Olen nyt, tässä vaiheessa vielä koeluontoisesti, ottanut vastaan sheriffin tehtävät. Lestadiolaisuuden eri haarat ja varsinkin esikoisuus on minulle hyvin tuttua.
Keskustelu sanan syvemmässä merkityksessä ei ole suurimmalle osalle lestadiolaisista lainkaan tuttua. Maailma ja jopa lestadiolaisuuskin on täynnä mielipiteitä. Asianmukaista on omista poikkeavia ajatuksia kohdattaessa puhua näistä ajatuksista, ei niiden esittäjistä. En pidä suotavana sitä, että esitetään vahvoja arvioita tai mielipiteitä jonkun keskustelijan sieluntilasta tai muista ominaisuuksista. Toisen mielipiteitä voi kunnioittaa vaikkei niitä hyväksyisikään.
Keskustelua ei ole rajattu pelkästään lestadiolaisille. Miten kukaan voisi edes kontrolloida kenenkään taustoja, varsinkaan kun lestadiolaisuuteen kuulumisen määritelmä ei ole mitenkään itsestään selvä? Onko sellainen lestadiolainen, joka ajattelee kuten lestadiolainen, mutta ei käy seuroissa? Entäpä sellainen, joka käy säännöllisesti seuroissa mutta tuskin uskoo edes Jumalaan? Eikä sellaiseen rajoittamiseen ole syytäkään.
Lestadiolaisessa liikkeessähän on Kristuksen oppi, eikö näin ole aina sanottu ainakin esikoisten piirissä? Senhän pitäisi olla universaali ja toimia kaikkialla ja kaikissa oloissa. Näin ollen ei voida rajata kauhean ahtaasti sitä mikä on lestadiolaisuutta koskevaa keskustelua, mikä ei. Yritän tehdä tätä rajanvetoa. Enemmin kuitenkin kiinnitän huomiota siihen että viestit ovat asiallisia ja että henkilökohtaisuuksiin ei mennä. Tietenkin, jos mennään kauhean kauaksi, joudun tekemään linjanvetoja sinnekin päin.
Esimerkkejä ei-suotavasta tavasta kohdata toisia:
” Tiesin että olet hengellisesti sokea, mutta nyt tiedän että olet myös luonnollisesti kuuro.”
” Mitään muuta et oe tehnyt kuin tyhjää jänkyttänyt täälläkin. Ei tulisi seurakuntaelämästä mitään jos siellä olisi yksikin tuollainen!!!”
”Sanavalintasi paljastaa sinut vanhaksi ukoksi, josta ikä näyttää tehneen - jos ei aivan "kusipäätä" (käyttääkseni puhetapaasi) - niin seniilin kuitenkin. On näet se ja sama, miksi sinun aikalaisesi minunlaistani ihmistä nimittivät.
Tärkeintä on se, että sinunlaisesi sovinistiset "talibanit" ovat nykyajan Suomessa menettäneet valtansa, eivätkä pääse enää entiseen tapaan tekemään naisille pahaa.”
Halutessasi voit tietenkin lausua arvioita ja mielipiteitä toiminnastani mutta en yleensä vastaa niihin enkä perustele ratkaisujani. Jos olet tyytymätön toimintaani, kehotan valittamaan ylläpidolle. Tuolla edellä olen linjannut toimintatapaani. Jos se ei kelpaa, on sinun ehkä parempi hakea joku muu foorumi.
Niile, jolle tämä kelpaa - olkoon keskustelu antoisaa ja monipuolista!
Tarkentavia ohjeita
26
1094
Vastaukset
- teutatess
Eiköhän näillä voi pelata.
- kohden
Taso tuskin nousee. Sheriffin pitäisi olla puolueeton.
- "Sökömies"
tässä ollut tälle palstalle hiukan väärä termi:
"pelata" - teuta
"Sökömies" kirjoitti:
tässä ollut tälle palstalle hiukan väärä termi:
"pelata"" Nöyristelijälle ".
- sensuroida
Tai ainakin rajoittaa päivittäisetn kirjoitusten määrän 5kpl / Teuvo
- !mutmut
Tiettyyn rajaan asti hyväksyn sarkasmin myöskin itseäni kohtaan.
Jos luen viestiä joka ei ole vallitsevan reaalimaailman todellisuuteen pohjautuva, kuten esimerkkiksi näkyvän osuutemme pyhyys, niin käytän kirjoittajasta sanoja hengellisesti sokea.
Toimin piireissä jossa on eri uskonsuunnista ihmisiä, muun muassa yksi parhaimmista ystävistäni on lapsuuden helluntailainen, mutta mitään sellaista en ole yhdenkään uskovan suusta kuullut, että ihmisen päälle näkyvä osuus olisi pyhäksi tullut.
Tällaisia perättömiä viestejä kirjoittava henkilö, mitä ilmeisemmin tahallaan provosoi reaalimaailmassa eläviä, todellisten lestadiolaisuutta koskevien kysymysten kanssa keskusteluun pyrkiviä kirjoittajia.
Johtopäätöksenä tällaiseen provokatoriseen toimintaan esitän korjauksena henkilön poistuvan, koska hänen viesteissään ei tältä osin ole minkäänlaista kosketusta uskovien ihmisten reaalimaailman kanssa, eikä myöskään lestadiolaisuuden kanssa.- kyl moneks
"vallitsevan reaalimaailman todellisuuteen pohjautuva"
mitä mahdat elämässäsi esittää? fiksumpaa, mitä olet? - ihminen on mikä on
Sanoinhan jo, etten perusta näkemystäni lestadiolaiseen näkemykseen vaan realiteettiin jota kukaan ei voi muuttaa.
Näkyvästä osuudestamme ei tule pyhää, piste.
Jos tämä totuus ei ole lähtökohtana kaikelle hengelliselle keskustelulle, niin kaikki sitä seuraava keskustelu on pelkkää valhetta ja itsepetosta. Meitä ei pelasta kauniitkaan valheet, vaan Jeesus, ja hän on tullut syntisiä pelastamaan. Ja Jeesus lisää päällepäätteeksi vakuuttavat sanat, "terveet eivät tarvitse parantajaa, vaan sairaat". Tähän törmäämme palstalla päivittän, - "terveiden" provokatiiviseen terroriin. Jonka päämäärä on selvä, ottaa pois Kristus syntisiltä, (huom. kaikki ovat syntisiä), ja panna omavanhurskaus eksyttävine valheineen tilalle. - henano
ihminen on mikä on kirjoitti:
Sanoinhan jo, etten perusta näkemystäni lestadiolaiseen näkemykseen vaan realiteettiin jota kukaan ei voi muuttaa.
Jos tämä totuus ei ole lähtökohtana kaikelle hengelliselle keskustelulle, niin kaikki sitä seuraava keskustelu on pelkkää valhetta ja itsepetosta. Meitä ei pelasta kauniitkaan valheet, vaan Jeesus, ja hän on tullut syntisiä pelastamaan. Ja Jeesus lisää päällepäätteeksi vakuuttavat sanat, "terveet eivät tarvitse parantajaa, vaan sairaat". Tähän törmäämme palstalla päivittän, - "terveiden" provokatiiviseen terroriin. Jonka päämäärä on selvä, ottaa pois Kristus syntisiltä, (huom. kaikki ovat syntisiä), ja panna omavanhurskaus eksyttävine valheineen tilalle.Siinä olet ihan oikeassa ettei ihminen itse voi itseään muuttaa, mutta Jumalan voimalla kaikki on mahdollista.
Minä kun vaelsin kasvatuskristillisyyttä eli epäuskoisena sitä silloin vielä itse uskomatta, minulla oli paljon ystäviä esikoislestadiolaisissa, vasta kun itse sain Jumalan-sanan ja Jumalan hengen vaikutuksesta nähdä oman tilani et se vie kadotukseen, ja tämä tapahtui toisella paikkakunnalla missä kävin seuroissa silloin...kun palasin takaisin synnyinseudulle ihmiset ihmettelivät, aivan niinkuin yksi ystäväni tuli minulta kysymäänkin et mitä sinulle on tapahtunut sillä minä olin elämässäni tehnyt täyskäännöksen ja minussa on Lestadiuksen henki????
En muista mitä keskustelu kaikkineen sisälsi mutta yllätyksekseni Pyhäseuroissa kun luettiin LLL:n pitäämää saarnaa niin sain huomata et LLL on minun uskon veli, sillä muutama päivä aikaisemmin minun suuni kautta oli tullut kirjaimellisesti samaa oppia kuin mitä sieltä kirjasta meille luettiin, tämä sama toistui kun minulta kysyttiin jotain hengellistä asiaa niin vastasin siihen miten ymmärsin, niin kysyjä vei minut yhden toisen henkilön kanssa kotiinsa ja kaivoi kirjan ja luki sieltä aivan samaa kuin Luther oli aikanaan puhunut???
Monet ihmiset seurakunnassa joitakin saarnaajia myöten sanoivat toisilleen et opetan ihan oikein mutta tästä huolimatta he eivät hyväksyneet minua ja vuosia kun vierähti eteenpäin sain huomata ettei heillä ole samaa uskoa, saati kokemuksia kuin minulla on, vaan vaeltavat epäuskossa...jaa et mistäs tämän huomaa, kannattaa kuunnella tarkkaan mitä Lestadius opettaa saarnassaa kun LLL:n saarna luetaan ja mitä sananpalvelija sitten puhuu päälle, sillä toiset sananpalvelijat puhuvat Lestadiusta vastaan kun taas on joitakin kun vahvistavat Lestadiuksen eli opettavat samaa oppia.
Miksi siis näin tapahtuu???Raamattu antaa vastauksia myös et väärähuoneenhaltija jolle oli paljon uskottu, kehottaa Herran velallisia vähentämään velkaa ja toisessa paikassa et sokea sokeiden taluttaja yhdessä he kuoppaan lankeavat.
Luther jo keskiajalla totesi et on suuri ihme tämän taivaanalla kun Jumala pelastaa seurakunnasta ne jotka häntä etsivät vaikka antikristus hallitsee seurakuntaa ja tästä ajasta kun on kerrottu kun se painuu lopuilleen tulee täysi pimeys, eli kukaan ei näe mistä tie vie taivaaseen, on myös kuvattu et tähteet tulevat autuaaksi tästä ajallisesta seurakunnasta, ja niinkuin raamattu vahvistaa et jos lopunpäivät eivät olisi lyhennetyt ei yksikään sielu tulisi autuaaksi mutta valittujen tähden ne ovat luhennetyt, valheenhenki opettaa taasen toista oppia eli et kristityiden lukumäärä vain kasvaa kasvamistaan, ja vain siksi ettei sokea joukko näkisi petosta mitä tapahtuu ja tulisi synnintuntoon.
Paljon puhutaan et me olemme syntisiä mutta mielenmuutosta ei ole tapahtunut, sillä koreus on luvallista, mailmanmielisyys on luvallista, avioliiton purkaminen on luvallista ja eronnut voi solmia uuden jos niin haluaa, Vaikka Jumala sanassaan ei tähän lupaa annakkaan, tauluja on ilmestynyt kotien seinille, sillä kaikesta näkyy et ei ole Betaniakoti arvossaan, mutta omiin tekemisiin kyllä uskotaan, eli kun käytetään matkasauvaa niin kaikki synnit ovat anteeksi, mutta ei Pyhä Raamattu sitä vahvista, turhaan on Jeesus sovitustyönsä tehnyt kun ihmiset luottavat enemmän matkasauvaansa kuin pitävät tarpeellisena saada Jumalan henki itseensä asumaan jotta USKO olisi elävä.
Töittensä jälkeen ihmiset tuomitaan tuomiopäivänä, eikä siellä tunneta kuin kaksi uskon porukkaa epäuskoiset ja uskovaiset...epäuskoiset kielsivät täällä armonajassa Jeesuksen ja opettivat Jumalaa vastaan, ja uskovaiset vahvistivat Jeesuksen opin ja saarnasivat aivan samaa oppia kuin Herra Jeesus itse täällä vaeltaessaan.
Kannattaa tutkia näitä kahta ryöväriä jotka olivat golgatanmäellä Jeesuksen molemmin puolin, niin toinen pilkkasi ja toinen vahvisti Jeesuksen ja hänen oppinsa ja saikin vahvistuksen ennen luonnollista kuolemaa et totiseti tänä päivänä olet minun kanssani paratiisissa ja aivan samasta on kysymys, sill toiset täällä pilkkaavat Jeesuksen oppinsa kanssa ja toiset todistavat omakohtaisesti sen opin oikeaksi ja oppi on aivan sama kuin kaikki edesmenneet Jumalan vanhurskauttamat ihmiset ovat ihmisten eteen kertoneet.
Siksi ei pidä luottaa ihmiseen, sillä missä arvossa tämä on Jumalan edessä ei aina ole ihmiseltä nähtävissä vaan uskoa ja luottaa Jumalan sanaan ja saada se itselle omistaa eli kahdentoista apostolin oppi matkaseuraksi ja Pyhä-henki todistamaan et minä olen Herran seurakunnan jäsen ja tämä seurakunta on hengellinen, sillä maallinen seurakunta voi sinut tuomita ja ulos ajaa mutta se on toisarvoista, sillä koskaan ei epäuskoiset Papit (eli saarnaajat)ole hyväksyneet Jeesusta saati hänen seuraajiaan.
OPISTA on kysymys eli vahvistammeko Jeesuksen opin vai saarnaammeko häntä vastaan. - !mutmut
henano kirjoitti:
Siinä olet ihan oikeassa ettei ihminen itse voi itseään muuttaa, mutta Jumalan voimalla kaikki on mahdollista.
Minä kun vaelsin kasvatuskristillisyyttä eli epäuskoisena sitä silloin vielä itse uskomatta, minulla oli paljon ystäviä esikoislestadiolaisissa, vasta kun itse sain Jumalan-sanan ja Jumalan hengen vaikutuksesta nähdä oman tilani et se vie kadotukseen, ja tämä tapahtui toisella paikkakunnalla missä kävin seuroissa silloin...kun palasin takaisin synnyinseudulle ihmiset ihmettelivät, aivan niinkuin yksi ystäväni tuli minulta kysymäänkin et mitä sinulle on tapahtunut sillä minä olin elämässäni tehnyt täyskäännöksen ja minussa on Lestadiuksen henki????
En muista mitä keskustelu kaikkineen sisälsi mutta yllätyksekseni Pyhäseuroissa kun luettiin LLL:n pitäämää saarnaa niin sain huomata et LLL on minun uskon veli, sillä muutama päivä aikaisemmin minun suuni kautta oli tullut kirjaimellisesti samaa oppia kuin mitä sieltä kirjasta meille luettiin, tämä sama toistui kun minulta kysyttiin jotain hengellistä asiaa niin vastasin siihen miten ymmärsin, niin kysyjä vei minut yhden toisen henkilön kanssa kotiinsa ja kaivoi kirjan ja luki sieltä aivan samaa kuin Luther oli aikanaan puhunut???
Monet ihmiset seurakunnassa joitakin saarnaajia myöten sanoivat toisilleen et opetan ihan oikein mutta tästä huolimatta he eivät hyväksyneet minua ja vuosia kun vierähti eteenpäin sain huomata ettei heillä ole samaa uskoa, saati kokemuksia kuin minulla on, vaan vaeltavat epäuskossa...jaa et mistäs tämän huomaa, kannattaa kuunnella tarkkaan mitä Lestadius opettaa saarnassaa kun LLL:n saarna luetaan ja mitä sananpalvelija sitten puhuu päälle, sillä toiset sananpalvelijat puhuvat Lestadiusta vastaan kun taas on joitakin kun vahvistavat Lestadiuksen eli opettavat samaa oppia.
Miksi siis näin tapahtuu???Raamattu antaa vastauksia myös et väärähuoneenhaltija jolle oli paljon uskottu, kehottaa Herran velallisia vähentämään velkaa ja toisessa paikassa et sokea sokeiden taluttaja yhdessä he kuoppaan lankeavat.
Luther jo keskiajalla totesi et on suuri ihme tämän taivaanalla kun Jumala pelastaa seurakunnasta ne jotka häntä etsivät vaikka antikristus hallitsee seurakuntaa ja tästä ajasta kun on kerrottu kun se painuu lopuilleen tulee täysi pimeys, eli kukaan ei näe mistä tie vie taivaaseen, on myös kuvattu et tähteet tulevat autuaaksi tästä ajallisesta seurakunnasta, ja niinkuin raamattu vahvistaa et jos lopunpäivät eivät olisi lyhennetyt ei yksikään sielu tulisi autuaaksi mutta valittujen tähden ne ovat luhennetyt, valheenhenki opettaa taasen toista oppia eli et kristityiden lukumäärä vain kasvaa kasvamistaan, ja vain siksi ettei sokea joukko näkisi petosta mitä tapahtuu ja tulisi synnintuntoon.
Paljon puhutaan et me olemme syntisiä mutta mielenmuutosta ei ole tapahtunut, sillä koreus on luvallista, mailmanmielisyys on luvallista, avioliiton purkaminen on luvallista ja eronnut voi solmia uuden jos niin haluaa, Vaikka Jumala sanassaan ei tähän lupaa annakkaan, tauluja on ilmestynyt kotien seinille, sillä kaikesta näkyy et ei ole Betaniakoti arvossaan, mutta omiin tekemisiin kyllä uskotaan, eli kun käytetään matkasauvaa niin kaikki synnit ovat anteeksi, mutta ei Pyhä Raamattu sitä vahvista, turhaan on Jeesus sovitustyönsä tehnyt kun ihmiset luottavat enemmän matkasauvaansa kuin pitävät tarpeellisena saada Jumalan henki itseensä asumaan jotta USKO olisi elävä.
Töittensä jälkeen ihmiset tuomitaan tuomiopäivänä, eikä siellä tunneta kuin kaksi uskon porukkaa epäuskoiset ja uskovaiset...epäuskoiset kielsivät täällä armonajassa Jeesuksen ja opettivat Jumalaa vastaan, ja uskovaiset vahvistivat Jeesuksen opin ja saarnasivat aivan samaa oppia kuin Herra Jeesus itse täällä vaeltaessaan.
Kannattaa tutkia näitä kahta ryöväriä jotka olivat golgatanmäellä Jeesuksen molemmin puolin, niin toinen pilkkasi ja toinen vahvisti Jeesuksen ja hänen oppinsa ja saikin vahvistuksen ennen luonnollista kuolemaa et totiseti tänä päivänä olet minun kanssani paratiisissa ja aivan samasta on kysymys, sill toiset täällä pilkkaavat Jeesuksen oppinsa kanssa ja toiset todistavat omakohtaisesti sen opin oikeaksi ja oppi on aivan sama kuin kaikki edesmenneet Jumalan vanhurskauttamat ihmiset ovat ihmisten eteen kertoneet.
Siksi ei pidä luottaa ihmiseen, sillä missä arvossa tämä on Jumalan edessä ei aina ole ihmiseltä nähtävissä vaan uskoa ja luottaa Jumalan sanaan ja saada se itselle omistaa eli kahdentoista apostolin oppi matkaseuraksi ja Pyhä-henki todistamaan et minä olen Herran seurakunnan jäsen ja tämä seurakunta on hengellinen, sillä maallinen seurakunta voi sinut tuomita ja ulos ajaa mutta se on toisarvoista, sillä koskaan ei epäuskoiset Papit (eli saarnaajat)ole hyväksyneet Jeesusta saati hänen seuraajiaan.
OPISTA on kysymys eli vahvistammeko Jeesuksen opin vai saarnaammeko häntä vastaan.Ihminen teoillaan vahvistamassa Jumalan valmistamaa pelastusta?
Perin kummallisia puheita!!
Sinun tulisi herätä huomaamaan missä olet menossa ja mihin suuntaan.
Minä en sitten ole mikään kasvatuskristitty, vaan Hengestä uudestisyntynyt Jumalan lapsi.
Paavali, (jonka pyhyydestä ei voi puhua samana päivänäkään kuin sinun) kertoo itsestään, että hän on laissa laittamaton, mutta lukee kaiken sen vahingoksi - että voittaisi omakseen Kristuksen.
Heräjä siis sina joka makaat itsetyytyväisenä ja omahyväisenä, ettäs voittaisit omaksesi Kristuksen.
Tuon ihmeen, kristus minussa ja minä Kristuksessa, kokeneena en voi vaieta ehdottamasta elämän tietä Jeesusta Kristusta sinunkin tieksesi. Jeesus vie perille, yksin hän, ei kukaan muu. - mutta toivottavasti et ala ...
ihminen on mikä on kirjoitti:
Jos tämä totuus ei ole lähtökohtana kaikelle hengelliselle keskustelulle, niin kaikki sitä seuraava keskustelu on pelkkää valhetta ja itsepetosta. Meitä ei pelasta kauniitkaan valheet, vaan Jeesus, ja hän on tullut syntisiä pelastamaan. Ja Jeesus lisää päällepäätteeksi vakuuttavat sanat, "terveet eivät tarvitse parantajaa, vaan sairaat". Tähän törmäämme palstalla päivittän, - "terveiden" provokatiiviseen terroriin. Jonka päämäärä on selvä, ottaa pois Kristus syntisiltä, (huom. kaikki ovat syntisiä), ja panna omavanhurskaus eksyttävine valheineen tilalle."Näkyvästä osuudestamme ei tule pyhää, piste."
Mielipiteet saa jokaisella olla, mutta toivottavasti et ala tämän perusteella kirjoituksia karsimaan.
Näkyvä osuutemme on pyhänhengen temppeli, Jeesuksen ruumiin jäseniä. Eikä Jeesuksen kädet ja jalat ole epäpyhiä,eikä syntisiä.
"(huom. kaikki ovat syntisiä),"
Se jonka synnit on annettu anteeksi, on synnitön. Synnit on otettu pois ja upotettu anteeksi antamuksen mereen. Jos olemme vielä senkin jälkeen syntisiä, niin sitten täytyy sukeltaa hakemaan ne synnit takaisin ja kieltää Kristuksen sovitustyö ristillä. - teutatess
henano kirjoitti:
Siinä olet ihan oikeassa ettei ihminen itse voi itseään muuttaa, mutta Jumalan voimalla kaikki on mahdollista.
OPISTA on kysymys eli vahvistammeko Jeesuksen opin vai saarnaammeko häntä vastaan.Vajaa vuosi sitten kerroit aivan samaa .
- kirjoittaja
mutta toivottavasti et ala ... kirjoitti:
"Näkyvästä osuudestamme ei tule pyhää, piste."
Mielipiteet saa jokaisella olla, mutta toivottavasti et ala tämän perusteella kirjoituksia karsimaan.
Näkyvä osuutemme on pyhänhengen temppeli, Jeesuksen ruumiin jäseniä. Eikä Jeesuksen kädet ja jalat ole epäpyhiä,eikä syntisiä.
"(huom. kaikki ovat syntisiä),"
Se jonka synnit on annettu anteeksi, on synnitön. Synnit on otettu pois ja upotettu anteeksi antamuksen mereen. Jos olemme vielä senkin jälkeen syntisiä, niin sitten täytyy sukeltaa hakemaan ne synnit takaisin ja kieltää Kristuksen sovitustyö ristillä.Lainauksesi eivät olleen sheriffin teksteistä.
- Viestini oli harhaan johtava.
kirjoittaja kirjoitti:
Lainauksesi eivät olleen sheriffin teksteistä.
"Mielipiteet saa jokaisella olla, mutta toivottavasti et ala tämän perusteella kirjoituksia karsimaan."
Korjaus:
... toivottavasti ei aleta tämän perusteella...
Pyydän anteeksi seriffiltä.
Seriffin selvennys siitä mitä hän odottaa kirjoittajilta, oli todella hyvä. Kiitos siitä, uskon että olemme saaneet hyvän seriffin. - Piip Piiip
Jos luen viestiä joka ei ole vallitsevan reaalimaailman todellisuuteen pohjautuva, kuten esimerkkiksi näkyvän osuutemme pyhyys, niin käytän kirjoittajasta sanoja hengellisesti sokea.>>>>
Tämäkin on vain edellisen kirjoittajan näkemys sokeudesta, mutta joidenkin mielestä toisin. Joku voi myöskin nähdä luokittelijan sokeaksi, joten puuttukoon Sheriffi tälläisiin luokitteluihin lupaamallaan tavalla.
- Sheriffinä !
Mukava se on kuulla, että joku tarttui tuohon tehtävään , hoitaakseen sen.
Nyt vaan revolverit täyteen latinkiin ja tiukka ilme päälle.
Erilaisia hiippareita on runsaasti ja tietenkin rosvoja mustalla sydämellä.
Oikeutta ja oikeudenmukaisuutta toivotamme päiviisi.
Erilaiset sarvipäät voi ampua shamppoolla täytetyillä pistooleilla.
Tuleepa samalla sitten pestyä se suukin saippualla ja hengityskin raikastuu.
Varmaan tiedätkin, että stetsonin on oltava lähettyvillä aina, ettei pääse aurinko häikäsemään näkökenttää pahassa tilanteessa.
Tervetuloa siis tehtäviisi Sheriffinä tälle palstalle.- ____ . ____
Jos nöyryys puuttuu toiminnasta, niin kallellaan oleva stetsoni ja kiiluvina killittävät silmät eivät korvaa sitä puutetta
____ . ____ kirjoitti:
Jos nöyryys puuttuu toiminnasta, niin kallellaan oleva stetsoni ja kiiluvina killittävät silmät eivät korvaa sitä puutetta
Totta ku mikä. Ollaan ihan samoilla linjoilla. Ja sitten kun vielä erotetaan törkeys suoruudesta ja nöyryys nöyristelystä ollaan jo aika pitkällä.
Taitolaji sanon minä. Ehkä opinkin.- hyvä veli
Eslest kirjoitti:
Totta ku mikä. Ollaan ihan samoilla linjoilla. Ja sitten kun vielä erotetaan törkeys suoruudesta ja nöyryys nöyristelystä ollaan jo aika pitkällä.
Taitolaji sanon minä. Ehkä opinkin.Tehtävä on vaikea, siksi sitä on hoidettava Jumalalta apua ja viisautta rukoillen.
Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua, herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armllinen. Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan. Nimeen Isän Pojan ja Pyhän Hengen.
Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksaen armo, Isän Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon sinun kanssasi. Aamen!
Siunausta tehtävään!
Seurakunnan kanssa ja puolesta. - Wyatt Earp
hyvä veli kirjoitti:
Tehtävä on vaikea, siksi sitä on hoidettava Jumalalta apua ja viisautta rukoillen.
Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua, herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armllinen. Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan. Nimeen Isän Pojan ja Pyhän Hengen.
Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksaen armo, Isän Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon sinun kanssasi. Aamen!
Siunausta tehtävään!
Seurakunnan kanssa ja puolesta.Seurakunnan kanssa ja puolesta.
Minkä seurakunnan? - menestystä
____ . ____ kirjoitti:
Enkä usko, että Sheriffikään odottaa mitään erityistä menestystä.
Kunhan vaan iskee hiippareita kärpäslätkällä ja vihollisia ampuu musteenpoisto pyssyllä( kirjoitukset pois).
Rento meininki vaan !
Ei mitään asennossa seisomista .. - lännenmiäs
Wyatt Earp kirjoitti:
Seurakunnan kanssa ja puolesta.
Minkä seurakunnan?Onko kyseessä lie se seuraa pitävä kunta, eli seurakunta, jossa joku aina seuraa jotakin ja pitää seuraa?
Menipä vaikeaksi.
Lisäksi varmaan lukevat seuraa ja ihmetellä pitää, miksei maassamme ole kuntaa nimeltä seura ! - ____ . ____
menestystä kirjoitti:
Enkä usko, että Sheriffikään odottaa mitään erityistä menestystä.
Kunhan vaan iskee hiippareita kärpäslätkällä ja vihollisia ampuu musteenpoisto pyssyllä( kirjoitukset pois).
Rento meininki vaan !
Ei mitään asennossa seisomista ..Nyt olikin kysymys sen henkilön asenteista jolla vastasin, ei siis sheriffin!
- tämäpä outoa
lännenmiäs kirjoitti:
Onko kyseessä lie se seuraa pitävä kunta, eli seurakunta, jossa joku aina seuraa jotakin ja pitää seuraa?
Menipä vaikeaksi.
Lisäksi varmaan lukevat seuraa ja ihmetellä pitää, miksei maassamme ole kuntaa nimeltä seura !___________
- asioiden käänteisten
tämäpä outoa kirjoitti:
Laitoit kuitenkin oven kiinni etkä astunut sisälle.
Nyt sitten mumiset siellä oven takana ja olet ulkona asiasta kun lumiukko.
Seura-at tilannetta ja yrität pitää seura-a oven takaa, mutta sisällä käsitellään asioita ja pitäisi vaivata hiukan niitä muutamaa harmaata aivosolua, että saisi langanpäästä kiinni.
Sisälle ei kuitenkaan ole pakko astua vaan voit jatkaa matkaasi sinne, missä on sinulle mieluisaa keskustelua.
- KIRJOITTAJA
Annetaan jokaisen esittää asiansa,mutta karsi alapääjutut,ne on ikäviä.Kuuluvat jonnekin muualle kuin tänne.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433404Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan172632Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3762536Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821757- 861405
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541080SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs70985- 74955
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.27779Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4734