Tietämätön

Digiin pettynyt

1. Missä myyydään uusia filmikameroita Suomessa? Ainakin Olympus valmistaa vielä uusia filmikameroita, entä muut merkit?Uusi on aina uusi. Ei löydy kun digijuttuja...löytyykö linkkejä?

2. Kuinka suuria kuvia voi teettää filmikuvista (kinofilmikoko)? Tässä ei pikselien laskeminen nyt päde?

3. Laittkaa linkkejä suomenkiel. sivulle filmikameroista (aloittelijalle).

4. Kiitos.

6

1224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • filkkakuvaaja

      Ei kovin monesta paikasta suomessa enää saa filmikameroita, ulkoimailta löytyy paremmin. Järkevämpää kyllä ostaa käytettynä, niitä saa pilkkahintaan ja ne on aina vähemmän kuvattuja kuin digit.
      Kyllä kinoruudusta voi hyvinkin teettää jotain 50x70cm kuvia ja isompiakin.
      Huutonetistä ja ebaysta löytyy. Varsinkin englannista saa jonkun muutaman vuoden vanhan filmirungon about 30 euroa postikuluineen. Jos vanhat manuaaliset kiinnostaa niin practicaa ja vastaavia saa samalla rahalla. Ne on pomminvarmoja ja ainoa mikä tarvii sähköä on valotusmittari. Niillä siis voi kuvata vaikka ilman paristoa kunhan homma hanskassa.

    • 1. Uusia on aika vähän. Itse olisi kuitenkin sitä mieltä, että tällä hetkellä saa todella laadukkaita filmikameroita käytettynä pilkkahintaan ja vähän vaivaa nähden se on kuitenkin järkevämpi ostos, kuin joku uusi enemmän tai vähemmän muovinen kaikki sähköisesti toimiva kamera.
      ...mutta jokainen valitsee oman tiensä tässäkin.

      Esim. huutonetissä myydään jatkuvasti hyviä kameroita pilkkahinnoin.
      Jos englanti taipuu, eBay on aivan loistava etsiessä hienoja laitteita.

      Mutta jos vain uutta haluaa, niin vaihtoehdot ovat vähissä tavallisissa järjestelmissä. Huippuluokan kameroita sitten on enemmän (Leica, Voightländer, Zeiss). Niiden hinta on sitten myös laadun mukaista.

      2. Seinän kokoisia julisteita on tehty kauan ennen digihuumaa...siis ei mitään rajoituksia.

      3. Tässä suomenkielinen hyvä sivusto erilaisista filmikameroista:
      http://www.fmp.fi/fmp_fi/muvieras/arkisto/esinekok/index_kamera.htm#kamerat

      • Digiin pettynyt

        Tuttavallani on mökillä vuosikausia ollut joku joutilas "Pentax ja lähilinssi" mökillä ...lämmittämättömässä tilassa jossakin pakkauslaatikossa,jos se olisi säästynyt kosteusvioilta? Paljonkohan tuollaisesta kannattaisi maksaa?


      • filkkakuvaaja
        Digiin pettynyt kirjoitti:

        Tuttavallani on mökillä vuosikausia ollut joku joutilas "Pentax ja lähilinssi" mökillä ...lämmittämättömässä tilassa jossakin pakkauslaatikossa,jos se olisi säästynyt kosteusvioilta? Paljonkohan tuollaisesta kannattaisi maksaa?

        Jos kyseessä kinofilmikamera niin hinnat on muutaman kympin mallista riippuen. Objektiivi myös yleensä kympeissä. Vertaa mitä vastaavat maksaa huutonetissä ja ebayssa, siitä saa käsitystä hintatasosta. Yleinen trendi suomessa on että filmikamera on digikuvaajalle lähinnä ongelmajäte. Asiaan perehtyneelle harrastajalle se on asiallinen käyttöpeli joka varmasti toimii vielä vuosienkin kuluttua kun digilelut on jo loppuunkuvattuja.


    • kuin uusi

      minulla on aivan uudenveroinen minolta järj,kamera ja tarvittavat zoomit,salamalaite,loittorenkaita.mm.luontozoomi.ollut käyttämättömänä kaapissa,sain lahjaksi ja piti al.valokuvaus,jäi kuitenkin.on siisti kuva multimediaan ,kännyyn voin laittaa.mm.macrozoom,saksast ost,gullmann salamalaite kaikki käyttämättömiä.!!!!!!!myyn rahan tarpeeseen nyt ,näin siistiä ei löydä helposti.etelä-suomessa.0442136625)tarj.perust.

    • Filmidiggari

      Tämä on melko vanha ketju, mutta vastaanpa silti. Kuja-Järvinen Salossa ainakin myy Canon EOS 300V:tä ihan uutena vielä. Kyselin niit' viimeksi tänään. Varasinkin itselle jo yhden kameran. Pyytävät Canon EOS 300V:stä vielä 190€ ja siihen tulee nuistaakseni 28-90mm opukka mukaan. Voisi sanoa että kohtuuhintainen kun vertaa digi-SLR kameroihin. Itsekin olen palaamassa takaisin filmikauteen ja aion tulevaisuudessa raivata vaatehuoneeseemme tietä pimiölle. Tällaisia aatoksia ja vinkkejä minulla. En tiedä onko tämä enää ajankohtaista, mutta vastasin nyt kuitenkin jos vaikka joku muukin etsii vielä uusia filmi SLR järkkäreitä. Kuva-Järvisellä ei ole netissä kuin digikuvien teettämispalvelu, joten sinne on soitettava ja sovittava asioista jos on kauempaa. Itsekin olen Forssasta. Yritystelestä kaivoin itsekin sen numeron. Takuunkin niille saa, normaalin tehdastakuun kai.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1458
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      725
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      67
      623
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe