Mis buum siin foorumis lahti on läinud? Mina ei saa aru, mis vaevab möningaid soomekeelseid kommentaatoreid.
Pikemat aega loen seda foorumit, miks siin kogu aeg mingi küsimus podiseb, kuidas ikka eestlased soomlaseid hindavad, mis meist arvatakse ja miks nad ikka nii ja naa soomlastesse suhtuvad.
Kas tõesti pole ükskord selgeks saanud, et aina sama teemat vaja nämmutada?
Ajendas kirjutama see viimane kommentaar: ” Minua surettaa se, että
Kirjoittanut: virolaiset suhtautuvat 23.1.2009 klo 04.55
meihin suomalaisiin monesti jotenkin alemmuudentuntoisesti ja itseään häpeillen.”
Mina arvan, et Eesti eestlased ei vaeva oma pead ÜLDSE sellega, kes või mis on soomlased.
Soome eestlased elavad siin ja omavad toredaid soomlastest sõpru või siis Eesti eestlased on ajutisel tööl raha teenimas – kas neidki huvitab see naaberrahva olemus.
On siin mingi üks inimene alati või tõesti tahetakse kogu aeg ise saada mingit kinnitust oma identiteedile?
Eesti on ju ikka eri riik, mitte Soome-Eesti liitriik ja elagu inimesed mõlemas riigis oma elu. Pole ju Eestis nii palju soomlasi ega Soomes nii palju eestlasi, et mingit analüüsi kogu aeg peaks läbi viima.
Miks tulevad SIIA FOORUMISSE SOOMLASED OMA RAHVUSPROBLEEMIDEGA, seda enam, et igas küsimusemoodi kirjutises alati on vastus valmis?
Kuidas saaks ükskord ja lõplikult selgeks teha, et soomlasesse suhtutakse täpselt samuti, kui iga muu rahvuse liikmesse? Hakkab juba ära väsitama.
Sellele nimetatud kirjutajatale (”Tuntuu ikävältä tajuta, että oman kansallisuuden vuoksi on virolaiselle jokin sokea piste, tai musta-aukko, joka pimentää harkintakyvystä osan ja aiheuttaa syvää tuskaa tunnetasolla. … Virolaiset, teidän pitää vapautua henkisestä ikeestä tässä Suomi-asiassa!”) üks laul:
http://www.youtube.com/watch?v=wgEiLzGPPRI
??Arka paikka virolaisille??MIKSI??
74
1119
Vastaukset
- öelda
ka mind paneb hämmastama selline fakt siin foorumis, kus pidevalt kysitakse, miks eestlased ei räägi sellest ja tollest, (nad kindlasti hyväksyvät seda ja toda vöi siis on alemuuskomplekside all), miks eestlased jälle sellest ja tollest räägivad....
Hoia pead kinni ja mötle, mis neid soomlasi endid vaevab, et pidevalt urgitsetakse. - ei viitsi isegi
nendele negatiivsetele kirjutistele vastata. täielik môttetus.
- taga
ongi meile juba tuntud "sulesepp, tarkailija ja inimhingede tundja", kelle ainuke "töö" piirdubki vaid eestlaste halvustamisega.
Ja kavalust ning nutikust tal sellel alal jätkub... - teemaalgataja
taga kirjoitti:
ongi meile juba tuntud "sulesepp, tarkailija ja inimhingede tundja", kelle ainuke "töö" piirdubki vaid eestlaste halvustamisega.
Ja kavalust ning nutikust tal sellel alal jätkub...… see laiaõlgne papp kirjutab alati mingi pikema üllitise, saab vähemalt narda, aga see ”eestlased nii ja eestlased naa” hakkab juba ära tüütama. Justkui eile oleks piir lahti tehtud ja nüüd õudsalt huvitav – mida meist arvatakse.
Ühelt poolt on hale neist ja teisalt tahaks pikalt saata, nagu Tõnisson – mis nad siis tulevad meie õuele …
No mis koht on see foorum siin, et kogu rahva nimel sõna võtta. Mingid palsta risustajad topivad vägisi oma ettekujutsi eestlaste mõttemaailmast siia. Siin vist üldiselt käivad ikka Soome eestlased, aga jube plass oleks, kui mõni Eestist juhuslikult loeks – mõtleks vist küll, et mis lollide keskel me elame ja ausalt öeldes, ka ise ei saa aru, kust sellised välja võetud on.
to: ” jah, millegipärast
Kirjoittanut: ei viitsi isegi 11.25 nendele negatiivsetele kirjutistele vastata. täielik môttetus.”
Pole ju tõesti mõtet vastatagi, sest keelt ei osata üldiselt ja ka heatahtlik ja arukas vastus tundub rünnakuna. - võimalik
teemaalgataja kirjoitti:
… see laiaõlgne papp kirjutab alati mingi pikema üllitise, saab vähemalt narda, aga see ”eestlased nii ja eestlased naa” hakkab juba ära tüütama. Justkui eile oleks piir lahti tehtud ja nüüd õudsalt huvitav – mida meist arvatakse.
Ühelt poolt on hale neist ja teisalt tahaks pikalt saata, nagu Tõnisson – mis nad siis tulevad meie õuele …
No mis koht on see foorum siin, et kogu rahva nimel sõna võtta. Mingid palsta risustajad topivad vägisi oma ettekujutsi eestlaste mõttemaailmast siia. Siin vist üldiselt käivad ikka Soome eestlased, aga jube plass oleks, kui mõni Eestist juhuslikult loeks – mõtleks vist küll, et mis lollide keskel me elame ja ausalt öeldes, ka ise ei saa aru, kust sellised välja võetud on.
Kirjoittanut: ei viitsi isegi 11.25 nendele negatiivsetele kirjutistele vastata. täielik môttetus.”
Pole ju tõesti mõtet vastatagi, sest keelt ei osata üldiselt ja ka heatahtlik ja arukas vastus tundub rünnakuna.et papipoeg magab poole päevani, ja tal on õhtused jutlused ja saarnamised.
Ega Erkki evangelist ei lase juhust mööda.:) - ikka...
teemaalgataja kirjoitti:
… see laiaõlgne papp kirjutab alati mingi pikema üllitise, saab vähemalt narda, aga see ”eestlased nii ja eestlased naa” hakkab juba ära tüütama. Justkui eile oleks piir lahti tehtud ja nüüd õudsalt huvitav – mida meist arvatakse.
Pole ju tõesti mõtet vastatagi, sest keelt ei osata üldiselt ja ka heatahtlik ja arukas vastus tundub rünnakuna.Selle otsikko „Minua surettaa…“ kirjutaski Erkki evangelist ehk siis herra Pippuripihvi. Kui loed tähelepanelikult, siis näed, mis teda tegelikult koguaeg huvitab….
Ta on siin foorumis juba ammu ning kirjutanud mitmete erinevate aliaste all ning tema eesmärk on manipuleerida inimhingedega, suruda eestlased nurka, a la „Minä hallitsen ja sinä kummarrat“ ehk siis teiste sõnadega teha meile „patti“. Kuid ta ei saa aru, et sama sõna tähendab eesti keeles ka pattu, ehk siis sellise teguviisiga teeb ta tegelikult ise kristlasena pattu, kuna tekitab foorumis inimsuhetes segadust.
Talle on ju koguaeg meeldinud vaielda, juhtida, suunata vestlus temale sobivas suunas, nautida oma võitu ning oma võidu saavutamiseks kasutab ta kasvõi ristiga vehkimist teiste nina ees, (saates selleks ka videot verisest Jeesust), või siis lisaks ka magusaid meelitussõnu. Ikka selleks, et inimesed psühholoogiliselt murduks, nende selg ei oleks sirge, vaid et nad hakkaks kummardama, alluks temale, oleks temaga alati samal arvamusel.
Talle ei meeldinud, et keegi nimetas teda nartsissiks, kuid ta on väga meelitatud, kui teda kutsutakse roosiks...
Kuigi ta kasutab mitmeid kavalaid nõkse, tunned sa ta ära teatud sõnade kasutamise pärast…
Aga Vitamiinid talle ilmselt ei meeldi…:))
(…sest egas siis loomad ei pea sõdu, ikka inimesed…) - .........................
ikka... kirjoitti:
Selle otsikko „Minua surettaa…“ kirjutaski Erkki evangelist ehk siis herra Pippuripihvi. Kui loed tähelepanelikult, siis näed, mis teda tegelikult koguaeg huvitab….
Ta on siin foorumis juba ammu ning kirjutanud mitmete erinevate aliaste all ning tema eesmärk on manipuleerida inimhingedega, suruda eestlased nurka, a la „Minä hallitsen ja sinä kummarrat“ ehk siis teiste sõnadega teha meile „patti“. Kuid ta ei saa aru, et sama sõna tähendab eesti keeles ka pattu, ehk siis sellise teguviisiga teeb ta tegelikult ise kristlasena pattu, kuna tekitab foorumis inimsuhetes segadust.
Talle on ju koguaeg meeldinud vaielda, juhtida, suunata vestlus temale sobivas suunas, nautida oma võitu ning oma võidu saavutamiseks kasutab ta kasvõi ristiga vehkimist teiste nina ees, (saates selleks ka videot verisest Jeesust), või siis lisaks ka magusaid meelitussõnu. Ikka selleks, et inimesed psühholoogiliselt murduks, nende selg ei oleks sirge, vaid et nad hakkaks kummardama, alluks temale, oleks temaga alati samal arvamusel.
Talle ei meeldinud, et keegi nimetas teda nartsissiks, kuid ta on väga meelitatud, kui teda kutsutakse roosiks...
Kuigi ta kasutab mitmeid kavalaid nõkse, tunned sa ta ära teatud sõnade kasutamise pärast…
Aga Vitamiinid talle ilmselt ei meeldi…:))
(…sest egas siis loomad ei pea sõdu, ikka inimesed…)tuollaisella kirjoituksella ja toisaalta kyllä saat minut nauramaan. Ehkä sinä vähän paisuttelet nyt asiaa? Mitä väliä sillä loppujenlopuksi on, mitä minä täällä kirjoitan? Ajattelutapani on fundamentalistisesti kristillinen ja toki verinen Jeesus herättää kenessä tahansa tunteita. Mutta Jeesus vuodatti verensä sen takia, että me voisimme saada suntimme, ne patut anteeksi. Fundamentalistisesti kristillinen ajattelutapa lähtee siitä, että ikäviä asioita ei saa peitellä, eikä myöskään hyviä asioita saa piilotella. Olenhan täällä jopa samaistanut virolaiset ruotsalaisiin kulttuurillisella tasolla ja olen edelleenkin sitä mieltä, että virolaiset muistuttavat ruotsalaisia. En ole muuttanut näkemyksiäni minkään asian suhteen, mitä olen täällä kirjoittanut. Niin kuin olen sanonut, vain näkökulma vaihtuu. Yhteiskunnissa on monia eri tasoja, kaikkea ei voi katsoa samalta kantilta. Sen takia syntyy ristiriitainen vaikutelma, että puhun ristiin.
En ole pyrkinyt murtamaan ketään henkisesti, mutta olen langennut kyllä antamaan takaisin virolaisille, jos he ovat minua tai kansaani loukanneet ja myönnän provosoineeni liian usein. En valehtelemalla, mutta ottamalla asioita ehkä vähän turhan yksipuolisesti esille.
Ihmettelen vain, että miksi jotkut kokevat minun viestini niin tärkeinä, että uskovat menettäneensä jotain psykologisesti. Relatkaa vähän. - ei võeta
......................... kirjoitti:
tuollaisella kirjoituksella ja toisaalta kyllä saat minut nauramaan. Ehkä sinä vähän paisuttelet nyt asiaa? Mitä väliä sillä loppujenlopuksi on, mitä minä täällä kirjoitan? Ajattelutapani on fundamentalistisesti kristillinen ja toki verinen Jeesus herättää kenessä tahansa tunteita. Mutta Jeesus vuodatti verensä sen takia, että me voisimme saada suntimme, ne patut anteeksi. Fundamentalistisesti kristillinen ajattelutapa lähtee siitä, että ikäviä asioita ei saa peitellä, eikä myöskään hyviä asioita saa piilotella. Olenhan täällä jopa samaistanut virolaiset ruotsalaisiin kulttuurillisella tasolla ja olen edelleenkin sitä mieltä, että virolaiset muistuttavat ruotsalaisia. En ole muuttanut näkemyksiäni minkään asian suhteen, mitä olen täällä kirjoittanut. Niin kuin olen sanonut, vain näkökulma vaihtuu. Yhteiskunnissa on monia eri tasoja, kaikkea ei voi katsoa samalta kantilta. Sen takia syntyy ristiriitainen vaikutelma, että puhun ristiin.
En ole pyrkinyt murtamaan ketään henkisesti, mutta olen langennut kyllä antamaan takaisin virolaisille, jos he ovat minua tai kansaani loukanneet ja myönnän provosoineeni liian usein. En valehtelemalla, mutta ottamalla asioita ehkä vähän turhan yksipuolisesti esille.
Ihmettelen vain, että miksi jotkut kokevat minun viestini niin tärkeinä, että uskovat menettäneensä jotain psykologisesti. Relatkaa vähän._myönnän provosoineeni liian usein._
Peaksid hoopis oma tervise üle muret tundma.
Ükski normaalne inimene, kes soovib häid suhteid, EI PROVOTSEERI. - ............................
ei võeta kirjoitti:
_myönnän provosoineeni liian usein._
Peaksid hoopis oma tervise üle muret tundma.
Ükski normaalne inimene, kes soovib häid suhteid, EI PROVOTSEERI.Minä provosoin aina, koska se on hauskaa! Käsitätkö? Aivan erityisesti tykkään provosoida sellaisia tiukkapipoisia nipottajia!
- inimeste
............................ kirjoitti:
Minä provosoin aina, koska se on hauskaa! Käsitätkö? Aivan erityisesti tykkään provosoida sellaisia tiukkapipoisia nipottajia!
keskel tuult keerutada on sinu jaoks lausa hauska?
Kas sa ei arva, et ühele tõsikristlasele on selline tegevus lausa patt?
Aga millal sa siis oma südamesse rahu saad?
Tegelikult sul puudub elu eesmärk, sa ei käi isegi tööl, kuna see ei motiveeri sind. Sa ei saa maitsta oma töö vilju, tunda head meelt et oled midagi teinud oma ühiskonna heaks.
Sinu nauding on teiste õrritamine ning nende nina ees kepiga vehkimine. - ...........................
inimeste kirjoitti:
keskel tuult keerutada on sinu jaoks lausa hauska?
Kas sa ei arva, et ühele tõsikristlasele on selline tegevus lausa patt?
Aga millal sa siis oma südamesse rahu saad?
Tegelikult sul puudub elu eesmärk, sa ei käi isegi tööl, kuna see ei motiveeri sind. Sa ei saa maitsta oma töö vilju, tunda head meelt et oled midagi teinud oma ühiskonna heaks.
Sinu nauding on teiste õrritamine ning nende nina ees kepiga vehkimine.Sellainen käsittämätöm yliluonnollinen rauha. Minua ei huoleta mikään! Välillä kun teen syntiä, se rauha menee pois. Se on aivan kauheaa, se mieletön tyhjyyden tunne, ahdistus, syyllisyys, toivottomuus, kuolleisuus ja se kaikki, mikä velloo ihmissydämessä, jossa Jumalan henkeä ei ole. Mutta kun tulen takaisin Jumalan luokse, rauha valtaa sydämeni, sekä oli, joka ikään kuin kutsuu iankaikkiseen seikkailuun Jumalan ja kaikkien Jumalan pyhien kanssa.
Provosoiminen on lihan heikkous minulla. Uskovainen ei koskaan ole täydellinen ja me teemme syntiä ihan huomaamattemmekin. - ...................
........................... kirjoitti:
Sellainen käsittämätöm yliluonnollinen rauha. Minua ei huoleta mikään! Välillä kun teen syntiä, se rauha menee pois. Se on aivan kauheaa, se mieletön tyhjyyden tunne, ahdistus, syyllisyys, toivottomuus, kuolleisuus ja se kaikki, mikä velloo ihmissydämessä, jossa Jumalan henkeä ei ole. Mutta kun tulen takaisin Jumalan luokse, rauha valtaa sydämeni, sekä oli, joka ikään kuin kutsuu iankaikkiseen seikkailuun Jumalan ja kaikkien Jumalan pyhien kanssa.
Provosoiminen on lihan heikkous minulla. Uskovainen ei koskaan ole täydellinen ja me teemme syntiä ihan huomaamattemmekin.Siis ilo sydämessä, eikä oli.
- oled
Sellainen käsittämätöm yliluonnollinen rauha. Minua ei huoleta mikään! Välillä kun teen syntiä, se rauha menee pois. Se on aivan kauheaa, se mieletön tyhjyyden tunne, ahdistus, syyllisyys, toivottomuus, kuolleisuus ja se kaikki, mikä velloo ihmissydämessä, jossa Jumalan henkeä ei ole. Mutta kun tulen takaisin Jumalan luokse, rauha valtaa sydämeni, sekä oli, joka ikään kuin kutsuu iankaikkiseen seikkailuun Jumalan ja kaikkien Jumalan pyhien kanssa.
Provosoiminen on lihan heikkous minulla. Uskovainen ei koskaan ole täydellinen ja me teemme syntiä ihan huomaamattemmekin.siin pikemalt aega provotseerinud ning inimnesi tülli ajanud?
Mis on sellel kõigel sinu rahuga pistmist?
Mis on sellel kõigel armastusega pistmist?
