Rauha autiossa talossa

Minanoita

varovasti kuin peläten
rikkomasta raotan ovea
joka turvonneena
talven vesipisaroista
kiinni on rappusissa

ei voimalla vaan
pikkuhiljaa hivuttamalla
se minulle aukeaa

lattia natisee rytmissä askelteni
tuuli soittaa viuluja
ikkunanraoista

eteisessä keinutuoli
rukki ja vanha piironki
vuosien pölykerros
jäänyt niiden peitoksi

astun sisään tupaan
jonka repsottavassa
keittiössä asuu rauha

sinisiä kalusteita
vanha pirttipöytä
leinoliesi nurkassa

seinällä valokuva
menneestä
rakkaustarinasta


laatikot avoinna
verhot riekaleina
hiirien mellastamaa sekasotkua
mutta voi mikä tunnelma


kun poistun ja
suljen aarteeni oven
keinutuoli heilahtaa
pari kertaa

sanoiko se näkemiin

14

511

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaaru

      kuljetat sanoja pitkin
      tunteisiin ja tunnelmiin
      mitä runosi toi tullessaan

      minä tunnen tuulen ikkunanraoissa
      ja kuulen askeleet
      sekä lattialaudan narinan

      minua jännittää
      onneksi olet kanssani
      Sinä Noitiz-ystäväni

      hyvin loit tunnelman
      kiitos, minäkin sain sen kokea:)

      • Minanoita

        Tokihan pääset
        mukaani rymyämään
        autiotaloja, ilmoita
        vaan koska olet tulossa!

        On se meinaan jollain
        lailla jännittävä kokemus,
        astella pitkin ajan patinoimia
        lattialankkuja..

        Sinnuu kiittää

        Noits


    • ehkä näkemiin vain kotvaseksi
      eikä lopullisesti jäähyväisiksi

      toivotaan
      näin.

      • Minanoita

        Kotvanen sanaa
        näkemiin hyväksytään!

        Sinulle kiitos
        ja odotan paluuta :)

        Noita


      • Minanoita kirjoitti:

        Kotvanen sanaa
        näkemiin hyväksytään!

        Sinulle kiitos
        ja odotan paluuta :)

        Noita

        Kotvasesta aikaa ja niin
        Kotkan poika nousi siivilleen

        hapuilevin siiven iskuin
        tuulen päälle lepämään

        ja alleen katsomaan
        mitä tapahtuman
        pitää

        jotta korkeuksiin kohota
        voisi. Hyvää yötä.


    • On aina kun astuu ajantarinaan,
      kaikki hiljaa paikoillaan.
      Kaikki esineet saarna, miten niissä
      on käden jälki.

      Jospas siinä keinustuolissa istuiki
      kauan sitten asunu rakastunnu pari.

      Kerron.
      Menin edesmenneen mieheni tyhjään kotiin,
      jokainen askel minussa oli syvää tunnetta.
      Astuin yli kynnyksen,seisoin itkin ,
      meidän yhteistä suurta rakkauttamme.
      Se tunne väkevänä, ne aurinkoiset päivät,
      kuvat muistoks jäivät.

      Minänoita
      Nämä on tarinoita joihin on hyvä palata,
      edesmenneitten viestikapulaa se meille uskottu.

      Runos väkevää eläydyin , kiitos pyyhin kyyneleen.
      Liisa tuntevilla aalloilla

      • Minanoita

        Kylmät väreet
        kiirivät selkääni
        pitkin lukiessani
        palautettasi niin
        koskettava se oli..

        Minä olen ottanut
        tehtäväkseni taltioida
        kameroineni mennyttä
        aikaa, käyttötarkoitus
        vielä hämärän peitossa..

        mutta tiedän sen
        aikanaan selviävän...

        Sinua kiitän ja myöskin
        täällä minä, pyyhin silmistäni
        liikutuksen kyyneleitä...


    • tomppa2006

      ...elämäni ainoa noita, jonka tunnen...

      Olet kirjoittanut hienon runon autiosta talosta. Niissä on täysin oma tunnelma ja miljöö, jota taitavasti kuvaat. Pidin runostasi. Erittäin iskevä ja sykähdyttävä loppu.

      PS. Olet kirjoittanut aiheesta ennenkin, ihmisillä on erilaisia mieltymyksiä, onko tämä lähellä sydäntäsi?

      • Minanoita

        Oikeassa olet, tämä
        on nyt lähellä sydäntäni
        melkein yhtä varmasti kuin
        pohjoisen taivas revontuli
        kruunuineen..

        Valokuvaan.. enimmäkseen
        autioita hylättyjä taloja,
        niitä on albumiini kertynyt
        melko mukavasti..

        Joskus käy jopa niin
        onnellisesti että olen
        päässyt sisälle asti ja
        saavuttanut täydellisen
        tunnelman, jota haluan vaalia
        suurena aarteenani..

        Sinua isosti kiitän =)


    • ....Joskus kuin runosi autiotalo....
      Täynnä pölyä. riekaleita, sydän pompottaa keinutuolin tahtiin=)
      Upea runo noitis=)

      • Minanoita

        Hyvä tulkinta Sinulla
        runostani, taas uusi näkökulma..

        Sinua kiitän ja paljon =)


    • Laudi

      Entisöintiä vailla :/...
      niin ja kunnon pesuainetta ..
      eikö siellä ole ummehtunu hajuki :(

      • Minanoita

        No niinpä, et sattuis
        tietämään edullista nikkaria?

        Niin ja tervetuloa
        siivoustalkoisiin=)))

        Mie tarjoon talkookaffet
        vuorostani =)

        Sinua kiitän kuules!


      • laudi**
        Minanoita kirjoitti:

        No niinpä, et sattuis
        tietämään edullista nikkaria?

        Niin ja tervetuloa
        siivoustalkoisiin=)))

        Mie tarjoon talkookaffet
        vuorostani =)

        Sinua kiitän kuules!

        Sama joka teki mulle ulkohuussin
        tekkee mökistäs varmasti sellasen
        jossa viihtyy,

        mutta ei se ruppee kyllä hiiren pa..ojen seassa korjaamaan mittään...
        siisti mies se on..

        kuhan sitte tarjoot...*tupisee*...

        :)))))))))))))))


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1766
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      674
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      166
      531
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      25
      497
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe