Kiropraktiikka rahastusta?

Kenneth-57

Törmäsin tällaiseen viestiin
http://taydellinenisa.blogspot.com/2009/01/money-for-nothing.html

Itse olen hoidattanut niskavaivojani kiropraktikolla maksaen suolaista hintaa 30 käynnistä. Tällä kyseisellä herralla on kaksi verholla erotettua plinttiä, joilla kummallakin makaa potilas. Hoito kestää noin 5 min, joten hän nettoaa rutkasti jo yhdessä tunnissa (parhaimmillaan aamutunnilla ehkä 15 asiakasta).

Apua saa hetkeksi, mutta ei kovin pitkäksi aikaa. Nyt olen alkanut pelätä, että kiropraktinen hoito itsessään vahingoittaa niskaani. Onkohan se mahdollista?

33

5810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ansainnut

      "Itse olen hoidattanut niskavaivojani kiropraktikolla maksaen suolaista hintaa 30 käynnistä."

      Ei kuullosta pahalta hinnalta, lääkärissä käynti tekee äkkiä tuplaten enemmän.

      "Hoito kestää noin 5 min, joten hän nettoaa rutkasti jo yhdessä tunnissa"

      Hyvähän se vaan on että ihmiset tienaa hyvin ja kansantalous pyörii. Rikastuminen on ihan ok, kunhan bisnes on eettisesti terveellä pohjalla. Eli jos asiakkaat ovat tyytyväisiä ja yrittäjä rikastuu, niin silloin kaikki on kohdallaan.

      "Apua saa hetkeksi, mutta ei kovin pitkäksi aikaa."

      Eikös yleensä kiropraktian pitäisi auttaa pitkäksi aikaa. Tuossa tilanteessa voisi kokeilla toista kiropraktikkoa ja hyvä myös tutkituttaa niskavaiva lääkärissä.

      "Nyt olen alkanut pelätä, että kiropraktinen hoito itsessään vahingoittaa niskaani. Onkohan se mahdollista?"

      Ammattitaitoisen kiropraktikon hoidon pitäisi olla turvallista:

      http://www.kiropraktikko.fi/hoito.html

      • onkohan fiksua

        >Ammattitaitoisen kiropraktikon hoidon pitäisi olla turvallista:

        Niin pitäisi, mutta kysyttiinkin että onko.


    • tiesitkö?

      Muuten tiesitkö, että se 30 euroa sisältää paljon muutakin, kuin Sinun käsittelysi. Ne pitää kaikki sisältyä tuohon hintaan.

      Kun käyn lääkärillä, eipä siinä paljoa kauempaa nokka tuhise, ja hintaa lävähtää 60-90 €.

      Nytkin kun hain lymfalähetettä, eipä siinä aikaa tosiaan mennyt 5 minuuttia kauempaa, eikä lääkärin tarvinnut asiakasta kuin kättä päivää asiakasta koskettaa. Ja tuo paperin lappunen maksoi 52 €.

      Mikä siellä niskassasi vaivaa? Entäs oma osuus, venyttely, rentoutus - oletko niitä tehnyt päivittäin?

      • Kenneth-57

        Vaan minulla oli 30 käynnin paketti kiropraktikkokäyntejä.

        Niskassa on pientä kulumaa, joka pitäisi olla normaalia ikäiselleni.

        Veyttelen ja liikun päivittäin.

        Tunnen van tulleeni huijatuksi, kun ainakaan minulle kiropraktiikka ei tuonut sellaista apua, jota kiropraktikon itsensä kokoamat ihmeparantumiskertomukset lupasivat.


      • kulumat
        Kenneth-57 kirjoitti:

        Vaan minulla oli 30 käynnin paketti kiropraktikkokäyntejä.

        Niskassa on pientä kulumaa, joka pitäisi olla normaalia ikäiselleni.

        Veyttelen ja liikun päivittäin.

        Tunnen van tulleeni huijatuksi, kun ainakaan minulle kiropraktiikka ei tuonut sellaista apua, jota kiropraktikon itsensä kokoamat ihmeparantumiskertomukset lupasivat.

        Eivät kulumat minnekkään parane kiropraktiikalla. Sun on syötävä Omegoita ja suosittelisin lisäksi Arthryl kapseleita. Vastaavia saa luontaistuotteena, jos synteettinen kapseli ei ole juttusi. Mutta ehdottomasti ruston hoitoravinteita tarvitset estääksesi kuluman etenemisen. Jos kova luu ei pahoin ole vaurioitunut, pehmytosat ravinto-hoidolla voivat parantua.


      • liika on liikaa
        Kenneth-57 kirjoitti:

        Vaan minulla oli 30 käynnin paketti kiropraktikkokäyntejä.

        Niskassa on pientä kulumaa, joka pitäisi olla normaalia ikäiselleni.

        Veyttelen ja liikun päivittäin.

        Tunnen van tulleeni huijatuksi, kun ainakaan minulle kiropraktiikka ei tuonut sellaista apua, jota kiropraktikon itsensä kokoamat ihmeparantumiskertomukset lupasivat.

        Kolmenkymmenen kerran satsi tehottomaan hoiteluun on jo liioittelua. Minusta kohtuullisen huiputuksen raja on jossain viiden kerran paikkeilla.


      • tuollainen.
        Kenneth-57 kirjoitti:

        Vaan minulla oli 30 käynnin paketti kiropraktikkokäyntejä.

        Niskassa on pientä kulumaa, joka pitäisi olla normaalia ikäiselleni.

        Veyttelen ja liikun päivittäin.

        Tunnen van tulleeni huijatuksi, kun ainakaan minulle kiropraktiikka ei tuonut sellaista apua, jota kiropraktikon itsensä kokoamat ihmeparantumiskertomukset lupasivat.

        Sä olet käynyt selvästikin hoidattamassa itseäsi helsingissä.
        Kiropraktiikka ei ole rahastusta, mutta pääkaupunkiseudulla on muutamia tuollaisia henkilöitä, jotka rahastavat ja tekevät työn huonosti. Yhdessä paikassakin oli sellainen käytäntö, että piti aluksi käydä pelkällä tutkimuskäynnillä ja sen jälkeen vasta hoidossa. Eli rahastettiin 2 käynnistä, eikä apua tullut 1 kerralla.

        Itse käyn kans kiropraktikolla, eikä koskaan tyrkytetä mitään sarjakortteja. Hoito on kunnollinen ja kestää arviolta 45 minuuttia.


        Toisetkin koulutetut kiropraktikot ovat tyrmänneet nuo sarjaliput ja lyhyet hoidot pelkkänä rahastuksena. Tuollainen kuvaamasi toiminta on alalla tosi poikkeuksellista. Suosittelelisin että menisit jollekin toiselle. Harmi että olet eksynyt tuollaiselle hoitajalle.


      • seon.

        Kyse oli 30 kerran sartjalipusta eikä hinnasta.

        Itse käynyt kiropraktikolla pääkaupunkiseudulla viimeksi vuonna 2006 ja saanut siellä 55 eurolla 45 min käsittelyn. Nykyisin hinnat on siitä varmaan pikkuisen nousseet.

        Kyllä se pitää kunnon hoito saada. Tuollaisen 5 min käsittelyt ja sarjaliput on pelkkää rahastusta ja humpuukia, jonka ovat tyrmänneet kaikki koulutetut kiropraktikot joilla olen käynyt. Kyllä näillä rahastajillakin on alan tutkinto, mutta heille raha on laatua tärkeämpää.
        Useilla kiropraktikoilla olen käynyt, joten kokemusta hoidosta on. Täyttä humpuukia tuollainen. Noita rahastajia ei onneksi ole kovin montaa.


      • tiesitkö?
        seon. kirjoitti:

        Kyse oli 30 kerran sartjalipusta eikä hinnasta.

        Itse käynyt kiropraktikolla pääkaupunkiseudulla viimeksi vuonna 2006 ja saanut siellä 55 eurolla 45 min käsittelyn. Nykyisin hinnat on siitä varmaan pikkuisen nousseet.

        Kyllä se pitää kunnon hoito saada. Tuollaisen 5 min käsittelyt ja sarjaliput on pelkkää rahastusta ja humpuukia, jonka ovat tyrmänneet kaikki koulutetut kiropraktikot joilla olen käynyt. Kyllä näillä rahastajillakin on alan tutkinto, mutta heille raha on laatua tärkeämpää.
        Useilla kiropraktikoilla olen käynyt, joten kokemusta hoidosta on. Täyttä humpuukia tuollainen. Noita rahastajia ei onneksi ole kovin montaa.

        Mun kiropraktikko ottaa 60 €/käynti ja käynti kestää siinä 45-60 minuuttia. Hän kyllä lämmittää ja pehmentää lihakset myös. Ei ole yleensä tarvinnut käydä kolmea kertaa useammin. Viime käynnistä on 1,5 vuotta.


      • NimiOnEnne
        Kenneth-57 kirjoitti:

        Vaan minulla oli 30 käynnin paketti kiropraktikkokäyntejä.

        Niskassa on pientä kulumaa, joka pitäisi olla normaalia ikäiselleni.

        Veyttelen ja liikun päivittäin.

        Tunnen van tulleeni huijatuksi, kun ainakaan minulle kiropraktiikka ei tuonut sellaista apua, jota kiropraktikon itsensä kokoamat ihmeparantumiskertomukset lupasivat.

        Sehän on KIRO-praktiikkaa eli kirottua praktiikkaa!


      • Kiropraktikko_vammauttaa

        Totta, kaularankaan tuli prolaksi ja 6 kk ajan epätasasella alustalla kävellessä ympäristö näkyi kahtena sähköiskut niskasta kitalakeen.


      • Anonyymi
        kulumat kirjoitti:

        Eivät kulumat minnekkään parane kiropraktiikalla. Sun on syötävä Omegoita ja suosittelisin lisäksi Arthryl kapseleita. Vastaavia saa luontaistuotteena, jos synteettinen kapseli ei ole juttusi. Mutta ehdottomasti ruston hoitoravinteita tarvitset estääksesi kuluman etenemisen. Jos kova luu ei pahoin ole vaurioitunut, pehmytosat ravinto-hoidolla voivat parantua.

        Kulumat eivät häviä mihinkään millään oppikaa elämään niiden kanssa ei ole mitään ihmekapseleita korkeintaan voi lievittää oireita.


    • toimintaa.

      Käyn kiropraktikolla välillä itsekin. 1 hoito kestää lähemmäs tunnin. Mitään sarjalippuja ei kaupata. Jos on huono tilanne, niin 2 hoitoa voidaan tehdä lyhyen ajan sisällä. Muuten käyn hoidossa silloin kun tarve vaatii eli jos on paikat kunnossa, niin ei tarvitse mennä.
      5 minuutin hoidot on rahankeruuta!! Samoin sarjaliput! Kaikkia sitä kuuleekin...

    • fioerwghr

      jos vaivat johtuu esimerkiksi keskushermoston välittäjäaineista niin varmasti ei niskojen jännistys parane pysyvästi mutta paljon ne kiropraktikot varmasti parantaa tuki- ja liikuntaelinvammoja

    • Sarjalippuja...

      Jos kiro yrittää kaupata heti kärkeen jotain sarjalippua, niin se kertoo vain sen, ettei hän usko itsekään omiin kykyihinsä.

    • selkävaivainen

      Minäkin olen kiropraktikolla käynyt vuosikaudet ja avun saanut aina joksikin aikaa selkävaivoihin. Tuohon sarjalippuun en ole vielä lähtenyt mukaan. Minua kiinnostaa selvittää syy mistä vaivat aina vaan tulevat uudestaan ja nyt löysin mielenkiintoiset sivut www.selkasivut.fi
      Nyt tilasin ajan jäsenkorjaajalle ja kokeilen saako sieltä kautta apua.

      • ei-hoideltu

        >vaan tulevat uudestaan ja nyt löysin mielenkiintoiset sivut...

        Anna mä arvaan. Keksaiset kohta, että vaivat johtuvat si-nivelen virheasennosta ja amalgaamista ja että ne paranevat kalevalaisella kansanparannuksella...


      • selkävaivainen
        ei-hoideltu kirjoitti:

        >vaan tulevat uudestaan ja nyt löysin mielenkiintoiset sivut...

        Anna mä arvaan. Keksaiset kohta, että vaivat johtuvat si-nivelen virheasennosta ja amalgaamista ja että ne paranevat kalevalaisella kansanparannuksella...

        Ei tässä ite mitään diagnoosia lähdetä tekemään. Kun ei apua lääkäreiltä löydy niin pakko kokeilla kaikkee. Jotkuthan ovat avun saaneet...


      • ei-Hoideltu
        selkävaivainen kirjoitti:

        Ei tässä ite mitään diagnoosia lähdetä tekemään. Kun ei apua lääkäreiltä löydy niin pakko kokeilla kaikkee. Jotkuthan ovat avun saaneet...

        >Jotkuthan ovat avun saaneet...

        Voi jessus. Montako viestiä olet nyt paukuttanut näistä perinnehoiteluista? Jos et vieläkään ole saanut niistä yhtään apua, niin eikö olisi aika päätellä jotain?


      • hoidettu
        ei-Hoideltu kirjoitti:

        >Jotkuthan ovat avun saaneet...

        Voi jessus. Montako viestiä olet nyt paukuttanut näistä perinnehoiteluista? Jos et vieläkään ole saanut niistä yhtään apua, niin eikö olisi aika päätellä jotain?

        >Voi jessus. Montako viestiä olet nyt paukuttanut näistä perinnehoiteluista?

        En minä ainakaan ole. Täällä on ollut säpinää.

        > Jos et vieläkään ole saanut niistä yhtään apua, niin eikö olisi aika päätellä jotain?

        Moni on. Mestariparantajat-kirjassa moni kertoo tarinansa omalla nimellään. Oli ministeriä, lääkäriä, professoria, rehtoria, jne.


      • kutti
        ei-Hoideltu kirjoitti:

        >Jotkuthan ovat avun saaneet...

        Voi jessus. Montako viestiä olet nyt paukuttanut näistä perinnehoiteluista? Jos et vieläkään ole saanut niistä yhtään apua, niin eikö olisi aika päätellä jotain?

        siinä se paljastu... ei hoidettu on kiro pelle ja huolissaan kun rahastajat saa ansaitun maineensa vaikka kuinka yrittäis sotkeutua oikeiden parantuneiden tarinoihin.häh hää siitäs sait valohoitaja


    • mahdollisia

      "Nyt olen alkanut pelätä, että kiropraktinen hoito itsessään vahingoittaa niskaani. Onkohan se mahdollista?"

      On mahdollista, pysyviä vammoja ja jopa halvaantumisia ja kuolemia raportoitu. Nämä tapaukset ovat kuitenkin melko harvinaisia, mutta mitä useammin käyt niin sitä todennäköisempää vamman saanti on. Koska kiropraktiikan apu on olematon tai hyvin lievä, niin mielestäni ei kannata käydä, mutta arvioi itse riskiä ja hyötyä. Itse en edes uskaltaisi tuohon 'rusautus'-manipulaatioon.

    • Kenneth-57

      kaikille teille näistä tiedoista.

      Kävin kiropraktikolla tosiaan Helsingissä.

      Tunnen tulleeni huijatuksi, mutta kuluttajansuojavaltuutetullekin lienee turha enää tässä vaiheessa valittaa.

      Olkaa te muut valppaampia!

      • et tarpeeksi?

        Eikös nuo ole hiukan ristiriitaisia mielipiteitä?

        "Tunnen tulleeni huijatuksi, mutta kuluttajansuojavaltuutetullekin lienee turha enää tässä vaiheessa valittaa."
        "Apua saa hetkeksi, mutta ei kovin pitkäksi aikaa."

        Mutta jos et ole tyytyväinen, niin aina voi valittaa, missä tahansa vaiheessa.


      • Pettynyt!!

        Vierailin Helsingissä toimivassa kirofirmassa 4 kertaa, eka kerta halvempi ja loput 3kpl 65€/kpl.

        Pisin hoito "puheen" lisäksi kesti max. 10min.
        Ihmettelin tosiaan, että voiko tällänen keskiverto 5min hipaisu auttaa..
        Minusta tulos oli sama kun oisin pyyhkiny perseeni ko. rahoilla.. Normaali 1h/40€ hieronta on tehokkaampaa ja saapahan hetken levätä lavitsalla!!


    • buuuklubben

      Vanha ketju näköjään on, mutta mielestäni on tärkeää nostaa se esille.

      Itselläni on myös hyvin katkeria kokemuksia kiropraktikoista Helsingissä. Ensimmäisen kerran jälkeen sain kuulla että tarvitaan 10-kerran hoitosarja johon päädyin sitten suostumaan, sillä muutaman lisäkäynnin olisin kuitenkin varannut ja sarjakortti tuli siis rahallisesti järkevämmäksi. (Kertakäynti olisi normaalisti 70e ja sarjalla 50e.)

      Herra toistaa samat rusautukset joka kerralla ja jos osalle siitä on apua, niin minulle ei ollut kuin hetkellistä. Hyväkuntoisille urheilijoille apu on varmaantehokkainta.

      • KokonaisvaltainenCAM

        Hieronta kannattaa ottaa kaukoparannusenergia CAM-hierontana, ei tarvitse lähteä mihinkään kotoa, hierontapaketti tulee yön aikana ja aamulla on aivan UUH!


    • toivoo on
    • Pettymyskerrassaan

      Turussa myös tällaista liukuhihnatoimintaa Yliopistonkadulla: sisään, ulos n. 7 minuutissa. Nyt riitti - samalla rahalla saa reilun tunnin kokovartalohieronnan. Hieman tuntuu apua olevan, mutta kestosta ei vielä varmaa tietoa.

    • kajahtanutKainuusta

      Voi tuota kirottua prktiikkaa!

    • skepoKIROhoitaja

      Tulkaa skepoKIROhoitoihini, niin parannan kaikki tautinne.
      Olen kansainvälisesti koulutettu skepoKIROhoitaja ja osaan KIROTA hoitoja lähes kaikilla kielillä.

    • TätäKokeilen

      Voisin kokeilla skepoKIROhoitoa. Mistä voin varata aikoja. Voisin samalla kirota kiropraktikon aiheuttamia oireita.

      • OpasSkeptikko

        Ota yhteyttä skepsis-liittoon, niin antavat sulle osoitteet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3054
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe