Berlingo Auto moneksi

Reissu Iines

Tulipa ostettua Citroen Berlingo vm 2006. Ostin Vehosta ja minun ainakin täytyyy antaa 10 automyyjälle, joka osasi avata silmäni.

Olin alunperin ostamassa C4 Picassoa mutta Berlingo onkin se oikea, varsinainen tila-ihme! Myyjä sanoi että kun ostan Berlingon niin minulla on tavallansa 4 eri autoa, Luxusauto, Matkailuauto, tila-auto ja henkilöauto. WEn heti tajunnut tätä viestiä mitä autonmyyjä minulle kertoi.

Luxusautoa Berlingossa totta tosiaankin on. Hiljainen sisämelu, näyttävä ulkonäkö ja tasainen kyyti.

Matkailuautona Berlingo on erinomainen meidän 4 hengen perheelle, kätevät tilaratkaisut tekevät matkailun mukavaksi Berlingolla ja nelihenkinen perhe mahtuu hyvin nukkumaan siinä. Löytyy mukavasti sivuverhoja ikkunoihin etc.

Tila-autona Berlingo on ihan ykkönen, tavaratila on erittäin avara ja siellä voi kuljettaa miltein mitä tahansa, kaivonrenkaasta sienikoriin.

Henkilöauton ajo-ominaisuudet tekevät siitä mukavan ajettavan. Itse en huomaa mitään ajoeroja verrattuna esim. Volvo S70.

Berlingo on todellakin jokaisen naisen unelma.

Iines

46

4812

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirsimaarja

      Onnea hyvän valinnan johdosta ja paaaaaljon mukavia ja turvallisia kilometrejä.

    • TT-Citikka

      Me ostettiin vuonna 2003 Citroen Berlingo 2-litraisella HDi-koneella. Ollaan oltu tyytyväisiä, pari muuttoakin ollaan tehty osittain Berlingolla. Tilaa ja kuljetuskykyäkin on, auto on yllättävän hiljainen ajettava. EIKÄ meillä ole edes vikoja ole kovin montaa ollut 150 000 ajetun (k)ilometrin aikana, joitakin kuitenkin. Eniten on jäänyt harmittamaan se, että molemmat ajovaloumpiot on pitänyt vaihtaa rikkoutuneiden korkeudensäätömoottoreiden takia. Muuten on mennyt lähinnä normaaleja kulutusosia (3 x koiranluu, akku) ja tietysti huolto-osat.

      Onnittelen hyvin kätevän auton ostamisesta!

      • C Berlingos

        Koiranluut ja akut on ihan normaali kulutusosaa autoilussa, kuluuhan jarrupalatkin autossa. Kyllä nykyautossa voidaan sanoa että ajovalonheittimetkin alkaa olla kertakäyttökamaa, kuten on lamputkin. Itsellä on 2004 Berlingo ja ihan hyvin on mennyt sillä. Musta oli aika kivasti sanottu tuo että osta yksi Berlingo, niin sulla on tavallaan neljä erillaista autoa kerralla. Sen kun muistaa niin noi osien vaihto ja ostaminen tuntuu kohtuulliselta, koitappa ite ylläpitää neljää autoa niin huomaat että Berlingo tulee paljon halvemmaksi.


      • TT-Citikka
        C Berlingos kirjoitti:

        Koiranluut ja akut on ihan normaali kulutusosaa autoilussa, kuluuhan jarrupalatkin autossa. Kyllä nykyautossa voidaan sanoa että ajovalonheittimetkin alkaa olla kertakäyttökamaa, kuten on lamputkin. Itsellä on 2004 Berlingo ja ihan hyvin on mennyt sillä. Musta oli aika kivasti sanottu tuo että osta yksi Berlingo, niin sulla on tavallaan neljä erillaista autoa kerralla. Sen kun muistaa niin noi osien vaihto ja ostaminen tuntuu kohtuulliselta, koitappa ite ylläpitää neljää autoa niin huomaat että Berlingo tulee paljon halvemmaksi.

        en mä noita koiranluita yms. pahana pidäkkään, onhan autolla kuitenkin ajettu jo 150 tkm. Ja on siihen kyllä tehty etujarruremonttikin (palat ja levyt). Ei sekään mitään "epänormaalia". Noi ajovaloumpiot sieppasivat vain sen takia, kun ne menivät sisäänrakennettujen korkeudensäätömoottoreiden takia - jos ne olisi olleet ulkopuolisia, niin homma olisi ollut paljon halvempi.

        Ja on tuosta meidän Berlingosta vaihdettu kaksi kertaa vilkkuviiksihäkkyräkin (molemmilla kerroilla maahantuojan piikkiin, vaikka toisella kertaa oli takuuaikakin ohi). Ja nyt pitäisi vaihtaa kolmannen kerran, pelleilee meinaan. On tosin harrastanut pikku pelleilyään (vilkuttaa herkästi vastakkaiseen suuntaan palattuaan vilkuttamasta) jo melkein kahden vuoden ajan, joten ajellaan nyt niin kauan kunnes tekee jota radikaalimpaa, kuten edellisellä kerralla alkoi jättää valoja päälle. Kyseessä on tuon ikäisten PSA-autojen tyyppivika.

        Silti ollaan tyytyväisiä, kyllä niitä vikoja kaikkiin autoihin ilmestyy.


      • Citroenella
        C Berlingos kirjoitti:

        Koiranluut ja akut on ihan normaali kulutusosaa autoilussa, kuluuhan jarrupalatkin autossa. Kyllä nykyautossa voidaan sanoa että ajovalonheittimetkin alkaa olla kertakäyttökamaa, kuten on lamputkin. Itsellä on 2004 Berlingo ja ihan hyvin on mennyt sillä. Musta oli aika kivasti sanottu tuo että osta yksi Berlingo, niin sulla on tavallaan neljä erillaista autoa kerralla. Sen kun muistaa niin noi osien vaihto ja ostaminen tuntuu kohtuulliselta, koitappa ite ylläpitää neljää autoa niin huomaat että Berlingo tulee paljon halvemmaksi.

        Mulla on vm 2004 citroen berlingo 2l dieselkoneella ja olen ajannut sillä yli 240 000 km. Mua rupesi tympimään kun huollossa olivat kokoajan vaihtamassa ilmansuodatinta. Mä olen nyt ajannut samalla, ihan hyvin toimivalla ilmansuodattimella 2 vuotta ja kilometreissä n. 50 000km ilman mitään ongelmia.
        Taitaa olla niin että isot automaahantuojat vaihtavat ihan turhaan noita ilmansuodattimia autoihin että voivat anheuksissaan rahastaa kansaa.
        Berlingon ilman suodatin maksaa noin 100€ Vehossa huollonyhteydessä ja se on liikaa mitÄ kapitalisti Veho yrittää rahastaa siitä. Riittää ihan hyvin huoltotoimenpiteeksi se että ravistaa suodattimen noin kahden viikon välein, ei ole mikää iso homma tavalliselle duunarille.


    • ominaisuus

      puuttuu eli kaasunestejousitus. Ei se rautajousilla voi kovin mukava olla.

      • X.Antia

        Saako berlingoon muutossarjaa että sen voisi helposti muuttaa kaasunestejousitteiseksi?

        Ainakin uutta C5 saa rautajousilla ja kaasunestejousituksella. Mun käsityksen mukaan ne tekee Auto Bonilla sen muutostyön jos joku haluaa esim. kaasunestejousitteisen auton.


      • C4 picasso
        X.Antia kirjoitti:

        Saako berlingoon muutossarjaa että sen voisi helposti muuttaa kaasunestejousitteiseksi?

        Ainakin uutta C5 saa rautajousilla ja kaasunestejousituksella. Mun käsityksen mukaan ne tekee Auto Bonilla sen muutostyön jos joku haluaa esim. kaasunestejousitteisen auton.

        Mitä moinen muutos-sarja oikein mahtaa maksaa?

        Matti


      • saa mitään muutossarjaa
        X.Antia kirjoitti:

        Saako berlingoon muutossarjaa että sen voisi helposti muuttaa kaasunestejousitteiseksi?

        Ainakin uutta C5 saa rautajousilla ja kaasunestejousituksella. Mun käsityksen mukaan ne tekee Auto Bonilla sen muutostyön jos joku haluaa esim. kaasunestejousitteisen auton.

        Ei todellakaan saa mitään muutossarjaa.

        Nykyinen C5 tulee tehtaalta joko kaasunestejousitettuna tai teräsjousilla (riippuu ihan siitä, että kummalla jousituksella tilataan), Suomessa siihen ei todellakaan asenneta mitään muutossarjaa.


    • Reissu Iines

      Päätimme perheen kanssa että nukumme ensi yön koemielessä Berlingossamme.

      Jos yö menee hyvin, toistamme sen webbikameran kanssa.

      Mieheni tietää tietokoneista sen verran että osaa tehdä webbisivuston mistä voi katsoa miten 4 henkisen perheen yö menee mainiossa Berlingossa.

      Osoitre missä webbikameraa voi katsoa on: www.reissu-iines.com

      Iines

      • linkki toimi

        Ei toi linkki toimi!


      • Cit in my shorts
        linkki toimi kirjoitti:

        Ei toi linkki toimi!

        Siinä sanotaan että laittavat linkin jos tämä yö menee hyvin. Aika jännä ja mielenkiintoinen juttu tulossa tästä. Itse odotan aika paljon sillä on miettinyt myös itse matkailuauton ostoa ja jos berlingo osoittautuu hyväksi niin ostan sellaisen niin saan henkilöauton samaan hintaan.


      • Reissu-Iines

        Yö meni mukavasti vaikka kylmä tulikin yllättävän nopeasti. Ensin siivosimme kaikki turhat tavarat lukuisiin säilytyslokeroihin joita Berlingosta löytyi aika mukavasti.

        Retkipatjat, jotka täyttyvät itsestään ilmalla, asetettiin koko tavaratilan peittävästi. Otimme 4-henkiselle perheellemme kaksi aikuisten peittoa ja menimme maaten.

        Tunnin nukkumisen jäkeen mieheni lähti takaisin kotiin nukkumaan, kun sen pitää jakaa sanomalehtiä aamulla toisille ihmisille. 1/2 tunnin päästä lapset tahtoi kotiin nukkumaan kun oli tosiaankin jo kylmää. Itse olin Berlingossa aamuun asti, nukuin välillä.

        Berlingo osoittautui erinomaiseksi matkailuautoksi kuitenkin. Tilaa on ihan isommallekin perheelle ja tilat on viihtyisät. WC:n puute hieman vaivasi, onko muuten noissa matkailuautoissa WC? Naapurit oli ihmeissään kun kömmin Berlingon sivuovesta pyjama päällä ulos.

        Ostoslistalle tuli seuraavat asiat:

        - Retkikahvinkeitin.
        - Infrapunalämmitis. (jos auto tolpassa niin voi käyttää)
        - Puhallettavat tyynyt.
        - Retkivalaisin

        Iines


      • siinä
        Reissu-Iines kirjoitti:

        Yö meni mukavasti vaikka kylmä tulikin yllättävän nopeasti. Ensin siivosimme kaikki turhat tavarat lukuisiin säilytyslokeroihin joita Berlingosta löytyi aika mukavasti.

        Retkipatjat, jotka täyttyvät itsestään ilmalla, asetettiin koko tavaratilan peittävästi. Otimme 4-henkiselle perheellemme kaksi aikuisten peittoa ja menimme maaten.

        Tunnin nukkumisen jäkeen mieheni lähti takaisin kotiin nukkumaan, kun sen pitää jakaa sanomalehtiä aamulla toisille ihmisille. 1/2 tunnin päästä lapset tahtoi kotiin nukkumaan kun oli tosiaankin jo kylmää. Itse olin Berlingossa aamuun asti, nukuin välillä.

        Berlingo osoittautui erinomaiseksi matkailuautoksi kuitenkin. Tilaa on ihan isommallekin perheelle ja tilat on viihtyisät. WC:n puute hieman vaivasi, onko muuten noissa matkailuautoissa WC? Naapurit oli ihmeissään kun kömmin Berlingon sivuovesta pyjama päällä ulos.

        Ostoslistalle tuli seuraavat asiat:

        - Retkikahvinkeitin.
        - Infrapunalämmitis. (jos auto tolpassa niin voi käyttää)
        - Puhallettavat tyynyt.
        - Retkivalaisin

        Iines

        Berlingossa nukkumaan 184 cm henkilö jalat suorana? Meinaan vaan että voisi olla hyvä retkeilyauto tuo meidänkin perheelle.


      • xmllä taivaaseen
        siinä kirjoitti:

        Berlingossa nukkumaan 184 cm henkilö jalat suorana? Meinaan vaan että voisi olla hyvä retkeilyauto tuo meidänkin perheelle.

        Meillä oli muuttoautona berlingo ja kokeilin 190 cm miehenä makaa siinä niin hyvin mahtu suorana kun laittaa penkit ihan eteen. Muuttoautona oivallinen peli, meidän perheen tavarat meni kerralla.


      • kirsimaarja
        Reissu-Iines kirjoitti:

        Yö meni mukavasti vaikka kylmä tulikin yllättävän nopeasti. Ensin siivosimme kaikki turhat tavarat lukuisiin säilytyslokeroihin joita Berlingosta löytyi aika mukavasti.

        Retkipatjat, jotka täyttyvät itsestään ilmalla, asetettiin koko tavaratilan peittävästi. Otimme 4-henkiselle perheellemme kaksi aikuisten peittoa ja menimme maaten.

        Tunnin nukkumisen jäkeen mieheni lähti takaisin kotiin nukkumaan, kun sen pitää jakaa sanomalehtiä aamulla toisille ihmisille. 1/2 tunnin päästä lapset tahtoi kotiin nukkumaan kun oli tosiaankin jo kylmää. Itse olin Berlingossa aamuun asti, nukuin välillä.

        Berlingo osoittautui erinomaiseksi matkailuautoksi kuitenkin. Tilaa on ihan isommallekin perheelle ja tilat on viihtyisät. WC:n puute hieman vaivasi, onko muuten noissa matkailuautoissa WC? Naapurit oli ihmeissään kun kömmin Berlingon sivuovesta pyjama päällä ulos.

        Ostoslistalle tuli seuraavat asiat:

        - Retkikahvinkeitin.
        - Infrapunalämmitis. (jos auto tolpassa niin voi käyttää)
        - Puhallettavat tyynyt.
        - Retkivalaisin

        Iines

        Mielenkiintoinen kokeilu. Ei äkkiä arvaisi, että Berlingossa voi nukkua 4-henkinen perhe, vaikka sen tilavaksi tiesinkin. Miten sitten mahtunevat neljän hengen tarpeelliset tavarat autoon, kun patjat on levitetty? Vaikuttaa todella käytännölliseltä autolta. Tunnen pientä kateutta, kun ajattelen Berlingon monia säilytyslokeroita...

        Voin uskoa, että naapurit olivat ihmeissään, kun aamulla tulit ulos pyjamassasi. Luulivat varmaan, että kyseessä on ollut perheriita.


      • Reissu-Iines
        kirsimaarja kirjoitti:

        Mielenkiintoinen kokeilu. Ei äkkiä arvaisi, että Berlingossa voi nukkua 4-henkinen perhe, vaikka sen tilavaksi tiesinkin. Miten sitten mahtunevat neljän hengen tarpeelliset tavarat autoon, kun patjat on levitetty? Vaikuttaa todella käytännölliseltä autolta. Tunnen pientä kateutta, kun ajattelen Berlingon monia säilytyslokeroita...

        Voin uskoa, että naapurit olivat ihmeissään, kun aamulla tulit ulos pyjamassasi. Luulivat varmaan, että kyseessä on ollut perheriita.

        Berlingo on todellakin turvallinen matkailuauto kun siinä on erillinen hälytinjärjestelmä niin yönsä nukuu todellakin hyvin, kun on asentanut ensin tuon infrapunalämmittimen siihen.

        Meillä aikuiset nukkui tavallansa niin kuin kulmasta kulmaan, niin silloin mahtuu pidempikin aikuinen nukkumaan ihan hyvin Berlingossa. Lapset nukkuivat molempien suvuilla vasten ikkunaseiniä. Verhot alas ja se on siinä.

        Kattoon asennamme sellaisen verkon, verkko pitää kaikkea kevyttä tavaraa yöpymisen aikana kattoa vasten ja ei näin ollen vie tilaa turhaan. Berlingossa on mieletön määrä säilytyslokeroita minne on mukava laittaa tavaraa piiloon. Nopeat tarve tavarat, kuten lasten potta, voidaan sijoittaa etupenkille.

        Onneksi meidän naapurit tietävät ettemme me riitele koskaan. Me ollaan niin kuin Obamoita, ei riidan haluisia laisinkaan, rakastamme rauhaa ja Berlingoamme.


        Iines


      • uusin
        Reissu-Iines kirjoitti:

        Berlingo on todellakin turvallinen matkailuauto kun siinä on erillinen hälytinjärjestelmä niin yönsä nukuu todellakin hyvin, kun on asentanut ensin tuon infrapunalämmittimen siihen.

        Meillä aikuiset nukkui tavallansa niin kuin kulmasta kulmaan, niin silloin mahtuu pidempikin aikuinen nukkumaan ihan hyvin Berlingossa. Lapset nukkuivat molempien suvuilla vasten ikkunaseiniä. Verhot alas ja se on siinä.

        Kattoon asennamme sellaisen verkon, verkko pitää kaikkea kevyttä tavaraa yöpymisen aikana kattoa vasten ja ei näin ollen vie tilaa turhaan. Berlingossa on mieletön määrä säilytyslokeroita minne on mukava laittaa tavaraa piiloon. Nopeat tarve tavarat, kuten lasten potta, voidaan sijoittaa etupenkille.

        Onneksi meidän naapurit tietävät ettemme me riitele koskaan. Me ollaan niin kuin Obamoita, ei riidan haluisia laisinkaan, rakastamme rauhaa ja Berlingoamme.


        Iines

        TM:n testi. Ei se Berlingokaan täydellinen ole.


      • TT-Citikka
        uusin kirjoitti:

        TM:n testi. Ei se Berlingokaan täydellinen ole.

        että tässä puhutaan edellisen mallin Berlingosta - hämmästyttävää kyllä se on testien mukaan hiljaisempi ja osittain parempi ajettava kuin uusi.


      • TT-Citikka
        TT-Citikka kirjoitti:

        että tässä puhutaan edellisen mallin Berlingosta - hämmästyttävää kyllä se on testien mukaan hiljaisempi ja osittain parempi ajettava kuin uusi.

        ei Berlingo todellakaan ole täydellinen. Oli sitten uusi tai vanha malli. Hyvä käyttöauto moneen tarkoitukseen kuitenkin.


      • Liekö sellaista
        uusin kirjoitti:

        TM:n testi. Ei se Berlingokaan täydellinen ole.

        koskaan valmistettukkaan... Tai tullaan koskaan valmistamaankaan.

        Täydellinen auto lienee sellainen josta KUKAAN ei löydä MITÄÄN huomautettavaa, ja AINA joku löytää JOSTAKIN jotain moitittavaa.


      • Reissu-Iines
        Reissu-Iines kirjoitti:

        Yö meni mukavasti vaikka kylmä tulikin yllättävän nopeasti. Ensin siivosimme kaikki turhat tavarat lukuisiin säilytyslokeroihin joita Berlingosta löytyi aika mukavasti.

        Retkipatjat, jotka täyttyvät itsestään ilmalla, asetettiin koko tavaratilan peittävästi. Otimme 4-henkiselle perheellemme kaksi aikuisten peittoa ja menimme maaten.

        Tunnin nukkumisen jäkeen mieheni lähti takaisin kotiin nukkumaan, kun sen pitää jakaa sanomalehtiä aamulla toisille ihmisille. 1/2 tunnin päästä lapset tahtoi kotiin nukkumaan kun oli tosiaankin jo kylmää. Itse olin Berlingossa aamuun asti, nukuin välillä.

        Berlingo osoittautui erinomaiseksi matkailuautoksi kuitenkin. Tilaa on ihan isommallekin perheelle ja tilat on viihtyisät. WC:n puute hieman vaivasi, onko muuten noissa matkailuautoissa WC? Naapurit oli ihmeissään kun kömmin Berlingon sivuovesta pyjama päällä ulos.

        Ostoslistalle tuli seuraavat asiat:

        - Retkikahvinkeitin.
        - Infrapunalämmitis. (jos auto tolpassa niin voi käyttää)
        - Puhallettavat tyynyt.
        - Retkivalaisin

        Iines

        Kyllä Berlingo on täydellinen auto, ihan turha väittää vastaan asiasta!

        Nyt on ostokset suoritettu:

        - puhallettavat tyynyt (Ohlssonilta)
        - Infrapunalämmitin (K-rauta)
        - Retkivalaisin (partioaitta)
        - Retkikahvinkeitin, sähköinen (Onnin-auto)

        Nyt odotan kun mies tulee töistä kotiin niin aletaan asentaa lämmitintä Berlingoon. Sanoivat ettei kannata pitää päällä kuin hetkellisesti ettei kuumenna liikaa.

        Iines


      • kyllä
        Reissu-Iines kirjoitti:

        Kyllä Berlingo on täydellinen auto, ihan turha väittää vastaan asiasta!

        Nyt on ostokset suoritettu:

        - puhallettavat tyynyt (Ohlssonilta)
        - Infrapunalämmitin (K-rauta)
        - Retkivalaisin (partioaitta)
        - Retkikahvinkeitin, sähköinen (Onnin-auto)

        Nyt odotan kun mies tulee töistä kotiin niin aletaan asentaa lämmitintä Berlingoon. Sanoivat ettei kannata pitää päällä kuin hetkellisesti ettei kuumenna liikaa.

        Iines

        naisia pitää uskoa varsinkin autoasioissa ;)


      • TT-Citikka
        kyllä kirjoitti:

        naisia pitää uskoa varsinkin autoasioissa ;)

        meillä vaimo valitsi automerkin (=Citroën) ja minä sain valita mallin (Berlingo, pitkä mies kun olen). Edes Peugeot Partner ei kelvannut (ruma merkki keulalla), vaimolle meinaan.


      • kirsimaarja
        Liekö sellaista kirjoitti:

        koskaan valmistettukkaan... Tai tullaan koskaan valmistamaankaan.

        Täydellinen auto lienee sellainen josta KUKAAN ei löydä MITÄÄN huomautettavaa, ja AINA joku löytää JOSTAKIN jotain moitittavaa.

        En usko täydellisyyttä olevankaan maailmassa, en varsinkaan autoista puhuttaessa. Uutena joku auto voi tuntua täydelliseltä, mutta väistämättä siihen tulee vanhemmiten vikoja. Ja vaikka olisi, en haluaisi mitään täydellistä, sehän on täysin persoonaton! Autoni ei ole onneksi täydellinen, siinä on omat pikku ominaisuutensa, ja juuri ne tekevät siitä minun oman autoni. Samoin täydellinen ihminen olisi täysin persoonaton ja tylsä!


      • autot *
        kirsimaarja kirjoitti:

        En usko täydellisyyttä olevankaan maailmassa, en varsinkaan autoista puhuttaessa. Uutena joku auto voi tuntua täydelliseltä, mutta väistämättä siihen tulee vanhemmiten vikoja. Ja vaikka olisi, en haluaisi mitään täydellistä, sehän on täysin persoonaton! Autoni ei ole onneksi täydellinen, siinä on omat pikku ominaisuutensa, ja juuri ne tekevät siitä minun oman autoni. Samoin täydellinen ihminen olisi täysin persoonaton ja tylsä!

        kuten Rolls Royce, Bentley, Maybach, Lamborghini, Ferrari, Aston Martin, Pagani, McLaren, Jaguar, Chevrolet Corvette ovat tavallisen pulliaisen näkökulmasta täydellisiä autoja.


      • miehet.
        TT-Citikka kirjoitti:

        meillä vaimo valitsi automerkin (=Citroën) ja minä sain valita mallin (Berlingo, pitkä mies kun olen). Edes Peugeot Partner ei kelvannut (ruma merkki keulalla), vaimolle meinaan.

        kyllä nykyisin nössöjä. Annatte naisten pompottaa jo autoasioissakin.


      • TT-Citikka
        miehet. kirjoitti:

        kyllä nykyisin nössöjä. Annatte naisten pompottaa jo autoasioissakin.

        Se on nääs parempi olla mieliksi - ettei joudu ulkoruokintaan.


      • autoasiat
        TT-Citikka kirjoitti:

        Se on nääs parempi olla mieliksi - ettei joudu ulkoruokintaan.

        ole kuuluneet perinteisesti aina miesten hallintapiiriin ja asunnon sisustaminen sitten naisille?


      • kuin taivas alla.
        autoasiat kirjoitti:

        ole kuuluneet perinteisesti aina miesten hallintapiiriin ja asunnon sisustaminen sitten naisille?

        Meillä ainakin nainen saa määrätä missä kaappi seisoo, vaimo on valinnut kaikki mun autotkin, citroeneja ovat olleet.
        Kyllä minusta nykyään on parempi olla tossun alla kuin taivas alla, työttömyyttäkin kun on aikalailla taas lisää tullut.
        Hyvä että Suomeen valittiin maailman ensimmäinen naispresidenttikin!

        *marko*


      • ette..
        kuin taivas alla. kirjoitti:

        Meillä ainakin nainen saa määrätä missä kaappi seisoo, vaimo on valinnut kaikki mun autotkin, citroeneja ovat olleet.
        Kyllä minusta nykyään on parempi olla tossun alla kuin taivas alla, työttömyyttäkin kun on aikalailla taas lisää tullut.
        Hyvä että Suomeen valittiin maailman ensimmäinen naispresidenttikin!

        *marko*

        voi olla tosissanne. Miehenhän pitää olla perheen pää. Mihin maailma on oikein menossa jos naiset alkaa määräilemään kohta kaikesta? Miehen pitää olla mies! Kohta varmaan naiset sotiikin miesten puolesta ja miehet hoitaa pelkää kotona. Menee luonnonjärjestys ihan sekaisin.


      • kuitenkaan ole.
        autot * kirjoitti:

        kuten Rolls Royce, Bentley, Maybach, Lamborghini, Ferrari, Aston Martin, Pagani, McLaren, Jaguar, Chevrolet Corvette ovat tavallisen pulliaisen näkökulmasta täydellisiä autoja.

        Noista autoista jotkin saattavat ollakin lähes täydellisiä, mutta varmasti niissäkin on jokin asia joka voisi olla paremmin. Ja se "jokin" on kiinni siitä, keneltä kysytään. Se mikä on jonkun mielestä hyvä tai kaunis, on jonkun toisen mielestä huono tai ruma. Täydellisyyskin lienee siis makuasia.


      • on sovittu niin
        ette.. kirjoitti:

        voi olla tosissanne. Miehenhän pitää olla perheen pää. Mihin maailma on oikein menossa jos naiset alkaa määräilemään kohta kaikesta? Miehen pitää olla mies! Kohta varmaan naiset sotiikin miesten puolesta ja miehet hoitaa pelkää kotona. Menee luonnonjärjestys ihan sekaisin.

        että vaimo päättää sisäpoliittiset asiat, ja minä hoidan ulkopolitiikan. Siis kaiken mikä menee Suomen rajojen ulkopuolelle...


      • Citroen Jumpysta
        Reissu-Iines kirjoitti:

        Yö meni mukavasti vaikka kylmä tulikin yllättävän nopeasti. Ensin siivosimme kaikki turhat tavarat lukuisiin säilytyslokeroihin joita Berlingosta löytyi aika mukavasti.

        Retkipatjat, jotka täyttyvät itsestään ilmalla, asetettiin koko tavaratilan peittävästi. Otimme 4-henkiselle perheellemme kaksi aikuisten peittoa ja menimme maaten.

        Tunnin nukkumisen jäkeen mieheni lähti takaisin kotiin nukkumaan, kun sen pitää jakaa sanomalehtiä aamulla toisille ihmisille. 1/2 tunnin päästä lapset tahtoi kotiin nukkumaan kun oli tosiaankin jo kylmää. Itse olin Berlingossa aamuun asti, nukuin välillä.

        Berlingo osoittautui erinomaiseksi matkailuautoksi kuitenkin. Tilaa on ihan isommallekin perheelle ja tilat on viihtyisät. WC:n puute hieman vaivasi, onko muuten noissa matkailuautoissa WC? Naapurit oli ihmeissään kun kömmin Berlingon sivuovesta pyjama päällä ulos.

        Ostoslistalle tuli seuraavat asiat:

        - Retkikahvinkeitin.
        - Infrapunalämmitis. (jos auto tolpassa niin voi käyttää)
        - Puhallettavat tyynyt.
        - Retkivalaisin

        Iines

        edellisiltä kesiltä ja voin sanoa että 2:kin hengelle se oli liian ahdas yöpymiseen ja lisäksi kuuma kesällä yöpyä kun ei ole tuuletusräppänöitä. Sopii korkeintaan 1 tai 2 yön tilapäiseen yöpymiseen. Ainoa oikea on matkailuauto ja nuo muut pienemmät pakettiautot on vain todellakin tilapäiseen hätämajoitukseen. No yksi henki siinä voi yöpyä ehkä mukavammin mutta ei kaksi enää.


      • Reissu-Iines
        Citroen Jumpysta kirjoitti:

        edellisiltä kesiltä ja voin sanoa että 2:kin hengelle se oli liian ahdas yöpymiseen ja lisäksi kuuma kesällä yöpyä kun ei ole tuuletusräppänöitä. Sopii korkeintaan 1 tai 2 yön tilapäiseen yöpymiseen. Ainoa oikea on matkailuauto ja nuo muut pienemmät pakettiautot on vain todellakin tilapäiseen hätämajoitukseen. No yksi henki siinä voi yöpyä ehkä mukavammin mutta ei kaksi enää.

        Tuo on pötypuhetta ettei Berlingoon mahtuisi neljä henkilöä nukkumaan hyvin, kyllä mahtuu! Me nukuimme viime lauantaina koko perhe ihan hyvin Berlingossa, olisi mahtunut vielä koirakin mukaan (mopsi)

        Berlingon tuomat hyödyt verrattuna esimerkiksi Jumberiin on se että saat alemman lauttamaksun jos matkaat esimerkiksi Englantiin. Berlingosta otetaan henkilöautonmaksu kun taas Jumberista pakettiautonmaksu.

        Iines


      • on alhainen
        Reissu-Iines kirjoitti:

        Tuo on pötypuhetta ettei Berlingoon mahtuisi neljä henkilöä nukkumaan hyvin, kyllä mahtuu! Me nukuimme viime lauantaina koko perhe ihan hyvin Berlingossa, olisi mahtunut vielä koirakin mukaan (mopsi)

        Berlingon tuomat hyödyt verrattuna esimerkiksi Jumberiin on se että saat alemman lauttamaksun jos matkaat esimerkiksi Englantiin. Berlingosta otetaan henkilöautonmaksu kun taas Jumberista pakettiautonmaksu.

        Iines

        mutta oma kokemus on että edes suurempaan Jumpyyn ei mahdu kunnolla 2 aikuista rinnakkain nukkumaan. Asuntoauto on ainoa oikea. Nämä muut pakettiautot ovat köyhäilyä rehellisesti sanottuna.


      • Anonyymi
        kuin taivas alla. kirjoitti:

        Meillä ainakin nainen saa määrätä missä kaappi seisoo, vaimo on valinnut kaikki mun autotkin, citroeneja ovat olleet.
        Kyllä minusta nykyään on parempi olla tossun alla kuin taivas alla, työttömyyttäkin kun on aikalailla taas lisää tullut.
        Hyvä että Suomeen valittiin maailman ensimmäinen naispresidenttikin!

        *marko*

        Ensimmäinen naispresidentti saatiin Argentiinaan vuonna 1974, kun Isabel Martínez de Perón valittiin virkaan.


    • +100C is Sauna

      Oletko ajatellut miten on saunan laita berlingossasi ? Onko yhdessäkään asuntoautossa saunaa Suomessa ? Sauna kuuluu kesään ja autoiluun, se on jämptti.

      • Aitookiuas

        Joo. Meidän Berlingossa oli Aito-kiuas toista vuotta. Ongelmana oli lähinnä lämmitykseen kulunut aika ja toisaalta puiden kuljetus. Ruokakassit ja muut reissukamat meinaan vaativat myös oman tilansa. Tämäkin ongelma ratkaistiin kun vaihdettiin muuten niin hyvä Aito-kiuas sellaiseen HetiValmiiseen. Kun turnee koittaa, laittaa auton edellisenä iltana lämmitystolppaan, ja muistaa laittaa kiukaan kannen kiinni, niin a'vot. Jo vain homma toimii. Sisälämmitintäkään ei siis tarvita eli vanhan defan voi laittaa Turrelle kopin lämmittämiseen.
        Sanomattakin on selvää, että kiukaan sähköjärjestelmän saa asentaa vain ammattimies tai sellaiseksi itsensä kokeva. Tolpassa minimi sulakekoko on 16A.

        Jos autosaunasta (tässä tapauksessa hetivalmiista) hakemalla hakee jotain negatiivista, alkumatkasta tuppaa hieman olemaan ratin takana lämmintä, mutta fläktillä siitäkin selvitään!

        Hyviä löylyjä.


      • aivan.
        Aitookiuas kirjoitti:

        Joo. Meidän Berlingossa oli Aito-kiuas toista vuotta. Ongelmana oli lähinnä lämmitykseen kulunut aika ja toisaalta puiden kuljetus. Ruokakassit ja muut reissukamat meinaan vaativat myös oman tilansa. Tämäkin ongelma ratkaistiin kun vaihdettiin muuten niin hyvä Aito-kiuas sellaiseen HetiValmiiseen. Kun turnee koittaa, laittaa auton edellisenä iltana lämmitystolppaan, ja muistaa laittaa kiukaan kannen kiinni, niin a'vot. Jo vain homma toimii. Sisälämmitintäkään ei siis tarvita eli vanhan defan voi laittaa Turrelle kopin lämmittämiseen.
        Sanomattakin on selvää, että kiukaan sähköjärjestelmän saa asentaa vain ammattimies tai sellaiseksi itsensä kokeva. Tolpassa minimi sulakekoko on 16A.

        Jos autosaunasta (tässä tapauksessa hetivalmiista) hakemalla hakee jotain negatiivista, alkumatkasta tuppaa hieman olemaan ratin takana lämmintä, mutta fläktillä siitäkin selvitään!

        Hyviä löylyjä.

        ihana poreallas jossa oli mukava loikoilla ja nappailla vähän napanderia aina välillä.


    • mutta yhdestä

      kohdasta en ole samaa mieltä, se on kyllä ruma kun perhana. Mutta ihmiselle joka ei haihattele statuksen perään tuo ei haittaa. Berlingo on parempi auto kun mitä yleisesti luullaan. Ne jotka ovat ajelleet sellaisella kyllä tietävät.

      • niin ja näin

        mieleen smurffibussi, etenkin jos se on sininen. Hauskan näköinen.


      • TT-Citikka
        niin ja näin kirjoitti:

        mieleen smurffibussi, etenkin jos se on sininen. Hauskan näköinen.

        Niinhän se on, aivan kuin lasten tarinan Posteljooni-Paten auto. Meillä sattuu olemaan vielä sininen. Auto on kuljetusväline, ei statuksen kohottaja.


      • .mutta yhdestä..
        TT-Citikka kirjoitti:

        Niinhän se on, aivan kuin lasten tarinan Posteljooni-Paten auto. Meillä sattuu olemaan vielä sininen. Auto on kuljetusväline, ei statuksen kohottaja.

        uusi sähköBerlingo että oli iso totuus tuosta posteljoonista. PSA on tehnyt vuosina 1995-2003 jotain 12000 sähköautoa, Peugeot 106, Sitikka Saxo, Berlingoa perhanasti ja taisi olla Xaraakin joukossa. Tuossa on yhden tyypin mielipiteitä:
        http://www.youtube.com/watch?v=Nx-TT3YALfc

        Ja tuossa lisää, aika hauska, joku ei pidä Jeremystä mutta pitää Berlingosta:
        http://www.youtube.com/watch?v=2shUzLNZNI4

        Tuossa se on Gearissa:
        http://www.youtube.com/watch?v=6lcnpbhlkBU&feature=related


    • Anonyymi

      Kuinka noissa citikan berlingo tila-autoissa kääntyy takapenkit eteen? Mahtuuko normaali mittainen ihminen nukkumaan suorana jos kääntää penkit eteen vai kuinka ne kääntyykään?

      • Anonyymi

        Uudessa nimenomaan xl mallissa ne kaatuu kaikki eteenpäin, muistaakseni etupenkkikin. Oon varmaan 12 yötä ollut netissä etsimässä asumismuotoa, asuntovaunu vai auto. Asuntoautot voi unohtaa,kalliita.

        Minulla meni asunto alta ja oon nyt yksiössä. Tänne kypsyy täysin, joten Berlingo xl on se mihin muutan. Ei vaan markkinoilla ole vielä ajettuja myynnissä,etsin joku 30-40.000 km ajettua.

        Koeajoin Berlingon, alusta on pakettiauton joten ei mikään huippu. Ei sitä ajoa paljon tulekkaan, enimmäkseen keväästä lumiin asti paikallaan. Talvella on pakko lähteä liikkeelle.

        Talvella voi ajella öisin hiljakseen, poliisit kyllä pysäyttää helposti ja jokku käräyttääkin, epäilevät rattijuopumusta.

        Retkeilyautona Xl on hyvä, tosi tilava. On lokerikkoja ja säilytystilaa. Penkit tosiaan kaatuu tasaiseksi jotta voi nukkua hyvin. 12 V vedenkeiton löytyy ja ruuan lämmitin. Peräti Ruotsalainen, ei mikään repustus.

        3 makuupussia löytyy ja vilttejä. 1 litran kuumavesipullo makuupussiin niin tarkenee hyvin.

        Talveksi voi vuokrata yksiön jos öinen ajelu pitkin Suomea ei kiinnosta.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1896
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1648
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe