Venemaailma - Turku

Assddmm

Kertokaa kokemuksia turkulaisesta veneliikkeestä ja sen huoltokorjaamosta. Hyvä paikka vai kannattaako välttää?

23

5161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että siellä ois useampiakin

      Toi mistä puhuit on hyvä. Keskity!

      • Moottoripaatteilija

        on kyllä alueen luotettavin paattiputiikki. Taitaa olla myös Turun alueen suurin. Minulle ainakin palvelu on ollut asiantuntevaa ja ystävällistä ja aikataulut pitäneet... Ei muuta kuin hyvää sanottavaa!


      • soutuvene
        Moottoripaatteilija kirjoitti:

        on kyllä alueen luotettavin paattiputiikki. Taitaa olla myös Turun alueen suurin. Minulle ainakin palvelu on ollut asiantuntevaa ja ystävällistä ja aikataulut pitäneet... Ei muuta kuin hyvää sanottavaa!

        Kannattaa välttää. Huono ja asiaton palvelu.


      • hohoi
        soutuvene kirjoitti:

        Kannattaa välttää. Huono ja asiaton palvelu.

        jos viitsi / ole laittaa perusteluja, niin ei kannata laittaa tällaista viestiä


    • vene

      Ostin kyseisestä liikkeestä käytetyn veneen, kustiin silmään ja pahasti.
      Ei myyjä ottanut mitään vastuuta kun ongelmia tuli heti.
      Käytetyn veneen moottori oli ruuvattu niin paljon ettei ottanut enää kierroksia.
      Ostohetkessä luvattiin toimiva vene moottori...

      Että tämmöstä,en tosiaan suosittele kenellekkään

      • eei ennää

        Kävimpä liikkeessä tuossa jokin aika sitten käynnillä. Kysyin ohimennen liinakelan hintaa. Meni viisi minuuttia - pahoiteltiin että kone ei oikein toimi, sitten hinta löytyi. No sitten olisin ostanut hondaan tappokytkinen narun. Meni viisi minuuttia hinnan etsimiseen ja hinta 28€ narunpätkästä. Jäi kauppaan ja uusi Motonetista.
        Eli summa summarum palvelu ei oikein toiminut (tyttö oli kyllä ystävällinen) ja hinnat taivaissa.
        Miksi hintoja ei ole näkyvillä??


      • onko asiakas tärkeä?
        eei ennää kirjoitti:

        Kävimpä liikkeessä tuossa jokin aika sitten käynnillä. Kysyin ohimennen liinakelan hintaa. Meni viisi minuuttia - pahoiteltiin että kone ei oikein toimi, sitten hinta löytyi. No sitten olisin ostanut hondaan tappokytkinen narun. Meni viisi minuuttia hinnan etsimiseen ja hinta 28€ narunpätkästä. Jäi kauppaan ja uusi Motonetista.
        Eli summa summarum palvelu ei oikein toiminut (tyttö oli kyllä ystävällinen) ja hinnat taivaissa.
        Miksi hintoja ei ole näkyvillä??

        Tulipa koettua millaista venekauppa ja sen jälkihoito voi pahimmillaan olla. Olen aikaisemmin ostanut uusia veneitä suoraan Yamarinin jälleenmyyjältä Ristiinassa ja kaikki on toiminut erinomaisesti myös kaupan jälkeen. Tällä kertaa ostin käytetyn veneen Turun Venemaailmasta ja kauniiden myyntipuheiden jälkeen järkytys oli suuri, kun veneen luovutus koitti keväällä. Myyjän kanssa oli sovittu, että luovutuksen yhteydessä tehdään koeajo ja tarkastetaan, että kaikki toimii moitteettomasti. Veneen luovutti kaveri, joka edelleen on liikkeen nettisivujen mukaan liikkeen toiminnassa mukana, mutta omien sanojensa mukaan ei enää ole ja toimi tässä vain kuriirina. Mitään koeajoa ei luonnollisesti suoritettu. Se olisi ollut toki hankalaakin sillä veneen akut olivat tiensä päässä, eikä startatessa kuulunut pihaustakaan. Liike suostui sentään maksamaan uudet akut. Toinen ikävä seikka oli, että vene oli kylkiä lukuunottamatta sellaisen paskan peitossa, että ensimmäiseksi piti kutsua siivousfirma paikalle ja siivoukseen sitten menikin koko päivä, jotta vene saatiin asialliseen kuntoon. Veneliike lupasi auliisti, että voin heidän puolestaan tilata haluamani siivousliikkeen ja heille voi lähettää laskun. Sittemmin veneliike kiisti tilanneensa siivousta ja asia lienee edelleen prosessissa. Valot eivät toimineet, wc:n putkistot vuotivat, tuulilasin pyyhin oli rikki, ohjekirjoja ei ollut, luvatut fenderit olivat luvattoman pienet jne. Vaikka kyseessä onkin vain 50.000 euron hintaluokassa oleva vene, olisi tällaisten sinänsä pienten asioiden olettanut olevan kunnossa. Kehut menevät liikkeen naispuoliselle Riikalle, joka parhaansa mukaan on pyrkinyt vastaaman viesteihini, toimimaan vastaanottavana osapuolena reklamaatioissani ja yrittänyt olla avuksi puutteiden korjaamisessa. Veneen myyjä sekä liikkeen TJ ovat olleet hiirulaisia ja lupauksistaan huolimatta eivät ole vastanneet reklamaatioihini.
        Olen itse korjannut veneen puutteet kuntoon ja päässyt taas nauttimaan veneilyn iloista. Veneliike on saanut yhden entisen asiakkaan lisää.


      • Tyhjiä lupauksia
        onko asiakas tärkeä? kirjoitti:

        Tulipa koettua millaista venekauppa ja sen jälkihoito voi pahimmillaan olla. Olen aikaisemmin ostanut uusia veneitä suoraan Yamarinin jälleenmyyjältä Ristiinassa ja kaikki on toiminut erinomaisesti myös kaupan jälkeen. Tällä kertaa ostin käytetyn veneen Turun Venemaailmasta ja kauniiden myyntipuheiden jälkeen järkytys oli suuri, kun veneen luovutus koitti keväällä. Myyjän kanssa oli sovittu, että luovutuksen yhteydessä tehdään koeajo ja tarkastetaan, että kaikki toimii moitteettomasti. Veneen luovutti kaveri, joka edelleen on liikkeen nettisivujen mukaan liikkeen toiminnassa mukana, mutta omien sanojensa mukaan ei enää ole ja toimi tässä vain kuriirina. Mitään koeajoa ei luonnollisesti suoritettu. Se olisi ollut toki hankalaakin sillä veneen akut olivat tiensä päässä, eikä startatessa kuulunut pihaustakaan. Liike suostui sentään maksamaan uudet akut. Toinen ikävä seikka oli, että vene oli kylkiä lukuunottamatta sellaisen paskan peitossa, että ensimmäiseksi piti kutsua siivousfirma paikalle ja siivoukseen sitten menikin koko päivä, jotta vene saatiin asialliseen kuntoon. Veneliike lupasi auliisti, että voin heidän puolestaan tilata haluamani siivousliikkeen ja heille voi lähettää laskun. Sittemmin veneliike kiisti tilanneensa siivousta ja asia lienee edelleen prosessissa. Valot eivät toimineet, wc:n putkistot vuotivat, tuulilasin pyyhin oli rikki, ohjekirjoja ei ollut, luvatut fenderit olivat luvattoman pienet jne. Vaikka kyseessä onkin vain 50.000 euron hintaluokassa oleva vene, olisi tällaisten sinänsä pienten asioiden olettanut olevan kunnossa. Kehut menevät liikkeen naispuoliselle Riikalle, joka parhaansa mukaan on pyrkinyt vastaaman viesteihini, toimimaan vastaanottavana osapuolena reklamaatioissani ja yrittänyt olla avuksi puutteiden korjaamisessa. Veneen myyjä sekä liikkeen TJ ovat olleet hiirulaisia ja lupauksistaan huolimatta eivät ole vastanneet reklamaatioihini.
        Olen itse korjannut veneen puutteet kuntoon ja päässyt taas nauttimaan veneilyn iloista. Veneliike on saanut yhden entisen asiakkaan lisää.

