Peliprojekti

JohnCage--

19

1351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kivalta näytti video, käänteles LSB-binääri (x86) myös niin pääsis kokeilemaan.

    • Jepulis Jeep

      Milläs ratkasulla oot ton tehnyt?

      Nettisuvu oli vähän epämääräsen olonen kun siitä tuli semmonen vaikutelma, että onkos tämä nyt joku saitti joka tarjoaa jotain ihmeellistä epämääräistä selaimeen asennettavaa softaa vai mitä.

      Ite pelivideohan näytti, että hyvin on lukastu fysiikkaommat ja semmoset. XNA:lla tehtynä tommosia tai tontapasia vois myydä jossain Livessäkin ihan mukavasti.

      Hyvin lensi pikkuroinaa noista räjähdyksistä. Semmonen tuli mieleen, että joku musta aukko johon sitä kamaa imeytyisi, vois olla kiva tommosessa. En muista nyt suoralta kädeltä ainakaan nähneeni semmosta ton tyyppisissä peleissä.

      • JohnCage---

        >Milläs ratkasulla oot ton tehnyt?

        >Nettisuvu oli vähän epämääräsen olonen kun siitä
        >tuli semmonen vaikutelma, että onkos tämä nyt
        >joku saitti joka tarjoaa jotain ihmeellistä
        >epämääräistä selaimeen asennettavaa softaa vai
        >mitä.

        Varsinaista nettisaittia ei vielä ole, täytynee sellainen tehdä jossain vaiheessa.
        Peliä koodailen bm:llä, ja linukka & macciversiotkin ehkä tulossa sitten kun homma on valmis. Bm on crossplattformi- kieli.


      • edes netistä
        JohnCage--- kirjoitti:

        >Milläs ratkasulla oot ton tehnyt?

        >Nettisuvu oli vähän epämääräsen olonen kun siitä
        >tuli semmonen vaikutelma, että onkos tämä nyt
        >joku saitti joka tarjoaa jotain ihmeellistä
        >epämääräistä selaimeen asennettavaa softaa vai
        >mitä.

        Varsinaista nettisaittia ei vielä ole, täytynee sellainen tehdä jossain vaiheessa.
        Peliä koodailen bm:llä, ja linukka & macciversiotkin ehkä tulossa sitten kun homma on valmis. Bm on crossplattformi- kieli.

        Mikä ihmeen bm???


      • bm on...
        edes netistä kirjoitti:

        Mikä ihmeen bm???

        Bm = BlitzMax. Luovuin c:n käytöstä ja siirryin tuohon. Sitä on myös helppo laajentaa omilla c- kielisillä kirjastoilla.


    • eipäsjuupas

      Pakko myöntää että tuo video voittaa kyllä minun silmissä monet kaupalliset introt/demot, sairaan hyvä musa ja siihen hienosti isketty pelin esittely mukaan, Nice!

      • Musaa

        >hyvä musa

        Kiitos, mukavaa saada positiivista palautetta. Tämä pelien duunaaminen kun tuppaa olemaan aika yksinäistä hommaa, ja se motiivi karkailee usein sinnetänne.
        Pelin tuo avausbiisi on nimeltään 'Valentina' - Valentina Tereškovahan oli ensimmäinen nainen avaruudessa. Tästä tulikin sellainen mielleyhtymä, että tämän pelin sankari saattaakin olla nainen:)


    • on troijalainen

      TR/Dropper.Gen

      • No ei ole...

        No ei ole mitään virustä. Hyperaktiiviset ilmaiset virussknnerit ne vain ilmoittelevat moleboksatuista paketerista turhia ilmoja.
        Kunnon virustutka en lankea tällaiseen loveen:)


    • Borlandin

      Sprite?

      • ei ole vaan...

        Teen tätä siis BlitzMaxilla itsetehdyllä 2d- kirjastolla.


    • JohnCage--

      Ja lisää kaikenlaista kommenttia kaivattaisiin...

      • Jepulis Jeep

        Pikkasen paha sanoa kovin paljoa tosta kun video oli tehty sen verran leikaten ja ns. "näyttäväksi" ettei siitä oikeen ehdi yhestä kohtaan kattoon mitään kummemmin.


      • Video on...
        Jepulis Jeep kirjoitti:

        Pikkasen paha sanoa kovin paljoa tosta kun video oli tehty sen verran leikaten ja ns. "näyttäväksi" ettei siitä oikeen ehdi yhestä kohtaan kattoon mitään kummemmin.

        Sen videon on tarkoituskin olla sellainen teaseri:) Lataa demo, niin pääset oikeasti kokeilemaan. Tosin tällähetkellä demo on vain windowsille. Jatkossa kääntänen sen myös linukalle & opengl:lle.


      • Jepulis Jeep
        Video on... kirjoitti:

        Sen videon on tarkoituskin olla sellainen teaseri:) Lataa demo, niin pääset oikeasti kokeilemaan. Tosin tällähetkellä demo on vain windowsille. Jatkossa kääntänen sen myös linukalle & opengl:lle.

        Teaseri on semmonen konsepti, ettei niistä voi oikeen sanoa hirveesti mitään.


      • demoile ja kokeile

      • Nimimerkki

        Näytti ainakin, ettei aluksen liikkuminen ollut kovin luontevan näköistä eli vähän holtittomasti tuo heittelehti ruudulla. Aluksen kiihtyminen oli liian nopeaa, hätäistä ja kulmikasta (reunoista pomppiminen ei tapahdu loogiseen suuntaan). Minusta tuon perusteella jäi kuva, että käyttäjän on vaikea hallita alusta.

        Tein itse v.97 Turbo Pascalilla vastaavan pelin 320x400 VGA tilaan ja siinä aluksen tasainen kiihtyvyys (mm.maximinopeus parametrisoitavissa), "avaruudessa" leijuminen ja gravitaatio-ominaisuudet tekivät pelistä juuri erinomaisen pelattavan ja toi sitä samaa retrofiilistä, jota oli mm.vastaavissa kaappipeleissä. Niiltäkin ajoilta muistan vastaavia DIY -pelejä, joissa aluksen liike oli akilleen kantapää ja pilasi koko pelin.

        Eli hio pelattavuutta. Kaikki muu näyttäisi tosi hienolta...


      • JohnCage--
        Nimimerkki kirjoitti:

        Näytti ainakin, ettei aluksen liikkuminen ollut kovin luontevan näköistä eli vähän holtittomasti tuo heittelehti ruudulla. Aluksen kiihtyminen oli liian nopeaa, hätäistä ja kulmikasta (reunoista pomppiminen ei tapahdu loogiseen suuntaan). Minusta tuon perusteella jäi kuva, että käyttäjän on vaikea hallita alusta.

        Tein itse v.97 Turbo Pascalilla vastaavan pelin 320x400 VGA tilaan ja siinä aluksen tasainen kiihtyvyys (mm.maximinopeus parametrisoitavissa), "avaruudessa" leijuminen ja gravitaatio-ominaisuudet tekivät pelistä juuri erinomaisen pelattavan ja toi sitä samaa retrofiilistä, jota oli mm.vastaavissa kaappipeleissä. Niiltäkin ajoilta muistan vastaavia DIY -pelejä, joissa aluksen liike oli akilleen kantapää ja pilasi koko pelin.

        Eli hio pelattavuutta. Kaikki muu näyttäisi tosi hienolta...

        >reunoista pomppiminen ei tapahdu loogiseen
        >suuntaan

        Reunoista pompahtaminen on juuri tehty retromallin mukaan, esim. Omega Race- pelille tyypillisesti kääntämällä velocityarvot nurin koordinaatin mukaan. Samoten liikkuvuus on nyt jo optimoitu tuohon actioniin sopivaksi. Jenkkilän saiteille porukka halusi mukaan hiiriohjauksen - se on nyt mukana. Tosin itse en sitä tällaisessa pelissä käytä.


    • johncage--

      Eka versio on nyt valmis ja sitä voi latailla ilmaiseksi osoitteessa. Edelleen otetaan vastaan kaikenlaista kommenttia ja kehitysideaa.

      http://www.emsproject.com

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      42
      7085
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3968
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      49
      3406
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      41
      2978
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2746
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2206
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2173
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2137
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      41
      2090
    Aihe