X-typen huolto

mogilny -x-type

Olen aina omistanut japanilaisen auton, mutta mieli tekisi ostaa x-type 2.0D vm. 2005. Auto tuntui mukavalta, mutta nuukana miehenä mietin huoltokustannuksia. Miten usein ovat huoltovälit ja mitkä ovat hinnat?

Kieltämättä pelottaa varaosien saatavuus, huoltoliikkeiden verkko ja varsinkin hinta. Mutta toisaalta alkaa ikääkin jo olla ja tekisi hieman mieli nautiskella...

7

1839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • loput tilataan

      Lähin huolto löytynee netistä. Hinnat ovat normaaleja ja osia saa kuten muihinkin autoihin. Ainoa ero on, että huoltoa tarvitaan harvimmin.

      • mogilny -x-type

        Huoltoväli on ymmärtääkseni bensa-Jaggessa 16tkm:n välein. Mitenkäs diesel? Mitä kustannuksia perushuollot ovat suurinpiirtein ja tuleeko mitään isoa (jakopäänhihna/ketju tms.) kertahuoltoa.

        Olen todellakin ajellut pitkään nipponeilla ja siksi minulla ei ole mitään tietoa Euro-autoista ja niiden kustannuksista. Nykyisellä Toytalla huoltokustannukset ovat n. 170-220 euroa pk-elueella (15 tkm:n välein) ja lomamatkalla Keski-Suomessa pääsee alle satasella.


      • mogilny -x-type

        Kun olet tilannut itse osia, niin onko syynä ollut osien saatavuusongelma vai oletko saanut ne vaan niin paljon halvemmalla?

        Mietin tässä sitä, että onko tarvittaessa vara-osia saatavilla, koska siitä tulisi talouden ainut ajopeli. Tästä syystä sitä ei pystyisi pitämään pitkään telakalla.


      • Stype
        mogilny -x-type kirjoitti:

        Kun olet tilannut itse osia, niin onko syynä ollut osien saatavuusongelma vai oletko saanut ne vaan niin paljon halvemmalla?

        Mietin tässä sitä, että onko tarvittaessa vara-osia saatavilla, koska siitä tulisi talouden ainut ajopeli. Tästä syystä sitä ei pystyisi pitämään pitkään telakalla.

        Vaikea kuvitella Ferrarin ja Bugatin lisäksi kovin montaa nykyautoa, joihin ei saisi varaosia.

        Minulla vuoden huoltokulut keskimäärin alle 400/vuosi ja lomareissuilla nolla (esim. Helsinki-Malaga-Helsinki).


      • mogilny -x-type
        Stype kirjoitti:

        Vaikea kuvitella Ferrarin ja Bugatin lisäksi kovin montaa nykyautoa, joihin ei saisi varaosia.

        Minulla vuoden huoltokulut keskimäärin alle 400/vuosi ja lomareissuilla nolla (esim. Helsinki-Malaga-Helsinki).

        Kiitos kovasti. Olen todellakin aikaisemmin uskonut, että Jaggen huolto on kallista (lähellä/kalliimpi kuin Mersun yms. muiden premium-autojen huoltohinnat). Tämän vuoksi olin jo alkanut miettiä edelleen Toyotan tai BMW:n ostoa. Lisäksi mielenkiintoa Jaggea kohtaan nostaa se, että v. 2010 käyttömaksun suuruus aloitetaan sitoa C2O-päästäihin ja x-type dieselissä ne ovat alle 150 g/km.

        Vielä kerran kiitoksia ja nautinnollisia ajokilometrejä.


    • x-type

      Viime huolto oli 420,-. Taisi olla huoltoväli 20tkm tai 1-vuosi. Helsinki Vantaa akselilla löytyy huoltopisteet ongelmitta. Osta pois ja ajele tyylillä, itse olen ollut tyytyväinen. Huollon palvelu on myös aivan eri planeetalta positiivisessa mielessä.

      • Jaguristi

        Itse käytin Jaggeni 20 t:n huollossa ja lasku oli töinen, öljyinenn ja osineen 240 Euroa. Nyt tulee kohta 40 tuhatta täyteen ja huollon hinta on pysynyt samana, joten on halpaa kyytiä !


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1240
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1225
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      16
      1150
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1091
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1045
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 12
      1007
    Aihe