        Minulla vastaavanlaiset kokemukset Venemaailmasta, eli todella huonot. Syksyllä 2011 ostin käytetyn veneen, joka oli jo talvisäilytyksessä. Myyjän viestin mukaan vene oli kuin uusi ja merkkiliikkeen huoltama. Kun tuli luovutuksen aika kesällä 2012, viivästyi se liikkeestä johtuneista syistä selittelyjen kera. Mennessäni noutamaan veneen, oli se likainen ja vastaavia vikoja, kuin edellisesskin viestissä todettu. Siirtoajolla kone alkoi kolisemaan ja mm. plotterista loppui merikartat kesken, vaikka kartaston piti käsittää koko Suomen merikartat. Siirtoajolla veneestä löytyi n. 30 kohtainen vikalista, osa pienempiä ja osa todella oleellisia vikoja. Moottoriin oli laitettu liikkeen toimesta väärät öljyt (aivan liian ohuet), jonka johdosta öljynpaineet lämpimällä koneellä lähes hävisivät. Tästä alkoikin liikkeen kanssa riita, josta ollaan menossa käräjille purkamaan kauppaa. Koko prosessin ajan liikkeen myyjä on tehnyt täysin tyhjiä lupauksia, mitään pitämättä. TJ ei edes vaivaudu itse suoraan vastaamaan viesteihin tai reklamaatioihin, vaan vastaa myyjien ja juristin selkien takaa epäsuorasti. Luokatonta ja selkärangatonta toimintaa. Kiertäkää tämä liike mahdollisimman kaukaa, ellette halua kokea samaa kohtaloa.


      • Tyhjiä lupauksia
        Tyhjiä lupauksia kirjoitti:

        Minulla vastaavanlaiset kokemukset Venemaailmasta, eli todella huonot. Syksyllä 2011 ostin käytetyn veneen, joka oli jo talvisäilytyksessä. Myyjän viestin mukaan vene oli kuin uusi ja merkkiliikkeen huoltama. Kun tuli luovutuksen aika kesällä 2012, viivästyi se liikkeestä johtuneista syistä selittelyjen kera. Mennessäni noutamaan veneen, oli se likainen ja vastaavia vikoja, kuin edellisesskin viestissä todettu. Siirtoajolla kone alkoi kolisemaan ja mm. plotterista loppui merikartat kesken, vaikka kartaston piti käsittää koko Suomen merikartat. Siirtoajolla veneestä löytyi n. 30 kohtainen vikalista, osa pienempiä ja osa todella oleellisia vikoja. Moottoriin oli laitettu liikkeen toimesta väärät öljyt (aivan liian ohuet), jonka johdosta öljynpaineet lämpimällä koneellä lähes hävisivät. Tästä alkoikin liikkeen kanssa riita, josta ollaan menossa käräjille purkamaan kauppaa. Koko prosessin ajan liikkeen myyjä on tehnyt täysin tyhjiä lupauksia, mitään pitämättä. TJ ei edes vaivaudu itse suoraan vastaamaan viesteihin tai reklamaatioihin, vaan vastaa myyjien ja juristin selkien takaa epäsuorasti. Luokatonta ja selkärangatonta toimintaa. Kiertäkää tämä liike mahdollisimman kaukaa, ellette halua kokea samaa kohtaloa.