Kõik sinu tegude viljad ju tulevad sulle endale tagasi. - ...........................
oled kirjoitti:
siin pikemalt aega provotseerinud ning inimnesi tülli ajanud?
Mis on sellel kõigel sinu rahuga pistmist?
Mis on sellel kõigel armastusega pistmist?
Kõik sinu tegude viljad ju tulevad sulle endale tagasi.ja taidat vieläkin luulla minua siksi häiriköksi, joka täällä riehui aiemmin. En vastaa hänen teoistaan. Itse olen ollut aktiivisesti palstalla noin kolme kuukautta.
Miksi ei saisi ottaa myös ikäviä asioita esille? Miksi otat niin kuoleman vakavasti kaikki asiat, mitä sanon? - vakavasti
ja taidat vieläkin luulla minua siksi häiriköksi, joka täällä riehui aiemmin. En vastaa hänen teoistaan. Itse olen ollut aktiivisesti palstalla noin kolme kuukautta.
Miksi ei saisi ottaa myös ikäviä asioita esille? Miksi otat niin kuoleman vakavasti kaikki asiat, mitä sanon?Mind lihtsalt huvitab, miks pakub sulle naudingut provotseerimine. Oled sa mingi enda piitsutaja?
Kui sa käiksid tööl, siis sa ei leiaks selliste lolluste jaoks aega. Suudaksid mõista ka teisi inimesi. - .......................
vakavasti kirjoitti:
Mind lihtsalt huvitab, miks pakub sulle naudingut provotseerimine. Oled sa mingi enda piitsutaja?
Kui sa käiksid tööl, siis sa ei leiaks selliste lolluste jaoks aega. Suudaksid mõista ka teisi inimesi.Minusta tuntuu, että sinä olet nyt julma ja sadistinen kun koko ajan syytät minua! Taidat nauttia siitä!
- moodi
....................... kirjoitti:
Minusta tuntuu, että sinä olet nyt julma ja sadistinen kun koko ajan syytät minua! Taidat nauttia siitä!
ma siis julm olen sinu vastu?
Soovisin avameelset vastust oma küsimusele, MIKS PROVOTSEERID siin foorumis?
Küsisin, kas selline tegevus pakub sulle naudingut?
Sina vastasid, et selline tegevus pidi olema sulle hauska.
Nüüd küsin lisaks:
milles väljendub sinu hauska olemine? Kas tunned naudingut manipuleerimisest või sellest, et soovid olla kogu aeg võitja rollis? - ..............................
moodi kirjoitti:
ma siis julm olen sinu vastu?
Soovisin avameelset vastust oma küsimusele, MIKS PROVOTSEERID siin foorumis?
Küsisin, kas selline tegevus pakub sulle naudingut?
Sina vastasid, et selline tegevus pidi olema sulle hauska.
Nüüd küsin lisaks:
milles väljendub sinu hauska olemine? Kas tunned naudingut manipuleerimisest või sellest, et soovid olla kogu aeg võitja rollis?Uskomatonta, minusta tuntuu, että sinä olet katkera minulle! Ei mikään muu oikein selitä tuollaista käytöstä. Ohhoh, onpas mennyt pitkälle tämä touhu kun olen jo jonkun katkeroittanut.
Totta kai provoileminen tuo nautintoa. Ihmisten kanssa leikkiminen on nautinnollista hommaa, ei siitä mihinkään pääse. Etkö ymmärrä, että kiusoitteleminen, ja leikkiminen kuuluu ihmisen luontoon? - geenides?
.............................. kirjoitti:
Uskomatonta, minusta tuntuu, että sinä olet katkera minulle! Ei mikään muu oikein selitä tuollaista käytöstä. Ohhoh, onpas mennyt pitkälle tämä touhu kun olen jo jonkun katkeroittanut.
Totta kai provoileminen tuo nautintoa. Ihmisten kanssa leikkiminen on nautinnollista hommaa, ei siitä mihinkään pääse. Etkö ymmärrä, että kiusoitteleminen, ja leikkiminen kuuluu ihmisen luontoon?_Totta kai provoileminen tuo NAUTINTOA. Ihmisten kanssa leikkiminen on nautinnollista hommaa, ei siitä mihinkään pääse.
Etkö ymmärrä, että kiusoitteleminen, ja leikkiminen kuuluu ihmisen luontoon? _
Uskumatu on see, et provotseerimine toob sulle rõõmu, naudingut...
Kuid vaata ümbruskonnas ringi, millega on needsamad, alguses "süütuteks mängudeks" nimetatud provotseeringud pahatihti lõppenud. Kaklused, mõrvad, koolitulistamised, ...jne.jne.
"Süütud mängud" inimestega?
Voivoivoi sinua...:(
P.S. Ma ei oleks üldse sellisesse vestlusse laskunud, kui ma poleks märganud, et selline provotamine teebki sulle rõõmu. - ..............................
geenides? kirjoitti:
_Totta kai provoileminen tuo NAUTINTOA. Ihmisten kanssa leikkiminen on nautinnollista hommaa, ei siitä mihinkään pääse.
Kuid vaata ümbruskonnas ringi, millega on needsamad, alguses "süütuteks mängudeks" nimetatud provotseeringud pahatihti lõppenud. Kaklused, mõrvad, koolitulistamised, ...jne.jne.
P.S. Ma ei oleks üldse sellisesse vestlusse laskunud, kui ma poleks märganud, et selline provotamine teebki sulle rõõmu.Geeneissähän se on, kyllähän sen huomaa meidän mentaliteetista. Mutta olisiko provoilemiseen loukkaantuminen sitten geeneissä yhdellä toisella kansalla? Aseltelma on mitä loistavin. Provosoijat ja provosoitujat.
- arvates
Geeneissähän se on, kyllähän sen huomaa meidän mentaliteetista. Mutta olisiko provoilemiseen loukkaantuminen sitten geeneissä yhdellä toisella kansalla? Aseltelma on mitä loistavin. Provosoijat ja provosoitujat.
kui näed et keegi provotseerib tüli, ei tohigi teda korrale kutsuda?
Sa pead sellist käitumist hoopis solvumiseks?
On teil alles mentaliteet..
Nüüd ma enam ei imesta, miks teil naaber naabrist ei hooli... - ...........................
geenides? kirjoitti:
_Totta kai provoileminen tuo NAUTINTOA. Ihmisten kanssa leikkiminen on nautinnollista hommaa, ei siitä mihinkään pääse.
P.S. Ma ei oleks üldse sellisesse vestlusse laskunud, kui ma poleks märganud, et selline provotamine teebki sulle rõõmu.tai kuka sinä sitten ikinä oletkaan, saat kyllä vihata minua ja kantaa kaunaa minua kohtaan. Sinulla on siihen mahdollisuus, enkä minä voi sinua estää. Olet ilmeisesti valinnut sen tien ja onnea päätöksesi johdosta!
Suurkaupungeissa naapurit eivät missään ole kovin läheisesti tekemisissä toistensa kanssa. Se on yleinen piirre kaikkialla ja Lontoo kenties on siitä paras esimerkki. Siellä on tunkeilemista, jos naapuri ottaa toiseen naapuriin yhteyttä muuta kuin hätätapauksissa. - miks....
tai kuka sinä sitten ikinä oletkaan, saat kyllä vihata minua ja kantaa kaunaa minua kohtaan. Sinulla on siihen mahdollisuus, enkä minä voi sinua estää. Olet ilmeisesti valinnut sen tien ja onnea päätöksesi johdosta!
Suurkaupungeissa naapurit eivät missään ole kovin läheisesti tekemisissä toistensa kanssa. Se on yleinen piirre kaikkialla ja Lontoo kenties on siitä paras esimerkki. Siellä on tunkeilemista, jos naapuri ottaa toiseen naapuriin yhteyttä muuta kuin hätätapauksissa.võtsid sa ise minu küsimusi nüüd omaenda tundetasandil ja arvad, et kui küsin, siis ka vihkan sind? :-)
Mind huvitasid sinu provotseerimise motiivid.
Need sai siin selgeks räägitud.
Sa otsid naudinguid. Kui reaalelus sa neid ei leia, siis netis leiad kindlasti oma provodega ning tunned uhkust oma võimaluste üle. Keegi ei saa ju sulle neid võikaid võimalusi keelata.
Aga nende suurlinnade näites on sul õigus. Mul oli kogemus, kus naabrid ei avanud isegi siis ust, kui olin hädas.
Eestis ei tule selline asi kõne allagi, isegi suurlinnas mitte. Kui on näha, et naaber elab samas majas, siis igaüks avab ukse, kui sul on vaja midagi küsida. Ukse taha ei jäta sind keegi. - .............................
geenides? kirjoitti:
P.S. Ma ei oleks üldse sellisesse vestlusse laskunud, kui ma poleks märganud, et selline provotamine teebki sulle rõõmu.Jos sun naapurit eivät avanneet sulle ovea kun olit hädäss, niin silloin sulla on idiootteja naapureita. Jos asiasta koitui sulle hankaluuksia, on sulla oikeus haastaa heidät oikeuteenn ainakin siinä tapauksessa, jos olivat tietoisia hädäatäsi, eivätkä kansallisuutesi vuoksi halunneet avata ovea. Suomen laki sanoo, että hädässä olevaa on pakko auttaa. Siksi esim. jos autotiellä on tapahtunut kolari, Suomen laki pakottaa paikalle autoilijan pysähtymään ja auttamaan. Sama asia pätee muussakin.
Minä saan kyllä myös reaalielämässä tyydytystä, olenhan isokokoinen ja lihaksikas punttisaliharrastukseni vuoksi. Se vaikuttaa muuten myös luonteeseen, kun tuntee olevansa iso ja vahva. Kaikille ruipelomiehille tiedoksi tämä.
Koulussa olin myös yksi parhaista oppilaista ja pääsein sen takia kaiken maailman edustustehtäviin ja lisäksi olin tiedonhaluinen ja kilpailuhenkinen ja sen takia voitin paljon kaikenlaisia kilpailuita. Mutta koska olen uskovainen, en usko, että maailma tuo tyydytystä ihmisen sisimpään. Eikä se tuokaan, sen näkee selvästi.
Miksi kiusaat minua MINAMINA? - minä.....
............................. kirjoitti:
Jos sun naapurit eivät avanneet sulle ovea kun olit hädäss, niin silloin sulla on idiootteja naapureita. Jos asiasta koitui sulle hankaluuksia, on sulla oikeus haastaa heidät oikeuteenn ainakin siinä tapauksessa, jos olivat tietoisia hädäatäsi, eivätkä kansallisuutesi vuoksi halunneet avata ovea. Suomen laki sanoo, että hädässä olevaa on pakko auttaa. Siksi esim. jos autotiellä on tapahtunut kolari, Suomen laki pakottaa paikalle autoilijan pysähtymään ja auttamaan. Sama asia pätee muussakin.
Minä saan kyllä myös reaalielämässä tyydytystä, olenhan isokokoinen ja lihaksikas punttisaliharrastukseni vuoksi. Se vaikuttaa muuten myös luonteeseen, kun tuntee olevansa iso ja vahva. Kaikille ruipelomiehille tiedoksi tämä.
Koulussa olin myös yksi parhaista oppilaista ja pääsein sen takia kaiken maailman edustustehtäviin ja lisäksi olin tiedonhaluinen ja kilpailuhenkinen ja sen takia voitin paljon kaikenlaisia kilpailuita. Mutta koska olen uskovainen, en usko, että maailma tuo tyydytystä ihmisen sisimpään. Eikä se tuokaan, sen näkee selvästi.
Miksi kiusaat minua MINAMINA?kiusaa sinua.:-)
Praegu tekkis huvitav olukord, kus sina pead õigeks provotseerida ning kritiseerida eestlasi, aga kui esitan vastuküsimusi, pead sa neid koheselt enda kiusamiseks.:-)
Kas minu küsimused olid sinule liiga rasked?
Sain oma hädas ise hakkama, kuid hämmastama pani küll tookord naabrite käitumine.
Tavaliselt soomlased tunnevad siirast huvi eestlaste vastu, kuid näiteks eile oli mul üks omapärane juhtum. Nimelt üks soomlane keeldus minuga üldse rääkimast, kuna ma ei oskavat nii hästi soome keelt. Mul nimelt ei tule see "susisev soome s täht " hästi välja.:) Minu naeru peale ta...vihastas. No andku jumal mulle andeks, ma lihtsalt ei suutnud naeru pidada.:D - .........................
geenides? kirjoitti:
P.S. Ma ei oleks üldse sellisesse vestlusse laskunud, kui ma poleks märganud, et selline provotamine teebki sulle rõõmu.oli kieltänyt sinua puhumasta suomea, kun et osaa sitä täydellisesti? Voi elämä, no nuijia riittää miedänkin maassamme. Missä sinä asut? Kontulan kerrostalossako? Siellä voi kyllä olettaa kohtaavansa kaikenlaista. Se on ongelma, että virolaiset usein asuvat juuri täällä Idässä, koska tänne on kasaantunut myös paljon sitä perussuomalaista junttiporukkaa, joka saattaa huudella ulkomaalaisille naisille perään jne.
Olit äsken kuin maantiejyrä kysymyksiesi kanssa. Yritin tulittaa takaisin kuin panssarivaunu, mutta sinua ei pysäyttänyt mikään. Sun kannattaa muuten puhua suomea ihan rohkeasti vaan. Aksenttisi ei koskaan tule täydelliseksi, kosk suun ja kasvojen lihakset ovat mukautuneet virolaiseen aksenttiin. Mutta älä anna sen häiritä. - midagi
oli kieltänyt sinua puhumasta suomea, kun et osaa sitä täydellisesti? Voi elämä, no nuijia riittää miedänkin maassamme. Missä sinä asut? Kontulan kerrostalossako? Siellä voi kyllä olettaa kohtaavansa kaikenlaista. Se on ongelma, että virolaiset usein asuvat juuri täällä Idässä, koska tänne on kasaantunut myös paljon sitä perussuomalaista junttiporukkaa, joka saattaa huudella ulkomaalaisille naisille perään jne.
Olit äsken kuin maantiejyrä kysymyksiesi kanssa. Yritin tulittaa takaisin kuin panssarivaunu, mutta sinua ei pysäyttänyt mikään. Sun kannattaa muuten puhua suomea ihan rohkeasti vaan. Aksenttisi ei koskaan tule täydelliseksi, kosk suun ja kasvojen lihakset ovat mukautuneet virolaiseen aksenttiin. Mutta älä anna sen häiritä._Se on ongelma, että virolaiset usein asuvat juuri täällä Idässä._
Eksid. Kuna armastan vaikust, siis valisin ka vaiksema elurajooni. Üür on sellistes kohtades kallim, kuid selle-eest ka kära ja müra puudub.
- soomlane
Kirjoitan nyt suomeksi,että suomalaiset p....n puhujatkin ymmärtävät.Täällä olsi mukava asiallisesti haastella,mutta nämä omaa huonoa oloaan ja jatkuvaa vihaansa kaikkea kohtaan pilaavat kirjoitukset.
Ilmeisesti ovat Suomessa tällaista pohjasakkaa ja löytäneet hyvän foorumin tyhmyydelleen,kun tuolla Suomen palstakeskusteluissa on sheriffit,jotka poistavat vähänkään epäasialliset kirjoitukset.
Miks ei muuten ole ylläpitoa ja sheriffiä,kyllä riittäis töitä.
Näillä vihaansa purkavilla tyypeillä ei ilmeisesti ole senverran rahaakaan,että Viroon ja virolaisiin pääsisivät tutustumaan.
Ise olen juba elanud Eestis ja on olnud eestlane söber seitse aastat,Eesti keelt üritan hästi räägimä oppida,minu eestlane söber küll soome perfekt räägib.
Niin,jos osaisi vain olankohautuksella sivuuttaa nuo häiriköiden idioottimaiset kommentit.
Kuinkahan sen sheriffin tänne saisi? - dfdgdgd
miksi suomen pitäisi olla jokin ihmemaa viroliaisille ? kuka pässi sellaista luulee ?
- .......................
Tässä laulettuja versioita suuren sosialistisen isänmaan kunniaksi:
http://www.youtube.com/watch?v=qLcc19mt4eA
http://www.youtube.com/watch?v=kVdVTVR-j0Q
http://www.youtube.com/watch?v=2045gT2giRA&feature=related
Ja sitten vielä instrumentaalinen versio:
http://www.youtube.com/watch?v=P5ZWzhhtlNE
Toivottavasti otit huumorilla. :P- ..........................
Leninin lapset laulaa kirjoitti:
http://www.youtube.com/watch?v=XjVnbVStaDA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=gwIO7223hUs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=f2gOA1UZPSQ&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=vWF-LgFmfq4&feature=related
Toivottavasti otat huumorilla.Jos totta puhutaan, en ole kuullut yhtäkään noista linkittämistäsi lauluista.
Itse olen tähän suuntaan kallellaan:
http://www.youtube.com/watch?v=7zWmK0uX-2c - lapsukesed
.......................... kirjoitti:
Jos totta puhutaan, en ole kuullut yhtäkään noista linkittämistäsi lauluista.
http://www.youtube.com/watch?v=7zWmK0uX-2con kuulnud, näe laulavad nii ilusti kooris, kasvab UUS SUGUPÕLV.:D
- ............................
lapsukesed kirjoitti:
on kuulnud, näe laulavad nii ilusti kooris, kasvab UUS SUGUPÕLV.:D
ja pidin siitä kyllä. Laulukokeessa jo ala-asteella sain parhaan arvosanan, eli 10.
Tätä esim. tykkäsin kovasti laulaa:
http://www.youtube.com/watch?v=UHcbIvLT-v4 - leierkast
Küsisin, miks plaat hüppama on jäänud ja siin foorumis sama teema kogu aeg.
No ei huvita tavalist Eesti inimest see soomlase olemus, no mitte ei huvita! Ise tunnete endid paremini, arutage siis omavahel.
Kas jõuab kohale?
Sa pole ju kohustatud vastama, kui sa eesti keelest midagi aru ei saa, jäta siis teema vahele.
Mis sa seda CCCP hümni siia topid? - .....................
leierkast kirjoitti:
No ei huvita tavalist Eesti inimest see soomlase olemus, no mitte ei huvita! Ise tunnete endid paremini, arutage siis omavahel.
Kas jõuab kohale?
Sa pole ju kohustatud vastama, kui sa eesti keelest midagi aru ei saa, jäta siis teema vahele.
Mis sa seda CCCP hümni siia topid?se CCCP-hymni. Kyse oli vain siitä, miten virolaisista iso osa suhtautuu suomalaisiin ja Suomeen kun kohtaa jossain suomalaisia tai Suomeen liittyviä asioita. Toki uskon, ettei tavallista virolaista juurikaan kiinnosta asia, mutta niitä näyttää kiinnostavan, jotka kritisoivat meitä jatkuvasti. Virohan on suuntautunut kulttuurillisesti USA:han ja Keski-Eurooppaan, ei Suomeen. Kyllä minä sen tiedän.
- ütlesin !
leierkast kirjoitti:
Kas jõuab kohale?
Mis sa seda CCCP hümni siia topid?papp hakkab siin nädalalõpu saarnamist tegema !!!
:d - üks tõsisem jutt sinule
..................... kirjoitti:
se CCCP-hymni. Kyse oli vain siitä, miten virolaisista iso osa suhtautuu suomalaisiin ja Suomeen kun kohtaa jossain suomalaisia tai Suomeen liittyviä asioita. Toki uskon, ettei tavallista virolaista juurikaan kiinnosta asia, mutta niitä näyttää kiinnostavan, jotka kritisoivat meitä jatkuvasti. Virohan on suuntautunut kulttuurillisesti USA:han ja Keski-Eurooppaan, ei Suomeen. Kyllä minä sen tiedän.
Konkreetsed näited (Toki uskon, ettei tavallista virolaista juurikaan kiinnosta asia, mutta niitä näyttää kiinnostavan, jotka kritisoivat meitä jatkuvasti.)
Kes, kus Copy/paste siia!
Nyt tänne kopiot niistä kommenteista, missä VIROLAINEN on kritisoinut SUOMALAISIA!
Ja ei sitten niitä vehkeen pituuden kilpailujuttuja, vaan ihan konkreettiset asiat.
Jos sinulle ei ole psykiatri myöntänyt jotain sairautta ja olet aikuinen, täytyy oppia olla vastuussa sanoistasi.
tsoukki-moukki ei enää auttaa. - ......................
üks tõsisem jutt sinule kirjoitti:
Konkreetsed näited (Toki uskon, ettei tavallista virolaista juurikaan kiinnosta asia, mutta niitä näyttää kiinnostavan, jotka kritisoivat meitä jatkuvasti.)
Kes, kus Copy/paste siia!
Nyt tänne kopiot niistä kommenteista, missä VIROLAINEN on kritisoinut SUOMALAISIA!
Ja ei sitten niitä vehkeen pituuden kilpailujuttuja, vaan ihan konkreettiset asiat.
Jos sinulle ei ole psykiatri myöntänyt jotain sairautta ja olet aikuinen, täytyy oppia olla vastuussa sanoistasi.
tsoukki-moukki ei enää auttaa.Minä en jaksa ruveta sellaiseen hommaan. Siinä menisi aika kauan.
- leierkast
...................... kirjoitti:
Minä en jaksa ruveta sellaiseen hommaan. Siinä menisi aika kauan.
No sano sitten omin sanoin, kuinka monta kateellista virolaista sinä ITSE tunnet ja joku asia, mistä nämä virolaiset oikeastaan ovat kateellisia?
- ..........................
leierkast kirjoitti:
No sano sitten omin sanoin, kuinka monta kateellista virolaista sinä ITSE tunnet ja joku asia, mistä nämä virolaiset oikeastaan ovat kateellisia?
vastaukseksi. Mutta teen kysymyksen: Miten se nyt noin kauhea asia on, että tein kyseisen aloituksen, jossa kerroin murehtivani tiettyä asiaa?
- ........................
vastaukseksi. Mutta teen kysymyksen: Miten se nyt noin kauhea asia on, että tein kyseisen aloituksen, jossa kerroin murehtivani tiettyä asiaa?
Huomaatko ollenkaan, miten tämäkin keskustelu osaltaan todistaa väitteeni oikeaksi? Rentoutukaa hyvät ihmiset!
- leierkast
Sinun ” virolaiset suhtautuvat meihin suomalaisiin monesti jotenkin …” on turha kokonaan, siksi että se on sinun oma mielikuvitusta.
Virolaiset eivät suhtaudu MITENKÄÄN SUOMALAISIIN!
Joka ihminen on yksilö, riippumatta kansallisuudesta ja suhtautuminen on konkreettisesta ihmisestä kiinni, on se siis mikä värinen tai rotuinen.
Koetta ymmärtää ja rauhoitu. Ennen kirjoittamista mietti vähään, minkälaisen kuvaan sinä itse suomalaisena jätät Internetiin. - .............................
leierkast kirjoitti:
Sinun ” virolaiset suhtautuvat meihin suomalaisiin monesti jotenkin …” on turha kokonaan, siksi että se on sinun oma mielikuvitusta.
Virolaiset eivät suhtaudu MITENKÄÄN SUOMALAISIIN!
Joka ihminen on yksilö, riippumatta kansallisuudesta ja suhtautuminen on konkreettisesta ihmisestä kiinni, on se siis mikä värinen tai rotuinen.
Koetta ymmärtää ja rauhoitu. Ennen kirjoittamista mietti vähään, minkälaisen kuvaan sinä itse suomalaisena jätät Internetiin.Eli täydellisen jäätävällä välinpitämättömyydellä? Se on monesti ainoa oikea asenne tässä maailmassa ja luulenpa, että se tosiaan on yleinen suhtautumistapa Virossa, mitä tulee asennoitumisessa Suomea kohtaan. MUTTA, jos ihminen kritisoi jotain kansaa, niin hänellä on moraalinen velvollisuus kiinnostua kyseisestä kansasta sen verran, että tietäisivät siitä faktat. Ne virolaiset, jotka pitävät Suomea kommunistisena maana, eivät tietenkään ole kiinnostuneita Suomesta, koska jos he olisivat, niin he tietäisivät myös, ettei Suomi ole kommunistinen maa. Virolaisissa poliitikoissa esimerkiksi on ihmisiä, jotka dumppaavat kaiken ikävän Suomen päälle ja jatkavat sen jälkeen elämää miettimättä sen enempää, mitä sellainen mustamaalaaminen aiheuttaa. Se on ystäväiseni täydellistä piittaamattomuutta!
Siis kuva, mikä virolaisista muodostuu Suomessa on seuraavanlainen (HUOM. En vaitä, että kyseinen kuva olisi totta):
Monet suomalaiset ajattelevat, että virolaisille tärkeintä on vain raha ja oma menestyminen. Esimerkiksi koruliikkeiden ryöstäjät tulevat monien mielestä Suomeen vain hakemaan rahat, eikä heitä kiinnosta pätkän vertaa vahinko, mitä he suomalaiselle yhteiskunnalle aiheuttavat. Samoin virolaiset työntekijät tulevat monien mielestä tänne vain saamaan palkkansa, työn jälki ja käytöstavat ei heitä kiinnosta pätkän vertaa. Eli heidän ajatellaan vain hyväksikäyttävän Suomea samalla kuin he monien mielestä vihaavat suomalaisia.
Suomessa monet tietävät, että virolaiset miehet ja naiset haukkuvat maailmalla ja kotimaassaan, sekä myös Suomessa suomalaisia naisia rumiksi. Moni suomalainen mies vihastuu sellaisista törkeistä ja äärimmäistä halveksuntaa osoittavista väitteistä.
Monet suomalaiset tietävät, että Virossa suomalaisia pidetään tyhminä laumaeläiminä, eli poroina. Sen takia monien mielestä virolaiset suhtutuvat suomalaisiin ynseästi Tallinnassa ja monet ajattelevat, että palvelu on huonoa sen takia.
Suomalaisista monet tietävät, että Viron poliittinen johto on aina kritisoinut Suomea kaikista sen ratkaisuista. Viron kansa on monien mielestä seurannut poliitikkojensa esimerkkiä haukkumalla esimerkiksi Suomen presidenttiä törkeällä tavalla. Viro siis näyttäytyy monille suomalaisille maana, jonka kansalaisia ei kiinnosta suomalaisten hyvinvointi pätkän vertaa, mutta joita kuitenkin kiinnostaa potkia suomalaisia päähän milloin mitenkin.
No niin, MINÄ EN ota kantaa siihen, ovatko edellä kertomani mielikuvat virolaisista totta, vai eivät, mutta kehoitan sinua miettimään, olisiko niissä pieni totuuden siemen. ;)
Tiedätkö, monilla suomalaisilla on vähän karu kuva virolaisista ja he haluavat siksi ottaa tälläkin palstalla selvää, että mitä ihmeen porukkaa ne virolaiset oikein ovat kun ikävien uutisten tulva on niin valtava. Ymmärrätkö, mitä tarkoitan? Varmasti ymmärrät. - leierkast
............................. kirjoitti:
Eli täydellisen jäätävällä välinpitämättömyydellä? Se on monesti ainoa oikea asenne tässä maailmassa ja luulenpa, että se tosiaan on yleinen suhtautumistapa Virossa, mitä tulee asennoitumisessa Suomea kohtaan. MUTTA, jos ihminen kritisoi jotain kansaa, niin hänellä on moraalinen velvollisuus kiinnostua kyseisestä kansasta sen verran, että tietäisivät siitä faktat. Ne virolaiset, jotka pitävät Suomea kommunistisena maana, eivät tietenkään ole kiinnostuneita Suomesta, koska jos he olisivat, niin he tietäisivät myös, ettei Suomi ole kommunistinen maa. Virolaisissa poliitikoissa esimerkiksi on ihmisiä, jotka dumppaavat kaiken ikävän Suomen päälle ja jatkavat sen jälkeen elämää miettimättä sen enempää, mitä sellainen mustamaalaaminen aiheuttaa. Se on ystäväiseni täydellistä piittaamattomuutta!
Siis kuva, mikä virolaisista muodostuu Suomessa on seuraavanlainen (HUOM. En vaitä, että kyseinen kuva olisi totta):
Monet suomalaiset ajattelevat, että virolaisille tärkeintä on vain raha ja oma menestyminen. Esimerkiksi koruliikkeiden ryöstäjät tulevat monien mielestä Suomeen vain hakemaan rahat, eikä heitä kiinnosta pätkän vertaa vahinko, mitä he suomalaiselle yhteiskunnalle aiheuttavat. Samoin virolaiset työntekijät tulevat monien mielestä tänne vain saamaan palkkansa, työn jälki ja käytöstavat ei heitä kiinnosta pätkän vertaa. Eli heidän ajatellaan vain hyväksikäyttävän Suomea samalla kuin he monien mielestä vihaavat suomalaisia.
Suomessa monet tietävät, että virolaiset miehet ja naiset haukkuvat maailmalla ja kotimaassaan, sekä myös Suomessa suomalaisia naisia rumiksi. Moni suomalainen mies vihastuu sellaisista törkeistä ja äärimmäistä halveksuntaa osoittavista väitteistä.
Monet suomalaiset tietävät, että Virossa suomalaisia pidetään tyhminä laumaeläiminä, eli poroina. Sen takia monien mielestä virolaiset suhtutuvat suomalaisiin ynseästi Tallinnassa ja monet ajattelevat, että palvelu on huonoa sen takia.
Suomalaisista monet tietävät, että Viron poliittinen johto on aina kritisoinut Suomea kaikista sen ratkaisuista. Viron kansa on monien mielestä seurannut poliitikkojensa esimerkkiä haukkumalla esimerkiksi Suomen presidenttiä törkeällä tavalla. Viro siis näyttäytyy monille suomalaisille maana, jonka kansalaisia ei kiinnosta suomalaisten hyvinvointi pätkän vertaa, mutta joita kuitenkin kiinnostaa potkia suomalaisia päähän milloin mitenkin.
No niin, MINÄ EN ota kantaa siihen, ovatko edellä kertomani mielikuvat virolaisista totta, vai eivät, mutta kehoitan sinua miettimään, olisiko niissä pieni totuuden siemen. ;)
Tiedätkö, monilla suomalaisilla on vähän karu kuva virolaisista ja he haluavat siksi ottaa tälläkin palstalla selvää, että mitä ihmeen porukkaa ne virolaiset oikein ovat kun ikävien uutisten tulva on niin valtava. Ymmärrätkö, mitä tarkoitan? Varmasti ymmärrät.• Siis kuva, mikä virolaisista muodostuu Suomessa on seuraavanlainen (HUOM. En vaitä, että kyseinen kuva olisi totta):
Monet suomalaiset ajattelevat, että …
Monet sanovat, monet luulevat, monet tiedävät
No näed, jälle hakkad peale, mis mulje jäänud ja mida mõned arvavad.
Mind ei huvita ühegi võöra eestlase ega soomlase arvamus
KÄSI PÛSTI FOORUMLASED, KEDA SEE MORJENDAB!
• Suomessa monet tietävät, että virolaiset miehet ja naiset haukkuvat maailmalla ja kotimaassaan, sekä myös Suomessa suomalaisia naisia rumiksi
Naerukoht. Maailma minnakse ikka muul eesmärgil, mitte klähvima.
• Esimerkiksi koruliikkeiden ryöstäjät tulevat monien mielestä Suomeen vain hakemaan rahat, eikä heitä kiinnosta pätkän vertaa vahinko, mitä he suomalaiselle yhteiskunnalle aiheuttavat.
Siin kasutatakse kriminaalkuritegu ju päris ametinimetusena, noh, et tulid, tulevad ja tulevad tulevikus ja jäävadki tulema.
• No niin, MINÄ EN ota kantaa siihen, ovatko edellä kertomani mielikuvat virolaisista totta, vai eivät, mutta kehoitan sinua miettimään, olisiko niissä pieni totuuden siemen. ;)
See on demagoogiline võte: mina ei ütle küll midagi, aga on inimesi, kes teavad …
Eesti keeles on üks väljend vasikaga võidu jooksmisest, tõesti, mina ka pole huvitatud.
Ütlen kohe ära ka, et siin vasikaga suurt pistmist pole, nii et ära ärva, et sind vasikaks nimetan, sa ju ise pead ennast selleks sarviliseks. - Tal polegi
ütlesin ! kirjoitti:
papp hakkab siin nädalalõpu saarnamist tegema !!!
:dülemist korrust.
- kuulnud
http://www.youtube.com/watch?v=7zWmK0uX-2coma maa oleviku lauludest, aga oled kuulnud teiste maade mineviku lauludest?
- video
http://www.youtube.com/watch?v=7zWmK0uX-2con ka päris huvitav.
Muusika on iseenesest helide poolest kaunis (mõjub kuulmismälule), kuid inimeste mõjutamiseks on kasutanud veriseid pilte, mis mõjuvad nägemismälule.
Sama, mis ühe käega õrnalt paitatakse ning teise käega lüüakse muhk silmade vahele. - vartijat oville
leierkast kirjoitti:
• Siis kuva, mikä virolaisista muodostuu Suomessa on seuraavanlainen (HUOM. En vaitä, että kyseinen kuva olisi totta):
Monet suomalaiset ajattelevat, että …
Monet sanovat, monet luulevat, monet tiedävät
No näed, jälle hakkad peale, mis mulje jäänud ja mida mõned arvavad.
Mind ei huvita ühegi võöra eestlase ega soomlase arvamus
KÄSI PÛSTI FOORUMLASED, KEDA SEE MORJENDAB!
• Suomessa monet tietävät, että virolaiset miehet ja naiset haukkuvat maailmalla ja kotimaassaan, sekä myös Suomessa suomalaisia naisia rumiksi
Naerukoht. Maailma minnakse ikka muul eesmärgil, mitte klähvima.
• Esimerkiksi koruliikkeiden ryöstäjät tulevat monien mielestä Suomeen vain hakemaan rahat, eikä heitä kiinnosta pätkän vertaa vahinko, mitä he suomalaiselle yhteiskunnalle aiheuttavat.
Siin kasutatakse kriminaalkuritegu ju päris ametinimetusena, noh, et tulid, tulevad ja tulevad tulevikus ja jäävadki tulema.
• No niin, MINÄ EN ota kantaa siihen, ovatko edellä kertomani mielikuvat virolaisista totta, vai eivät, mutta kehoitan sinua miettimään, olisiko niissä pieni totuuden siemen. ;)
See on demagoogiline võte: mina ei ütle küll midagi, aga on inimesi, kes teavad …
Eesti keeles on üks väljend vasikaga võidu jooksmisest, tõesti, mina ka pole huvitatud.
Ütlen kohe ära ka, et siin vasikaga suurt pistmist pole, nii et ära ärva, et sind vasikaks nimetan, sa ju ise pead ennast selleks sarviliseks.Koruliike varkaita on joka maassa !
- marjakaisa
Tal polegi kirjoitti:
ülemist korrust.
Erkil on tulet põlemas,aga ta ei ole kodus....vai miten se oli!!!!
- ja KAIKKI VIROLAISIA
vartijat oville kirjoitti:
Koruliike varkaita on joka maassa !
virolaisilla täytynee olla ainoa maailmassa jonkinlainen kriminaaligeeni ? Onko sitä tutkittu ?
- ..............................
kuulnud kirjoitti:
oma maa oleviku lauludest, aga oled kuulnud teiste maade mineviku lauludest?
Suomalaisista nuorista ehkä 1,27% on kuunnellut lapsuudessa kommunistilauluja. Kuulin tuon Lenin setä asuu Venäjällä-biisin ensimmäistä kertaa eilen. Beatles ja Elvis ja Suomirokki olivat Kylmän sodan aikana suomalaisten suosikkimusaa, taistolaiset vain kuuntelivat kommunistilauluja. Heitä oli Suomen sosialisteista vain pieni osa.
- ..............................
video kirjoitti:
on ka päris huvitav.
Muusika on iseenesest helide poolest kaunis (mõjub kuulmismälule), kuid inimeste mõjutamiseks on kasutanud veriseid pilte, mis mõjuvad nägemismälule.
Sama, mis ühe käega õrnalt paitatakse ning teise käega lüüakse muhk silmade vahele.jotain myös Kristinuskosta. Jeesus todella kuoli väkivaltaisen kuoleman, jotta meillä rauha olisi.
- aru...
jotain myös Kristinuskosta. Jeesus todella kuoli väkivaltaisen kuoleman, jotta meillä rauha olisi.
mida ma tegelikult öelda tahtsin.
Antud videos jääb sinu alateadvusse nii muusika kui ka verised pildid, mis võivad ühel päeval, sind sisemiselt lõhkuma hakata.Ja sel puhul ei päästa sind isegi Jeesus.
Mind panebki hämmastama sinu soov kõiges verd näha. Otsida negatiivseid uudiseid, vaadata Jeesuse verd ja piinlemisi.
Millal sul jääb aega oma roosiaias ringi kõndimiseks? - ......................
aru... kirjoitti:
mida ma tegelikult öelda tahtsin.
Antud videos jääb sinu alateadvusse nii muusika kui ka verised pildid, mis võivad ühel päeval, sind sisemiselt lõhkuma hakata.Ja sel puhul ei päästa sind isegi Jeesus.
Mind panebki hämmastama sinu soov kõiges verd näha. Otsida negatiivseid uudiseid, vaadata Jeesuse verd ja piinlemisi.
Millal sul jääb aega oma roosiaias ringi kõndimiseks?mielipide. Että muka verta haluaisin kaikessa nähdä. En ihannoi väkivaltaa millään tavalla.
- ei ole
Suomalaisista nuorista ehkä 1,27% on kuunnellut lapsuudessa kommunistilauluja. Kuulin tuon Lenin setä asuu Venäjällä-biisin ensimmäistä kertaa eilen. Beatles ja Elvis ja Suomirokki olivat Kylmän sodan aikana suomalaisten suosikkimusaa, taistolaiset vain kuuntelivat kommunistilauluja. Heitä oli Suomen sosialisteista vain pieni osa.
selles, kas nad on kuulnud või ei ole kuulnud.
Küsimus on selles, et sinu näpp tõusis nii nobedasti näitama meie mineviku peale, kuigi teil endil on ju kommunistlik partei siiamaani.
Ning huvitaval kombel oled sa ju siin foorumis nii eestlasi kui ka soomlasi vashistideks nimetanud, kuna nende arvamus sulle ei meeldinud. - ............................
ei ole kirjoitti:
selles, kas nad on kuulnud või ei ole kuulnud.
Küsimus on selles, et sinu näpp tõusis nii nobedasti näitama meie mineviku peale, kuigi teil endil on ju kommunistlik partei siiamaani.
Ning huvitaval kombel oled sa ju siin foorumis nii eestlasi kui ka soomlasi vashistideks nimetanud, kuna nende arvamus sulle ei meeldinud.ihmisiin, joiden syntinen luonto on taipuvainen joko kommunismiin tai sitten fasismiin. Kyse on vastakkaisista luonteista ja Suomessa havaittiin 70-luvulla sellainen hauska juttu, että kommunisti rupesi yleensä seurustelemaan fasistin (kokoomuslaisen) kanssa. Se on sellainen jännä juttu ihmisessä, vastakohdat vetävät aina toisiaan puoleensa. Sodat ja muut konfliktit ovat myös tuon oudon vetovoiman syynä.
- provotseerimine
...................... kirjoitti:
mielipide. Että muka verta haluaisin kaikessa nähdä. En ihannoi väkivaltaa millään tavalla.
on vägivald.
Psüühiline vägivald inimeste üle, kes sinu kõrval elavad. - ........................
provotseerimine kirjoitti:
on vägivald.
Psüühiline vägivald inimeste üle, kes sinu kõrval elavad.Se on leikkiä, eikä väkivaltaa. Etkö tiedä, että leikilläkin on sijansa maailmassa? Miten minä sinua niin paljon olen loukannut, että koet minun tekevän itsellesi väkivaltaa?
- ei huvita
............................ kirjoitti:
ihmisiin, joiden syntinen luonto on taipuvainen joko kommunismiin tai sitten fasismiin. Kyse on vastakkaisista luonteista ja Suomessa havaittiin 70-luvulla sellainen hauska juttu, että kommunisti rupesi yleensä seurustelemaan fasistin (kokoomuslaisen) kanssa. Se on sellainen jännä juttu ihmisessä, vastakohdat vetävät aina toisiaan puoleensa. Sodat ja muut konfliktit ovat myös tuon oudon vetovoiman syynä.
sinu must-valge maailmapilt ja lahederdamine.
Mind huvitas, miks sa teisi vashistideks sõimasid? Järelikult soovisid ennast kommunistina näidata? Kas nii või?
Kõik sõjad saavad ju alguse üksikinimestest.. - ..............................
ei huvita kirjoitti:
Mind huvitas, miks sa teisi vashistideks sõimasid? Järelikult soovisid ennast kommunistina näidata? Kas nii või?
Kõik sõjad saavad ju alguse üksikinimestest..ovat uskovaisten tekosia, niin kai natsismi fasismina on sitten uskoa ja niinhän se onkin.
Minusta sinulle on mustavalkoinen maailmankuva kun syytät minua koko ajan tuolla tavalla. Haluat leimata minut syntipukiksi. Projisoit minuun kaikenlaista pahuutta. Tarvitsetko kohteen, jota syyttää?
Kaikki sodat eivät ole uskonnon syytä, mutta Jumala toki käskee joskus ihmisiä sotimaan niin kuin tapahtui Vanhan Testamentin aikana Israelille ja nyt meidän päivinämme Bushille kun Jumala käski häntä johdattamaan USA:n Irakin sotaan. Sota ei aina ole huonoin vaihtoehto. - .......................
ei huvita kirjoitti:
Kõik sõjad saavad ju alguse üksikinimestest..Se, jota sanoin fasistiksi, sanoi aika fasistisia asioita silloin. Sen takia sanoin niin. Suomessa on muuten sellaisia vaalikoneita, joihin netin käyttäjä syöttää omat mielipiteensä ja kone katsoo, keiden ehdokkaiden mielipiteet vastaavat netin käyttäjän mielipiteitä. Minulla on kärjessä ollut aika vasemmistoliiton, kommunistien vihreiden (naisedustajien) ja kristillisten änkyröiden ehdokkaita. No, minähän olen tiukan linjan kristitty ja vielä vasemmalle kallellaan. Tunnistan fasismin nopeasti.
- mäng ?
........................ kirjoitti:
Se on leikkiä, eikä väkivaltaa. Etkö tiedä, että leikilläkin on sijansa maailmassa? Miten minä sinua niin paljon olen loukannut, että koet minun tekevän itsellesi väkivaltaa?
No on teil alles mängud...
Ma ei tea, kuidas soomlased seda sõna lahti mõtestavad, kuid Eestis õigekeelsuse sõnaraamat ütleb selle kohta nii:
provotseerima = midagi sihilikult esile kutsuma; kedagi reetlikult mingile tegevusele ässitama.
Paljud konfliktid saavad alguse kellegi provotseerimisest. - ........................
mäng ? kirjoitti:
No on teil alles mängud...
Ma ei tea, kuidas soomlased seda sõna lahti mõtestavad, kuid Eestis õigekeelsuse sõnaraamat ütleb selle kohta nii:
provotseerima = midagi sihilikult esile kutsuma; kedagi reetlikult mingile tegevusele ässitama.
Paljud konfliktid saavad alguse kellegi provotseerimisest.alkunasa kun joku vetää herneen nenään. Tiedätkö, mitä se tarkoittaa? Ei kannata aina suuttua kaikesta. Ihminen päättää, antaako vihan liekkien syttyä sisimmässä vai ei. Jos ihminen alkaa hautomaan mielessä jotakin loukkausta, se asia alkaa kasvamaan mielessä. Kohta käärmeen poikasesta on kasvanut iso käärme, joka kietoo koko mielensä valtaan kun sitä ruokkii. Se kasvaa ja kasvaa kunnes ihminen ei enää voi antaa anteeksi ja unohtaa.
- sind
alkunasa kun joku vetää herneen nenään. Tiedätkö, mitä se tarkoittaa? Ei kannata aina suuttua kaikesta. Ihminen päättää, antaako vihan liekkien syttyä sisimmässä vai ei. Jos ihminen alkaa hautomaan mielessä jotakin loukkausta, se asia alkaa kasvamaan mielessä. Kohta käärmeen poikasesta on kasvanut iso käärme, joka kietoo koko mielensä valtaan kun sitä ruokkii. Se kasvaa ja kasvaa kunnes ihminen ei enää voi antaa anteeksi ja unohtaa.
paneb üldse inimesi solvama?
Mis on see tõuge?
Tahad olla ülim, parim teistest?
Kuhu jääb siis sinu paljukiidetud rahu, kui sa tegeled provotseerimisega? - ........................
sind kirjoitti:
paneb üldse inimesi solvama?
Mis on see tõuge?
Tahad olla ülim, parim teistest?
Kuhu jääb siis sinu paljukiidetud rahu, kui sa tegeled provotseerimisega?sinä liioittelet provoilemiseni määrää ja leimaat myös asiallisen, mutta kriittisen keskustelun provoilemiseksi. Sinulla on vääristynyt kuva motiiveistani, koska olet naistenlehtien aivopesemä ja uskot, että olen narsisti-peto, joka vaanii uhreja täällä. Sinun ajatteluasi siis vääristää yksi vainoharhainen Freudin luoma höpöhöpö-teoria narismista ja luonnehäiriöistä.
- ei ole
sinä liioittelet provoilemiseni määrää ja leimaat myös asiallisen, mutta kriittisen keskustelun provoilemiseksi. Sinulla on vääristynyt kuva motiiveistani, koska olet naistenlehtien aivopesemä ja uskot, että olen narsisti-peto, joka vaanii uhreja täällä. Sinun ajatteluasi siis vääristää yksi vainoharhainen Freudin luoma höpöhöpö-teoria narismista ja luonnehäiriöistä.
sind nartsissiks tembeldanud.:D
Minu jaoks olid sa ju roosinupp.:)
Aga naistelehti ma üldse ei loe, kuna beibide maailm mind ei huvita. - ...........................
ei ole kirjoitti:
sind nartsissiks tembeldanud.:D
Minu jaoks olid sa ju roosinupp.:)
Aga naistelehti ma üldse ei loe, kuna beibide maailm mind ei huvita.saanut kiusattua päivän kiusausannoksen, kun mieli on taas valoisampi? Joko helpotti? Tiedätkö, naisen raivo ja vihakin vähän lievempänä on kauhea asia. :(
Se polttaa kuin helvetin tuli, eikä sitä saa sammumaan. - naised
saanut kiusattua päivän kiusausannoksen, kun mieli on taas valoisampi? Joko helpotti? Tiedätkö, naisen raivo ja vihakin vähän lievempänä on kauhea asia. :(
Se polttaa kuin helvetin tuli, eikä sitä saa sammumaan.liiga teinud?
Voivoivoi....
Kas Soomes siis naised ei tohigi küsimusi esitada, kohe on meestel helveti tuli lahti?
Aga sa ju kurtsid, et miks vestlusest osa ei võeta, no eks ma siis täitsingi selle päevaannose...Sa ju oled nii huvitav persoon, kõigis alades ÜLIM, :) - .........................
naised kirjoitti:
liiga teinud?
Voivoivoi....
Kas Soomes siis naised ei tohigi küsimusi esitada, kohe on meestel helveti tuli lahti?
Aga sa ju kurtsid, et miks vestlusest osa ei võeta, no eks ma siis täitsingi selle päevaannose...Sa ju oled nii huvitav persoon, kõigis alades ÜLIM, :)esittää kysymyksiä. Et muuten ehkä usko tätä, mutta suomalaiset naiset suhtautuvat minuun ihan samalla tavalla kuin sinä. Hämmästyttää, miten samanlaista se suhtautuminen on. Eli he syyttävät myös minua narsistiksi, tivaavat minulta koko ajan, miksi teen sitä ja tätä ja sitten vihaavat monesti ihan armottomasti. Mutta samalla heidän suhtautumisensa on myös positiivista ja se on hämmentävää. Mussa on kai joku geneettinen vika siinäkin mielessä, että naiset aina alkavat vihaamaan mua. Jotenkin onnistun aina käytökselläni pilaamaan kaiken, mutta saan myös aika nopeasti ne naikkoset taas puolelleni. Mutta on rasittavaa olla kaikille se narsisti-Auervaara. Jopa äitini sanoi minua auervaaraksi (naisten kustannuksella leikkivä mies). Luulen, että itämerensuomalaiset naiset karsatavat minunlaisia miehiä. Teillä on jokin vaisto, jolla tunnistatte meidät ja sen jälkeen alkaa armoton hyökkäys...
- sa oled
esittää kysymyksiä. Et muuten ehkä usko tätä, mutta suomalaiset naiset suhtautuvat minuun ihan samalla tavalla kuin sinä. Hämmästyttää, miten samanlaista se suhtautuminen on. Eli he syyttävät myös minua narsistiksi, tivaavat minulta koko ajan, miksi teen sitä ja tätä ja sitten vihaavat monesti ihan armottomasti. Mutta samalla heidän suhtautumisensa on myös positiivista ja se on hämmentävää. Mussa on kai joku geneettinen vika siinäkin mielessä, että naiset aina alkavat vihaamaan mua. Jotenkin onnistun aina käytökselläni pilaamaan kaiken, mutta saan myös aika nopeasti ne naikkoset taas puolelleni. Mutta on rasittavaa olla kaikille se narsisti-Auervaara. Jopa äitini sanoi minua auervaaraksi (naisten kustannuksella leikkivä mies). Luulen, että itämerensuomalaiset naiset karsatavat minunlaisia miehiä. Teillä on jokin vaisto, jolla tunnistatte meidät ja sen jälkeen alkaa armoton hyökkäys...
lisaks provotseerijale veel ka Auervaara?? :)
No minu poolt ära küll karda hyökkäystä, muidu sa jäädki siia suures hirmus mõtlustama, kas lahkud kilbiga või kilbil..:D - Peili
esittää kysymyksiä. Et muuten ehkä usko tätä, mutta suomalaiset naiset suhtautuvat minuun ihan samalla tavalla kuin sinä. Hämmästyttää, miten samanlaista se suhtautuminen on. Eli he syyttävät myös minua narsistiksi, tivaavat minulta koko ajan, miksi teen sitä ja tätä ja sitten vihaavat monesti ihan armottomasti. Mutta samalla heidän suhtautumisensa on myös positiivista ja se on hämmentävää. Mussa on kai joku geneettinen vika siinäkin mielessä, että naiset aina alkavat vihaamaan mua. Jotenkin onnistun aina käytökselläni pilaamaan kaiken, mutta saan myös aika nopeasti ne naikkoset taas puolelleni. Mutta on rasittavaa olla kaikille se narsisti-Auervaara. Jopa äitini sanoi minua auervaaraksi (naisten kustannuksella leikkivä mies). Luulen, että itämerensuomalaiset naiset karsatavat minunlaisia miehiä. Teillä on jokin vaisto, jolla tunnistatte meidät ja sen jälkeen alkaa armoton hyökkäys...
kirjoitat..ja sen jälkeen alka armoton hyökkäys..
Oletko koskaan miettinyt kumpi oikeasti ensimmäisenä hyökkää? - Head Road
ja KAIKKI VIROLAISIA kirjoitti:
virolaisilla täytynee olla ainoa maailmassa jonkinlainen kriminaaligeeni ? Onko sitä tutkittu ?
Sinulle nämä ovat tärkeitä nämä koruliikkeet ?
Et taida juuri muita juttuja lukea ?
Taidat olla itse vain syrjääntynyt ? - tarvisi apua
marjakaisa kirjoitti:
Erkil on tulet põlemas,aga ta ei ole kodus....vai miten se oli!!!!
... mutta väkisin ei pystyy kuka autamaan - ihmisen täytyy ymmärtä, että ruuvit löysällä.
No toisalta hyvää, että täällä ankuroinut on - ei ole ainakin ihan yksin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823450
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)753137Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.683012On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle662671Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli442182- 621754
Huomenna heitän järjen
romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,251707- 351705
Hyvää huomenta
Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.181689- 601628