köyhienjuomien ohjeet

dokaaja

kilju:

ainekset:

- kannellinen muovisaavi 50 litraa

- 46 litraa vettä

- 10 kg taloushienosokeria

- 20 palaa hiivaa

- 1/3 pakettia ruismaltaita

pane maltaat ensin astian pohjalle ja kaada päälle litra kiehuvaa vettä. anna maltaiden liueta veteen noin 15 minuuttia. laske astiaan haaleaa, kädenlämpöistä vettä noin 26 litraa. liuota hiiva kädenlämpöiseen veteen ja lisää seokseen. astia kannattaa panna kylpyammeeseen, koska sitä voi käymisen edistämiseksi välillä lämmittää laskemalla ammeeseen lämmintä vettä. Käytä kiljua noin 3 viikkoa, jolloin raikas kiljujuoma on valmista nautittavaksi.

riisiviina:

Ainekset:

- kannellinen muovisaavi 50 litraa

- taloushienosokeria 10 kiloa

- 4 kiloa riisiä

- herneen kokoinen hiivapala

valmistus samoin kuin kiljussa, käyntiaika noin 1 kk, jolloin riisiviina muuttuu täysin kirkkaaksi.

molemmat juomat nautitaan yhdessä änkyrätovereiden kanssa ja lauletaan työväenlauluja, kuten vapaan venäjän marssi ja punakaartin marssi. on myös syytä varoa, ettei poliisi saa vihiä että on valmistettu laittomia juomia, joiden alkoholiprosentti ylittää kotikaljan ja vappusiman prosentit.

4

598

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiehautentaan

70 asteen lämpöön. hiivasieni kuolee ja haitalliset sikunat haihtuvat taivaan tuuliin. pontikan keitossa heitetään myös ensitipat viemäriin,

• Juomalaulu

Minäpä olen se pontikkapoika
      ja mulla on tehdas korvessa.
      Viistoista litraa puhdasta viinaa,
      ja lisää tippuu torvesta.

Tippuu, tippuu, viina se tippuu,
      vaan ei tipu kaikille.
      Tippuu se kaikille reiluille hessuille.
      vaan ei vallesmannille.

Eikä siellä korvessa kuusen juurella
      paisteta lättyjä pannussa,
      vaan siellä keitetään sorretunvoimaa
      vanhassa maitokannussa.

• minunnikkini

Meinaan minua vanhana pontikankeittäjänä pisti silmään ohjeesi

Siinä on vähän vikaa. Nimittäin ohjeesi on riisiviinille, ei riisiviinalle, jota saadaan tislaamalla riisiviinistä, sitä japanilaista Sakea.

Ja nuo kirjoittamasi aineiden määrätkin heittää vähän. Ei 46 vesilitraan riitä mainitsemasi määrät. 10 vesilitraa kohti pitää olla 3 kg sokeria, 3 kg riisiä ja 1 pala hiivaa. Käymiselle pitää varata aikaa noin 1,5 kk, ja käymispaikaksi mieluiten huoneenlämpöinen tila.

Nuo juomalaulut kyllä on ihan kohdallaan, heh heh!

• LAKI SANOO...

Alkoholiasetusta vapaasti siteeraten voimme löytää seuraavanlaisia määräyksiä:
        Alkoholin valmistus yksityisesti kielletään. Kielto koskee kuitenkin vain tislaamalla valmistettuja alkoholituotteita. Viinin valmistus kotikäyttöön, ei kuitenkaan myytäväksi on sallittua.
        Joka syyllistyy alkoholin luvattomaan valmistukseen tai joka valmistaa mäskin ilmeisenä tarkoituksenaan tislata siitä alkoholia, samoin kuin se joka kauppaa tällaista alkoholia tai joka sellaista pitää hallussaan, samoin se joka mäskiä kätkee tai pitää hallussaan, tuomittakoon päiväsakkoihin tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.
        Raskauttavat asianhaarat nostakoot tuomion korkeintaan kahdeksi vuodeksi vankeutta tai pakkotyötä.
        Raskauttavana asianhaarana pidettäköön mm. alkoholin valmistusta myyntitarkoituksessa ja alkoholin valmistusta suuressa mittakaavassa tai mäskin valmistamista siinä määrin, että siitä voitaisiin tislata suuria määriä alkoholia.
        Joka myy tai pitää hallussaan alkoholin tislaukseen sopivaa laitetta ilmeisenä tarkoituksenaan sitä käyttää tai sen osaa käyttää luvattomaan alkoholin valmistukseen, tuomittakoon luvattomasta alkoholin myynnistä tai luvattomasta alkoholin valmistuksesta, päiväsakkoihin tai vankeuteen korkeintaan kuudeksi kuukaudeksi. Laite kokonaisuudessaan tuomitaan valtiolle.
        Joka denaturoidusta alkoholista poistaa kokonaan tai osittain denaturointiaineen tarkoituksenaan valmistaa alkoholiksi luokiteltavaa juomaa, tuomittakoon edellä mainittuun rangaistukseen ja käytetty laite kokonaisuudessaan valtiolle menetetyksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3397
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe