysyvät pystyssä, niin haluan ne. Muotioikku tai jotain, mutta mä haluun! :D - ja taas se sama!
Tintti kirjoitti:
No huuhhuh. Liikaa informaatiota, pitää sulatella. Tällastako tää on kaikille uusille äideille, että jo pelkkä lastenvaunu saa pään sekaisin:)
"HEnk.koht. en ymmärrä, miksi hankkia kolmipyöräiset rattaat jos ei halua nimenomaan juoksurattaita??" Niin siis en haluakaan rattaita, vaan kopallisen vaunun. Siis perinteiset lastenvaunut mutta kolmella renkaalla. Ja haluan ne välttämättä. Jos vaan turvalliset ovat, että pysyvät pystyssä, niin haluan ne. Muotioikku tai jotain, mutta mä haluun! :DItsellenkin oli yllätys vaunuvalikoiman runsaus, valmistajat = merkit (=Brio, Simo, Emma, Emmaljunga jne jne). On jos jonkinnäköistä vaunuvaihtoehtoa.
Helsingin Stokkalla siis näin sellaiset kolmipyöräiset vaunut, mutta mielestäni ne siis olivat duot. Eli sen vaunun kopan saa nätisti irti ja tilalle ratasosan siihen samaan runkoon.
Nykyään ei taida enää olla myynnissä pelkkiä vaunu-vaunuja, vaan ne ovat kaikki noita duo'ja ja yhdistelmiä.
Me pohdimme Teutonian kolmipyöräisiä, joihin olisi siis otettu se kantokoppa = yhdistelmät. Etuna muihin kolmirenkaisiin oli se, että rattaiden isuinosan voi kääntää sekä kasvot- että selkä menosuuntaan ja ennekaikkea rattaiden "jalkaosa" oli liikkuva, kuten normaaleissa rattaissa = sen jalkatukijutun voi siis laittaa eri asentoihin. Monissa kolmipyöräisissä rattaissa se jalkatukijuttu on kiinteästi aivan kuten sattarirattaissakin, eli ei voi nostaa.
Vaikuttivat myös tukevilta.
Kuitenkin hinta ratkaisi. Teutonian Y2K-systeemit yhdistelminä maksoivat yli 800 euroa. Ja uudet kärryt ylipäätään ovat sairaan kalliita, 600 E on pieni summa vaunukaupassa. Paitsi jos ostaa kiinalaiset ja muoviset...
No, meillä on "vanhanaikaisesti" vaunut. Käytettynä löytyi hyväkuntoiset ja nätit edullisesti.
Rattaat on ajankohtaiset vasta ensi keväänä, saa nähdä onko sitten kolmella vai neljällä pyörällä.
Kannattaa lähteä jo nyt kiertelemään vaunuliikkeitä ja plärätä esitteitä kotona. Vauvalehdissä on aina aika ajoin vaunuesittelyjä . Netistä myös löytyy, en vaan enää muista osoitetta.. me löysimme oikein hyvät sivut, joissa esiteltiin eri vaunuvalmistajien kärryjä.. googlen kautta voisi hakea nimillä lastentarvike, emmaljunga ja teutonia. Niiden kiinalaisten punaisten kolmipyöräisten stokka-vaunujen merkkiä en muista. - sipuli
Tintti kirjoitti:
No huuhhuh. Liikaa informaatiota, pitää sulatella. Tällastako tää on kaikille uusille äideille, että jo pelkkä lastenvaunu saa pään sekaisin:)
"HEnk.koht. en ymmärrä, miksi hankkia kolmipyöräiset rattaat jos ei halua nimenomaan juoksurattaita??" Niin siis en haluakaan rattaita, vaan kopallisen vaunun. Siis perinteiset lastenvaunut mutta kolmella renkaalla. Ja haluan ne välttämättä. Jos vaan turvalliset ovat, että pysyvät pystyssä, niin haluan ne. Muotioikku tai jotain, mutta mä haluun! :Djos haluut ihan sikamakeet kolmipyöräiset niin kurkkaappa netistä MUTSY. muutenkin suomessa tuo kolmipyöräsvalikoima on aikast suppea. kokeile netistä eri eng. hakusanoilla niin johan löytyy. netin kautta on useampi tuttavani tilannut vaunut. henk. koht. olen sitä mieltä että koppavaiheessa kolmipyöräisyyden etu menee hukkaan: kolmipyöräisissä painopiste on pienemmällä alueella lähes kokonaan takapyörien kohdalla, jolloin kääntyileminen on kevyempää ja vaivattomampaa nelipyöräisiin verrattuna -koppavaiheessa painopiste on väistämättä jakaantunut myös etupyörälle... lisäksi kolmipyöräisten linjakkuus hieman katoaa koppasysteemin alle...
itse olen ollut hyvin tyytyväinen kolmipyöräisten talvikuntoisuuteen -kevyet työntää pahemmankin loskalumen läpi. - Tintti
sipuli kirjoitti:
jos haluut ihan sikamakeet kolmipyöräiset niin kurkkaappa netistä MUTSY. muutenkin suomessa tuo kolmipyöräsvalikoima on aikast suppea. kokeile netistä eri eng. hakusanoilla niin johan löytyy. netin kautta on useampi tuttavani tilannut vaunut. henk. koht. olen sitä mieltä että koppavaiheessa kolmipyöräisyyden etu menee hukkaan: kolmipyöräisissä painopiste on pienemmällä alueella lähes kokonaan takapyörien kohdalla, jolloin kääntyileminen on kevyempää ja vaivattomampaa nelipyöräisiin verrattuna -koppavaiheessa painopiste on väistämättä jakaantunut myös etupyörälle... lisäksi kolmipyöräisten linjakkuus hieman katoaa koppasysteemin alle...
itse olen ollut hyvin tyytyväinen kolmipyöräisten talvikuntoisuuteen -kevyet työntää pahemmankin loskalumen läpi.Kiitti vinkeistä. Tsekkailtu on netistäkin. Runsauden pula vaivaa ko. nettisivuja. Valikoimaa on ihan liikaa tällaisen aloittelijan näkökulmasta (yleensäkin kaikissa baby-tarvikkeissa). Mutta jatkan kolmipyöräisellä tiellä ja käyn Stockalla tutkimusmatkalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371869
- 311735
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291691Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91536Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51240Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234