Jag är 81 år gammal. Min mamma är intagen på ålderdomshemmet. Hon fodrar rena skurade mattor i havsvatten till julen ock midsommaren. Nu orkar jag inte mera. Jag satte in en annons i ortstidningen om hjälp. Den första som ringde var en Heidi. Hon ville gärna hjälpa till, men hur skurar man mattor? Otroligt, men jag skall lära henne.
Vart bär världen?
6
1028
Vastaukset
- allanpallan
Hörru Allan, hur gambel e din morsa - om du e 81 ????????????????????
- Allan.
Hon är 18 år ock 2 månader äldre en jag.
I somrast tvättade jag ensam hennes mattor, men nu tog dom mitt körkort bort, så jag slipper inte till stranden ensam. - "Farfar"
Allan. kirjoitti:
Hon är 18 år ock 2 månader äldre en jag.
I somrast tvättade jag ensam hennes mattor, men nu tog dom mitt körkort bort, så jag slipper inte till stranden ensam.Kanske en rullator vore nåt att tänka på med el motor miljövänlig !!!!!
- Allan.
"Farfar" kirjoitti:
Kanske en rullator vore nåt att tänka på med el motor miljövänlig !!!!!
på marknaden el-rullator som orkar 110kg 4 mattor 18 km? Fin´s de el-skurborstar?
Allan. kirjoitti:
på marknaden el-rullator som orkar 110kg 4 mattor 18 km? Fin´s de el-skurborstar?
Det går bättre att köra dom här mattorna med häst.
- Allan.
svartepetter kirjoitti:
Det går bättre att köra dom här mattorna med häst.
Midsommaren kommer. Mamma somna bort. Jag har plastmattor som inte behöver skuras. Frid ock fröjd å trevlig kommande sommar. Tack Heidi för ett gott försök.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2131722Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411455- 721238
- 541173
- 741065
- 109999
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55960Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla6921Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53870- 82850