Apua! Huonekasvieni mullassa asustaa pieniä mustia lentäviä ötököitä. Miten pääsen niistä eroon? Luultavasti ne eivät ole banaanikärpäsiä, koska ne ovat hieman isompia. Niitä on kymmenittäin ja koko ajan tulee lisää. Mitä voisin tehdä, jotta kasvit eivät vahingoittuisi???!!
Miten pääsen eroon ötököistä?
4
590
Vastaukset
- kärpänen
MOI!
Ne ötökät ovat luultavasti tavallisia kukkakärpäsiä, ja niistä pääsee eroon vaihtamalla mullan sellaiseen jossa ei ole kompostia esim. Kekkilän Kestomultaan!!!
Biolanin mustassa mullassa runsaasti kompostia ja muutamassa muussakin.
Kannattaa lukea pussin kyljestä ja kysyä myyjältä.
Kannattaa myös kokeilla Substralin hyönteistikkuja! - Nilla
Ei ne vahingollisia ole kasveillesi, eivätkö sinullekaan, mutta inhottavia ne on varsinkin suurina määrinä.
Helpoin tapa on ostaa hyönteismyrkkyä ja sumuttaa kasvit(mullan pinta) hyvin aamulla, töistä tulessa ja vielä nukkumaan mennessä. Kaksi-kolme päivää suihketta ja hajua, mutta sen jälkeen ei sääskiä ole enää harmiksi saakka.
Torjuntakeino pidemmäksi aikaa on pitää kasvien pintamulta suht kuivana ja kastella lautasen kautta. - viherpeukalo keskellä kämmentä
Myrkytin kasvit ja lähes kaikki ötökät kuolivat! (pitää ilmeisesti vielä uusia käsittely). Ruukuissa oli todellakin jotain biolanin multaa. Yhdessä kasveistani oli eri multaa, eivätkä ötökät siinä viihtyneet lainkaan...pitää varmaan vaihtaa kekkilään!
- Anonyymi
Sama ongelma, nyt menee multa vaihtoon!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854950- 432666
- 932633
- 1982370
- 1331939
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj251913- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161471Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3571271Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51219