        Tässä kokemukseni tarkemmin läpikäytynä:

        www.venekauppa.vuodatus.net


      • Pysy lujana!
        Tyhjiä lupauksia kirjoitti:

        Tässä kokemukseni tarkemmin läpikäytynä:

        www.venekauppa.vuodatus.net

        Voimia! Itselläni samanlaisia kokemuksia pieleen menneestä keittiöremontista, lopuksi "oikeus kävi toteen". Oli tosin pikkuisen nöyryyttävää keitellä aamupuuroa irtoliedellä yhden talven ajan olkkarin pöydällä ja kantaa vettä vessasta. Ei tässä sinun keississä ole paljoa epäselvää, kommunikaation puute myyjän puolelta kaataa tän takaisin sinne mihin kuuluu. Ainoa toive on, ettei lafka kaadu ennen kuin tuomio on annettu, silloin palaa vielä enemmän aikaa....

        -Kokemusta on-


      • pettynyt veneomistja
        Tyhjiä lupauksia kirjoitti:

        Tässä kokemukseni tarkemmin läpikäytynä:

        www.venekauppa.vuodatus.net

        Minä kävin samanlaista vääntöä oman venekaupan jälkeen Venemaailman kanssa. Keskusteltiin asianajaan välityksellä myyjän ja venemaailman TJ:n kanssa. Monen uhkailun jälkeen Venemaailman ihmiset totesi että olen itse aiheittanut viat veneeseen mitkä olivat jo ennen ostohetkeä ja eivät ota vastuuta mistään.

        Toivon että sinulla on hyvä lakimies ja että jaksat käydä läpi prosessin, minulta VM tappoi veneilykiinostuksen....


      • Huh mikä tarina
        Tyhjiä lupauksia kirjoitti:

        Tässä kokemukseni tarkemmin läpikäytynä:

        www.venekauppa.vuodatus.net

        Karua kertomaa kaupoistasi, tsemppiä oikeuteen!

        Tuo kannattaa jokaisen liikkeestä veneen ostavan lukea että karisee ruusunpunaiset lasit silmiltä. Ja ottaa myös opikseen että asioista on sovittava aina kirjallisesti ja harkittava hyvin tarkkaan koska raha alkaa liikkua. Maksaa ei kannata etukäteen.


      • Anonyymi
        onko asiakas tärkeä? kirjoitti:

        Tulipa koettua millaista venekauppa ja sen jälkihoito voi pahimmillaan olla. Olen aikaisemmin ostanut uusia veneitä suoraan Yamarinin jälleenmyyjältä Ristiinassa ja kaikki on toiminut erinomaisesti myös kaupan jälkeen. Tällä kertaa ostin käytetyn veneen Turun Venemaailmasta ja kauniiden myyntipuheiden jälkeen järkytys oli suuri, kun veneen luovutus koitti keväällä. Myyjän kanssa oli sovittu, että luovutuksen yhteydessä tehdään koeajo ja tarkastetaan, että kaikki toimii moitteettomasti. Veneen luovutti kaveri, joka edelleen on liikkeen nettisivujen mukaan liikkeen toiminnassa mukana, mutta omien sanojensa mukaan ei enää ole ja toimi tässä vain kuriirina. Mitään koeajoa ei luonnollisesti suoritettu. Se olisi ollut toki hankalaakin sillä veneen akut olivat tiensä päässä, eikä startatessa kuulunut pihaustakaan. Liike suostui sentään maksamaan uudet akut. Toinen ikävä seikka oli, että vene oli kylkiä lukuunottamatta sellaisen paskan peitossa, että ensimmäiseksi piti kutsua siivousfirma paikalle ja siivoukseen sitten menikin koko päivä, jotta vene saatiin asialliseen kuntoon. Veneliike lupasi auliisti, että voin heidän puolestaan tilata haluamani siivousliikkeen ja heille voi lähettää laskun. Sittemmin veneliike kiisti tilanneensa siivousta ja asia lienee edelleen prosessissa. Valot eivät toimineet, wc:n putkistot vuotivat, tuulilasin pyyhin oli rikki, ohjekirjoja ei ollut, luvatut fenderit olivat luvattoman pienet jne. Vaikka kyseessä onkin vain 50.000 euron hintaluokassa oleva vene, olisi tällaisten sinänsä pienten asioiden olettanut olevan kunnossa. Kehut menevät liikkeen naispuoliselle Riikalle, joka parhaansa mukaan on pyrkinyt vastaaman viesteihini, toimimaan vastaanottavana osapuolena reklamaatioissani ja yrittänyt olla avuksi puutteiden korjaamisessa. Veneen myyjä sekä liikkeen TJ ovat olleet hiirulaisia ja lupauksistaan huolimatta eivät ole vastanneet reklamaatioihini.
        Olen itse korjannut veneen puutteet kuntoon ja päässyt taas nauttimaan veneilyn iloista. Veneliike on saanut yhden entisen asiakkaan lisää.

        Onkohan toi "kuriiri" nykyään vielä alalla? Kuullostaa jotenkin tutulta.


    • Pettynyt veneomistaj

      ->Tyhjiä lupauksia- Auttaisin mielleäni oikeusprosessissa koska minulla on mustaa valkoisella näyttöä kun Vm:n porukkaa valehtelee sähköpostien kautta.

      • Tyhjiä lupauksia

        Kiitos tarjouksesta. Kommentoitko blogiani sähköpostiosoitteen kera, niin voidaan aloittaa keskustelu? En julkaise kommenttiasi, niin osoitteesi ei tule julkisuuteen.


    • Suuri pettymys

      Minulla on myös erittäin huonot kokemukset Venemaailmasta. Mikään sovittu asia ei ole pitänyt, ei aikataulu, eikä sovittuja töitä ole tehty ja lisäksi laskutus oli aivan virheellinen. En enää käytä kyseistä yritystä. Yksi heikommista palvelukokemuksista.

      • Meredin syvältä

        Kuullostaa ihan Meredinin toiminnalta.


      • Ei sekoiteta
        Meredin syvältä kirjoitti:

        Kuullostaa ihan Meredinin toiminnalta.

        Meredinhän on ihan huippufirma!
        En ole mistään saanut niin hyvää palvelua, Venemaailmaan ei ota kantaa, vaikka voisinkin...


      • Vjvjvjjvjvjb
        Ei sekoiteta kirjoitti:

        Meredinhän on ihan huippufirma!
        En ole mistään saanut niin hyvää palvelua, Venemaailmaan ei ota kantaa, vaikka voisinkin...

        Huono provo vai huono mainos?


      • älä viitti
        Vjvjvjjvjvjb kirjoitti:

        Huono provo vai huono mainos?

        Osaan haukkua, jos haluan, mutta annan tunnustusta sille, joka sen ansaitsee.
        Ihan sama, mitä mieltä sinä olet.

        Meissä on se ero, että minä kuulun kaupan kohderyhmään koska minulla on vene.


    • Magnum 12

      Älkää hyvät ihmiset ostako venemaailmasta ikinä yhtään mitään.

    • 12+17

      Nättejä naisia niillä venemessuilla on, mutta siinäpä taitaa olla kaikki. Kerran muuatta venettä kysäsin sähköpostilla, eipä vaivauduttu vastaamaan. Ja sen verran että marraskuussa ostamani vene kauppa pohjustettiin pitkälti sähköpostilla, ainoastaan kaupanteko ja ostettavan veneen tsekkaus hoidettiin paikanpäällä kun suoralla kaupalla oltiin liikkeellä.

      • Lihaa luihin

        Mistä voimme tietää, että puhut totta?
        N M nimimerkillä on kirjoitettu täysin perättömiä juttuja ja omana veneenä on väitetty kaikkea kajakista korvettiin.

        En väitä, että valehtelet, mutta ymmärrät varmasti miksi epäilen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4623
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1308
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe