Ei löydy

tekijöitä sitten millään.

Huono palkka? Hankala päällikkö? Armeijameininki? Nuhruinen halli? Ei noudateta työehtosopimuksia? Tilit myöhässä? Akat kärttyisiä?

http://www.mol.fi/paikat/Search.do?lang=fi&searchExecute=true&municipalities=&province=---&search=Etsi&country=---&freshness=1&duration=11&type=21&searchphrase=katsastusmies

Hyviin toimiin ja virkoihin saadaan nopeasti työntekijät. Katsastajien paikkoja mm. A-katsastuksella on avoinna samoilla asemilla vuodesta toiseen. Eiköhän työntekijöille ole varaa maksaa, jos johtoryhmän vuosiansiot ovat miljoonaluokkaa.

Tekijämiehet ja -naiset löytyvät nopeasti kun paalua lyödään tiskiin riittävästi.

12

985

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja sen ymmärtää

      olen itse tehnyt näitä hommia n 10 vuotta ja kaikki luvat löytyy, mutta palkkaus ei ole kovin hyvä ja motivaatiota ei paljon nosta se omistajatahon nostamat huippupalkat firmasta.

      jos olisin pelkästään palkkatulojen varassa en tekisi tätä hommaa kovin pitkään vaan jäisin pois töistä tai laittaisin konttorin hyvälle paikalle siis pelkän kevyen kaluston aseman, jos raskasta pitäisi katsoa niin erikseen vuokratilat jostakin.

      Konttorin perustaminen ei ole vaikea homma, kun on luvatkunnossa ja yrittäjätaustat olemassa.

      Toisaalta tämän hetken tilanne ei aja vielä konttoriapystyttämään kun vaatimukset ovat mitä ovat ja työkaverit ovat hyvät, mutta jos ei palkkaus muutu ja vaatimukset tulevat varmasti muuttumaan voi tilanne olla toinen...

      • ´sivustaseuraaja´

        se käsitys että alan palkkaus ei ihan täsmää vaatimustason suhteen. Missä hinnoissa nuo katsastajien liksat pyörii? Kirjastonhoitajalla pitää kanssa olla tiesmikä tutkinto ja palkka on sitten, siivoajia yhtään vähättelemättä, heidän luokkaa.


      • cgykyvut
        ´sivustaseuraaja´ kirjoitti:

        se käsitys että alan palkkaus ei ihan täsmää vaatimustason suhteen. Missä hinnoissa nuo katsastajien liksat pyörii? Kirjastonhoitajalla pitää kanssa olla tiesmikä tutkinto ja palkka on sitten, siivoajia yhtään vähättelemättä, heidän luokkaa.

        ehkä vastaa koulutusvaatimuksia, mutta kyllä se työn vaatimustasoon nähden on jopa yläkantissa.
        Lisäksi työ on äärimmäisen yksitoikkoista, sillä valtaosa katsureista tekee käytännössä pelkkiä kevyen kaluston määräaikaiskatsastuksia. Ja vaikka olisikin kaikki oikeudet, niin ei ne rekit, vak/adr:t, jarrutarkastukset jne. niin vaativia ole etteikö alkaisi tuntumaan yksitoikkoiselta.
        Eikä tavallisella katsurilla oikeastaan ole edes minkään laista vastuuta tekemästään työstä. Se vastuu on kyseisellä toimipisteellä. Toisin sanoen, jos katsuri tekee virheen, niin toimipaikka voi saada varoituksen tai pahimmassa tapauksessa kauppa pistetään kiinni. Ja katsuri voi mennä toiseen paikkaan katsastamaan. Yksikään katsastaja ei ole AKE:n toimesta Suomessa menettänyt oikeuksiaan johtuen huonosti tedyistä katsastuksista. Toki joitakin lupia on lähtenyt ylinopeuksista ja rattijuopumuksista.

        terv. ex-katsuri, yli 10 vuotta kaikilla oikeuksilla


      • jostain´´?
        cgykyvut kirjoitti:

        ehkä vastaa koulutusvaatimuksia, mutta kyllä se työn vaatimustasoon nähden on jopa yläkantissa.
        Lisäksi työ on äärimmäisen yksitoikkoista, sillä valtaosa katsureista tekee käytännössä pelkkiä kevyen kaluston määräaikaiskatsastuksia. Ja vaikka olisikin kaikki oikeudet, niin ei ne rekit, vak/adr:t, jarrutarkastukset jne. niin vaativia ole etteikö alkaisi tuntumaan yksitoikkoiselta.
        Eikä tavallisella katsurilla oikeastaan ole edes minkään laista vastuuta tekemästään työstä. Se vastuu on kyseisellä toimipisteellä. Toisin sanoen, jos katsuri tekee virheen, niin toimipaikka voi saada varoituksen tai pahimmassa tapauksessa kauppa pistetään kiinni. Ja katsuri voi mennä toiseen paikkaan katsastamaan. Yksikään katsastaja ei ole AKE:n toimesta Suomessa menettänyt oikeuksiaan johtuen huonosti tedyistä katsastuksista. Toki joitakin lupia on lähtenyt ylinopeuksista ja rattijuopumuksista.

        terv. ex-katsuri, yli 10 vuotta kaikilla oikeuksilla

        Oliko työssäsi mitään hyvää vai etkö ymmärtänyt aikaisemmin vaihtaa alaa?
        Itse viihdyn edelleen kymmenen vuoden jälkeen ratin takana. Joidenkin mielestä tämäkin on helppoa hommaa jota ei tarvi edes opetella. Itse koen olevani valmis siinä kohtaa kun vien lisenssin poliisilaitokselle kiittäen jotta se on siinä.


      • meni siis
        cgykyvut kirjoitti:

        ehkä vastaa koulutusvaatimuksia, mutta kyllä se työn vaatimustasoon nähden on jopa yläkantissa.
        Lisäksi työ on äärimmäisen yksitoikkoista, sillä valtaosa katsureista tekee käytännössä pelkkiä kevyen kaluston määräaikaiskatsastuksia. Ja vaikka olisikin kaikki oikeudet, niin ei ne rekit, vak/adr:t, jarrutarkastukset jne. niin vaativia ole etteikö alkaisi tuntumaan yksitoikkoiselta.
        Eikä tavallisella katsurilla oikeastaan ole edes minkään laista vastuuta tekemästään työstä. Se vastuu on kyseisellä toimipisteellä. Toisin sanoen, jos katsuri tekee virheen, niin toimipaikka voi saada varoituksen tai pahimmassa tapauksessa kauppa pistetään kiinni. Ja katsuri voi mennä toiseen paikkaan katsastamaan. Yksikään katsastaja ei ole AKE:n toimesta Suomessa menettänyt oikeuksiaan johtuen huonosti tedyistä katsastuksista. Toki joitakin lupia on lähtenyt ylinopeuksista ja rattijuopumuksista.

        terv. ex-katsuri, yli 10 vuotta kaikilla oikeuksilla

        kymmenen vuotta elämästäsi täysin hukkaan, lievästi katkera vai?


      • xfggjdyj
        meni siis kirjoitti:

        kymmenen vuotta elämästäsi täysin hukkaan, lievästi katkera vai?

        katkera. Tein toki katsastushommia reilusti yli kymmenen vuotta, mutta kaikkia katsastuksia noin kymmenen vuotta.
        Ei se ollut hukkaan heitettyä aikaa, vaan hauskaa niin kauan kuin kesti. Homma vaan alkoi tuntua liian yksinkertaiselta, eikä uusien määräysten tuomat haasteet olleet riittäviä.
        Kyllä ihmisen pitää olla sen verran kunniahimoinen ja saada työstään riittävästi haastetta, ja ellei sitä ole, on aika vaihtaa alaa. Ei pidä jäädä polkemaan paikoilleen.
        Eri asia on tietysti, jos haluaa tehdä liukuhihnatyötä lopun elämäänsä.
        Ei katsastajan ammatti huono ole, mutta ei se mikään maailmanlopun ammattikaan ole.


      • kohteliaasti
        xfggjdyj kirjoitti:

        katkera. Tein toki katsastushommia reilusti yli kymmenen vuotta, mutta kaikkia katsastuksia noin kymmenen vuotta.
        Ei se ollut hukkaan heitettyä aikaa, vaan hauskaa niin kauan kuin kesti. Homma vaan alkoi tuntua liian yksinkertaiselta, eikä uusien määräysten tuomat haasteet olleet riittäviä.
        Kyllä ihmisen pitää olla sen verran kunniahimoinen ja saada työstään riittävästi haastetta, ja ellei sitä ole, on aika vaihtaa alaa. Ei pidä jäädä polkemaan paikoilleen.
        Eri asia on tietysti, jos haluaa tehdä liukuhihnatyötä lopun elämäänsä.
        Ei katsastajan ammatti huono ole, mutta ei se mikään maailmanlopun ammattikaan ole.

        kysyä, minkälaisessa työssä nyt olet?


      • cyjiujxfth
        kohteliaasti kirjoitti:

        kysyä, minkälaisessa työssä nyt olet?

        mutta ei ajoneuvoihin liittyviä. Palkkaus suunnilleen sama, kuin katsastustyössä, mutta ainakin toistaiseksi tuntuu haastavalta.
        P.S. katsastuslisenssi on edelleen voimassa, jos sattuu mieli muuttumaan.


      • katsastuslisenssi?
        cyjiujxfth kirjoitti:

        mutta ei ajoneuvoihin liittyviä. Palkkaus suunnilleen sama, kuin katsastustyössä, mutta ainakin toistaiseksi tuntuu haastavalta.
        P.S. katsastuslisenssi on edelleen voimassa, jos sattuu mieli muuttumaan.

        Eikö katsastuksia pidä tehdä tietty määrä vuodessa säilyttääkseen oikeudet l. vuodessa vanhenee?


      • tyityity
        katsastuslisenssi? kirjoitti:

        Eikö katsastuksia pidä tehdä tietty määrä vuodessa säilyttääkseen oikeudet l. vuodessa vanhenee?

        riittää, kun käy kerran vuodessa päivän täydennyskoulutuksessa.


      • muuten esille.
        tyityity kirjoitti:

        riittää, kun käy kerran vuodessa päivän täydennyskoulutuksessa.

        Nimittäin tuon täydennyskoulutuspäivän.

        Nythän se täytyy käydä kerran kalenterivuodessa. Kun pitäisi olla jo kokemusta omaavilla katsureilla niin, että "lisenssin" saa takaisin käymällä täydennyskoulutuspäivän.

        Mm. pitkillä sairaslomilla olijat, opinto- ja vuorotteluvapaalla olijat. Minkä ihmeen takia se on sidottu kalenterivuoteen?


    • Anonyymi

      Valtra polkupyörä bonus pyörä varastetaan kertoivat ei löydy kun on istuin Ilmari ongelma

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3397
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2045
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1698
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1613
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      1006
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      123
      948
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      865
    Aihe