Tomtom XL ei aukea...?

Jukka

Tilasin Tomtom XL-navigaattorin ja latasin sen ohjeen mukaan ennen käyttöönottoa,mutta missähän liene vika,kun se ei lähde päälle virtapainikkeen painamisesta huolimatta? Olen kokeillut ohjeen mukaan monta kertaa,mutta aina sama tulos... Onkohan siinä joku vika ja pitäisiköhän se palauttaa...

9

2888

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xxyyxx

      Millä olet ladannut? Auton tupakansytytin laturilla vai USB väylä kautta? Onko latausjohto ehjä? Sytyykö XL:n käynnistyspainikkeen viereen merkkiledi lataukseen kytkettäessä? Vähän tarkempi kuvaus tehdyistä toimenpiteistä olisi avuksi vastaajille.

      • Jukka

        Joo,eli olen ladannut sekä autolaturilla ja usb-laturilla,jotka tulivat mukana. Virtapainikkeessa tai sen vieressä ei pala mitään valoa lataamisen aikana. Mutta laitteen pohjassa palaa aina silloin vihreä merkkivalo,kun sen vieressä olevaan pistokkeeseen on liitetty laturin johto ja laite on latauksessa. Olen tosiaan suorittanut ohjeen vaatiman 2 tunnin lataamisen,mutta laite ei näytä mitään elonmerkkejä,kun sitä yrittää käynnistää virtapainikkeesta.


      • Mää vaan
        Jukka kirjoitti:

        Joo,eli olen ladannut sekä autolaturilla ja usb-laturilla,jotka tulivat mukana. Virtapainikkeessa tai sen vieressä ei pala mitään valoa lataamisen aikana. Mutta laitteen pohjassa palaa aina silloin vihreä merkkivalo,kun sen vieressä olevaan pistokkeeseen on liitetty laturin johto ja laite on latauksessa. Olen tosiaan suorittanut ohjeen vaatiman 2 tunnin lataamisen,mutta laite ei näytä mitään elonmerkkejä,kun sitä yrittää käynnistää virtapainikkeesta.

        Tompassa täytyy virtanappia painaa aika pitkään käynnistäessä. Koita vielä ladata uudelleen.
        Itsellä oli ihan sama vaiva kun sain lahjaksi ja latasin kerran. Sitten ei ollut käyttöä pariin viikkoon, ja akku olikin tyhjä.


      • xxyyxx
        Jukka kirjoitti:

        Joo,eli olen ladannut sekä autolaturilla ja usb-laturilla,jotka tulivat mukana. Virtapainikkeessa tai sen vieressä ei pala mitään valoa lataamisen aikana. Mutta laitteen pohjassa palaa aina silloin vihreä merkkivalo,kun sen vieressä olevaan pistokkeeseen on liitetty laturin johto ja laite on latauksessa. Olen tosiaan suorittanut ohjeen vaatiman 2 tunnin lataamisen,mutta laite ei näytä mitään elonmerkkejä,kun sitä yrittää käynnistää virtapainikkeesta.

        Katsoin uusimman täydellisen käyttöohjeen tiedoista vinkkejä.
        http://download.tomtom.com/open/manuals/onexl/refman/ONE_XL_FI.pdf
        Latauksen merkkivalo(A) on etupaneelin vasemmassa alalaidassa. Valon palaessa latausjohdon ollessa kytkettynä XL:än akku latautuu. USB johdon kautta ladatessa laitteen on oltava sammutettuna.

        Käyttöohjeen sivulla 3.
        2. Ennen kuin aloitat...
        Katso kohtaa Vianmääritys

        "Jos sinulla on ongelmia Tom Tom ONE XL-laitteen kytkemisessä päälle, kokeile ONE XL-laitteen nollausta.

        Voit nollata ONE XL-laitteesi käyttämällä suoristettua paperiliitintä tai vastaavaa nollauspainikkeen painamiseen. Nollauspainike on muistikorttipaikan vieressä, ONE XL-laitteen pohjassa. Kytke sitten ONE XL päälle."
        Minun laitteessa lukee nollauspainikkeen kohdalla RESET.

        Moniin mahdollisesti eteen tuleviin ongelmiin saa avun jo lukemalla aikaisemmin kysyttyjen kysymysten vastauksia täältä.
        http://fi.support.tomtom.com/cgi-bin/tomtom_fi.cfg/php/enduser/std_alp.php


      • xxyyxx
        xxyyxx kirjoitti:

        Katsoin uusimman täydellisen käyttöohjeen tiedoista vinkkejä.
        http://download.tomtom.com/open/manuals/onexl/refman/ONE_XL_FI.pdf
        Latauksen merkkivalo(A) on etupaneelin vasemmassa alalaidassa. Valon palaessa latausjohdon ollessa kytkettynä XL:än akku latautuu. USB johdon kautta ladatessa laitteen on oltava sammutettuna.

        Käyttöohjeen sivulla 3.
        2. Ennen kuin aloitat...
        Katso kohtaa Vianmääritys

        "Jos sinulla on ongelmia Tom Tom ONE XL-laitteen kytkemisessä päälle, kokeile ONE XL-laitteen nollausta.

        Voit nollata ONE XL-laitteesi käyttämällä suoristettua paperiliitintä tai vastaavaa nollauspainikkeen painamiseen. Nollauspainike on muistikorttipaikan vieressä, ONE XL-laitteen pohjassa. Kytke sitten ONE XL päälle."
        Minun laitteessa lukee nollauspainikkeen kohdalla RESET.

        Moniin mahdollisesti eteen tuleviin ongelmiin saa avun jo lukemalla aikaisemmin kysyttyjen kysymysten vastauksia täältä.
        http://fi.support.tomtom.com/cgi-bin/tomtom_fi.cfg/php/enduser/std_alp.php

        Autolaturilla ladatessa XL, voit koittaa avata navin latauksen jatkuessa vielä loppuvaiheessaan. Käynnistysnappia on painettava n. 2 sek.


      • Jukka
        Mää vaan kirjoitti:

        Tompassa täytyy virtanappia painaa aika pitkään käynnistäessä. Koita vielä ladata uudelleen.
        Itsellä oli ihan sama vaiva kun sain lahjaksi ja latasin kerran. Sitten ei ollut käyttöä pariin viikkoon, ja akku olikin tyhjä.

        SUURET KIITOKSET nimimerkeille "mää vaan" ja "xxyyxx" ;-)
        Pidin virtapainiketta pohjassa noin puoli minuuttia (eli paljon paljon enemmän kuin ohjeen mukaan) ja niin se vain onneksi rupesi toimimaan!! Kiitoksia teille molemmille vinkeistä ja turvallisia ajokilometrejä!!!


      • xxyyxx
        Jukka kirjoitti:

        SUURET KIITOKSET nimimerkeille "mää vaan" ja "xxyyxx" ;-)
        Pidin virtapainiketta pohjassa noin puoli minuuttia (eli paljon paljon enemmän kuin ohjeen mukaan) ja niin se vain onneksi rupesi toimimaan!! Kiitoksia teille molemmille vinkeistä ja turvallisia ajokilometrejä!!!

        Käyttöohjeen sivulla 6 kerrotaan XL:n ensimmäisestä käynnistämisestä seuraavaa. "Kun kytket virran Tom Tom ONR XL-laitteeseen ensimmäistä kertaa, käynnistyminen voi kestää 20 sekuntia."
        http://download.tomtom.com/open/manuals/onexl/refman/ONE_XL_FI.pdf
        Sivu 6.
        3. Aloittaminen.
        Käynnistäminen

        Eipä tullut oman laitteen ensikäynnistämisellä noin pitkää viivettä käynnistymisen kanssa.


    • utami1

      Hei apua mitähän se minä sitten tein kun laitoin päivitykset netistä niin uudelleen käynnistyksen jälkeen laite päätti lukkiutua ruutuun tuli rosvon kuva enkä ole sen jälkeen saanut auki miten sen saa auki?? Olen resetoinut ja käynnistellyt uudelleen ei auta :(

    • hermot menee heti

      Itse ostin tomtom start25 ja lisäksi lisä akun. Käytin ensiksi tom tomia tällä lisä akulla ilman että latasin tomtomin, tosi söi tämän lisä akun parissa tunnissa tyhjäksi. (Auton tupakansytytin ei toiminut, oli pistoke irronnut)

      Korjasin tupakansytyttimen ja ja mittasin yleismittarilla että tupakansytytin syöttää virtaa..ok..laitoin tomtomin tupakansytyttimeen mutta se ilmoitti että akun varaus heikko ja pian katkaisi virran.

      Pitääkö tomtomin akku olla ladattuna ennenkuin se toimii tupakansytyttimen kautta vai onko uudessa tomtomissani vika?

      Lisäksi jos olisin noudattanut tomtomin ohjeita en olisi saapunut kotiini. Tie minkä varrella asun niin tomtom ilmoitti tien nimeksi väärän tien nimen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2032
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1917
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe