Tuttu lause? "Olemme huolissamme sinusta"
Eikö tällä lauseella ala "rakkaudellinen" vl-lähestyminen aina?
Onko huoli aitoa? En usko, tai ainakaan lähestyttävän hyvinvointi, ei ole huolen aiheena.
Kysymyksessä on jälleen puhdas manipulointi, jolla mukahuolissaan olevat, saavat valtakirjan "huolissaan ololla" sinulta, päästäkseen mestaroimaan yksityisyyttäsi.
Oletko mennyt tähän "olemme sinusta huolissamme" ansaan?
"Olemme huolissamme sinusta"
12
649
Vastaukset
- naisihminen....
Minulle on kerran lähetetty kirje, jossa oltiin "huolissaan minusta". Kije oli aloitettu "Jumalanterve" ja jotakin tällaista olemme huolissaan sinusta yms.
Vastasin kirjeeseen ja kerroin kuulumiset, mutta vastasin vain "hei". Näistä "huolissaanolijoista" ei ole sittemmin kuulunut sanaakaan". Tosinsanoen en ollut enää kukaan, koska en ollut vl.
Yhteydenpito loppui kuin seinään.- sanamuoto
hoitamisen aloittamiselle. Tuttua on.
Onhan näitä huolissaan olijoita ollut minullakin.
Aikaa tästä viimeisestä lähestymisestä tosin on.
Homma meinasi saada tragikoomisia
piirteitä, kun en "huolissaan oloon" ja keskustelun myöhemmässä vaiheessa, suoranaiseen pelotteluun taipunut.
Sen verran tunsin myötätuntoa puhuttelijoitani kohtaan, etten ääneen nauranut.- naisihminen....
Devoit kirjoitti:
Onhan näitä huolissaan olijoita ollut minullakin.
Aikaa tästä viimeisestä lähestymisestä tosin on.
Homma meinasi saada tragikoomisia
piirteitä, kun en "huolissaan oloon" ja keskustelun myöhemmässä vaiheessa, suoranaiseen pelotteluun taipunut.
Sen verran tunsin myötätuntoa puhuttelijoitani kohtaan, etten ääneen nauranut.Mulla oli sen verran tiukka linja, että vaihtoehtoina oli vaan elämä ja kuolema. Kuolema eli siioninlaulujen, kuten "Kohta mut mustaan hautaan lasketaan" kuunteleminen ja tahdottomana SRK-oppien orjana oleminen tai ELÄMÄ.
Ja mä valitsin sen jälkimmäisen. sanamuoto kirjoitti:
hoitamisen aloittamiselle. Tuttua on.
Kun kuulet tuon "olen/olemme huolissamme sinusta" lauseen, sinulla on vielä avaimet hyppysissäsi. Kun päättäväisesti torjut heidän mukahuolissaan olon, et hoidetuksi joudukaan.
Mutta jos tunnet lämpimän läikähdyksen sydän-alassasi ja kuvittelet, että sinua rakastetaan. silloin olet mennyttä.naisihminen.... kirjoitti:
Mulla oli sen verran tiukka linja, että vaihtoehtoina oli vaan elämä ja kuolema. Kuolema eli siioninlaulujen, kuten "Kohta mut mustaan hautaan lasketaan" kuunteleminen ja tahdottomana SRK-oppien orjana oleminen tai ELÄMÄ.
Ja mä valitsin sen jälkimmäisen.Pahoin pelkään, että saat ihottumaa myös Jeesus-sanastakin? Mutta ymmärrän senkin tosi hyvin.
Toivottavasti muuten olet selvinnyt vl-menneisyydestäsi kohtuullisesti.
Palaan myöhäisillalla asiaan..- naisihminen....
Devoit kirjoitti:
Pahoin pelkään, että saat ihottumaa myös Jeesus-sanastakin? Mutta ymmärrän senkin tosi hyvin.
Toivottavasti muuten olet selvinnyt vl-menneisyydestäsi kohtuullisesti.
Palaan myöhäisillalla asiaan..Sehän siinä onkin, että siinä vl-yhteisössä olisi sen Jeesus-sanan mainitseminen ollut hyvin vapauttavaa. Koko porukka oli niin lain ja ikeen alla, että siinä oli kyllä unohdettu se Jeesuksen sovitustyö kokonaan. En siis saa ihottumaa Jeesus-sanan mainitsemisesta, päinvastoin, se saa minut huoahtamaan helpotuksesta!
- Dialogis
Tämä on erittäin taitava keino verhota hengelllistä väkivaltaa. Ensi tuntumalta voisi ajatella, että eihä huolissaan olemisessa mitään pahaa ole. Onhan hyväntahtoista osoittaa huolenpitoa.
Tarinan edetessä huolissaan olemisen kohde ei sitten yllättäen koekaan itseään hulenpidon kohteena olevaksi, vaan mieleen hiipii epämukava painostava tunne: olen syytettynä jostakin, mistä en nyt ymmärrä mitään. usein syytöksen aiheeksi paljastuu jokin ns. höpösynti, jonka synnillisyys on vähän niin ja näin.
Näiden hoitokokouksien esille nostaminen julkisuuteen on tehnyt hengellisen väkivallan harjoittajat varovaisiksi, koska nykyaikoina tällaiseen asiaan kiinnitetään paljon huomiota.
Ei siis uskalleta pelata ns. avoimin kortein. - voisin hyvin
ihmetellä tai kysellä jolta kulta nykyään.
Ja voisi jatkaa ääneen "onkohan maailma jo tainut sinut viedä mennessään; sen välipitämättömyys on niin tarttuvaa tautia".
Kyllä kannattaa huolta kantaa toinen toisestamme. Muistamme isiemme neuvon: "veljeä ei jätetä".- Dialogos
ja huolenpitoa me totta totisesti tässä maailmassa kaipaamme. Kuinka pinnalliseksi elämä on monelta osin muuttunutkin. Olet aivan oikeassa tässä.
- hätä sielunpelastumisesta
Kyllä, uskon ja koen itsekin,että esitetty huoli on aitoa. Meillä rauhanyhdistyksellä tulee usein keskusteluja tiestä ja matkasta,tästä korven matkasta. Tämä ajallinen vaellus kun päättyy, niin silloin on myöhäistä tehdä parannusta. Siksi me uskonsisaret/veljet tahdomme rakkaudella puhutella vikaan joutunutta,ettei paha vihollinen sais houkuteltua yhtään taivastiellä kulkijaa. Sillä emme tahdo kenekenkään joutuvan kadotukseen, vaan taivaan kunniaan, isdän luokse.
- metaskeema
Mielestäni huoli kuitenkin on turhaa, koska mitään tuonpuoleista ei ole edes olemassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774502Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112473- 1721655
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2441508- 1241400
- 1221307
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721229Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik91221- 761212
- 35976