Ei löydy

tekijöitä sitten millään.

Huono palkka? Hankala päällikkö? Armeijameininki? Nuhruinen halli? Ei noudateta työehtosopimuksia? Tilit myöhässä? Akat kärttyisiä?

http://www.mol.fi/paikat/Search.do?lang=fi&searchExecute=true&municipalities=&province=---&search=Etsi&country=---&freshness=1&duration=11&type=21&searchphrase=katsastusmies

Hyviin toimiin ja virkoihin saadaan nopeasti työntekijät. Katsastajien paikkoja mm. A-katsastuksella on avoinna samoilla asemilla vuodesta toiseen. Eiköhän työntekijöille ole varaa maksaa, jos johtoryhmän vuosiansiot ovat miljoonaluokkaa.

Tekijämiehet ja -naiset löytyvät nopeasti kun paalua lyödään tiskiin riittävästi.

12

1033

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja sen ymmärtää

      olen itse tehnyt näitä hommia n 10 vuotta ja kaikki luvat löytyy, mutta palkkaus ei ole kovin hyvä ja motivaatiota ei paljon nosta se omistajatahon nostamat huippupalkat firmasta.

      jos olisin pelkästään palkkatulojen varassa en tekisi tätä hommaa kovin pitkään vaan jäisin pois töistä tai laittaisin konttorin hyvälle paikalle siis pelkän kevyen kaluston aseman, jos raskasta pitäisi katsoa niin erikseen vuokratilat jostakin.

      Konttorin perustaminen ei ole vaikea homma, kun on luvatkunnossa ja yrittäjätaustat olemassa.

      Toisaalta tämän hetken tilanne ei aja vielä konttoriapystyttämään kun vaatimukset ovat mitä ovat ja työkaverit ovat hyvät, mutta jos ei palkkaus muutu ja vaatimukset tulevat varmasti muuttumaan voi tilanne olla toinen...

      • ´sivustaseuraaja´

        se käsitys että alan palkkaus ei ihan täsmää vaatimustason suhteen. Missä hinnoissa nuo katsastajien liksat pyörii? Kirjastonhoitajalla pitää kanssa olla tiesmikä tutkinto ja palkka on sitten, siivoajia yhtään vähättelemättä, heidän luokkaa.


      • cgykyvut
        ´sivustaseuraaja´ kirjoitti:

        se käsitys että alan palkkaus ei ihan täsmää vaatimustason suhteen. Missä hinnoissa nuo katsastajien liksat pyörii? Kirjastonhoitajalla pitää kanssa olla tiesmikä tutkinto ja palkka on sitten, siivoajia yhtään vähättelemättä, heidän luokkaa.

        ehkä vastaa koulutusvaatimuksia, mutta kyllä se työn vaatimustasoon nähden on jopa yläkantissa.
        Lisäksi työ on äärimmäisen yksitoikkoista, sillä valtaosa katsureista tekee käytännössä pelkkiä kevyen kaluston määräaikaiskatsastuksia. Ja vaikka olisikin kaikki oikeudet, niin ei ne rekit, vak/adr:t, jarrutarkastukset jne. niin vaativia ole etteikö alkaisi tuntumaan yksitoikkoiselta.
        Eikä tavallisella katsurilla oikeastaan ole edes minkään laista vastuuta tekemästään työstä. Se vastuu on kyseisellä toimipisteellä. Toisin sanoen, jos katsuri tekee virheen, niin toimipaikka voi saada varoituksen tai pahimmassa tapauksessa kauppa pistetään kiinni. Ja katsuri voi mennä toiseen paikkaan katsastamaan. Yksikään katsastaja ei ole AKE:n toimesta Suomessa menettänyt oikeuksiaan johtuen huonosti tedyistä katsastuksista. Toki joitakin lupia on lähtenyt ylinopeuksista ja rattijuopumuksista.

        terv. ex-katsuri, yli 10 vuotta kaikilla oikeuksilla


      • jostain´´?
        cgykyvut kirjoitti:

        ehkä vastaa koulutusvaatimuksia, mutta kyllä se työn vaatimustasoon nähden on jopa yläkantissa.
        Lisäksi työ on äärimmäisen yksitoikkoista, sillä valtaosa katsureista tekee käytännössä pelkkiä kevyen kaluston määräaikaiskatsastuksia. Ja vaikka olisikin kaikki oikeudet, niin ei ne rekit, vak/adr:t, jarrutarkastukset jne. niin vaativia ole etteikö alkaisi tuntumaan yksitoikkoiselta.
        Eikä tavallisella katsurilla oikeastaan ole edes minkään laista vastuuta tekemästään työstä. Se vastuu on kyseisellä toimipisteellä. Toisin sanoen, jos katsuri tekee virheen, niin toimipaikka voi saada varoituksen tai pahimmassa tapauksessa kauppa pistetään kiinni. Ja katsuri voi mennä toiseen paikkaan katsastamaan. Yksikään katsastaja ei ole AKE:n toimesta Suomessa menettänyt oikeuksiaan johtuen huonosti tedyistä katsastuksista. Toki joitakin lupia on lähtenyt ylinopeuksista ja rattijuopumuksista.

        terv. ex-katsuri, yli 10 vuotta kaikilla oikeuksilla

        Oliko työssäsi mitään hyvää vai etkö ymmärtänyt aikaisemmin vaihtaa alaa?
        Itse viihdyn edelleen kymmenen vuoden jälkeen ratin takana. Joidenkin mielestä tämäkin on helppoa hommaa jota ei tarvi edes opetella. Itse koen olevani valmis siinä kohtaa kun vien lisenssin poliisilaitokselle kiittäen jotta se on siinä.


      • meni siis
        cgykyvut kirjoitti:

        ehkä vastaa koulutusvaatimuksia, mutta kyllä se työn vaatimustasoon nähden on jopa yläkantissa.
        Lisäksi työ on äärimmäisen yksitoikkoista, sillä valtaosa katsureista tekee käytännössä pelkkiä kevyen kaluston määräaikaiskatsastuksia. Ja vaikka olisikin kaikki oikeudet, niin ei ne rekit, vak/adr:t, jarrutarkastukset jne. niin vaativia ole etteikö alkaisi tuntumaan yksitoikkoiselta.
        Eikä tavallisella katsurilla oikeastaan ole edes minkään laista vastuuta tekemästään työstä. Se vastuu on kyseisellä toimipisteellä. Toisin sanoen, jos katsuri tekee virheen, niin toimipaikka voi saada varoituksen tai pahimmassa tapauksessa kauppa pistetään kiinni. Ja katsuri voi mennä toiseen paikkaan katsastamaan. Yksikään katsastaja ei ole AKE:n toimesta Suomessa menettänyt oikeuksiaan johtuen huonosti tedyistä katsastuksista. Toki joitakin lupia on lähtenyt ylinopeuksista ja rattijuopumuksista.

        terv. ex-katsuri, yli 10 vuotta kaikilla oikeuksilla

        kymmenen vuotta elämästäsi täysin hukkaan, lievästi katkera vai?


      • xfggjdyj
        meni siis kirjoitti:

        kymmenen vuotta elämästäsi täysin hukkaan, lievästi katkera vai?

        katkera. Tein toki katsastushommia reilusti yli kymmenen vuotta, mutta kaikkia katsastuksia noin kymmenen vuotta.
        Ei se ollut hukkaan heitettyä aikaa, vaan hauskaa niin kauan kuin kesti. Homma vaan alkoi tuntua liian yksinkertaiselta, eikä uusien määräysten tuomat haasteet olleet riittäviä.
        Kyllä ihmisen pitää olla sen verran kunniahimoinen ja saada työstään riittävästi haastetta, ja ellei sitä ole, on aika vaihtaa alaa. Ei pidä jäädä polkemaan paikoilleen.
        Eri asia on tietysti, jos haluaa tehdä liukuhihnatyötä lopun elämäänsä.
        Ei katsastajan ammatti huono ole, mutta ei se mikään maailmanlopun ammattikaan ole.


      • kohteliaasti
        xfggjdyj kirjoitti:

        katkera. Tein toki katsastushommia reilusti yli kymmenen vuotta, mutta kaikkia katsastuksia noin kymmenen vuotta.
        Ei se ollut hukkaan heitettyä aikaa, vaan hauskaa niin kauan kuin kesti. Homma vaan alkoi tuntua liian yksinkertaiselta, eikä uusien määräysten tuomat haasteet olleet riittäviä.
        Kyllä ihmisen pitää olla sen verran kunniahimoinen ja saada työstään riittävästi haastetta, ja ellei sitä ole, on aika vaihtaa alaa. Ei pidä jäädä polkemaan paikoilleen.
        Eri asia on tietysti, jos haluaa tehdä liukuhihnatyötä lopun elämäänsä.
        Ei katsastajan ammatti huono ole, mutta ei se mikään maailmanlopun ammattikaan ole.

        kysyä, minkälaisessa työssä nyt olet?


      • cyjiujxfth
        kohteliaasti kirjoitti:

        kysyä, minkälaisessa työssä nyt olet?

        mutta ei ajoneuvoihin liittyviä. Palkkaus suunnilleen sama, kuin katsastustyössä, mutta ainakin toistaiseksi tuntuu haastavalta.
        P.S. katsastuslisenssi on edelleen voimassa, jos sattuu mieli muuttumaan.


      • katsastuslisenssi?
        cyjiujxfth kirjoitti:

        mutta ei ajoneuvoihin liittyviä. Palkkaus suunnilleen sama, kuin katsastustyössä, mutta ainakin toistaiseksi tuntuu haastavalta.
        P.S. katsastuslisenssi on edelleen voimassa, jos sattuu mieli muuttumaan.

        Eikö katsastuksia pidä tehdä tietty määrä vuodessa säilyttääkseen oikeudet l. vuodessa vanhenee?


      • tyityity
        katsastuslisenssi? kirjoitti:

        Eikö katsastuksia pidä tehdä tietty määrä vuodessa säilyttääkseen oikeudet l. vuodessa vanhenee?

        riittää, kun käy kerran vuodessa päivän täydennyskoulutuksessa.


      • muuten esille.
        tyityity kirjoitti:

        riittää, kun käy kerran vuodessa päivän täydennyskoulutuksessa.

        Nimittäin tuon täydennyskoulutuspäivän.

        Nythän se täytyy käydä kerran kalenterivuodessa. Kun pitäisi olla jo kokemusta omaavilla katsureilla niin, että "lisenssin" saa takaisin käymällä täydennyskoulutuspäivän.

        Mm. pitkillä sairaslomilla olijat, opinto- ja vuorotteluvapaalla olijat. Minkä ihmeen takia se on sidottu kalenterivuoteen?


    • Anonyymi

      Valtra polkupyörä bonus pyörä varastetaan kertoivat ei löydy kun on istuin Ilmari ongelma

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7286
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4038
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3575
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3100
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2259
    7. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2238
    9. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      49
      2235
    10. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2226
    Aihe